Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Annione » 7. jun 2016, 06:34

Jeg er på kursus i Bergen, med ene nordmænd. Det jeg undrer mig over er; ingen siger godmorgen, når de kommer ind i vores undervisningslokale - vi sad her alle sammen i går også.
Er jeg blevet vildt gammel? :gruble:
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. jun 2016, 06:58

Jeg undrer mig over at vores HR chef insisterer på at vi kalder en kvinde til samtale til et job der absolut ikke er egnet til en kvinde, da det er ret fysisk krævende. "Men det er bare for at være på den sikre side, så vi ikke bliver beskyldt for kønsdiskrimination".
Så murerfirmaerne skal også til at indkalde kvinder til samtale som murerarbejdsmand...eller, kvinde :rulle:
Nu var der heldigvis ikke mere end to kandidater der virkede interessante, så nr. 3. og 4. er mest fordi der bare skal indkaldes 4.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 7. jun 2016, 07:21

2SHY skrev:
HappyPaww skrev:At folk ikke lige tjekker, at temperaturen er sådan ca 17 nu - og ikke 27... Og griner lidt af dem der går og fryser i små shorts og stropbluser :D

Til gengæld kan det være der er 27 grader når de får fri fra arbejde ;)


Sgu ikke i de her dage - det var hundekoldt i går (her i Kbh) :syg:
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. jun 2016, 07:30

Samano skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg undrer mig over at vores HR chef insisterer på at vi kalder en kvinde til samtale til et job der absolut ikke er egnet til en kvinde, da det er ret fysisk krævende. "Men det er bare for at være på den sikre side, så vi ikke bliver beskyldt for kønsdiskrimination".
Så murerfirmaerne skal også til at indkalde kvinder til samtale som murerarbejdsmand...eller, kvinde :rulle:
Nu var der heldigvis ikke mere end to kandidater der virkede interessante, så nr. 3. og 4. er mest fordi der bare skal indkaldes 4.


Nu er der jo rent faktisk kvinder der har fysikken til den slags arbejde.
Synes det rimelig forudindtaget at antaget at bare fordi det job er fysisk, så kan en kvinde ikke varetage det.
Ja kvinder er gennemsnitlig fysisk svagere end mænd, men altså derfor findes der jo alligevel fysisk stærk kvinder.


Ja, de findes. Men nu kan jeg vist med rimelig sikkerhed konstatere at denne 19 årige spinkle pige ikke har fysikken til det her job. Ud fra hendes ansøgning har hun ikke helt forstået hvad jobbet går ud på, og hvis ikke hun er i stand til at løfte de ting der skal løftes, så kommer det til at ligge hos mig alene. Det var netop for at undgå det, at vi oprettede den her stilling.
Det der egentlig irriterer mig mest er, at man jo netop diskriminerer ved at insistere på at denne kvinde skal til samtale - fordi hun er kvinde.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 7. jun 2016, 07:41

HappyPaww skrev:
2SHY skrev:
HappyPaww skrev:At folk ikke lige tjekker, at temperaturen er sådan ca 17 nu - og ikke 27... Og griner lidt af dem der går og fryser i små shorts og stropbluser :D

Til gengæld kan det være der er 27 grader når de får fri fra arbejde ;)


Sgu ikke i de her dage - det var hundekoldt i går (her i Kbh) :syg:

Det er vist relativt :) Hvis der har været omkring 23 grader eller mere, er der ikke hundekoldt (i min verden). Der var i hvert fald rigeligt varmt her i Aalborg og jeg gik også rundt med bare arme og ben :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pixie88 » 7. jun 2016, 07:43

At der ikke findes pæne og nogenlunde tidssvarende bukser med høj talje.
Der findes faktisk kvinder der både har hofter og samtidig ikke gider vise røvsprækken frem, i de lavtaljede pæne bukser..
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 7. jun 2016, 07:43

Hvor fluerne er henne i år???

Jeg har oplevet een indtil videre.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. jun 2016, 07:57

Samano skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Samano skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg undrer mig over at vores HR chef insisterer på at vi kalder en kvinde til samtale til et job der absolut ikke er egnet til en kvinde, da det er ret fysisk krævende. "Men det er bare for at være på den sikre side, så vi ikke bliver beskyldt for kønsdiskrimination".
Så murerfirmaerne skal også til at indkalde kvinder til samtale som murerarbejdsmand...eller, kvinde :rulle:
Nu var der heldigvis ikke mere end to kandidater der virkede interessante, så nr. 3. og 4. er mest fordi der bare skal indkaldes 4.


Nu er der jo rent faktisk kvinder der har fysikken til den slags arbejde.
Synes det rimelig forudindtaget at antaget at bare fordi det job er fysisk, så kan en kvinde ikke varetage det.
Ja kvinder er gennemsnitlig fysisk svagere end mænd, men altså derfor findes der jo alligevel fysisk stærk kvinder.


Ja, de findes. Men nu kan jeg vist med rimelig sikkerhed konstatere at denne 19 årige spinkle pige ikke har fysikken til det her job. Ud fra hendes ansøgning har hun ikke helt forstået hvad jobbet går ud på, og hvis ikke hun er i stand til at løfte de ting der skal løftes, så kommer det til at ligge hos mig alene. Det var netop for at undgå det, at vi oprettede den her stilling.
Det der egentlig irriterer mig mest er, at man jo netop diskriminerer ved at insistere på at denne kvinde skal til samtale - fordi hun er kvinde.

Ja men nu var det ikke det du skrev.
Du skrev, at jobbet ikke var egnet til en kvinde - ikke at det var en specifikt kvinde, der ikke egnede sig.
Du har da ret I, at det sært at kalde en til samtale grundet deres køn, som ikke kan udfører jobbet, men det har jo ikke kønnet, men fysikken, der gør at hun ikke kan udfører jobbet.


Du har ret...jeg havde helt glemt hvor fluekneppende debatten kan være.
Generelt vil en stilling som denne ikke egne sig til en kvinde, men selvfølgelig kan der være undtagelser.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 7. jun 2016, 08:07

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg undrer mig over at vores HR chef insisterer på at vi kalder en kvinde til samtale til et job der absolut ikke er egnet til en kvinde, da det er ret fysisk krævende. "Men det er bare for at være på den sikre side, så vi ikke bliver beskyldt for kønsdiskrimination".
Så murerfirmaerne skal også til at indkalde kvinder til samtale som murerarbejdsmand...eller, kvinde :rulle:
Nu var der heldigvis ikke mere end to kandidater der virkede interessante, så nr. 3. og 4. er mest fordi der bare skal indkaldes 4.


Det er sgu da også en sær regel. Hvis valget uanset står mellem de første to, så er det da bare at spilde nr. 3 og 4´s tid at kalde dem ind. Nøj, hvor ville jeg blive gal hvis jeg blev inviteret til en samtale, havde brugt tid på at forberede mig og gjort mig forhåbninger om at kunne få jobbet, hvis jeg så fandt ud af senere at jeg aldrig havde en chance.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 7. jun 2016, 08:16

Flora skrev:
Det er sgu da også en sær regel. Hvis valget uanset står mellem de første to, så er det da bare at spilde nr. 3 og 4´s tid at kalde dem ind. Nøj, hvor ville jeg blive gal hvis jeg blev inviteret til en samtale, havde brugt tid på at forberede mig og gjort mig forhåbninger om at kunne få jobbet, hvis jeg så fandt ud af senere at jeg aldrig havde en chance.


Enig. Og det samme gælder i øvrigt hvis man er i løntilskud eller lignende et sted. Selvfølgelig søger man og man kommer som udgangspunkt også til samtale. Men der er bestemt også nogle gange hvor jeg fra start har vidst at jeg ikke havde skyggen af chance og mest følte jeg spildte deres og min tid
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 7. jun 2016, 08:36

Samano skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Du har ret...jeg havde helt glemt hvor fluekneppende debatten kan være.
Generelt vil en stilling som denne ikke egne sig til en kvinde, men selvfølgelig kan der være undtagelser.


Det handler ikke om at være flueknepper, men om at jeg er træt af kønsstereotyper, der skaber nogle kasser for, hvad folk kan og ikke kan på baggrund af deres køn.

Og det er som regel rigtigt, men lige præcis murerarbejdsmand er så tungt et job, at jeg faktisk er enig med NejJegErIkkeAsiat.
Det er nok meget få kvinder, der kan bestride det job uden at ødelægge deres krop meget hurtigt.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 7. jun 2016, 08:43

2SHY skrev:
HappyPaww skrev:
2SHY skrev:
HappyPaww skrev:At folk ikke lige tjekker, at temperaturen er sådan ca 17 nu - og ikke 27... Og griner lidt af dem der går og fryser i små shorts og stropbluser :D

Til gengæld kan det være der er 27 grader når de får fri fra arbejde ;)


Sgu ikke i de her dage - det var hundekoldt i går (her i Kbh) :syg:

Det er vist relativt :) Hvis der har været omkring 23 grader eller mere, er der ikke hundekoldt (i min verden). Der var i hvert fald rigeligt varmt her i Aalborg og jeg gik også rundt med bare arme og ben :)


Vinden er kold og luften var nok ikke mere end 18-20 grader i går :shock: 23 er en dejlig temperatur, især hvis der ikke er kold østenvind :gogo:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 7. jun 2016, 08:47

Pixie88 skrev:At der ikke findes pæne og nogenlunde tidssvarende bukser med høj talje.
Der findes faktisk kvinder der både har hofter og samtidig ikke gider vise røvsprækken frem, i de lavtaljede pæne bukser..


Endnu engang må jeg slå et slag for Bilkas højtaljede sorte skinny jeans til sølle 149 kr. :lol:

Jeg får mange komplimenter for dem, og folk tror det er dyre designerjeans. De sidder vildt godt, har lidt stretch og bliver ikke særlig slaskede med tiden.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 7. jun 2016, 09:04

Samano skrev:Hvis krævet er at man ikke må ødelægge sin krop kender jeg heller ikke nogle mænd, der kan opfylde det krav.
Alle de murerarbejdsmænd jeg kender har været nedslidt før tid.
Jeg tror bare det er en af de slags job, hvor det er umuligt at undgå nedslidning.
Det er også derfor de fleste jeg kender, der har haft arbejder er stoppet og fundet noget andet når de runder de 40´er.

Og det er også rigtig nok, men kvinders led og knogler er bare ikke lige så stærke som mænds. De kan heller ikke opbygge samme muskelmasse (jeg bruger garanteret termerne forkert her, jeg håber du forstår hvad jeg mener) Så de vil blive hurtigere nedslidt.
Når det er sagt, så findes der nok kvinder, der kan varetage det job og hvis og såfremt en kvinde, der er kaldt til samtale her, skulle vise sig at være en sådan, så har hun jo så også muligheden for jobbet. Selvom man som arbejdsgiver har en forudindtaget mening inden en samtale, så kan det jo ændre sig undervejs.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. jun 2016, 09:05

Samano skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Du har ret...jeg havde helt glemt hvor fluekneppende debatten kan være.
Generelt vil en stilling som denne ikke egne sig til en kvinde, men selvfølgelig kan der være undtagelser.


Det handler ikke om at være flueknepper, men om at jeg er træt af kønsstereotyper, der skaber nogle kasser for, hvad folk kan og ikke kan på baggrund af deres køn.


Ok, jeg er enig med dig til en vis grænse. Men det er altså også lidt irriterende når folk ikke kan være realistiske og acceptere de forskelle som der trods alt altid vil være mellem kønnene.
Når der rent faktisk ER et behov for en fysisk stærk person, så vil jeg mene at en kvinde bliver nødt til at gøre opmærksom på at hun skiller sig ud fra den typiske kvinde (som i 9 ud af 10 tilfælde netop ikke vil kunne bestride det her job), ellers spilder hun både sin egen og vores tid.
Så kan man selvfølgelig kæfte op om diskrimination m.m., men det ændrer bare ikke på realiteterne, nemlig at jeg ikke ville turde tage chancen og ansætte en kvinde, som så viser sig at ikke kunne holde til jobbet. Det vil være umuligt at opsige hende på det grundlag.
0

Tilbage til "Generelt"