Klippet knurhår!

Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Klippet knurhår!

Indlægaf Malina22 » 1. jun 2016, 01:34

Hej debatten:-)
Jeg har i dag (i ren frustration) trimmet min hanmisser! Han er almindelig huskat (hvid med røde plamager, og isblå øjne)
Jeg var blevet i tvivl om, om han måske havde fået lopper. Han kløede sig helt vildt, og var begyndt at blive lidt fraværende, samt træt af mig. (Skal ikke kunne sige om det bare er noget "årh dumme uduelige slavemor"-teenage fis) Men da hans underuld var så tæt og tyk, var jeg bange for at jeg ikke kunne se lopperne, eller deres afføring. Jeg kører med lynets hast i maxizoo og efterspørger loppeshampoo- men nej, det er blevet ulovligt at sælge i Danmark!
Jeg spørger ekspedienten om hun har foreslag til at finde problemet, da jeg jo i forvejen giver ham en pipette en gang i måneden og hun ikke mente det kunne være lopper. Hun foreslår at jeg trimmer ham, da vejret sagtens kan spille ind i hans pelsmiljø, især nu hvor hans underund stadig er så tyk.
Mig hjem og indfange bæstet, og igang med trimmeren :wacko:
Sikke en kamp! Første udfording opstår, da afstandsstykket ikke kan tage hans pels! Fandme.. Så den ryger af! HAN ER NÆSTEN SKALDET, og der var ingen lopper! Ydermere, kom jeg til at studse hans smukke knurhår :panik: :(
Nu er mit spørgsmål så, skader det ham, at jeg har fjernet hans "jakke", OG fjernet lidt af hans knurhår? Er så frygtelig bange for at han nu ikke færdes som normalt udenfor, ikke kan finde hjem eller bliver syg! WHAT TO DO
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Klippet knurhår!

Indlægaf superboa » 4. jun 2016, 21:36

Hvis ikke du allerede har gjort det, så giv lige din dyrelæge et ring, og forhør dig dér :ae:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Klippet knurhår!

Indlægaf Bimmerdyret » 4. jun 2016, 21:51

[quote="Malina22"]r så frygtelig bange for at han nu ikke færdes som normalt udenfor, ikke kan finde hjem eller bliver syg! WHAT TO DO[/quote]

Men så sørger du vel for at han ikke kommer ud?
2
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Klippet knurhår!

Indlægaf Venus222 » 9. jun 2016, 19:12

Er det korrekt forstået at du har sat alt muligt hejs i gang, uden først at hive katten med til dr.dyr? Hvis det er tilfældet bør du nok tage katten til dyrlæge. :gruble:

Ej, undskyld men det lyder simpelthen så underligt at man klipper sin kat fordi den klør sig. Men ikke får den tjekket for problemer med hud/pels hos dyrlægen.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Klippet knurhår!

Indlægaf Hunkat » 9. jun 2016, 19:19

Det med knurhårene har jeg set mor-misser gøre på killinger for at holde dem i lidt kortere snor i den der "skal prøve alting" alder. Den del er total ufarlig og det vokser ud igen. Han vil måske bare bevæge sig lidt mere forsigtigt omkring.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Kæledyr"