Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 6. jun 2016, 18:25

Mine forældre er faktisk p****irriterende, og jeg er TRÆT af at skulle tage hensyn i øst og vest... Findes der en opdragelsesanstalt for forældre? :devil:
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 7. jun 2016, 12:08

Skumfidusen skrev:Jeg ved ikke om man ikke må sige det, men jeg fatter det heller ikke. Det virker på mig som ren staffage. Der er fuldstændig samme rettigheder som for alle andre når man har indgået ægteskab, men det SKAL foregå i de rigtige rammer. I en klub, man helt frit kan melde sig ind og ud af og hvis fundats tager afstand fra homoseksualitet.

Jeg er hverken homoseksuel eller kristen, så det er ikke noget jeg har specielt lidenskabelige holdninger til, men jeg forstår det virkelig heller ikke.

Nja, jeg ved ikke ... jeg har heller ikke nogen af delene tæt på. Så det bliver lidt gætteri.

Men der kan vel være flere forskellige indfaldsvinkler til det - ligesom for hetero-par. Fx at nogle bare bliver opstemt af tanken om at se sig selv gå op ad kirkegulvet mens orgelet bruser og sådan noget.

Og andre, som måske har et eller andet forhold til religionen, mener måske at bandbullerne i det gamle testamente mod det bare er nogle jødiske traditioner, der er kommet med i religionen ved en fejltagelse :) Strengt taget har JC selv vist slet ikke udtalt sig om spørgsmålet(?)

Og så er der sikkert også nogle - og det er nok dem, I undrer jer over - der bare principielt vil have ret til alt det samme som andre par, uanset de egentlig selv føler noget for det eller ej.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 7. jun 2016, 12:29

Jeg ser lidt ned på rygere.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jun 2016, 12:33

Men hvorfor skulle der så overhovedet være nogen, der gad blive gift i kirken, medmindre de tilhørte en ortodoks del af kristendommen?
Biblen har fx. også en del eksempler på kvinden som underordnet manden.
6
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 7. jun 2016, 12:35

ShuruQ skrev:
Samano skrev:
ShuruQ skrev:Jeg fatter vitterligt ikke at homoseksuelle vil vies i kirken. Som i virkelig ikke, jeg forstår ikke man vil have velsignelsen fra en instans der ret beset er modstander af det man gør.

(disclaimer, der nok er vigtig her, for min skyld ingen alarm, homoseksuelle må hjertens gerne blive viet i kirken for min skyld, men jeg forstår ikke lysten til det).


Nu er det jo langt fra hele folkekirken, der er modstander af homoseksuelle og/eller at de kan vies i kirken.
Jeg kender en del præster, som glædelig vier homoseksuelle og som intet problem har med det.
Så jeg synes det er lidt hårdt at generalisere modstanden til hele folkekirken.
Jeg er personligt kristen og tilhænger af at homoseksuelle kan blive gift i kirken.
Og nej jeg er ikke selv homoseksuel :P


Det var ikke sådan ment, jeg er fuldt ud klar over de ting du påpeger der.

Men jeg mener i forhold til bibellære og det kirken fra gammel tid bygger på.


Men det er jo ikke gammel tid - det er 2016 - og kirken har heldigvis udviklet sig. Ellers så var der vist en del mennesker der ikke burde bliver gift i kirken - alle moderne kvinder f.eks.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 7. jun 2016, 13:09

ShuruQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:Men hvorfor skulle der så overhovedet være nogen, der gad blive gift i kirken, medmindre de tilhørte en ortodoks del af kristendommen?
Biblen har fx. også en del eksempler på kvinden som underordnet manden.


Det kan der være noget om :).

Var også blot en strøtanke.


Det er jo lidt det samme som når du læser koranen - same, same but different. Den slags bøger skal læses og efterleves med den brille som passer til nutiden.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 7. jun 2016, 13:24

ShuruQ skrev:
dykkersild skrev:
ShuruQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:Men hvorfor skulle der så overhovedet være nogen, der gad blive gift i kirken, medmindre de tilhørte en ortodoks del af kristendommen?
Biblen har fx. også en del eksempler på kvinden som underordnet manden.


Det kan der være noget om :).

Var også blot en strøtanke.


Det er jo lidt det samme som når du læser koranen - same, same but different. Den slags bøger skal læses og efterleves med den brille som passer til nutiden.


Her kunne jeg så godt sige noget man nok virkelig ikke må sige, men jeg synes ikke det er nødvendigt at køre den helt derud :).


Jo ShuroQ - det må du da gerne - jeg træder dig forhåbentlig ikke over tæerne ved sammenligningen. Begge religioner har da udviklet sig sammen med tidens tand. Og både kirken og moskeen har vel ligeså.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 7. jun 2016, 13:36

Samano skrev:[...] kan finde på at svare en mand igen og gør det ofte [...] :P

:shock: :D
1
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1362
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4519

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf PerXX » 7. jun 2016, 13:53

ShuruQ skrev:
dykkersild skrev:
ShuruQ skrev:
dykkersild skrev:
ShuruQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:Men hvorfor skulle der så overhovedet være nogen, der gad blive gift i kirken, medmindre de tilhørte en ortodoks del af kristendommen?
Biblen har fx. også en del eksempler på kvinden som underordnet manden.


Det kan der være noget om :).

Var også blot en strøtanke.


Det er jo lidt det samme som når du læser koranen - same, same but different. Den slags bøger skal læses og efterleves med den brille som passer til nutiden.


Her kunne jeg så godt sige noget man nok virkelig ikke må sige, men jeg synes ikke det er nødvendigt at køre den helt derud :).


Jo ShuroQ - det må du da gerne - jeg træder dig forhåbentlig ikke over tæerne ved sammenligningen. Begge religioner har da udviklet sig sammen med tidens tand. Og både kirken og moskeen har vel ligeså.


Nej, bestemt ikke. Der skal meget mere til.

Jeg ser bare ikke, med mine øjne, at islam har reformeret sig på samme måde som fx kristendommen.


Jeg tænker at der vel også er den forskel at Koranen mere eller mindre er et direkte citat fra Allah og dermed perfekt som den er, mens Biblen i højere grad er 2.håndsleveringer fra personer der har set eller hørt noget, men i mindre grad kommer direkte fra Gud, og derfor er det mere acceptabelt at tolke på Biblen?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 7. jun 2016, 14:13

ShuruQ skrev:
dykkersild skrev:
ShuruQ skrev:
dykkersild skrev:
ShuruQ skrev:
DetSorteCirkus skrev:Men hvorfor skulle der så overhovedet være nogen, der gad blive gift i kirken, medmindre de tilhørte en ortodoks del af kristendommen?
Biblen har fx. også en del eksempler på kvinden som underordnet manden.


Det kan der være noget om :).

Var også blot en strøtanke.


Det er jo lidt det samme som når du læser koranen - same, same but different. Den slags bøger skal læses og efterleves med den brille som passer til nutiden.


Her kunne jeg så godt sige noget man nok virkelig ikke må sige, men jeg synes ikke det er nødvendigt at køre den helt derud :).


Jo ShuroQ - det må du da gerne - jeg træder dig forhåbentlig ikke over tæerne ved sammenligningen. Begge religioner har da udviklet sig sammen med tidens tand. Og både kirken og moskeen har vel ligeså.


Nej, bestemt ikke. Der skal meget mere til.

Jeg ser bare ikke, med mine øjne, at islam har reformeret sig på samme måde som fx kristendommen.


Så forstår jeg - tak ;)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 7. jun 2016, 19:56

ShuruQ skrev:Nej, bestemt ikke. Der skal meget mere til.

Jeg ser bare ikke, med mine øjne, at islam har reformeret sig på samme måde som fx kristendommen.

Man kan jo heller ikke se de to som fuldstændig entydige størrelser. Jeg mener, du sidder og hører tysk metalrock ved nattetide, hvilket Taliban vist mener bør takseres til mindst 25 piskeslag :genert:

Omvendt er der overraskende mange amerikanske kristne, der mener, at Jorden kun er lidt over 5.000 år gammel, fordi det står et eller andet sted i GT.

Efter hvad jeg har læst, i den periode, hvor den arabiske verden var langt forud for Vesteuropa kulturelt (700-900 eller sådan noget), kunne man fint diskutere forskellige udlægninger af teksterne. Og alt klassisk græsk videnskabligt materiale blev oversat til arabisk.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 7. jun 2016, 20:19

SÅ kan I f.. lære det unger..
Når en klassekammerat vælger at slette alle på nær 2 i klassen og parallelklassen som venner på FB på sidste skoledag!
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. jun 2016, 20:20

Nogle folk er blevet umanérligt hellige/hysteriske, når det kommer til gravides rygning/forældres rygning i børns nærvær. Sov på det før du harcelerer, og så lad os se om verden mon ikke også drejer rundt i morgen..
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 8. jun 2016, 15:08

ShuruQ skrev:Det jeg lagde ud med at sige var jo også jeg ikke ønskede skrifterne blev reformeret :).

Det jeg bliver lang i ansigtet af, er hvis folk slet ikke kan tænke selv. Har brug for en guide til hvordan de bør sidde når de skider, jeg kender folk (sat på spidsen) der søger svar til den slags. Det er jo overhovedet ikke nødvendigt at tage det så ekstremt, i virkeligheden er islam ret simpel, men nogle vælger at gøre den så kompliceret de ikke selv kan finde ud af at trække vejret ved egen hjælp.

:D
Det kan måske også hænge sammen med, at de fleste muslimer kommer fra lande, hvor man aldeles ikke bliver opmuntret til at tænke selvstændigt i nogen som helst sammenhænge, og informationsniveauet generelt er meget lavere, end vi er vant til? :gruble:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 8. jun 2016, 15:41

Min far har fået kræft.
Jeg gider ikke forholde mig til det!
Han er syg, han får det bedre! Det er lidt ligesom at være forkølet! Basta!
Er muligvis i en eller anden form for fornægtelse, det er ligemeget, gider ikke tale om det eller tænke på det!
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"