Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 8. jun 2016, 15:55

lillebjoern skrev:At man kan hidse sig så meget op over folk der spytter på gaden. At smide skodder og skrald kan jeg være med på, men spyt kan altså ikke få mig op at ringe :genert:

Det er lige så ulækkert som pisseri på åben gade :sur:
7
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6642

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 8. jun 2016, 20:35

De der knudepuder. Hvad bruger folk dem til? De må da være usandsynligt ubehagelige.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 8. jun 2016, 21:21

DR´s reklameindslag for en stor sportssommer i DR tv. Fodbold, OL og Tour de France.

Hva´ tænker de på i Statsradiofonien. Tour de France ses da på TV-2
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 8. jun 2016, 22:50

Jeg fatter ikke hvorfor jeg nogle gange insisterer på at gøre dårlige bøger færdige. Også selvom jeg som nu sidder og himler med øjnene og har gang i brækrefleksen gentagne gange :stoned: :rulle: :badr: :puke:

Jeg må have en masochist gemt i mig et eller andet sted
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 8. jun 2016, 22:55

Hvad der sker med FB lige nu??

Jeg får notifikationer om kommentarer, der er flere dage gamle.
Jeg får beskeder, men når jeg går ind på beskeder er der helt blankt? Ingen beskeder overhovedet, som om alle mine beskeder er slettet?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Mamaseraptor
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1434

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mamaseraptor » 8. jun 2016, 23:07

At jeg ikke kan sove, så rydder i op mit tøj :)
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 8. jun 2016, 23:29

landsbytossen skrev:DR´s reklameindslag for en stor sportssommer i DR tv. Fodbold, OL og Tour de France.

Hva´ tænker de på i Statsradiofonien. Tour de France ses da på TV-2


Ja, hva' tænker de på i Statsradiofonien - mange af os gider sgu da overhovedet ikke sport i tv!
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OsCoccygis » 9. jun 2016, 13:36

Tracking af et brev. Posten afleverede det hos mig i går :stoned:
Track.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 10. jun 2016, 00:41

Min mor har en syrisk asylansøger til at hjælpe i haven. Jeg hilste på ham for første gang i dag, og selvom vi næsten ikke kunne tale sammen, virkede han flink og høflig.
Han skrev så, via Google translate, på sin mobil, og viste til min mor, at han skammede sig over at tale med en pige (han har ikke problemer med at tale med min mor, muligvis fordi hun er gift?)

Jeg ved jo godt at det er kultur og religion. Men jeg blev lidt ærgerlig over, at han ligefrem skammede sig over at tale med mig.

Senere vil han så gerne have jeg hjælper lidt med dansk, og spørger min mor på sms, om jeg ikke kan være venner med ham på fb. Dér undrede jeg mig. Tænker om begrebet "at skamme sig" har en anden betydning på arabisk?
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 10. jun 2016, 00:43

Undrer mig også over, at jeg nu SKAL installere facebooks messenger app for at læse beskeder fra facebooks side via browser på mobil.
Jeg gider ikke have nogen facebook app. Så nu læser jeg kun beskeder via min bærbar.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 10. jun 2016, 00:57

Anilara skrev:Min mor har en syrisk asylansøger til at hjælpe i haven. Jeg hilste på ham for første gang i dag, og selvom vi næsten ikke kunne tale sammen, virkede han flink og høflig.
Han skrev så, via Google translate, på sin mobil, og viste til min mor, at han skammede sig over at tale med en pige (han har ikke problemer med at tale med min mor, muligvis fordi hun er gift?)

Jeg ved jo godt at det er kultur og religion. Men jeg blev lidt ærgerlig over, at han ligefrem skammede sig over at tale med mig.

Senere vil han så gerne have jeg hjælper lidt med dansk, og spørger min mor på sms, om jeg ikke kan være venner med ham på fb. Dér undrede jeg mig. Tænker om begrebet "at skamme sig" har en anden betydning på arabisk?

:tie: Hvis han rigtigt skal lære dansk, skal han jo også lære, at hans opførsel der var vildt uforskammet (efter de indfødtes skikke) :)
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Patience » 10. jun 2016, 05:10

Anilara skrev:Min mor har en syrisk asylansøger til at hjælpe i haven. Jeg hilste på ham for første gang i dag, og selvom vi næsten ikke kunne tale sammen, virkede han flink og høflig.
Han skrev så, via Google translate, på sin mobil, og viste til min mor, at han skammede sig over at tale med en pige (han har ikke problemer med at tale med min mor, muligvis fordi hun er gift?)

Jeg ved jo godt at det er kultur og religion. Men jeg blev lidt ærgerlig over, at han ligefrem skammede sig over at tale med mig.

Senere vil han så gerne have jeg hjælper lidt med dansk, og spørger min mor på sms, om jeg ikke kan være venner med ham på fb. Dér undrede jeg mig. Tænker om begrebet "at skamme sig" har en anden betydning på arabisk?

Jeg tænker man skal være noget varsom med Google translate. Mange ord og vendinger har jo flere betydninger, og når han nu ellers virkede flink og i øvrigt gerne vil være venner med dig på Facebook, så kunne jeg forestille mig at han måske snarere har ment at han var genert / ukomfortabel ved at tale med en pige?
9
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 10. jun 2016, 09:30

Patience skrev:
Anilara skrev:Min mor har en syrisk asylansøger til at hjælpe i haven. Jeg hilste på ham for første gang i dag, og selvom vi næsten ikke kunne tale sammen, virkede han flink og høflig.
Han skrev så, via Google translate, på sin mobil, og viste til min mor, at han skammede sig over at tale med en pige (han har ikke problemer med at tale med min mor, muligvis fordi hun er gift?)

Jeg ved jo godt at det er kultur og religion. Men jeg blev lidt ærgerlig over, at han ligefrem skammede sig over at tale med mig.

Senere vil han så gerne have jeg hjælper lidt med dansk, og spørger min mor på sms, om jeg ikke kan være venner med ham på fb. Dér undrede jeg mig. Tænker om begrebet "at skamme sig" har en anden betydning på arabisk?

Jeg tænker man skal være noget varsom med Google translate. Mange ord og vendinger har jo flere betydninger, og når han nu ellers virkede flink og i øvrigt gerne vil være venner med dig på Facebook, så kunne jeg forestille mig at han måske snarere har ment at han var genert / ukomfortabel ved at tale med en pige?

Jeg er jo netop også varsom, når jeg reflekterer over, om det har en anden betydning :) Men, med hans sparsomme dansk og fagter, forklarede han, at det ikke var normalt, når jeg havde en kæreste, at han ville tale med en pige, dog mere høfligt end uhøfligt. Og så henvendte sig til min mor, og tog afsted.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. jun 2016, 09:33

Jeg tænker at "skamme sig" kan være fejlagtigt oversat fra "nervøs for"? Altså at han måske netop forsøgte at være virkelig høflig ved at indikere, at han ikke ville trænge sig på, hvis du ikke havde lyst til, at tale med ham.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10410

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 10. jun 2016, 09:37

Sophaya skrev:De der knudepuder. Hvad bruger folk dem til? De må da være usandsynligt ubehagelige.


Hvad er knudepuder? :gruble:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"