Dejligt, men måske usundt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Malina22 » 9. jun 2016, 22:54

Jeg har været sammen med min kæreste i 2 år. Vi har været fra hinanden 3 gange, af forskellige årsager.
1. gang: Jeg blev holdt hemmelig for hans familie.
2. gang. Han skrev flirtende med andre piger.
3. gang. En blanding af de to førstnævnte, også var han meget fraværende og meget uinteresseret i at støtte mig da jeg fik medicin for depression og selvmordstanker.

De 3 ting, har skadet vores forhold utrolig meget. Jeg er stadig ikke præsenteret for hans familie.
Jeg prøver så godt jeg kan, at ligge det til side og bare glemme problemerne, men så kommer han hjem til mig i dag og siger: "min ven og jeg har snakket om at tage ud og rejse!"
Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at blive vred og ked af det. Jeg er her på det sidste, begyndt at hade hans ven så meget! Han får det hele. Den store pakke. Han kommer sammen med hans familie, i min kæreste nye hus som jeg ikke engang har fået lov til at se endnu, og nu skal han også ud og rejse med ham. Jeg er pisse misundelig på hans ven, fordi jeg kun får den lille pakke :( det skændes vi om, og det er så belastende, for vi er så gode til at have det godt og nyde hinanden :( jeg har overvejet at gå ud af forholdet, fordi jeg sagtens kunne finde det der mangler i en anden, men det er jo ham jeg elsker.. Hvad gør jeg?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Rapfisk » 9. jun 2016, 23:13

Det dér er totalt usundt.

Det handler egentlig ikke om familien eller alt muligt andet ydre. Det handler om, at du ikke er den vigtigste i din kærestes liv, og det er du ikke. Det er ikke bare en følelse.

Familien er en særskilt problemstilling, som delvist er ude af din kærestes hænder, men det er det andet ikke. Du er i et forhold, hvor din kæreste ikke ønsker eller glæder sig til at dele store ting i sit liv med dig. Det med boligen ville være den største dealbreaker for mig. Jeg købte selv lejlighed, inden min eks og jeg flyttede sammen, men han var med i alle små og store overvejelser, og jeg kunne ikke vente, til han skulle se den. For mig hænger bolig og kæresteforhold tæt sammen, også selv om man ikke deler boligen. De to ting er for mig det private og trygge, og jeg kan slet ikke forstå, du ikke indgår forrest i hans tanker om boligen og flytning.

Jeg er stor fan af venneferier, men igen kan jeg ikke forstå, du ikke er den, han allerhelst vil tilbringe en uges frihed med.

Konklusionen: Ja, det er usundt, og du skal kraftigt overveje, hvordan det påvirker dig at være i et så ulige forhold. Tager du ordet "kæreste", så er det netop det kæreste, man har. Han er din kæreste, men er du hans?
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Thestral » 10. jun 2016, 05:18

Hvor er det dejlige henne i den historie?
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Malina22 » 10. jun 2016, 06:31

Vi skal også på ferie sammen i august ligesom vi var sidste år, men der mangler bare en masse:-( han brokker sig over at jeg er negativ og ikke bare kan vente..
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Ado » 10. jun 2016, 06:37

Jeg synes det er nogle ret store problemer I har været igennem på to år. Han har holdt dig skjult for familien, han har ikke været helt tro og han har ikke støttet dig, da du var i en krise.
Det er altså ikke småting. Et forhold skal helst indeholde en stolthed over den kærlighed man har fundet. En kærlighed, som man gerne vil vise andre. Et forhold skal indeholde respekt - det glippede da han flirtede med en anden. Og et forhold skal i dén grad rumme støtte og omsorg. Også dér er der huller.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Rapfisk » 10. jun 2016, 06:45

Malina22 skrev:Vi skal også på ferie sammen i august ligesom vi var sidste år, men der mangler bare en masse:-( han brokker sig over at jeg er negativ og ikke bare kan vente..

Hvad mener du med, at der mangler en masse?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Rapfisk » 10. jun 2016, 08:52

ShuruQ skrev:Med dette spørgsmål skal ikke forstås at en dansk mand ikke sagtens kunne gøre det samme men der er flere ting i din historie der får mig til at tænke på om din kæreste har en muslimsk baggrund?

Ikke at det i såfald bliver mere tilforladeligt men ville forklare nogle ting :).

Han har tyrkisk baggrund iflg. TS' første tråd.
Senest rettet af Rapfisk 10. jun 2016, 08:52, rettet i alt 1 gang.
0
Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Akehurst2 » 10. jun 2016, 08:52

Som Rakel skriver, så er det afgørende, at du ikke fokuserer så meget på hans venner og familie og nærmest giver dem skylden for det, der mangler i dit forhold.

Manglerne i dit forhold skyldes din kæreste og ikke alt muligt andet.
1
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf Seraphina » 10. jun 2016, 20:45

Nu har jeg ikke læst din første tråd, men hvorfor har du ikke set hans hus endnu?
Det gør ondt i hjertet at ende et forhold, men det gør ondt langt ind i sjælen at blive i et dårligt...
2
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Dejligt, men måske usundt?

Indlægaf IrmaPigen » 11. jun 2016, 07:21

Det lyder ikke spor dejligt men til gengæld usundt.
0

Tilbage til "Forhold og sex"