Holder du til højre?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Goozilla » 26. maj 2016, 22:13

Torn skrev:Jeg oplever det som et særligt dansk fænomen. Trafikken glider langt bedre på tyske motorveje.


Det er på ingen måde et dansk fænomen. Ja, naboerne syd for DK er trafikalt nogle af de dygtigste bilister, men det gør det ikke specielt dansk at være "linksfahrer". Spaniere er rent ud sagt idioter i forhold til trafikal placering. De kan gå helt bananas, hvis man skal hele vejen rundt i en rundkørsel og derfor placerer sig inderst og så krydser ud efterhånden som man kommer rundt. Det resulterer i, at inderste bane meget sjældent bliver brugt til noget som helst. På samme måde er de uhyre bange for inderste spor på motorvejen og ihvertfald halvdelen af de gange jeg kører på job, oplever jeg personer, der konsekvent ligger i venstre bane på trods af flere kilometer fri bane forude og ingen i de to spor til højre. Jeg oplever ind imellem den mellemste finger, hvis jeg blinker med lygter, når jeg nærmer mig og gerne vil forbi. Altså de flytter sig, men det er helt klart mig, der er idioten i deres øjne.

Italienere er knapt så slemme, men de nægter til gengæld konsekvent at benytte frakørsler. Her venter man til sidste øjeblik og påbegynder først svinget, når kurven efter frakørslen begynder. Til gengæld er man oftere tilgivet, hvis man fx ender i den forkerte svingbane og er nødt til at krydse over spærrelinier (ja, jeg ved godt det er ulovligt) for at komme på rette spor. Lige så agressive de kan være, lige så lidt retsskafne er de og giver gerne plads, hvis man har klokket i det. Dér kan man i DK være sikker på, at familiefaren i sin Passat (med Lukas og Viola i Römer-stolene på bagsædet) nok skal komme HELT op og lukke af, så du kan få 100% glæde af din omvej, da du valgte det forkerte spor for 10 meter siden.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Holder du til højre?

Indlægaf A 7 » 28. maj 2016, 06:28

Jeg holder til højre, men jeg holder også en tilstrækkelig afstand til andre køretøjer. Og der skal jeg love for at der kan blive blinket fra bilen 20 m bag ved, når man ikke trækker hurtigt nok ind. Ikke underligt at der sker ulykker.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Flora » 28. maj 2016, 07:48

Ja
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Wizzze » 30. maj 2016, 04:38

Politiet kører "Hold til højre"-kampagne denne uge, så "glemmer" folk at holde til højre, så kan det nemt koste en tusse!!

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-05-2 ... til-hoejre
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 30. maj 2016, 04:49

Wizzze skrev:Politiet kører "Hold til højre"-kampagne denne uge, så "glemmer" folk at holde til højre, så kan det nemt koste en tusse!!

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-05-2 ... til-hoejre


Jeg glæder mig som et barn juleaften, til at læse om hvor mange de har taget, og hvordan de kommer til at tude over at politiet skulle tage at bruge tiden på "rigtige" forbrydere... :klap:
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Torn » 30. maj 2016, 13:32

Goozilla skrev:
Torn skrev:Jeg oplever det som et særligt dansk fænomen. Trafikken glider langt bedre på tyske motorveje.


Det er på ingen måde et dansk fænomen. Ja, naboerne syd for DK er trafikalt nogle af de dygtigste bilister, men det gør det ikke specielt dansk at være "linksfahrer". Spaniere er rent ud sagt idioter i forhold til trafikal placering. De kan gå helt bananas, hvis man skal hele vejen rundt i en rundkørsel og derfor placerer sig inderst og så krydser ud efterhånden som man kommer rundt. Det resulterer i, at inderste bane meget sjældent bliver brugt til noget som helst. På samme måde er de uhyre bange for inderste spor på motorvejen og ihvertfald halvdelen af de gange jeg kører på job, oplever jeg personer, der konsekvent ligger i venstre bane på trods af flere kilometer fri bane forude og ingen i de to spor til højre. Jeg oplever ind imellem den mellemste finger, hvis jeg blinker med lygter, når jeg nærmer mig og gerne vil forbi. Altså de flytter sig, men det er helt klart mig, der er idioten i deres øjne.

Italienere er knapt så slemme, men de nægter til gengæld konsekvent at benytte frakørsler. Her venter man til sidste øjeblik og påbegynder først svinget, når kurven efter frakørslen begynder. Til gengæld er man oftere tilgivet, hvis man fx ender i den forkerte svingbane og er nødt til at krydse over spærrelinier (ja, jeg ved godt det er ulovligt) for at komme på rette spor. Lige så agressive de kan være, lige så lidt retsskafne er de og giver gerne plads, hvis man har klokket i det. Dér kan man i DK være sikker på, at familiefaren i sin Passat (med Lukas og Viola i Römer-stolene på bagsædet) nok skal komme HELT op og lukke af, så du kan få 100% glæde af din omvej, da du valgte det forkerte spor for 10 meter siden.


Point taken. Jeg har ikke kørt bil i hverken Italien eller Spanien (jo, som passager, men der bemærker jeg ikke noget). Men Sverige, Tyskland, Frankrig, Australien og New Zealand har altså langt bedre styr på det end danskerne. For sidstenævnte gælder dog, at de holder til venstre. :lol2:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Holder du til højre?

Indlægaf dgd2007 » 30. maj 2016, 13:38

På den tresporede motorring om Kbh. bliver jeg undertiden i midterbanen, for der er utrolig meget ind- og udfletning i den inderste bane, så man hele tiden enten skal standse op eller skifte bane ud og ind igen.
Eftersom jeg om muligt holder den tilladte max-hastighed ret præcist, må folk, der vil køre stærkere end det, altså have ulejligheden med at tage tredje spor. Det gør de som regel alligevel.
Men ellers synes jeg, jeg holder pænt til højre :engel:
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Holder du til højre?

Indlægaf billiebean » 30. maj 2016, 16:21

Ja, trækker altid til højre. Har ikke noget behov for at ligge og diktere trafikken til venstre.

Men hvis man skal have folk til at trække til højre, skal man også ændre mentaliteten i venstre bane, så det faktisk bliver muligt at trække ud igen, når man skal overhale. For udover at nogle bliver i venstre bane for at kunne køre hurtigere, så tror jeg også nogle ligger der, fordi de kan se, at de aldrig kommer ud igen, hvis de ligger sig til højre..
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Annione » 30. maj 2016, 17:11

Ja, det gør jeg. Dog er det pissebelastende, når jeg med min 110-120 km/t vil overhale en lastbil, og jeg ikke kan komme ud igen.

Jeg gør mig virkelig umage for at overholde div. trafik-regler, men forleden kom jeg alligevel til at tage den for gult i et sving. Har vist kørt for meget i Caribien :-D
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Holder du til højre?

Indlægaf HerErJeg » 31. maj 2016, 04:46

Jeg synes det sværeste er at vurdere, hvor vidt det er fordelagtigt at holde til højre når jeg hele tiden kan se fra lastbil til lastbil. Det er let at finde en flok trækkere som hver især kører med 500-600 m. afstand.
Jeg kan godt trække til højre, men vil sandsynligvis ikke kunne komme ud igen før næste lastbil er indhentet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2016, 19:42

Har nogen af jer set eller hørt noget til den hold til højre kampagne, der blev igangsat mandag??
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Holder du til højre?

Indlægaf dgd2007 » 1. jun 2016, 20:30

Wizzze skrev:Har nogen af jer set eller hørt noget til den hold til højre kampagne, der blev igangsat mandag??

Ikke andet end at der var et indslag på News(?) forleden om, at politiet ville køre og holde øje med, om folk gjorde det.
0
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Holder du til højre?

Indlægaf kokkenok » 4. jun 2016, 00:50

Jeg tilbringer jævnligt 2500 km/uge på motorvejen(e45) og jeg oplever jævnligt billister der hellere vil være i midtersporet endhøjresporet - uden at ville foretage en overhaling.
Ligger mig temmeligt meget op af anilara indlæg.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Holder du til højre?

Indlægaf Wizzze » 4. jun 2016, 06:13

0
Do as I say! :whip:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Holder du til højre?

Indlægaf cola » 7. jun 2016, 08:42

Jeg holder altid til højre, med mindre der ligger en der er langsommere end mig, det sker jo, jeg er dog ikke bange for at tage dem indenom hvis jeg ligger til højre, der er fri bane og der ligger en i midtersporet, de skal nok blive der, for der har de ligger de sidste mange km mens jeg langsomt har indhentet dem, derfor er jeg ikke nervøs for om de pludselig tager den ind til højre, hvis de gør så ser jeg det som en provokation af min overhaling, men så kan de jo bare flytte sig ind.

Jeg ville faktisk gerne have frie vejbaner, dvs hvor du må overhale lige hvor du har lyst, så ligger der en Brian i overhaling og siger du må ikke komme forbi her, så kan du fuldt lovligt tage ham indenom, på den måde så lærer folk både at orientere sig bedre, hvilket halter totalt, og de lærer at trække ind, for så er de ikke længere sikre i midtersporet, som mange fejlagtigt mener de er.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"