Gaber meget og har fornemmelsen af ikke at få ilt nok i lungerne

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Gaber meget og har fornemmelsen af ikke at få ilt nok i lungerne

Indlægaf Rapfisk » 5. jun 2016, 22:01

Læg dig på rygge og placer en hånd på brystet, den anden på maven.

Træk vejret normalt nogle gange

Træk vejret gennem næsen og lad luften blive i brystet, så den øverste hånd løfter sig. Den nederste skal ikke flytte sig. Lad det være et langt åndedræt, hvor du tæller til fire. Hold vejret og læg mærke til, hvordan du har det i brystet. Ånd ud gennem munden, mens du tæller til fire. Gentag 2-4 gange.

Træk vejret gennem munden helt ned i maven, så den nederste hånd løfter sig. Den øverste skal blive, hvor den er. Mærk, hvordan din mave er fyldt med luft. Pust langsomt ud gennem munden.

Efterfølgende kan du lege med at trække vejret gennem næse eller mund og puste ud modsat. Leg med at fylde maven først og brystet bagefter, eller omvendt. Mærk, hvordan du kan få ribbenene til af give mere plads, eller find nye steder at opbevare luft, fx mellem skulderbladene, i ryggen eller i hofteskålen.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Gaber meget og har fornemmelsen af ikke at få ilt nok i lungerne

Indlægaf Thestral » 6. jun 2016, 05:51

Du kan have den følelse pga. al den fugt der har været i luften de sidste par dage. Hvis du er bekymret over om du får ilt nok, kan du kontakte lægen og få målt om du ilter nok. Måske det kan sænke nervøsiteten nok til at du forhåbentlig kan læggen tanken væk igen :kram:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Gaber meget og har fornemmelsen af ikke at få ilt nok i lungerne

Indlægaf Annione » 6. jun 2016, 06:26

Har du pollen allergi? Jeg får en smule vejrtrækningsproblemer når der er meget pollen i luften. Det kan klares med astma medicin.
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Gaber meget og har fornemmelsen af ikke at få ilt nok i lungerne

Indlægaf Oddinary » 6. jun 2016, 11:07

Læser du tilfældigvis til eksamen her i varmen? :D De symptomer får jeg nogle gange i min lille inkubator på biblioteket, når jeg er træt i hovedet og kører i overdrive.
0
Rosen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Gaber meget og har fornemmelsen af ikke at få ilt nok i lungerne

Indlægaf Rosen » 8. jun 2016, 11:07

Interessant, min datter på knap 10 har i 2 omgange klaget over lidt besværet vejrtrækning (birkepollen højt i begge perioder) men ingen andre symptomer s.s. snot eller røde øjne.

Jeg kender det ikke selv men hendes far har allergi og astma så hun har muligvis hans gener hvad det angår.

Troede først hun var stresset men hun sagde det var helt anderledes og hun ikke var og beskrev at luftvejerne fra næse til lunger var lidt strammere end de plejer. Føler du også sådan?
0

Tilbage til "Helbred"