Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf HappyHippo » 8. jun 2016, 09:02

Synes du ikke du får opmærksomhed og likes nok på facebook? Hop i en bikini og skriv om hvor hååååårdt det er for dig, men nu vil du dele din ikke-så-perfekte bikinikrop som en inspiration til folket!
3
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 8. jun 2016, 09:21

Fyrst Eberhard skrev:Kokken man har hyret til at grille personalets frokost i dag, er ved at gøre klar, og de selvudnævnte grill-entusiaster blandt mine kolleger har svært ved at rumme det. De er allerede stimlet sammen om vidunderet, og står nu med sokker i sandalerne og nikker anerkendende, mens de, i munden på hinanden, giver kokken gode råd. Kokken virker generet, men han tager det pænt.

Sætningen: "Det er kun fantasien der sætter grænser" er indtil videre sagt 8 gange på 20 min.


Hahaha! Kan lige se de dér sandalsokker for mig. Der er garanteret også mange fladrøvede Wranglerjeans til stede så ... :ninja:

Når dét er sagt, så er min observation, at det dér går over efter nogle ganges grill. På min arbejdsplads grilles der på kantinens terrasse én-to gange om ugen i sæsonen. Nu er det blevet hverdag. Men i starten ... Du fredsens, hvor det optog grillsindene!

P.s. Det er sørgeligt, som netop fantasien lader til at sætte mange grænser hos mennesker, der bruger det udtryk ... :fløjt:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. jun 2016, 09:32

Denne tråd har fået mig til at sidde og læse året program for Weber Camp :(
http://www.weberklubben.dk/events/weber ... _2016.aspx
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. jun 2016, 09:52

:deer:

15hl4t.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 8. jun 2016, 09:59

Dirtylittledevil skrev::deer:

15hl4t.jpg


Der sidder en mor et sted og gransker sin hjerne for at finde ud af hvor i hans opvækst hun fejlede :(
1
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tricolette » 8. jun 2016, 10:45

Fyrst Eberhard skrev:
ManicNinja skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Kokken man har hyret til at grille personalets frokost i dag, er ved at gøre klar, og de selvudnævnte grill-entusiaster blandt mine kolleger har svært ved at rumme det. De er allerede stimlet sammen om vidunderet, og står nu med sokker i sandalerne og nikker anerkendende, mens de, i munden på hinanden, giver kokken gode råd. Kokken virker generet, men han tager det pænt.

Sætningen: "Det er kun fantasien der sætter grænser" er indtil videre sagt 8 gange på 20 min.


Hahaha! Kan lige se de dér sandalsokker for mig. Der er garanteret også mange fladrøvede Wranglerjeans til stede så ... :ninja:

Når dét er sagt, så er min observation, at det dér går over efter nogle ganges grill. På min arbejdsplads grilles der på kantinens terrasse én-to gange om ugen i sæsonen. Nu er det blevet hverdag. Men i starten ... Du fredsens, hvor det optog grillsindene!

P.s. Det er sørgeligt, som netop fantasien lader til at sætte mange grænser hos mennesker, der bruger det udtryk ... :fløjt:

Jeg håber du har ret i, at det går over af sig selv.

Mændene i bogholderiet kører en utilgivelig Wrangler-røv, ja.


Det må være sådanne nogle her
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 8. jun 2016, 13:24

Kattefjæs skrev:Åh gud, det minder om en tidligere medstuderende som altid lagde sådan nogle sygt lange beskeder på min telefonsvarer og som stort set aldrig fik gjort dem færdige inden de dér to minutter var gået. Så han blev altid cuttet af inden han kom til sagen.

Han startede alle beskeder, uanset hvad formålet med opkaldet var, på samme måde:

"Jaaa goddag, det er Ole. Jaa altså.... Ole Hansen. Fra Frederikssund. Ja, øhm, det er... Onsdag... Og klokken er 12.31. Nej hov, vent, den er 12.32. Ja... Nå, menøøøhmm, jeg prøver at få fat i dig. Men duu.... Tager ikke telefonen. Du har nok travlt jo. Såååååå...."

:shock: :cuss: :whine: :nej:

:D Mit ældre familiemedlem X starter også med hele smøren om, at "det er X ... det er onsdag den 8. juni kl. 15:30 ... "
Men han har ikke helt forstået, at man nutildaws kan se al denne info på telefonen, så han er tilgivet. Han når også at komme til sagen. :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 9. jun 2016, 08:14

Fyrst Eberhard skrev:Snakken går på kontoret, og emnet er glasur. Marianne fortæller så, at hun "aldrig kan lade være med at spise glasuren direkte fra sprøjteposen".

Nu kan det godt være at det bare er mig, men dét vil formentlig være den vildeste sætning jeg kommer til at høre i år.


Jeg ved ikke, om den slår bemærkningen jeg overhørte fra en sød ung pige i iskiosk, der efter at have puttet is i en vaffel spørger manden, der havde bestilt, om han vil have "flødeskum på kuglerne" :gruble:

Okay, din er lidt vildere, nok.
7
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 9. jun 2016, 10:39

Fyrst Eberhard skrev:Snakken går på kontoret, og emnet er glasur. Marianne fortæller så, at hun "aldrig kan lade være med at spise glasuren direkte fra sprøjteposen".

Nu kan det godt være at det bare er mig, men dét vil formentlig være den vildeste sætning jeg kommer til at høre i år.


Kan godt følge dig. Selv ville jeg muligvis være nødt til at afspadsere resten af dagen, hvis en af mine kolleger ytrede det dér ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 9. jun 2016, 10:47

Akehurst2 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Snakken går på kontoret, og emnet er glasur. Marianne fortæller så, at hun "aldrig kan lade være med at spise glasuren direkte fra sprøjteposen".

Nu kan det godt være at det bare er mig, men dét vil formentlig være den vildeste sætning jeg kommer til at høre i år.


Jeg ved ikke, om den slår bemærkningen jeg overhørte fra en sød ung pige i iskiosk, der efter at have puttet is i en vaffel spørger manden, der havde bestilt, om han vil have "flødeskum på kuglerne" :gruble:

Okay, din er lidt vildere, nok.


Prøv så at overveje, at det dér ulækre stads, man mange steder kalder 'guf', i Thy kaldes 'fjams' ... Jeg var med en eks på havnen i Thisted og købe is. Pigen i isboden spørger ham så, om han "we ha' no fjams å hans kugler". Det er først, da hans øjne møder mine, og jeg knækker sammen af grin, at det går op for ham, hvordan dét nok lyder i en dum "kjøvenhawners" ører ...
13
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lulu-p » 9. jun 2016, 11:08

dgd2007 skrev:
Kattefjæs skrev:Åh gud, det minder om en tidligere medstuderende som altid lagde sådan nogle sygt lange beskeder på min telefonsvarer og som stort set aldrig fik gjort dem færdige inden de dér to minutter var gået. Så han blev altid cuttet af inden han kom til sagen.

Han startede alle beskeder, uanset hvad formålet med opkaldet var, på samme måde:

"Jaaa goddag, det er Ole. Jaa altså.... Ole Hansen. Fra Frederikssund. Ja, øhm, det er... Onsdag... Og klokken er 12.31. Nej hov, vent, den er 12.32. Ja... Nå, menøøøhmm, jeg prøver at få fat i dig. Men duu.... Tager ikke telefonen. Du har nok travlt jo. Såååååå...."

:shock: :cuss: :whine: :nej:

:D Mit ældre familiemedlem X starter også med hele smøren om, at "det er X ... det er onsdag den 8. juni kl. 15:30 ... "
Men han har ikke helt forstået, at man nutildaws kan se al denne info på telefonen, så han er tilgivet. Han når også at komme til sagen. :)


Ha ha..jeg har også et ældre familiemedlem, som på telefonsvareren taler MEGET langsomt og med overtydelig artikulation. Når han har talt beskeden færdig siger han "og jeg gentager"..hvorefter hele smøren kommer en gang til MEGET langsomt og med samme artikulation. Det er også vigtigt for ham at nævne hvilket nummer han ringer fra :lol: .

Jeg føler mig altid hensat til det hedengangne KTAS, hvor telefonsvareren var et lille kasettebånd som rumlede og skramlede. Dengang gav det mening med langsom tale og gentagelser, i dag er det bare ret skægt :lol:
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tibbler » 9. jun 2016, 12:33

LadyFox skrev:
Det der det er mig! Jeg får virkelig slem præsentationsangst når jeg snakker til en telefonsvarer, det er så akavet. Det er stensikkert at jeg får præsenteret mig selv i hvert fald to-tre gange på en kort besked :wacko:


Tilbage i sluthalvfemserne havde min mand en telefonsvarer til sin telefon. Han havde altid sådan nogle telefonbeskeder på den, hvor det lød som om, det var en eller anden kendis eller filmrolle som havde indtalt den. Ganske underholdende - ihvertfald første gang man hørte dem.
Så han har prøvet at tage telefonen, da den ringede; og så var der bare stille i den anden ende...indtil vedkommende fik fremstammet noget. Det viste sig at være en fra et eller andet firma, hvor en kollega på et tidspunkt havde ringet, og hørt telefonsvarebeskeden, og nu skulle hun/han så også prøve at ringe for at høre den. De havde så bare ikke lige tænkt over, at han måske var hjemme :D

Han havde altid mange tomme beskeder - Så det var nok ikke første gang nogen ringede, fordi de lige skulle høre den sjove telefonsvarer.
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 9. jun 2016, 13:05

Tibbler skrev:
LadyFox skrev:
Det der det er mig! Jeg får virkelig slem præsentationsangst når jeg snakker til en telefonsvarer, det er så akavet. Det er stensikkert at jeg får præsenteret mig selv i hvert fald to-tre gange på en kort besked :wacko:


Tilbage i sluthalvfemserne havde min mand en telefonsvarer til sin telefon. Han havde altid sådan nogle telefonbeskeder på den, hvor det lød som om, det var en eller anden kendis eller filmrolle som havde indtalt den. Ganske underholdende - ihvertfald første gang man hørte dem.
Så han har prøvet at tage telefonen, da den ringede; og så var der bare stille i den anden ende...indtil vedkommende fik fremstammet noget. Det viste sig at være en fra et eller andet firma, hvor en kollega på et tidspunkt havde ringet, og hørt telefonsvarebeskeden, og nu skulle hun/han så også prøve at ringe for at høre den. De havde så bare ikke lige tænkt over, at han måske var hjemme :D

Han havde altid mange tomme beskeder - Så det var nok ikke første gang nogen ringede, fordi de lige skulle høre den sjove telefonsvarer.


:klap: :klap: :klap:
0
...
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Badesandalen » 9. jun 2016, 14:40

Tibbler skrev:Tilbage i sluthalvfemserne havde min mand en telefonsvarer til sin telefon. Han havde altid sådan nogle telefonbeskeder på den, hvor det lød som om, det var en eller anden kendis eller filmrolle som havde indtalt den. Ganske underholdende - ihvertfald første gang man hørte dem.
Så han har prøvet at tage telefonen, da den ringede; og så var der bare stille i den anden ende...indtil vedkommende fik fremstammet noget. Det viste sig at være en fra et eller andet firma, hvor en kollega på et tidspunkt havde ringet, og hørt telefonsvarebeskeden, og nu skulle hun/han så også prøve at ringe for at høre den. De havde så bare ikke lige tænkt over, at han måske var hjemme :D

Han havde altid mange tomme beskeder - Så det var nok ikke første gang nogen ringede, fordi de lige skulle høre den sjove telefonsvarer.


:lol:

Det minder mig om denne:

1
Muin
Indlæg: 37
Tilmeldt: 23. okt 2015, 15:59
Kort karma: 5
Likede indlæg: 42

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muin » 9. jun 2016, 14:57

Der er en kvinde der åbenbart synes det er okay at sidde og nidstirre en blind person, som har sat sig overfor vedkommende i toget. Hun har siddet og stirret hende ind i ansigtet over flere stop.
1

Tilbage til "Generelt"