Vi der venter på storken!

JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 9. jun 2016, 11:00

MyGirl skrev:Vi venter stadig på prøvesvar på kærestens sædprøve, som vi var blevet sat i udsigt lå klar senest i går. Men i går var lægen ikke til at komme i nærheden af på telefonen, og i dag har kæresten lige skrevet, at han nu får en telefonsvarer med besked om, at der er lukket resten af ugen :rulle: Så vi væbner os med tålmodighed og satser på, at næste ugen bliver ugen, hvor det lykkes.


Kan han mon logge på sundhed.dk og finde svaret under laboratoriesvar? :gruble:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 9. jun 2016, 11:01

Majer skrev:Jeg vil tro at hvis jeg finder mine indlæg fra denne tid i sidste cyklus, så står der nok det samme som jeg skal til at skrive nu :)

Jeg har mega murren i begge sider af underlivet og er død træt. De der stik jeg følte i går morges har ikke været der siden, så ved ikke hvad det har været. Håber det var ægget der satte sig fast :)

Derudover, så var min kæreste bare en røv i går. Vi have en mega presset dag efter job, da han skulle køre kl 18.30 og vi skulle når at lave aftensmad, bade os selv og sønnen og smøre madpakke. Så i stedet for at gå i gang med aftensmaden da han kom hjem, valgte han da at støvsuge hele hytten inden han hentede vores søn. For at gøre mig glad. Og bevares det blev jeg da også, men støvsugning var måske ikke lige det mest nødvendige når programmet er så stramt.
Så noget som egentlig var tiltænkt som noget sødt, endte ud i at vi blev uvenner :stoned:

Jeg smører altid madpakken mens jeg laver aftenmad og da det var ham der lavede aftensmad i går, spurgte jeg mens vi spiste, om han havde smurt madpakken eller om jeg skulle gøre det når han var kørt.
Så blev han mega fornærmet og udbrød, at han jo altså ikke kunne udrette mirakler! Nåh nej, det er jo åbnebart kun mig der kan det :rulle:

Generelt er jeg vist bare rigtig træt af, at han altid tager det forgivet, at jeg laver aftensmad og smøre madpakke :evil: Hvis han skal gøre det, skal han bedes om det og så bliver han altid irriteret. Nogle gange overvejer bare at lade være, at gå i gang med noget, men vores søn skal jo have mad og skal ikke fanges i vores stridigheder.


Det der med symptomer. Jeg har været igennem møllen hver cyklus. Man føler sig helt skør tilsidst :lol: Jeg har haft ALLE tænkelige symptomer og har ikke været i nærheden af at få en positiv test :rulle: Når jeg har Googlet et symptom, så er der lige så mange, som det har været er tegn for, som det ikke har været.
Håber selvfølgelig at det rent faktisk er en lille blyp, som har sat gang i din krop :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 9. jun 2016, 11:03

JoyNips skrev:
MyGirl skrev:Vi venter stadig på prøvesvar på kærestens sædprøve, som vi var blevet sat i udsigt lå klar senest i går. Men i går var lægen ikke til at komme i nærheden af på telefonen, og i dag har kæresten lige skrevet, at han nu får en telefonsvarer med besked om, at der er lukket resten af ugen :rulle: Så vi væbner os med tålmodighed og satser på, at næste ugen bliver ugen, hvor det lykkes.


Kan han mon logge på sundhed.dk og finde svaret under laboratoriesvar? :gruble:


Gud ja, det burde da være muligt. Prøv det MyGirl. Man skal selvfølgelig vide, at det er et resultat uden forklaring og tolkning man så får. Det kan jo være at man får tolket resultatet som enten bedre eller dårligere end det er :/
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 9. jun 2016, 11:09

Howitz skrev:
Gud ja, det burde da være muligt. Prøv det MyGirl. Man skal selvfølgelig vide, at det er et resultat uden forklaring og tolkning man så får. Det kan jo være at man får tolket resultatet som enten bedre eller dårligere end det er :/


Jeg har i hvert fald logget på og fundet mit blodprøvesvar i forbindelse med 1. grav-US. Men der er selvfølgelig lidt et spørgsmål, om man har mod på at se resultatet uden at få en medfølgende forklaring. Men altså, men lidt google-skills kan man jo få nærmest alt forklaret :D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 11:37

JoyNips skrev:
Howitz skrev:
Gud ja, det burde da være muligt. Prøv det MyGirl. Man skal selvfølgelig vide, at det er et resultat uden forklaring og tolkning man så får. Det kan jo være at man får tolket resultatet som enten bedre eller dårligere end det er :/


Jeg har i hvert fald logget på og fundet mit blodprøvesvar i forbindelse med 1. grav-US. Men der er selvfølgelig lidt et spørgsmål, om man har mod på at se resultatet uden at få en medfølgende forklaring. Men altså, men lidt google-skills kan man jo få nærmest alt forklaret :D


Tak, hvor er I gode!! Det vil jeg da heeeelt sikkert lige prøve at se, om han kan :klap:

Jeg har efterhånden i hovedet, hvor værdierne ca. skal ligge henne :genert: Man har vel forberedt sig lidt på at modtage svaret :lol: (Og når jeg læser manges oplevelser med at få prøvesvar fra lægen, er det sgu sjældent de bliver meget klogere :D )
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 9. jun 2016, 11:50

Majer skrev:Godtnavn: Øv at du går og har det sådan :(
Synes også det lyder som en god ide med en langsigtet plan. Jeg har jo lidt svært ved at slippe taget og lade tingene gå sin gang, så for mig et det meget vigtigt at vide hvad næste skridt er. F.eks har vi jo besluttet at forsøge med nr. 2 i er år og hvis det ikke lykkes, så skal vi ikke have flere. Det er jo som sådan ikke en plan, men det gør at jeg i mit hoved kan vænne mig til tanken og også godt kan acceptere at det er sådan det er.

Har i snakket om hvad næste skridt er? Hvor langt i vil gå? Hvornår vil I evt. søge behandling? Vil I evt. adoptere hvis det ikke kan ske naturligt?

Jeg vil nu også stadigvæk tro at når ingen af jer fejler noget, så skal det nok komme. Håber det bedste for jer :)


Min morbror har allerede forslået adoption :lol: Han har også adopteret de mest fantastiske piger selv :) Jeg ville ikke have noget mod at adopterer, men det er desværre ikke en mulighed da jeg som 17-årig fik en fejldiagnose (i følge mange læger) som gør jeg aldrig vil kunne adoptere :stoned: Ellers er det næsten lige før jeg hellere ville adoptere end at få naturligt, kan godt lide tanken om at give et af de børn en chance i livet :)

Til oktober har vi prøvet i et år og kan komme i behandling, så det er vel næste skridt sådan på lang bane. Lægen på hospitalet sagde det vidst er det der hedder iui vi vil få (efter de ord hun sagde og den beskrivelse af iui jeg kan se herinde), og er der lang ventetid i det offentlige er vi klar til at smide pengene i det private. Jeg kan bare ikke en gang holde ud at vente til oktober :whine:

Og så er jeg gået all in på sundhed de sidste uger og det fortsætter jeg selvfølgelig, forhåbentlig hjælper det at have fået bedre gang i motionen :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 12:01

Det har lige slået mig, at jeg for efterhånden længe siden læste, at kæresten og jeg hver cyklus havde nogenlunde samme chance for at lave et barn, som man har for at slå en 6'er med en terning. Det fik mig dengang til at slå en terning.. Der måtte 11 gange til, før der var gevinst.. Og så slog det mig lige, at det vist er 11. cyklus, vi er i gang med nu - så ville det da kun være rimeligt med en "undfangelses-6'er" :D

.. kan dog også være, det kun er 10. cyklus- har ikke heeelt styr på, hvornår vi startede, så lykkes det ikke denne gang, forbeholder jeg mig at bruge samme argument næste cyklus :lol:
5
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 12:03

Kæresten vil for resten ikke tjekke sundhed.dk på job (meget forståeligt på et storkontor), så må vente til i aften med at se, om de er kommet.. Ekstra træls, man så først er hjemme omkring kl. 20 i dag!
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 9. jun 2016, 12:32

Godtnavn: Der er stortset ikke ventetid, hvis du bliver henvist til det private :)

Go go, med det der projekt motion og tabe dig lidt. Tænk hvis det er det der skal til, så er det da det hele værd :lun:

Min veninde troede ikke, at hun kunne blive gravid og ønskede sig heller ikke børn faktisk. Hendes mand og hende havde haft ubeskyttet sex i 8 år, og så gik hun på slankekur med vægtvogterne, og efter 3 måneder så var hun gravid :lol: Hun er så glad for sin søn, men hun skal bestemt ikke have flere. Så hver gang hun er på slankekur, så siger jeg altid paaass nu på, at du ikke bliver gravid :D
2
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 9. jun 2016, 12:33

MyGirl skrev:Kæresten vil for resten ikke tjekke sundhed.dk på job (meget forståeligt på et storkontor), så må vente til i aften med at se, om de er kommet.. Ekstra træls, man så først er hjemme omkring kl. 20 i dag!


Det kan man så godt forstå :D
Det er bedre at vente til i aften end næste uge ;)

Ang. tolkning af prøvesvar. Så er jeg efterhånden også riiimmeelig habil udi at være dr. Google :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 12:46

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Kæresten vil for resten ikke tjekke sundhed.dk på job (meget forståeligt på et storkontor), så må vente til i aften med at se, om de er kommet.. Ekstra træls, man så først er hjemme omkring kl. 20 i dag!


Det kan man så godt forstå :D
Det er bedre at vente til i aften end næste uge ;)

Ang. tolkning af prøvesvar. Så er jeg efterhånden også riiimmeelig habil udi at være dr. Google :lol:


Så kommer jeg til dig, hvis vi ender helt på herrens mark. Nu må vi i første omgang se, om de overhovedet er kommet.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 9. jun 2016, 13:06

Howitz skrev:Godtnavn: Der er stortset ikke ventetid, hvis du bliver henvist til det private :)

Go go, med det der projekt motion og tabe dig lidt. Tænk hvis det er det der skal til, så er det da det hele værd :lun:

Min veninde troede ikke, at hun kunne blive gravid og ønskede sig heller ikke børn faktisk. Hendes mand og hende havde haft ubeskyttet sex i 8 år, og så gik hun på slankekur med vægtvogterne, og efter 3 måneder så var hun gravid :lol: Hun er så glad for sin søn, men hun skal bestemt ikke have flere. Så hver gang hun er på slankekur, så siger jeg altid paaass nu på, at du ikke bliver gravid :D


Vidste ikke man kunne henvises til det private? Er det så billigere end hvis man ikke blvier henvist?

Jeg vil egentlig helst ikke tabe mig :genert: Jeg har det godt med min vægt selvom den er for høj, vejer mig aldrig, men har det godt i min krop. Jeg er i fin form og lever ikke vildt usundt normalt, men alt kan jo altid blive bedre. F.eks. har jeg besluttet mig for oftere at cykle når jeg skal til DTU der er lige over 10 km hver vej så der er jeg ofte doven og tager bussen, min cykel er også meget ne bycykel. Men når jeg skal afsted på onsdag bliver det cykel i hvert fald den ene vej (er et aften foredrag så er jeg for træt på hjemvejen cykler jeg nok kun til et tog).

Og i dag har jeg været monster inaktiv, har meget slemme mens smerter, så det bliver kun til en lille gåtur i dag.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 9. jun 2016, 13:07

Krydser fingre for at I kan se svaret i aften mygirl! Jeg ville nok vente til fredag, men det er mest fordi jeg gerne ville have en weekend til at fordøje svaret hvis nu det var slemt, men forstår omvendt godt du ikke kan vente mere :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 13:12

Vi har fået fikset os vej til svaret nu, og det var desværre ikke gode nyheder :trist: Melder mig under behandlingsfanerne inden længe..

(Røv!)
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 9. jun 2016, 13:18

Jeg havde virkelig krydset fingre for at det ikke var så slemt som du frygtede mygirl :( Håber I hurtigt komemr til behandling og det lykkes i første forsøg :kys:
0

Tilbage til "Graviditet"