Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 9. jun 2016, 14:49

MyGirl skrev:Vi har fået fikset os vej til svaret nu, og det var desværre ikke gode nyheder :trist: Melder mig under behandlingsfanerne inden længe..

(Røv!)


Årh æv :ae: Fik i snakket med lægen? Hvor slemt ser det ud?

Håber i kan komme hurtigt igang og at det så sker noget.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 9. jun 2016, 14:52

MyGirl skrev:Vi har fået fikset os vej til svaret nu, og det var desværre ikke gode nyheder :trist: Melder mig under behandlingsfanerne inden længe..

(Røv!)


Åh nej MyGirl :( Det er jeg virkelig ked af at høre. Hvis det er så har jeg oceaner af Google-viden omkring hvordan man højst sandsynligt kan forbedre sædkvaliteten :ae:
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 9. jun 2016, 16:19

Ej MyGirl, øv altså. Men ja hvor slemt står det til? Håber i kan nøjes med IUI og undgå de lange ventetider :) Hvordan har kæresten det?
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 9. jun 2016, 16:45

Øv Mygirl, det er jeg ked af at høre :kram:
Er det jeres egen vurdering ud fra sundhed.dk eller er det lægens ord?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 18:28

Tusind tak for alle de søde beskeder, pb'er og kort... Ikke mindst fra de "gamle" storkepiger :lun: Hvor er I bare søde alle sammen.

Er lige kommet hjem fra job, og tror kæresten og jeg skal snakke lidt, så svarer lige i løbet af de næste dage, når tiden er der. Vi er helt ok begge to, men bare sådan lidt triste.

Men bottom line er, at vi ikke har snakket med lægen endnu - kun læst på sundhed.dk, men der kan jeg se, at han har 5 mio. sædceller i prøven i alt (lige omkring 1 mio. pr. ml). Antal og koncentration er meget for lav, resten er i normalområdet om end den lave ende.. Det fører til diagnosen "Svært nedsat sædkvalitet - fertilitet 5 %" - hvilket vi har konkluderet ikke er godt. Hvad det betyder fremadrettet må vi tage en snak med lægen om, men det bliver ikke ad naturens vej, kan vi se.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 9. jun 2016, 18:53

MyGirl skrev:Tusind tak for alle de søde beskeder, pb'er og kort... Ikke mindst fra de "gamle" storkepiger :lun: Hvor er I bare søde alle sammen.

Er lige kommet hjem fra job, og tror kæresten og jeg skal snakke lidt, så svarer lige i løbet af de næste dage, når tiden er der. Vi er helt ok begge to, men bare sådan lidt triste.

Men bottom line er, at vi ikke har snakket med lægen endnu - kun læst på sundhed.dk, men der kan jeg se, at han har 5 mio. sædceller i prøven i alt (lige omkring 1 mio. pr. ml). Antal og koncentration er meget for lav, resten er i normalområdet om end den lave ende.. Det fører til diagnosen "Svært nedsat sædkvalitet - fertilitet 5 %" - hvilket vi har konkluderet ikke er godt. Hvad det betyder fremadrettet må vi tage en snak med lægen om, men det bliver ikke ad naturens vej, kan vi se.


Det er selvfølgelig en rigtig trist besked at få, men i må ikke helt opgive håbet.

Min kæreste fik samme besked, og jeg blev alligevel gravid to gange helt naturligt.
Derfor håber vi også at det kan ske igen.

Vi gik dog til kinesiolog og den vej fik min kæreste en masse kosttilskud. Om det var det det virkede skal jeg ikke kunne sige :)

Men 5% er ikke = 0% og det skal kun en enkelt ivrig sædbasse til ☺️
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. jun 2016, 19:18

MyGirl hvordan er resultatet sammenlignet med sidst, han fik foretaget den sædprøve?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 9. jun 2016, 19:41

Er trods alt glad for at høre det ikke er 0% I kan stadig få et barn der biologisk er jeres begge. Jeg krydser fingre for I hurtigt kan få hjælp! Skulle I snakke med lægen mandag?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 20:28

Majer skrev:
MyGirl skrev:Tusind tak for alle de søde beskeder, pb'er og kort... Ikke mindst fra de "gamle" storkepiger :lun: Hvor er I bare søde alle sammen.

Er lige kommet hjem fra job, og tror kæresten og jeg skal snakke lidt, så svarer lige i løbet af de næste dage, når tiden er der. Vi er helt ok begge to, men bare sådan lidt triste.

Men bottom line er, at vi ikke har snakket med lægen endnu - kun læst på sundhed.dk, men der kan jeg se, at han har 5 mio. sædceller i prøven i alt (lige omkring 1 mio. pr. ml). Antal og koncentration er meget for lav, resten er i normalområdet om end den lave ende.. Det fører til diagnosen "Svært nedsat sædkvalitet - fertilitet 5 %" - hvilket vi har konkluderet ikke er godt. Hvad det betyder fremadrettet må vi tage en snak med lægen om, men det bliver ikke ad naturens vej, kan vi se.


Det er selvfølgelig en rigtig trist besked at få, men i må ikke helt opgive håbet.

Min kæreste fik samme besked, og jeg blev alligevel gravid to gange helt naturligt.
Derfor håber vi også at det kan ske igen.

Vi gik dog til kinesiolog og den vej fik min kæreste en masse kosttilskud. Om det var det det virkede skal jeg ikke kunne sige :)

Men 5% er ikke = 0% og det skal kun en enkelt ivrig sædbasse til ☺️


Det gav da lige lidt håb :kys: tak...
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 20:29

Bøtte skrev:MyGirl hvordan er resultatet sammenlignet med sidst, han fik foretaget den sædprøve?


Det ved vi ikke helt, for de har åbenbart ikke gemt den.. Men kæresten synes at huske, at den i hvert fald ikke var svært nedsat sidst, så det er gået den gale vej.. Men sådan kan det gå.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jun 2016, 20:32

godtnavn skrev:Er trods alt glad for at høre det ikke er 0% I kan stadig få et barn der biologisk er jeres begge. Jeg krydser fingre for I hurtigt kan få hjælp! Skulle I snakke med lægen mandag?


Vi er sleeeeet ikke der, hvor vi er bange for, ar vi ikke får et barn sammen - på den ene eller anden måde, skal det nok lykkes :) Vi er på igen måde slået ud af der, bare mere sådan lidt 'øøøv'... (Og så stresser jeg total ved tanken om at prøve at skulle passe behandling ind i mit arbejdsliv :stoned: men det må vel gå på den ene eller anden måde..)

Vi ringer til lægen mandag ja - eller kæresten gør, og så tager vi den derfra..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 10. jun 2016, 06:12

Marioneta skrev:
MyGirl skrev:
Bøtte skrev:MyGirl hvordan er resultatet sammenlignet med sidst, han fik foretaget den sædprøve?


Det ved vi ikke helt, for de har åbenbart ikke gemt den.. Men kæresten synes at huske, at den i hvert fald ikke var svært nedsat sidst, så det er gået den gale vej.. Men sådan kan det gå.


Sædkvaliteten daler jo med alderen, så det er vel egentligt ikke overraskende, når han også døjede med det for 10 år siden. Men han kan jo tydeligvis sagtens lave børn, så det skal da nok lykkes med lidt hjælp :kram:


Vi havde lidt håbet, at livsstil ville opveje alderen en del (sundere kost, mere motion, kosttilskud og rygestop), men sådan blev det åbenbart ikke. Og ja - vi er skam også sikre på, det nok skal lykkes :)
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 10. jun 2016, 06:21

MyGirl skrev:
godtnavn skrev:Er trods alt glad for at høre det ikke er 0% I kan stadig få et barn der biologisk er jeres begge. Jeg krydser fingre for I hurtigt kan få hjælp! Skulle I snakke med lægen mandag?


Vi er sleeeeet ikke der, hvor vi er bange for, ar vi ikke får et barn sammen - på den ene eller anden måde, skal det nok lykkes :) Vi er på igen måde slået ud af der, bare mere sådan lidt 'øøøv'... (Og så stresser jeg total ved tanken om at prøve at skulle passe behandling ind i mit arbejdsliv :stoned: men det må vel gå på den ene eller anden måde..)

Vi ringer til lægen mandag ja - eller kæresten gør, og så tager vi den derfra..


Jeg kan ikke huske hvor i landet I bor, men jeg fik en henvisning til en gynækolog med henblik på fertilitetsbehandling fra min læge og det er den vi bruger til behandling på privat klinik. Vi betaler ikke selv, da det går under det offentlige.
Jeg tror vi ventede 1 måned på en tid, så det behøver ikke være uoverskueligt :kram:
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 10. jun 2016, 06:24

Lull skrev:
MyGirl skrev:
godtnavn skrev:Er trods alt glad for at høre det ikke er 0% I kan stadig få et barn der biologisk er jeres begge. Jeg krydser fingre for I hurtigt kan få hjælp! Skulle I snakke med lægen mandag?


Vi er sleeeeet ikke der, hvor vi er bange for, ar vi ikke får et barn sammen - på den ene eller anden måde, skal det nok lykkes :) Vi er på igen måde slået ud af der, bare mere sådan lidt 'øøøv'... (Og så stresser jeg total ved tanken om at prøve at skulle passe behandling ind i mit arbejdsliv :stoned: men det må vel gå på den ene eller anden måde..)

Vi ringer til lægen mandag ja - eller kæresten gør, og så tager vi den derfra..


Jeg kan ikke huske hvor i landet I bor, men jeg fik en henvisning til en gynækolog med henblik på fertilitetsbehandling fra min læge og det er den vi bruger til behandling på privat klinik. Vi betaler ikke selv, da det går under det offentlige.
Jeg tror vi ventede 1 måned på en tid, så det behøver ikke være uoverskueligt :kram:


Vi bor lidt syd for København og jeg arbejder lige nord for København, så der skulle være flere muligheder.. Jeg har dog lidt kig på Trianglen sådan på sigt, da det ligger i gåafstand fra mit arbejde. Vi kan også blive dækket af det offentlige, men jeg skal nok bare lige forstå samspillet mellem gynækologerne og klinikkerne, for som jeg umiddelbart kan læse mig til ville de også kunne udrede mig på klinikken, og så kunne der vel være ræson i at få det hele klaret samme sted :gruble:

Har ikke en kæft forstand på det, men regner med at få læst lidt op i weekenden :)

Og tak for alle de gode råd :kys:

Kan være, det er nu, jeg skal oprette den behandlingstråd, så denne her ikke drukner i mig :genert: SORRY!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 10. jun 2016, 19:26

Nøj jeg er arrig for tiden :evil:
Jeg har simpelthen været så skide sur de sidste dage og synes min kæreste er en kæmpe røv fer gør alt forkert :blush:

Håber sgu det er en graviditet der forårsager det, for så er der i det mindste en forklaring på hvorfor jeg er en sur og urimelig kælling. Hvilket jeg selvfølgelig kun indrømmer herinde, for overfor min kæreste er det stadig ham der er røven og mig der bliver uretfærdigt behandlet :fløjt:
0

Tilbage til "Graviditet"