Menstruations lignende blødning pga. sex

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf Lucca » 9. jun 2016, 20:09

Jeg havde sex med en fyr for nogle dage siden (for første gang i 8 mdr. ca.) Efter sex opdagede vi at jeg havde blødt "voldsomt", altså mere end bare en rift vil kunne være årsagen til. Det var friskt blod og mængden svarede vel til de første dage i en normal menstruation, hvor man bløder meget.

De første par dage efter var jeg nødt til at bruge trusseindlæg, men blødningen er heldigvis så godt som ovre nu. Jeg har dog stadig lidt ubehag i underlivet.

Jeg er på p-piller og skulle ikke have menstruation nu, men da jeg skulle starte på den sidste pakke glemte jeg at tage den første pille, men fik taget den dagen efter (indenfor tidsintervallet)

Efterfølgende har jeg forsøgt at finde svar på nettet, men der er lidt modstridende ting der kan være årsag til det. Jeg tror dog ikke det skyldes kræft, da jeg indenfor det sidste år har fået lavet et celleskrab, uden der var noget unormalt. Der stod også noget med at det kunne være en sprængt polyp eller cyste. Er der nogen af jer der har erfaring med det? :wacko:

Jeg har taget p-piller i under et år, men aldrig oplevet noget lignende under sex før.

Jeg tager til lægen i morgen for at blive undersøgt, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer om I har oplevet noget lignende.

Ps. Ja, det var mega pinligt og nedern at opdage! :mellow: Heldigvis brugte vi kondom og fyren tog det meget pænt, men det var lidt akavet eftersom det var første gang vi var sammen..
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf Rapfisk » 9. jun 2016, 20:16

Jeg har ikke prøvet det så voldsomt, men jeg har prøvet, at det er blevet "rodet rundt", så jeg blødte på et forkert tidspunkt.

Godt, du bliver tjekket!
0
Livslinjen: 70 201 201
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf HappyHippo » 9. jun 2016, 20:23

Det kan også være tegn på livmoderhalskræft. Jeg har selv haft det en overgang og blev undersøgt en masse. Dog var det intet andet end sarte slimhinder og det gik over af sig selv
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf JoyNips » 9. jun 2016, 20:59

Klamydia?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf Lucca » 9. jun 2016, 21:12

JoyNips skrev:Klamydia?

Det tror jeg ikke, da jeg blev testet sidst jeg havde sex fordi kondomet sprang.
0
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf Lucca » 9. jun 2016, 21:15

HappyHippo skrev:Det kan også være tegn på livmoderhalskræft. Jeg har selv haft det en overgang og blev undersøgt en masse. Dog var det intet andet end sarte slimhinder og det gik over af sig selv

Ok, jeg læste godt det med livmoderhalskræft, men kan det udvikle sig så hurtigt? Der er gået under et år siden jeg fik foretaget et celleskrab sidst. Jeg tænkte også på om det kunne være sarte slimhinder, især fordi det er længe siden jeg har haft sex, men jeg synes bare mængden af blod virkede af mere end det.
0
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf Lucca » 9. jun 2016, 21:17

Liseletpåtå skrev:Det lyder som noget jeg har døjet med, som er vældig irriterende, men totalt ufarligt. Min livmorslimhinde er/var vokset udover min livmorhals, den er mere følsom og kan nemt komme til at bløde, hvis der bliver stødt til den.

Hvordan blev det konstateret?
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf achillaxedprune » 9. jun 2016, 21:26

Hvis han havde en stor pik, kan det måske have lavet lidt ballade... Det har jeg prøvet, men ikke med hel så voldsom blødning du beskriver.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf Rapfisk » 9. jun 2016, 21:30

Lucca skrev:
HappyHippo skrev:Det kan også være tegn på livmoderhalskræft. Jeg har selv haft det en overgang og blev undersøgt en masse. Dog var det intet andet end sarte slimhinder og det gik over af sig selv

Ok, jeg læste godt det med livmoderhalskræft, men kan det udvikle sig så hurtigt? Der er gået under et år siden jeg fik foretaget et celleskrab sidst. Jeg tænkte også på om det kunne være sarte slimhinder, især fordi det er længe siden jeg har haft sex, men jeg synes bare mængden af blod virkede af mere end det.

Det kan det godt, men det er sjældent. Det er meget mere sandsynligt, at det er harmløst.
0
Livslinjen: 70 201 201
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf Oddinary » 10. jun 2016, 08:31

Det kan også være en anden form for underlivsinfektion?
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Menstruations lignende blødning pga. sex

Indlægaf Novella » 11. jun 2016, 05:57

P-piller kan få livmoderslimhinden til at blive krænget lidt ud i livmoderhalsen, så man let kommer til at bløde. Jeg blødte under graviditet - også efter sex (altså blødningen, selv om graviditeten også var efter sex) - og da fik jeg den forklaring. Gynækologerne vidste ikke hvorfor, men det var ret almindeligt. Jeg har ikke rørt p-piller siden.
0

Tilbage til "Helbred"