Solskoldning.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 09:59

Kattefjæs skrev:Bare sørg for at der ikke er alkohol eller parfume i de produkter du bruger. Det kan gøre det meget værre. :(


Jeg kan ikke gennemskue den slags, men aloe vera-gelen er økologisk og uden parfume og på after sun'en står der 'non comédogéne'.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Solskoldning.

Indlægaf 2SHY » 9. jun 2016, 11:41

Du skal måske være forberedt på at du kan risikere at få en masse blister/vabler efter noget tid. Jeg har lavet ca samme nummer i et solarie for måske 15 år siden hvor man ikke havde angivet at der var kommet turbo rør i i stedet for de gamle hvor man skulle ligge en halv time for at få det der svarer til 10 min med nye rør.

Jeg endte med at se ca ud som dig og var nærmest nudist i en uge. Da det røde endelig forsvandt så småt fik jeg blister overalt på maven og brystet og har faktisk den dag i dag små mærker efter dem enkelte steder

Jeg håber det hurtigst muligt bliver bedre :ae: Rigtig god bedring
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Solskoldning.

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. jun 2016, 11:55

Når jeg bliver så forbrændt som dig, hvilket ca sker en gang om året, sørger jeg for at få køligebade inden sengetid, de må bare ikke være iskolde. Og så lader jeg være med at tørre mig, dupper lige det værste vand af så det ikke løber af mig. Og så lufttørret jeg. Den bedste nedkøling er fordampning har min brandmands kæreste fortalt mig.
Og rigtig god bedring :ae: Jeg er på trods af meget mørkt hår fuldstændig porcelænshvid i huden, så jeg har mange gange oplevet at være forbrændt, da 15-20 min uopmærksomhed på solen kan være nok. Jeg føler med dig.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 12:01

Skumfidusen skrev:Hov, for resten...ud fra erfaringer med mit yngel da de var små; man kan købe aloe vera som sprøjtes på. Det har den store fordel at man ikke skal smøre det ind i øm og sprukken hud og det var klart at foretrække frem for creme, husker jeg. Ikke at de var solskoldede, altså, men de får nogle gange meget medtaget hud når de er bittesmå.


Ah, smart! Tak for tip! Aloe veraen jeg har fået, havde lindrende effekt i det sekund, jeg smurte det på, det var vildt rart, men konsistensen var sådan ret, øh, sæd-agtig (ja, sorry :genert:) og føles lidt stift på huden, når det tørrer, så jeg undlod at bruge det i ansigtet og nøjedes med after-sun dér. Måske er den på spray bedre til ansigtet. Jeg vil undersøge det, det kunne faktisk godt ende med, jeg blev aloe vera-fan sådan helt generelt, faktisk.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 12:05

2SHY skrev:Du skal måske være forberedt på at du kan risikere at få en masse blister/vabler efter noget tid. Jeg har lavet ca samme nummer i et solarie for måske 15 år siden hvor man ikke havde angivet at der var kommet turbo rør i i stedet for de gamle hvor man skulle ligge en halv time for at få det der svarer til 10 min med nye rør.

Jeg endte med at se ca ud som dig og var nærmest nudist i en uge. Da det røde endelig forsvandt så småt fik jeg blister overalt på maven og brystet og har faktisk den dag i dag små mærker efter dem enkelte steder

Jeg håber det hurtigst muligt bliver bedre :ae: Rigtig god bedring


Jeg er faktisk også lidt bange for det. Min overlæbe, eller hudstykket mellem læbe og overlæbe, prikker lissom lige inden man får et forkølelsessår, så jeg tror desværre ikke, jeg slipper helt for blister. Jeg håber dog bare, de her produkter jeg har anskaffet kan hjælpe bare lidt på det også, jeg har i hvert fald tænkt mig at gå all in på at behandle og duppe og smøre ind flere gange om dagen den næste tid.

Og tak :kys:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 12:12

Nuttede-Nuser skrev:Når jeg bliver så forbrændt som dig, hvilket ca sker en gang om året, sørger jeg for at få køligebade inden sengetid, de må bare ikke være iskolde. Og så lader jeg være med at tørre mig, dupper lige det værste vand af så det ikke løber af mig. Og så lufttørret jeg. Den bedste nedkøling er fordampning har min brandmands kæreste fortalt mig.
Og rigtig god bedring :ae: Jeg er på trods af meget mørkt hår fuldstændig porcelænshvid i huden, så jeg har mange gange oplevet at være forbrændt, da 15-20 min uopmærksomhed på solen kan være nok. Jeg føler med dig.


Det var faktisk præcist hvad jeg gjorde både i går aftes da jeg skulle skylle yougurt af kroppen og i dag efter badet. Lunkent vand var det eneste, jeg kunne holde ud og det gjorde også for ondt at holde et håndklæde mod huden, så jeg lufttørrede bare.

Og puh, det lyder frygteligt. Jeg er selv ret lys, men min mor er helt rødhåret og porcelænshvid, så hun har været mega-hys med sol og solcreme og solhatte og jeg ved ikke hvad, da jeg var barn. Det har smittet af, så selvom jeg virkelig elsker at ligge i varmen fra solen, plejer jeg at gardere mig. Min fars sigøjner-gener gør også, at jeg, hvis jeg endelig får lidt farve, plejer at blive gylden. Så jeg har faktisk ikke prøvet det her før, jeg har haft en smule stikken på skuldrene før, men det her er jo bare... ja, modbydeligt.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 12:15

"Solbriller? Hvad mener du med, at jeg stadig har solbriller på?"

image.jpg


#tomatohead

:rulle:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Solskoldning.

Indlægaf Lulu » 9. jun 2016, 12:25

Jeg har intet fornuftigt at bidrage med.

Vil bare sige jeg føler med dig og wauw for en krop. Jeg er misundelig.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 12:29

Lulu skrev:Jeg har intet fornuftigt at bidrage med.

Vil bare sige jeg føler med dig og wauw for en krop. Jeg er misundelig.



Det var pænt skrevet. Tusind tak, også for medfølelse! :kys:

(Vi kan i øvrigt godt bytte krop den næste uges tid :D )
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Solskoldning.

Indlægaf Nuttede-Nuser » 9. jun 2016, 13:15

Aima skrev:"Solbriller? Hvad mener du med, at jeg stadig har solbriller på?"

image.jpg


#tomatohead

:rulle:


Av for satan i helvede. Ja undskyld mit sprog, men jeg kan lige forestille mig hvor ondt det gør. Var det ikke noget at have sådan en her i tasken til lige at "bruse" køle og fugte ansigtet med i løbet af dagen? Ved ikke om det er foreslået før. De fået også i Matas, der var bare mere info på greenskin end på Matas hjemmeside. http://www.greenskin.dk/evian-face-spray-50ml.html
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Solskoldning.

Indlægaf Oddinary » 9. jun 2016, 13:54

Av! Det er nok en god idé også at gå med hat det næste stykke tid, når du er ude. Har du en fin en, så du undgår at føle dig som dobbelt-idiot når du går rundt? Og hav så dækkende tøj på som du kan holde ud til. Men hvis stoffet er tyndt, vil jeg alligevel anbefale at smørre dig ind i solcreme under, selvom det føles lidt klamt - i hvert fald på udsatte og særligt ømme steder som fx skuldre og nakke. Ellers risikerer du bare at blive straffet endnu mere, når solen går igennem tøjet.

Udover alle de råd der allerede er givet, kunne det måske også være rart at have en kølende vandspray på dig som fx Avene Thermal Water, hvis det ikke lige er praktisk at pøse aloe vera på. Det lindrer i hvert fald også lidt.
Og pas lidt på med at putte meget fedtede ting på som fx olier, vaseline osv. når du stadig er på det stadie, hvor du er helt varm og rød. Nogle gange kan de godt holde varmen indesluttet, så jeg ville vente lidt med den slags pleje til inflammationen er på retur. God bedring eller hvad man nu siger. :)
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Solskoldning.

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jun 2016, 16:20

Alle gode råd er givet. Jeg vil bare ynke dig lidt.
Kram (de virtuelle svier heldigvis ikke)
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Solskoldning.

Indlægaf Avino » 9. jun 2016, 16:23

Du godeste.
Det er da voldsomt, Aima.
Tør da slet ikke tænke på, hvordan dine øjne havde haft det, hvis ikke du havde haft solbriller på. :8:
Håber alle de gode råd du har fået- har hjulpet dig.
Rigtigt god bedring til dig.
3
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Solskoldning.

Indlægaf OberstNasig » 9. jun 2016, 16:24

Jeg brændte mig selv totalt af, da jeg mente, at min sarte hud saaaagtens kunne klare 3 timer i den græske sol. Nå, men jeg var desperat. Det er jo klart. Så jeg prøvede lidt af hvert af og for at det ikke skal være løgn, så var det dét tip, der virkede dummest, der virkede bedst. Jeg lavede en STÆRK bryg af ren, sort te og duppede mig selv over flere timer- ja, processen er lang- med en klud, der blev vædet med teen. Det reducerede det røde markant og min hud blev fin på 2 dage og skiftede til brun istedet for at skalle af.
Min kæreste bekræftede også effekten, så jeg tror ikke, at det var ønsketænkning.
Og husk vand til cellerne. Masser af det! Masser! Og så synes jeg at du skal snuppe let smertestillende, hvis det gør ondt.
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Solskoldning.

Indlægaf Muspel » 9. jun 2016, 16:29

:8: stakkels dig! Uf hvor ser det vildt ud.

Mange gode råd er givet. Så bare lige. Bliv ved med at smøre ind, så huden holder sig fugtet. Bliv ved med at drikke masser af vand.

Og så bare lige en 'du er ikke alene'
Her er jeg. Efter en time i indisk sol med en solcreme, der ikke trængte ind pga massageolie havde mættet huden.
To timer før 20 timers flyvning hjem. Men jeg skallede altså aldrig
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Tilbage til "Helbred"