Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 10. jun 2016, 09:52

Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:Hvorfor bliver I vist rundt på fødegangen? Det er da lidt underligt, det har jeg aldrig hørt om før, hvad med alle de fødende den dag - må de bare finde sig i at blive gloet på? Jeg ville godt nok ikke have brudt mig om at der kom en flok nysgerrige gravide og kiggede på at jeg vraltede ned af gangen med presseveer.


Fordi de har erfaring med, at det giver større tryghed og mindre nervøsitet? Jeg kan ikke rigtig se det underlige i det, jeg synes det er et smadderfornuftigt initiativ. For mig var det rigtig meningsfuldt at se en fødestue, det afmystificerede en masse ting og gav mig en bedre fornemmelse for, hvordan en fødsel forløber.

Altså rundvisningen foregår selvfølgelig under hensyntagen til de fødende, hvis der ikke er plads og mulighed for rundvisning, så aflyses det. Den jordemoder, der var med os, var inde og tjekke først, at vi ikke forstyrrede og viste os derefter en tom fødestue. Der var ikke nogen, der gloede på nogen fødende.

Ok. Jeg kan ikke genkende noget som helst af den følelse fra mig selv, men det er jo fint hvis I har det sådan. Det lyder også som om jeres fødested har en del flere ressourcer end der jeg har været - tomme fødestuer eksisterede i hvert fald ikke da jeg var på fødegangen sidst.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. jun 2016, 10:30

Lilleluftballon skrev:
Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:Hvorfor bliver I vist rundt på fødegangen? Det er da lidt underligt, det har jeg aldrig hørt om før, hvad med alle de fødende den dag - må de bare finde sig i at blive gloet på? Jeg ville godt nok ikke have brudt mig om at der kom en flok nysgerrige gravide og kiggede på at jeg vraltede ned af gangen med presseveer.


Fordi de har erfaring med, at det giver større tryghed og mindre nervøsitet? Jeg kan ikke rigtig se det underlige i det, jeg synes det er et smadderfornuftigt initiativ. For mig var det rigtig meningsfuldt at se en fødestue, det afmystificerede en masse ting og gav mig en bedre fornemmelse for, hvordan en fødsel forløber.

Altså rundvisningen foregår selvfølgelig under hensyntagen til de fødende, hvis der ikke er plads og mulighed for rundvisning, så aflyses det. Den jordemoder, der var med os, var inde og tjekke først, at vi ikke forstyrrede og viste os derefter en tom fødestue. Der var ikke nogen, der gloede på nogen fødende.

Ok. Jeg kan ikke genkende noget som helst af den følelse fra mig selv, men det er jo fint hvis I har det sådan. Det lyder også som om jeres fødested har en del flere ressourcer end der jeg har været - tomme fødestuer eksisterede i hvert fald ikke da jeg var på fødegangen sidst.


Jeg ved ikke om alle har det sådan, men nu blev det tilbudt som en del af fødselsforberedelsen så det ville da være dumt at sige nej. Vi så ingen fødende. Vi blev vist bagom og ind gennem cafeteriet og så hen til nærmeste fødestue og så blev døren lukket der ind. Der stod altså ingen nysgerrige gravide og gloede på andre da jeg var der.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. jun 2016, 10:34

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Ja jeg tror også de kører hver deres løb. Vores rundvisning på FG kunne uden problemer være sprunget over. Vi skulle være der kl 11.15. Da kl var 11.40 gik min kæreste over og ringede på og spurgte om deres turguide var blevet væk. Hun kom så Kl 11.45. Kl 12.10 var rundvisning overstået. Og så havde vi 20 min til at få noget at spise og nå over i auditoriet. De 15 min ud af rundvisningen kunne hun have sprunget over, for set snakkede hun om senere på dagen igen. Fødestillinger og så videre. Og de tre timers undervisning kunne være skåret ned til 2 hvis hun ikke havde gentaget sig selv så meget og ikke hele tiden havde sagt, men det vender vi tilbage til. Jeg var ikke imponeret. Min kæreste sad og blinkede med øjenen, så meget at han måtte i kiosken og købe en koffein drik. Der vi kom tilbage efter 5 min pause var langt over halvdelen gået hjem.

Hun sagde også det der med sukker og druesukker. Jeg tror jeg tager lidt kiks, bananer med, og så druesukker til nødstilfælde.
Hun snakkede indlæggelse efter fødslen at alle helst føder ambulant og hvad har vi. Så spurgte jeg indtil hvad tidsperpektivet er for mødre med diabetes, til det svarede hun at der ikke var et tidsperpektiv, at de bare tog en BP to timer efter og så kunne man gå hjem. Det var bare ikke det jeg læste i deres egen pjece om det på hjemmesiden, så det glæder jeg mig til at hører mere om på mandag når jeg skal ind og snakke med diabetes jordmoderen.


Ja, det lyder som en ret fesen oplevelse.

Det jeg har fået at vide i forhold til fødslen er, at jeg som udgangspunkt kan forvente en ambulant fødsel lige som alle andre. Men det kan naturligvis blive ændret, hvis mit ellers babys blodsukker er påvirket efter fødslen (eller der er andre komplikationer), men man indlægges ikke "bare" pga. graviditetsdiabetes (der har været behandlet uden insulin).

Faktisk så sagde min jordemoder, at fordøjelsen som regel går i stå, når fødslen går i gang. Så hvis man spiser, så kommer det gerne op igen. Det havde jeg ikke hørt før. :genert:


Super med noget insider viden :) jeg har jo kun det info jeg har kunne de i den pjece der ligger på sygehusets hjemmeside indtil på mandag. Men jeg tror nu alligevel jeg pakker en taske til far og mig for en sikkerhedsskyld. Den kan jo bare stå i bilen til vi ved om den skal bruges. Jep jeg går også med livrem og seler :blush:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 10. jun 2016, 11:30

Så er barnevognen kommet... Har så meget lyst til at pakke den ud og sætte den sammen ... men jeg som ikke er overtroisk på nogen som helst måde finder nu alligevel mig selv siddende her ved PC'en og glo lidt skælmsk på kasserne og overveje om den ikke bare skal blive i kasserne lidt endnu. Hvor er det dog åndsvagt, har jo glædet mig så meget til den skulle komme!! :mellow: :lol:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 10. jun 2016, 12:00

Apropos fordøjelse mv. Jeg ved ikke om I er flere anden/tredjegangsfødende med masser af erfaring, men jeg vil lige give mine bedste erfaring med fra min første fødsel :)

1. Mavsen går fuldstændig i stå efter fødslen. Jeg fødte i Esbjerg sidst og der var der taget hånd om det med flere liter sveskejuice i køleskabene (det smager ikke så grimt som det lyder) Derudover havde jeg et glas magnesia med i tasken. Det må gerne bruges selvom man ammer. Det satte lidt gang i det hele. Ellers var der nok gået en uge uden toiletbesøg...

2. Medbring en drikkedunk. Jeg fik voldsom kvalme under fødslen og kastede op under fødslen. Så det var virkelig guld værd, at jeg havde medbragt en drikkedunk som min mand følte op med saft. Så kunne jeg selv drikke liggende løbende, selvom der var kort tid mellem veer osv. Det er noget rod det der med at sidde op og drikke, når hele kroppen er i flitsbue.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 10. jun 2016, 12:11

Jeg var jo sikker på jeg mærkede liv, men pludselig var der intet i 5 dage. Og for første gang i denne graviditet blev jeg rigtig nervøs. Så jeg ringede til klinikken, hvor vi var i behandling og de ville godt lave en scanning selv om de normalt ikke laver scanninger længere end uge 9.
Og alt var heldigvis ok. Den hoppede og dansede og gad absolut ikke måles, men hun fik dog et hovedmål som svarede til 16+0, jeg er 15+4, så det var jo fint.
Hun kiggede også efter kønnet og sagde at det havde hun aldrig prøvet før, men jeg synes det lignede det samme som de sagde til nf, og gynækologen som lige kiggede ind gav mig ret. Nu er det spændende om det så ender med
samme køn til md. :-D
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 10. jun 2016, 20:28

Kolderudolf skrev:Apropos fordøjelse mv. Jeg ved ikke om I er flere anden/tredjegangsfødende med masser af erfaring, men jeg vil lige give mine bedste erfaring med fra min første fødsel :)

1. Mavsen går fuldstændig i stå efter fødslen. Jeg fødte i Esbjerg sidst og der var der taget hånd om det med flere liter sveskejuice i køleskabene (det smager ikke så grimt som det lyder) Derudover havde jeg et glas magnesia med i tasken. Det må gerne bruges selvom man ammer. Det satte lidt gang i det hele. Ellers var der nok gået en uge uden toiletbesøg...

2. Medbring en drikkedunk. Jeg fik voldsom kvalme under fødslen og kastede op under fødslen. Så det var virkelig guld værd, at jeg havde medbragt en drikkedunk som min mand følte op med saft. Så kunne jeg selv drikke liggende løbende, selvom der var kort tid mellem veer osv. Det er noget rod det der med at sidde op og drikke, når hele kroppen er i flitsbue.

Det fremhævede er virkelig en kæphest for mig. Kære damer, HUSK nu at få gang i maven så hurtig som muligt igen. Fødslen er hård ved jeres 'understel', og I kan virkelig komme til at bøvle med forstoppelse men dertilhørende smerter og hæmorider. Det tager lang tid og kan gøre rigtig, rigtig ondt efterfølgende. Det er virkelig vigtigt at huske dén del af en fødsel også.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 10. jun 2016, 21:21

Dr_bp skrev:
Kolderudolf skrev:Apropos fordøjelse mv. Jeg ved ikke om I er flere anden/tredjegangsfødende med masser af erfaring, men jeg vil lige give mine bedste erfaring med fra min første fødsel :)

1. Mavsen går fuldstændig i stå efter fødslen. Jeg fødte i Esbjerg sidst og der var der taget hånd om det med flere liter sveskejuice i køleskabene (det smager ikke så grimt som det lyder) Derudover havde jeg et glas magnesia med i tasken. Det må gerne bruges selvom man ammer. Det satte lidt gang i det hele. Ellers var der nok gået en uge uden toiletbesøg...

2. Medbring en drikkedunk. Jeg fik voldsom kvalme under fødslen og kastede op under fødslen. Så det var virkelig guld værd, at jeg havde medbragt en drikkedunk som min mand følte op med saft. Så kunne jeg selv drikke liggende løbende, selvom der var kort tid mellem veer osv. Det er noget rod det der med at sidde op og drikke, når hele kroppen er i flitsbue.

Det fremhævede er virkelig en kæphest for mig. Kære damer, HUSK nu at få gang i maven så hurtig som muligt igen. Fødslen er hård ved jeres 'understel', og I kan virkelig komme til at bøvle med forstoppelse men dertilhørende smerter og hæmorider. Det tager lang tid og kan gøre rigtig, rigtig ondt efterfølgende. Det er virkelig vigtigt at huske dén del af en fødsel også.


Åh min mave om totalt i stå :( Jeg spiste stort set ikke i et døgn i forbindelse med fødslen, og under de første veer kastede jeg op og havde diarré, så min mave var fuldstændig tom. Og på trods af sund kost, magnesia hver aften og rigelige mængder vand, så skete der ikke noget før på 3. dagen. Og hold nu k*ft, det gjorde ondt. Og mens jeg sad der inviterede min mand rengøringskonen ind, det gjorde så sandelig ikke situationen bedre :genert:

Jeg skal i hvert fald have en snak med nogen om hvordan jeg undgår at komme dertil igen.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 10. jun 2016, 21:39

:( Ahr, men det er altså vanvittigt.

Det var den del af fødslen ingen rigtig havde varslet mig om. Jeg tager hellere en fødsel mere en den helvedessmerte efterfølgende hver gang jeg skulle på toilettet. Om 3 uger bliver min datter 2 år og det kan altså stadig bøvle :tie:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. jun 2016, 08:55

Så fik babyværelset første lag maling i går :lun:
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jun 2016, 10:05

Bøtte skrev:
Dr_bp skrev:
Kolderudolf skrev:Apropos fordøjelse mv. Jeg ved ikke om I er flere anden/tredjegangsfødende med masser af erfaring, men jeg vil lige give mine bedste erfaring med fra min første fødsel :)

1. Mavsen går fuldstændig i stå efter fødslen. Jeg fødte i Esbjerg sidst og der var der taget hånd om det med flere liter sveskejuice i køleskabene (det smager ikke så grimt som det lyder) Derudover havde jeg et glas magnesia med i tasken. Det må gerne bruges selvom man ammer. Det satte lidt gang i det hele. Ellers var der nok gået en uge uden toiletbesøg...

2. Medbring en drikkedunk. Jeg fik voldsom kvalme under fødslen og kastede op under fødslen. Så det var virkelig guld værd, at jeg havde medbragt en drikkedunk som min mand følte op med saft. Så kunne jeg selv drikke liggende løbende, selvom der var kort tid mellem veer osv. Det er noget rod det der med at sidde op og drikke, når hele kroppen er i flitsbue.

Det fremhævede er virkelig en kæphest for mig. Kære damer, HUSK nu at få gang i maven så hurtig som muligt igen. Fødslen er hård ved jeres 'understel', og I kan virkelig komme til at bøvle med forstoppelse men dertilhørende smerter og hæmorider. Det tager lang tid og kan gøre rigtig, rigtig ondt efterfølgende. Det er virkelig vigtigt at huske dén del af en fødsel også.


Åh min mave om totalt i stå :( Jeg spiste stort set ikke i et døgn i forbindelse med fødslen, og under de første veer kastede jeg op og havde diarré, så min mave var fuldstændig tom. Og på trods af sund kost, magnesia hver aften og rigelige mængder vand, så skete der ikke noget før på 3. dagen. Og hold nu k*ft, det gjorde ondt. Og mens jeg sad der inviterede min mand rengøringskonen ind, det gjorde så sandelig ikke situationen bedre :genert:

Jeg skal i hvert fald have en snak med nogen om hvordan jeg undgår at komme dertil igen.


Kan man mon bruge Movicol? :gruble:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jun 2016, 10:06

Snowdrop skrev:Så fik babyværelset første lag maling i går :lun:


Har I valgt en farve, eller er det "bare" hvidt? :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. jun 2016, 10:12

Danseprinsesse skrev:
Snowdrop skrev:Så fik babyværelset første lag maling i går :lun:


Har I valgt en farve, eller er det "bare" hvidt? :)


Den hedder fløde og jeg elsker den. Kunne ikke lige forlige mig med at det bare skulle være hvidt. Møblerne, listerne og gardinerne bliver så hvide og farverne kommer fra puder, tæpper, dekorationer og lign :klap:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jun 2016, 10:39

Snowdrop skrev:
Danseprinsesse skrev:
Snowdrop skrev:Så fik babyværelset første lag maling i går :lun:


Har I valgt en farve, eller er det "bare" hvidt? :)


Den hedder fløde og jeg elsker den. Kunne ikke lige forlige mig med at det bare skulle være hvidt. Møblerne, listerne og gardinerne bliver så hvide og farverne kommer fra puder, tæpper, dekorationer og lign :klap:


Det lyder også lækkert. :lun:
Jeg er lidt misundelig, har ikke noget værelse at indrette.

Men jeg glæder mig til at se jer andres. :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. jun 2016, 10:42

Jeg har et, ehm, intimspørgsmål til jer, der har prøvet det før.

Hvilken længde/mængde kønsbehåring vil I foretrække at føde med? Jeg tænker ikke i forhold til forfængelighed, det er jeg fuldstændig ligeglad med, men i forhold til praktik bagefter (evt. syning, hygiejne, osv.)
0

Tilbage til "Graviditet"