Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 1. jun 2016, 13:47

0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 1. jun 2016, 15:20



interiews har været ubrugelige i rigtigt mange år nu. Og meningen med dem har fra journalisternes side mest været at profilere journalisten selv så han/hun kan få mange $$$.

Kun godt hvis Trump får udryddet dem :)
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 1. jun 2016, 16:22

eks-Maupassant skrev:interiews har været ubrugelige i rigtigt mange år nu. Og meningen med dem har fra journalisternes side mest været at profilere journalisten selv så han/hun kan få mange $$$.

Kun godt hvis Trump får udryddet dem :)
Pressen har i det store hele undergravet sin egen troværdighed i store dele af befolkningen. Jeg kan huske den måde Reagan blev portrætteret i pressen da han kørte valgkamp. Og det var stort set det samme jeg læser om Trump nu - han var en idiot, og hans vælgere var tåber. Reagan viste sig ikke at være så ringe endda. Hvem ved, måske Trump er en idiot, men jeg stoler ikke på at vi får noget der ligner en uafhængig unbiased portræt af ham gennem medierne.

I øvrigt er min udlægning at Trump er den ultimate representativ demokrati-kandidat. Hvis man stemmer på ham er det for manden, ikke for hans stillingtagen på nogle specifikke punkter. Væk er Foghs kontrakt-politik.
0
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 1. jun 2016, 18:37

Vlad Kalashnikov skrev:
eks-Maupassant skrev:interiews har været ubrugelige i rigtigt mange år nu. Og meningen med dem har fra journalisternes side mest været at profilere journalisten selv så han/hun kan få mange $$$.

Kun godt hvis Trump får udryddet dem :)
Pressen har i det store hele undergravet sin egen troværdighed i store dele af befolkningen. Jeg kan huske den måde Reagan blev portrætteret i pressen da han kørte valgkamp. Og det var stort set det samme jeg læser om Trump nu - han var en idiot, og hans vælgere var tåber. Reagan viste sig ikke at være så ringe endda. Hvem ved, måske Trump er en idiot, men jeg stoler ikke på at vi får noget der ligner en uafhængig unbiased portræt af ham gennem medierne.

I øvrigt er min udlægning at Trump er den ultimate representativ demokrati-kandidat. Hvis man stemmer på ham er det for manden, ikke for hans stillingtagen på nogle specifikke punkter. Væk er Foghs kontrakt-politik.


Hm ja det har du vel egentligt ret i.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2016, 09:12

eks-Maupassant skrev:interiews har været ubrugelige i rigtigt mange år nu. Og meningen med dem har fra journalisternes side mest været at profilere journalisten selv så han/hun kan få mange $$$.

Kun godt hvis Trump får udryddet dem :)

Det var da en lidt skræmmende udtalelse! :gruble:

Uanset om journalister er selvpromoverende, er det da ikke et argument for, at en mulig præsident skal kunne slippe for at gøre rede for sin politik og gås på klingen mht. denne?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 2. jun 2016, 11:55

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:interiews har været ubrugelige i rigtigt mange år nu. Og meningen med dem har fra journalisternes side mest været at profilere journalisten selv så han/hun kan få mange $$$.

Kun godt hvis Trump får udryddet dem :)

Det var da en lidt skræmmende udtalelse! :gruble:

Uanset om journalister er selvpromoverende, er det da ikke et argument for, at en mulig præsident skal kunne slippe for at gøre rede for sin politik og gås på klingen mht. denne?


Man kan gøre det MEGET bedre ved at politikeren lægger sin politik frem uden at en eller anden nød afbryder dem hele tiden - det kan f.eks. være at de skriver det på deres hjemmeside. Så kan journalister så kommentere på den politik, evt. sammenligne med hvad politikeren gør i virkeligheden osv.

Det er meget bedre end det format hvor de uden grund mødes fysisk for at sidde og råbe af hinanden.

Det er mange år siden jeg har gidet at se et interview - jeg synes mest det ligner 2 personer på et galehus der forsøger at snakke med hinanden uden held.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2016, 12:05

eks-Maupassant skrev:Man kan gøre det MEGET bedre ved at politikeren lægger sin politik frem uden at en eller anden nød afbryder dem hele tiden - det kan f.eks. være at de skriver det på deres hjemmeside. Så kan journalister så kommentere på den politik, evt. sammenligne med hvad politikeren gør i virkeligheden osv.

Det er meget bedre end det format hvor de uden grund mødes fysisk for at sidde og råbe af hinanden.

Det er mange år siden jeg har gidet at se et interview - jeg synes mest det ligner 2 personer på et galehus der forsøger at snakke med hinanden uden held.

Nja jo ... men jeg synes bare, når folk begynder at sige: alle politikere eller alle journalister osv. er åndssvage, så ender det som regel med, at nogle livsvigtige ting bliver smidt ud med badevandet.

Jeg synes, det er meget vigtigt, at der er interviews og pressekonferencer og den slags, hvor lederne ikke bare kan undlade at komme ind på ømtålelige emner, som de jo kan, hvis de bare skriver på ders hjemmeside eller holder en tale.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 2. jun 2016, 12:17

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Man kan gøre det MEGET bedre ved at politikeren lægger sin politik frem uden at en eller anden nød afbryder dem hele tiden - det kan f.eks. være at de skriver det på deres hjemmeside. Så kan journalister så kommentere på den politik, evt. sammenligne med hvad politikeren gør i virkeligheden osv.

Det er meget bedre end det format hvor de uden grund mødes fysisk for at sidde og råbe af hinanden.

Det er mange år siden jeg har gidet at se et interview - jeg synes mest det ligner 2 personer på et galehus der forsøger at snakke med hinanden uden held.

Nja jo ... men jeg synes bare, når folk begynder at sige: alle politikere eller alle journalister osv. er åndssvage, så ender det som regel med, at nogle livsvigtige ting bliver smidt ud med badevandet.

Jeg synes, det er meget vigtigt, at der er interviews og pressekonferencer og den slags, hvor lederne ikke bare kan undlade at komme ind på ømtålelige emner, som de jo kan, hvis de bare skriver på ders hjemmeside eller holder en tale.


Tja det er trist ja, men vi er vist mange der er på vej hen i den retning. Jeg har generelt set ingen respekt for journalister, jeg tror som udgangspunkt ikke på at de ved noget som helst eller at det overhovedet er vigtigt for dem om det er rigtigt eller forkert hvad de siger.

Det er meget ironisk at det et et interview på Fox News der nævnes i den artikel om interiewets død.

Da der var den historie med giraffen Marius i København bragte Fox et indslag om det. De havde ikke en gang gidet at læse det der står på engelsk på Kbh Zoos hjemmeside. ALT hvad de sagde var forkert, helt ned til ting som hvor gammel giraffen var. (De ville gerne kalde den en "baby" for at maksimere følelsesresponsen, selv om den var næsten voksen.)

Hvorfor skal jeg tage dem alvorligt overhovedet. Når de ikke en gang kan finde ud af at google sig til hvor gammel en giraf er, så tror jeg da det går helt galt når de skal igang med mere indviklede ting.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 2. jun 2016, 12:20

Men altså, der er jo rig mulighed for at finde kritik af politikere - det kan man jo f.eks. på sider på den her. Eller på andre internetsider. Det har værdi for mig, mens jeg ikke kan se interviews har det.

På en del netaviser er det efterhånden også sådan at man får den bedste information i kommentatorsporet, hvor folk retter alle journalisternes fejl.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 2. jun 2016, 13:01

eks-Maupassant skrev:Men altså, der er jo rig mulighed for at finde kritik af politikere - det kan man jo f.eks. på sider på den her. Eller på andre internetsider. Det har værdi for mig, mens jeg ikke kan se interviews har det.

På en del netaviser er det efterhånden også sådan at man får den bedste information i kommentatorsporet, hvor folk retter alle journalisternes fejl.

Ja, men jeg tror dog stadigvæk på værdien af, at de to kan sætte sammen i et interview eller eller til et pressemøde.
De kan selvfølgelig have hver deres hjemmeside osv., men så ender det jo netop med (som tendensen desværre er, især i USA), at de står i hver sit hjørne og råber, og den bestemt gruppe læsere og seere kun følger det ene, og en anden kun følger det andet.
De er selvfølgelig ikke om løsningerne - men til sidst er de ikke engang enige om, hvad virkeligheden er :genert:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 2. jun 2016, 14:06

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Men altså, der er jo rig mulighed for at finde kritik af politikere - det kan man jo f.eks. på sider på den her. Eller på andre internetsider. Det har værdi for mig, mens jeg ikke kan se interviews har det.

På en del netaviser er det efterhånden også sådan at man får den bedste information i kommentatorsporet, hvor folk retter alle journalisternes fejl.

Ja, men jeg tror dog stadigvæk på værdien af, at de to kan sætte sammen i et interview eller eller til et pressemøde.
De kan selvfølgelig have hver deres hjemmeside osv., men så ender det jo netop med (som tendensen desværre er, især i USA), at de står i hver sit hjørne og råber, og den bestemt gruppe læsere og seere kun følger det ene, og en anden kun følger det andet.
De er selvfølgelig ikke om løsningerne - men til sidst er de ikke engang enige om, hvad virkeligheden er :genert:


Enig i at det er et problem, jeg kan bare slet ikke se hvordan journalister skal hjælpe med det. Jeg mener journalisterne er en del af problemet, og vi var bedre tjent med at komme af med dem og prøve noget nyt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 8. jun 2016, 10:29

Clinton vinder Californien, its all over. Vi ender med Clinton vs. Trump den 8. november.
Hvor mange omgange de så tager fra nu til da, bliver interessant at følge.

Sanders vil dog fortsætte til konventet, får vi så en demokratisk samling, eller måske så dyb en splittelse at han vil forsøge som uafhængig? :gruble:
Det vil nok være Trumps bedste chance. Ellers skal han virkelig motivere mange der ikke plejer at stemme, til at rejse sig fra sofaerne for at have en chance for at vinde.
Under alle omstændigheder bliver det 4 intensive måneder vi har foran os :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 8. jun 2016, 13:30

Wizzze skrev:Clinton vinder Californien, its all over. Vi ender med Clinton vs. Trump den 8. november.
Hvor mange omgange de så tager fra nu til da, bliver interessant at følge.

Sanders vil dog fortsætte til konventet, får vi så en demokratisk samling, eller måske så dyb en splittelse at han vil forsøge som uafhængig? :gruble:
Det vil nok være Trumps bedste chance. Ellers skal han virkelig motivere mange der ikke plejer at stemme, til at rejse sig fra sofaerne for at have en chance for at vinde.
Under alle omstændigheder bliver det 4 intensive måneder vi har foran os :tie:

Jeg opfattede hans tale i nat som en forberedelse til at bakke ud, hvis Clinton "embracer" nogle af hans mærkesager.
Han sagde ikke, at han ville til konventet for at vinde nomineringen, men for at kæmpe for den sociale dagsorden. Og han lagde ud med, at det var vigtigt at forhindre DT i at blive præsident.

Han kan jo ikke fra den ene dag til den anden sige til at de folk, han har begejstret, at nå ja, nu går vi for resten hjem, og stem så bare på Hillary alligevel. Der skal lidt til for, at de vænne sig til tanken, for de har jo været helt oppe at køre. Man ved selvfølgelig aldrig, men jeg tror ikke, han vil sabotere. Han skal mødes med Obama og andre toppinger i partiet her i løbet af de næste dage.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. jun 2016, 01:28

Nå, nu starter den Demokratisk bredside mod Trump - Sanders forbereder sig på at være hjælpsom (som jeg tolker det i hvert fald), og Obama, Biden og Warren går til åbent angreb. Svær tid for de Republikanerne, der er overhovedet ikke er glade for deres fanebærer. :(
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Torn » 13. jun 2016, 09:42

Tror I Trumps chance forøges efter terrorangrebet?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"