Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. jun 2016, 16:12

JoyNips skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, der kan mærke baby. Eller bare har symptomer. Jeg har kun to streger på testen, ingen mens og lidt større boobies. Føles altså ikke særlig preggo. Er 7+0 i dag.
En lillebitte vægtøgning eller lidt morgenkvalme kunne faktisk være okay.


Jeg mener, at det er lige omkring nu, at din baby skulle begynde at udvikle hjerteslag... Jeg kunne rigtig godt lide at om, hvad der skete uge for uge (kan jeg sådan set stadig). Det at føle lidt med i processen, gjorde det noget mere virkeligt for mig. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 6. jun 2016, 16:20

Jeg synes også det er lidt hyggeligt at forholde sig til, hvad der sker hver uge.

Min kvalme kom for fuld udblæsning i 9. uge, så der er håb endnu Joynips :) . Er du ikke vanvittig træt på nuværende tidspunkt?

Apropos at være misundelig, er jeg misundelig på scanninger pt. Jeg går ind i uge 12 (tror jeg..) i næste uge og jeg ved stadig ikke, hvad der gemmer sig derinde og der er stadig 5 uger til jeg bliver scannet endnu. Jeg synes godt nok, at det er sent i forløbet, hvis noget altså er galt. Jeg har dog forsøgt virkelig at tale for min syge moster om at jeg kan få lov at få en scanning. For jeg kender ikke min sidste menstration-dato, hvorfor jeg reelt ikke aner hvor langt jer er, men der er no mercy.

Heldigvis tager vi til Danmark i august, hvor jeg kan få en MD-scanning, så jeg kan få lidt vished om at alt er fint.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. jun 2016, 16:22

achillaxedprune skrev:
JoyNips skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, der kan mærke baby. Eller bare har symptomer. Jeg har kun to streger på testen, ingen mens og lidt større boobies. Føles altså ikke særlig preggo. Er 7+0 i dag.
En lillebitte vægtøgning eller lidt morgenkvalme kunne faktisk være okay.


Jeg mener, at det er lige omkring nu, at din baby skulle begynde at udvikle hjerteslag... Jeg kunne rigtig godt lide at om, hvad der skete uge for uge (kan jeg sådan set stadig). Det at føle lidt med i processen, gjorde det noget mere virkeligt for mig. :)


Det gør jeg også, jeg har den der "gravid - dag for dag"-app, som er meget hyggelig. Og så har jeg jo selv haft embryologi og reproduktion på mit gamle studie, og hest/menneske er lidt same-same... :LOL:

Altså, det er da meget rart slet ikke at være dårlig eller noget, men... Det føles bare overhovedet ikke anderledes jo!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. jun 2016, 16:28

Kolderudolf skrev:
Min kvalme kom for fuld udblæsning i 9. uge, så der er håb endnu Joynips :) . Er du ikke vanvittig træt på nuværende tidspunkt?


Haha, jeg krydser fingre for snart at mærke lidt mere. Måske ikke kvalme, men så bare lidt cravings, ligamentsmerter eller sådan noget.
Jeg er lidt træt, men det er slet ikke slemt. Kan lige så godt være varme og lorte-udflytning, der tærer lidt på kræfterne...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 6. jun 2016, 16:30

JoyNips skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, der kan mærke baby. Eller bare har symptomer. Jeg har kun to streger på testen, ingen mens og lidt større boobies. Føles altså ikke særlig preggo. Er 7+0 i dag.
En lillebitte vægtøgning eller lidt morgenkvalme kunne faktisk være okay.


Jeg har været gravid to gange og begge gange har jeg egentlig først haft symptomer når jeg begynder at mærke baby. Jeg har aldrig haft symptomer de første 12-14 uger.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 6. jun 2016, 18:55

Her har det kun været lidt kvalme on and off og massiv træthed, men det mindes jeg ikke var der tidligt.

Her har jeg været til nf i fredags. Det gik simpelthen bare så fint. Baby var lidt usamarbejdsvillig, men det lykkedes da. Bagefter snuppede jeg endnu en scanning, som min ti årige lillebror skulle med til. Det var så fint og det blev langt mere virkeligt for ham.

Det er nu over en uge siden, at jeg sidst har haft blødninger. Det er virkelig rart at slippe for. I morgen skal jeg have ringet til min praktiserende læge. Der er en mulig kromosomfejl i min familie, det vides ikke om den er arvelig eller om det bare har været en mutation tidligere, men jeg snakkede med RH om det tidligere som mente, at jeg skulle henvises til genetisk rådgivning. Jeg har lidt svært ved at se, hvad det skulle hjælpe. Selvfølgelig kan jeg få afklaret, om jeg er bærer, men er jeg det, så kan vi ikke helt komme videre, da det ikke er muligt at teste donor. Jeg synes, at det er lidt tåbeligt, at de ikke bare scanner for det, når det er en option. Det må være noget billigere end at sende en hamrende dyr blodprøve til USA, som måske/måske ikke giver afklaring.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. jun 2016, 19:56

Jeg havde ikke det der lignede symptomer før omkring uge 16 - der fik jeg plukkeveer, ligamentsmerter og begyndende ondt i bækken + lænd og nu 25+6 bliver jeg ind i mellem overvældet af træthed og har halsbrand. Men det jeg prøver at sige er bare at man behøver ikke at få hverken kvalme, ømme boobies eller blive totalt hormonella i starten for at alt er helt ok derinde :) :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 6. jun 2016, 20:01

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Er lidt misundelig på jeres jordemoder besøg. er i uge 29 og mit første besøg hos hjemmefødselsjordemoderen er lige blevet udsat til næste uge. Kan godt mærke at jeg begynder at synes at det kunne være rart med en smule jordemoder kontakt.


Det var da også sent... Er det fordi du har valgt hjemmefødsel, at det først er nu du skal møde hende eller ham, eller?


Nej, det er mit indtryk at det er det man kan tilbyde 2. gangsfødende i hovedstaden. Men måske jeg bare er blevet glemt.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Knirkemis » 7. jun 2016, 16:00

JoyNips skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, der kan mærke baby. Eller bare har symptomer. Jeg har kun to streger på testen, ingen mens og lidt større boobies. Føles altså ikke særlig preggo. Er 7+0 i dag.
En lillebitte vægtøgning eller lidt morgenkvalme kunne faktisk være okay.

Nyd det! Min kvalme kom bragende som et godstog til en gang lørdagsbrunch på Europa, og så var den næsten konstant de næste 2 måneder.
Jeg havde også gået og savnet et eller andet, som bare mindede lidt om graviditets-symptomer.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. jun 2016, 08:57

Stort tillykke med fødselsdagen Bøtte. :blomst: :banan:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. jun 2016, 14:46

Hvordan har I det andre med plukveer? Jeg har kunne mærke mine siden omkring 17-18+ eller noget i den stil. Jeg er 22+4 i dag.
Jeg får generelt ikke særlig mange, og mest hvis jeg har fyldt blære. Men lige så snart jeg sætter mig op på en cykel, så får jeg plukveer. De starter efter få minutter på cyklen, fortsætter hele cykelturen, og fortsætter derhjemme i lidt tid efter jeg har lagt mig. I dag begyndte det så også at gøre lidt ondt uden i venstre side, nederst på maven.
Jeg stod af cyklen og trak hjem.
Det er virkelig øv!!! Tror I, at dette betyder jeg ikke kan/bør cykle? Jeg har bare svært ved at forstå, hvorfor cykling skulle være så slemt :S
Jeg har først tid hos jordmoder og læge om nogle uger.

Får I dem også af specielle aktiviteter, og bør man så lade være med at gøre dette?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. jun 2016, 15:47

Jeg fik de første hvor jeg ikke var i tvivl omkring uge 16. Men siden jeg er blevet sygemeldt har jeg ikke mærket ret meget til dem udover i forbindelse med sex :genert:

Måske kan du prøve at "gå lidt mindre til den" når du cykler og se om det hjælper på det? Og ellers ville jeg nok bare ringe ind til jordemoder og bede om en ekstra tid så du kan få spurgt ind til det eller tage til åben konsultation, hvis de har det, der hvor du går :)
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Elfenben » 8. jun 2016, 15:55

JoyNips skrev:Jeg er lidt misundelig på jer, der kan mærke baby. Eller bare har symptomer. Jeg har kun to streger på testen, ingen mens og lidt større boobies. Føles altså ikke særlig preggo. Er 7+0 i dag.
En lillebitte vægtøgning eller lidt morgenkvalme kunne faktisk være okay.

Sådan har jeg det også! Jeg er så også kun 5+3 henne, men fordi der ingen symptomer rigtig er, så går jeg og bliver helt i tvivl om det er noget jeg går og bilder mig selv ind :gruble: :genert: Jeg har dog haft et par dage med øget tissetrang, ondt i maven om aftenen og pletblødning. Men udover pletblødningen er det hele væk igen nu. Det skal man btw ikke google, for så tyder det hele pludseligt på en missed abortion. Så nu skifter jeg mellem at tro det er noget jeg bilder mig ind eller at det hele er gået til grunde. Øv øv :nerve: . Men meget rart at høre, at du heller ikke har kvalme eller andre klassiske symptomer.

Første lægetid er den 20. - læææænge til! :gisp:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. jun 2016, 15:59

Snowdrop skrev:Jeg fik de første hvor jeg ikke var i tvivl omkring uge 16. Men siden jeg er blevet sygemeldt har jeg ikke mærket ret meget til dem udover i forbindelse med sex :genert:

Måske kan du prøve at "gå lidt mindre til den" når du cykler og se om det hjælper på det? Og ellers ville jeg nok bare ringe ind til jordemoder og bede om en ekstra tid så du kan få spurgt ind til det eller tage til åben konsultation, hvis de har det, der hvor du går :)


Jeg bliver i forvejen overhalet af gamle damer (også dem uden elcykler), og cykler virkelig stille, synes jeg. Måske er det stillingen der ikke dur?

Jeg må hellere høre min jordmoder. Det er virkelig besværligt for mig, hvis jeg ikke må cykle mere. :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 8. jun 2016, 16:32

Sangius skrev:Hvordan har I det andre med plukveer? Jeg har kunne mærke mine siden omkring 17-18+ eller noget i den stil. Jeg er 22+4 i dag.
Jeg får generelt ikke særlig mange, og mest hvis jeg har fyldt blære. Men lige så snart jeg sætter mig op på en cykel, så får jeg plukveer. De starter efter få minutter på cyklen, fortsætter hele cykelturen, og fortsætter derhjemme i lidt tid efter jeg har lagt mig. I dag begyndte det så også at gøre lidt ondt uden i venstre side, nederst på maven.
Jeg stod af cyklen og trak hjem.
Det er virkelig øv!!! Tror I, at dette betyder jeg ikke kan/bør cykle? Jeg har bare svært ved at forstå, hvorfor cykling skulle være så slemt :S
Jeg har først tid hos jordmoder og læge om nogle uger.

Får I dem også af specielle aktiviteter, og bør man så lade være med at gøre dette?


Plukveer i vist i sig selv ikke farligt, men det skal helst ikke gøre ondt, når man laver noget. Med min datter fandt jeg dog ud af, at det ikke altid var baby, der gjorde ondt, men det også fx. kunne være luft i maven :wacko: Især når jeg løb. Jeg havde nemlig et par løbeture, hvor jeg fik ondt, men det stoppede heldigvis igen.
0

Tilbage til "Graviditet"