Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Buller » 6. jun 2016, 22:19

KinderBueno skrev:
Buller skrev:
KinderBueno skrev:
Buller skrev:
KinderBueno skrev:Jeg så et afsnit af en 'En Syg Forskel', og den mest dominerende følelse var, at jeg havde ondt af de her mennesker. Frygteligt ondt. De var ensomme, syge, havde ondt i livet og kunne ikke se en vej ud af situationen. Men da jeg så, at hende moren havde så dårlige tænder, og end ikke formåede at børste sin søns tænder, så han nu havde fået trukket 3 tænder ud, som ikke stod til at reddes... Dér tænkte jeg low-life.


men det er jo netop essencen af social arv, at man gentager det man selv blev udsat for. Moderens tænder viser jo tydeligt at hun aldrig har lært den slags, hvordan skulle hun kunne give viden hun ikke har videre til sin søn?

Der er det mere vores samfund der har spillet fallit.


Tak, jeg er ikke født i går.

Pointen med mit indlæg var skiftet imellem min følelse af empati og så den lidt hårdere, nærmest fordømmende, low-life label, som jeg desværre følte lige dér. Og at sønnen havde fået trukket tre tænder ud var første gang i programmet, at der var fokus på dårlig tandhygiejne.

At samfundet har spillet fallit er jeg ikke uenig i. Men tråden går på, hvornår man tænker low-life, og ikke årsagerne til det.


ok, jeg får mere ondt af den slags mennesker. Low life for mig er mere når folk har mulighederne men alligevel vælger at opføre sig nedern.

Men smag og behag og alt det der :)


Altså, for pokker. Tænk, at jeg skal sidde her og få skudt i skoene, at jeg ikke også får ondt af de her mennesker, selvom det er det allerførste, jeg skrev, og endda understregede.
Jeg får ondt af dem. Rigtig meget. Jeg blev ramt af et stik af low-life, da det med tænderne kom frem, men det ændrer selvfølgelig ikke ved, at de her mennesker har det rigtig svært, de ved ikke bedre, og det er synd for dem. Og så gider jeg faktisk ikke klandres for det mere. Tråden er beregnet til tilståelser af disse tanker, som i sagens natur er upassende og uflatterende, så jeg gider ikke stå på mål for det moralske korstog.


ro på der, jeg konstaterede jo sådan set også bare at vi opfattede begrebet low-life forskelligt. Derfra og så til at være på korstog er der da heldigvis ret langt, igen..naturligvis(!)..... kun i min verden.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf vibbsen » 6. jun 2016, 22:25

Jeg må indrømme, at når jeg går en tur igennem mit lokale "center" (Rema, Matas, Madmedmere, Dyrehandel, HM, Vila...you know the drill) her på Vestegnen, og ser alle dem der sidder foran centerets "cafe" og drikker alkohol klokken 11 om formiddagen. Med deres elscootere parkeret ved siden af (De er nemlig så dårligt gående at den må "komme med i centret")...Så tænker jeg "Lowlife"
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8985

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf D.itsen » 7. jun 2016, 04:02

HappyHippo skrev:
Karkluden skrev:Når min mor sender mig en "artikel" fra alun.dk om at kvinder, der bruger solcreme (hvilket jeg gør, fordi jeg ellers får 2.gradsforbrændinger..) simpelthen lige dør 20 år tidligere pga d-vitaminmangel. Eller sådan noget.
Og hendes kommentar er: "se, du skal bare få noget sol". Og hun er bundseriøs. Altså oh my god... Hvis jeg ikke bruger solcreme får jeg FORBRÆNDINGER. Jeg får masser af sol. Blot med faktor 40 og senere faktor 20. Og jeg tager i øvrigt d-vitamin som tablettilskud for at være helt sikker. Hun mener, at "solbrændthed" (aka forbrændinger) bare gør man bliver mere brun..
Hun er veluddannet, empatisk og intelligent. Det er så megalowlife at være så dum, at man sluger alle artikler, der godkender ens egne mindre heldige vaner. Fremfor bare at erkende, at jeg kan godt lide sol/rødvin/cigaretter/sukker/whatever, og hvis det giver mig nogle problemer senere i livet, så dealer jeg med dem der.


En på facebook linkede til den og proklamerede at derfor giver hun ikke sit barn solcreme på og en masse speltkusser var enige. Fedt at give jeres børn hudcancer i stedet! Har folk ikke hørt om d-vitaminpiller eller fiskeolie?

Mener jeg læste en artikel for nylig, omkring at dem der brugte solcreme, havde et højere d-vitamin niveau. Teorien var vist at det var mere udenfor. Jeg læste ikke undersøgelsen bag, men kan ikke huske at jeg nogensinde har læste noget der viser at brug af solcreme giver et lavere d-vitamin niveau
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Karkluden » 7. jun 2016, 04:17

D.itsen skrev:
HappyHippo skrev:
Karkluden skrev:Når min mor sender mig en "artikel" fra alun.dk om at kvinder, der bruger solcreme (hvilket jeg gør, fordi jeg ellers får 2.gradsforbrændinger..) simpelthen lige dør 20 år tidligere pga d-vitaminmangel. Eller sådan noget.
Og hendes kommentar er: "se, du skal bare få noget sol". Og hun er bundseriøs. Altså oh my god... Hvis jeg ikke bruger solcreme får jeg FORBRÆNDINGER. Jeg får masser af sol. Blot med faktor 40 og senere faktor 20. Og jeg tager i øvrigt d-vitamin som tablettilskud for at være helt sikker. Hun mener, at "solbrændthed" (aka forbrændinger) bare gør man bliver mere brun..
Hun er veluddannet, empatisk og intelligent. Det er så megalowlife at være så dum, at man sluger alle artikler, der godkender ens egne mindre heldige vaner. Fremfor bare at erkende, at jeg kan godt lide sol/rødvin/cigaretter/sukker/whatever, og hvis det giver mig nogle problemer senere i livet, så dealer jeg med dem der.


En på facebook linkede til den og proklamerede at derfor giver hun ikke sit barn solcreme på og en masse speltkusser var enige. Fedt at give jeres børn hudcancer i stedet! Har folk ikke hørt om d-vitaminpiller eller fiskeolie?

Mener jeg læste en artikel for nylig, omkring at dem der brugte solcreme, havde et højere d-vitamin niveau. Teorien var vist at det var mere udenfor. Jeg læste ikke undersøgelsen bag, men kan ikke huske at jeg nogensinde har læste noget der viser at brug af solcreme giver et lavere d-vitamin niveau

Jeg tager tilskud, men det er, fordi jeg arbejder 4-5 dage om ugen i nattevagt, hvor jeg så sover fra 7.30 til et sted mellem 13 og 16. Så det begrænser jo ude-tiden noget. Jeg er god til at komme ud, når jeg har fri og når jeg vågner, og det er også kun her marts-juni, jeg har alle de nattevagter, men for en sikkerheds skyld..
Jeg er generelt ikke så stor fan af alun.dk, og de besværliggør faktisk ofte mit arbejde, fordi folk har læst alt muligt mærkeligt.

(disclaimer: jeg taler ikke om at lave deo af kokosolie osv. Det er helt fint. Jeg gurgler også olie, selvom min tandlæge griner lidt ad mig. Men når der står pårørende, og mener de kan kurere deres mors demens med papaya eller sådan noget..)
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf JoyNips » 7. jun 2016, 07:37

Mænd, der lige snupper en dåsebajer i S-toget.
13
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Anne Droid » 7. jun 2016, 08:09

Juki skrev:Forældre der kalder deres børn for "Prinsesse"/"Prins" eller mindre flatterende ting som "Prutten", "Min unge" og lignende.


Jeg kalder mit barn Prinsessen. Det har jeg gjort siden han var 10. Det og Curling ( i alle tænkelige varianter og gerne kombineret med Prinsesse) er de eneste kælenavne der er hængt ved.
7
Klimatosse
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf MissHelenaVon » 7. jun 2016, 08:45

Folk der efterlader affald på offentlige arealer (strande, parker osv) f.eks efter en grill aften med vennerne. Ligeledes synes jeg det er helt enormt Low-life, at smide affald (f.eks McD emballage, alu-dåser osv) ud af bil vinduet og ud i naturen.

STOP JER SELV SMÅ SVIN!
20
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf mulledit » 7. jun 2016, 08:50

Folk der kører på scootere uden hjelm, folk der ikke spænder deres børn fast, folk der ryger i bilen, bandemedlemmer, medlemmer af hjemmeværnet, folk der skaber sig højrøstet overfor butikspersonale, folk der spytter på gaden, folk der råber til nogen de ikke kender og ja, jeg har nok endnu flere.. åh
2
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Mulan » 7. jun 2016, 16:42

Folk der taler grimt, sådan rigtig grimt, om andre mennesker. Det kan jeg virkelig, virkelig ikke lide.
Tror ikke at jeg tænker at folk som sådan er low-life, men mere at bestemte handlinger er low-life og de snildt kan udføres af forskellige samfundsklasser og forskellige typer mennesker. Fx synes jeg at det at spytte på gaden er dybt ucharmerende og kassetænkning er generelt træls.
7
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Sevii » 7. jun 2016, 18:10

Folk der ryger. Eller jeg er faktisk ligeglad med folk der ryger. Jeg mener helt specifikt dem der ryger, så det går udover andre. Som dem der stiller sig under et skilt hvor der står "rygning forbudt" med en smøg i hånden og poster billedet på facebook, fordi de er simpelthen så rebelske.
Eller dem der tænder sin smøg ved et busstoppested, hvor der er læ (eller et helt lukket rum), så børn og andre mennesker må gå ud i regnen, for at de kan ryge deres smøg. Uha, dem findes der mange af. :cuss:
14
:banan: :banan:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Lull » 7. jun 2016, 18:12

Dem der "ikke har råd" til at betale børnepenge, men som lever af junkfood, ryger og bruger flere tusinde på sig selv og egne fornøjelser hver måned
11
03.05.2017 :lun:
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Lykke » 7. jun 2016, 18:14

Sevii skrev:Folk der ryger. Eller jeg er faktisk ligeglad med folk der ryger. Jeg mener helt specifikt dem der ryger, så det går udover andre. Som dem der stiller sig under et skilt hvor der står "rygning forbudt" med en smøg i hånden og poster billedet på facebook, fordi de er simpelthen så rebelske.
Eller dem der tænder sin smøg ved et busstoppested, hvor der er læ (eller et helt lukket rum), så børn og andre mennesker må gå ud i regnen, for at de kan ryge deres smøg. Uha, dem findes der mange af. :cuss:


Min mand stod i et busskur på et tidspunkt, og blev spurgt af en dame med barnevogn+baby, om det var okay for ham at hun røg.
Det var først bagefter det gik op for ham hvad fanden der lige var sket. Ej, men det kan jeg ikke sætte mig ind i at man kan gøre.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Daine » 7. jun 2016, 19:39

Når folk fortæller de spiller på spillemaskiner. Uanset om det er irl eller på nettet.
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf Nemon. » 7. jun 2016, 19:55

Alle der deltager i luksus fælden
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvornår tænker du: "Det er fandeme low-life"?

Indlægaf HappyPaww » 7. jun 2016, 19:59

Folk på overførselsindkomst som bruger penge på lotto. Det er jo bare dumt!
1

Tilbage til "Generelt"