Solskoldning.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 16:37

Skumfidusen skrev:
Aima skrev:"Solbriller? Hvad mener du med, at jeg stadig har solbriller på?"

image.jpg


#tomatohead

:rulle:


Der er sådan lidt farveforvirret panda over det :D

Stakkels, stakkels lille pige (jaja, jeg ved godt du er en granvoksen kvinde, men når man er så stakkels, så skal man trøstes som en lille pige).


Ja tak! Tiltrængt. Jeg er fandme sådan blevet drillet af åndssvag kollega-mænd i dag. Kæft, joken har været på mig, men det havde jeg forudset.


Nuttede-Nuser skrev:
Aima skrev:"Solbriller? Hvad mener du med, at jeg stadig har solbriller på?"

image.jpg


#tomatohead

:rulle:


Av for satan i helvede. Ja undskyld mit sprog, men jeg kan lige forestille mig hvor ondt det gør. Var det ikke noget at have sådan en her i tasken til lige at "bruse" køle og fugte ansigtet med i løbet af dagen? Ved ikke om det er foreslået før. De fået også i Matas, der var bare mere info på greenskin end på Matas hjemmeside. http://www.greenskin.dk/evian-face-spray-50ml.html


Jeg havde faktisk en ubrugt parfume-dispenser liggende som jeg hældte almindelig kildevand i, netop til det der formål. Jeg tænkte, jv. det med ingen kalk i kildevand, at det kunne gøre tricket. Mon ikke det kan det?

Jeg har dog ikke brugt den, jeg har smurt med aftersun og fik også fat i den der aloe vera på spray inden apoteket lukkede, og den er virkelig god! Den køler ansigtet lige med det samme.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Solskoldning.

Indlægaf Ado » 9. jun 2016, 16:41

Av for f...! Stakkels dig! Solskoldning er virkelig en kælling.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 16:43

Oddinary skrev:Av! Det er nok en god idé også at gå med hat det næste stykke tid, når du er ude. Har du en fin en, så du undgår at føle dig som dobbelt-idiot når du går rundt? Og hav så dækkende tøj på som du kan holde ud til. Men hvis stoffet er tyndt, vil jeg alligevel anbefale at smørre dig ind i solcreme under, selvom det føles lidt klamt - i hvert fald på udsatte og særligt ømme steder som fx skuldre og nakke. Ellers risikerer du bare at blive straffet endnu mere, når solen går igennem tøjet.

Udover alle de råd der allerede er givet, kunne det måske også være rart at have en kølende vandspray på dig som fx Avene Thermal Water, hvis det ikke lige er praktisk at pøse aloe vera på. Det lindrer i hvert fald også lidt.
Og pas lidt på med at putte meget fedtede ting på som fx olier, vaseline osv. når du stadig er på det stadie, hvor du er helt varm og rød. Nogle gange kan de godt holde varmen indesluttet, så jeg ville vente lidt med den slags pleje til inflammationen er på retur. God bedring eller hvad man nu siger. :)


Jeg har bare haft cap på i dag, men jeg er heldigvis vild med hatte, så jeg har en del smarte liggende.

Og tak! Jeg holder mig indtil videre til ét yougurt-svøb om aftenen, at duppe med citron de værste steder, after-sun og aloe vera på gel til kroppen og spray til ansigtet. Ift. utilpashed føler jeg faktisk, jeg er sluppet billigt ift. hvordan det ser ud, det gør ondt, men jeg kan godt holde det ud. Jeg er overbevist om, alle de gode råd og anbefalinger har virket.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 16:46

OberstNasig skrev:Jeg brændte mig selv totalt af, da jeg mente, at min sarte hud saaaagtens kunne klare 3 timer i den græske sol. Nå, men jeg var desperat. Det er jo klart. Så jeg prøvede lidt af hvert af og for at det ikke skal være løgn, så var det dét tip, der virkede dummest, der virkede bedst. Jeg lavede en STÆRK bryg af ren, sort te og duppede mig selv over flere timer- ja, processen er lang- med en klud, der blev vædet med teen. Det reducerede det røde markant og min hud blev fin på 2 dage og skiftede til brun istedet for at skalle af.
Min kæreste bekræftede også effekten, så jeg tror ikke, at det var ønsketænkning.
Og husk vand til cellerne. Masser af det! Masser! Og så synes jeg at du skal snuppe let smertestillende, hvis det gør ondt.


Ah! Te-tricket tror jeg sgu også lige jeg tilfører til behandlingsrutinen i aften, hvis jeg kan undgå at skalle, eller bare begrænse det lidt, er det helt sikkert forsøget værd. Tak!
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 16:50

Muspel skrev::8: stakkels dig! Uf hvor ser det vildt ud.

Mange gode råd er givet. Så bare lige. Bliv ved med at smøre ind, så huden holder sig fugtet. Bliv ved med at drikke masser af vand.

Og så bare lige en 'du er ikke alene'
Her er jeg. Efter en time i indisk sol med en solcreme, der ikke trængte ind pga massageolie havde mættet huden.
To timer før 20 timers flyvning hjem. Men jeg skallede altså aldrig


Årh. Av-av-av! Puha! Ja, jeg er jo nærmest helt i chok, selvom mit eget faktisk ser lige så slemt ud. Når jeg står nøgen foran spejlet, ser det faktisk så noller ud, at det nærmest er komisk. Jeg ligner en tomatfarvet type med hvide trusser, BH og solbriller på.

Vildt nok du ikke skallede, i øvrigt! Åh, jeg krydser fingre for, jeg også slipper nogenlunde billigt dér.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 16:57

Og tak for sympati og medfølelse, I er bare så søde. Da jeg oprettede tråden i går, troede jeg, jeg kunne se frem til et kommende smertehelvede, en nat uden søvn, hud der ville falde af i store flager og en omgang hudkræft, men indtil videre er jeg sluppet billigere end forventet. Det gør ondt og er møgubehageligt, men det går. Frem til mandag skal jeg faktisk kun på et enkelt kort job ude af huset, men ellers er det bare arbejde foran computeren resten af tiden. Så det bliver bare afslapning, løst tøj og holden-mig-i-ro, sikkert også nogle sene gåture langs vandet. Og så foreslog en herinde svømmehal, så det overvejer lørdag eller søndag, hvis min hud er lidt mindre stresset dér, det kunne sikkert være vildt rart.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 17:02

Og nåja, jeg har forresten sat et stort stykke neongrønt tape på min solcreme, bare hvis nu nogen skulle rende rundt og være synshandicappede og distræte på samme tid en anden gang :)
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Solskoldning.

Indlægaf Skralde » 9. jun 2016, 17:58

Jeg vil blot lige sende dig et trøste kram og ønske dig god heling :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Solskoldning.

Indlægaf OberstNasig » 9. jun 2016, 18:11

Aima skrev:
OberstNasig skrev:Jeg brændte mig selv totalt af, da jeg mente, at min sarte hud saaaagtens kunne klare 3 timer i den græske sol. Nå, men jeg var desperat. Det er jo klart. Så jeg prøvede lidt af hvert af og for at det ikke skal være løgn, så var det dét tip, der virkede dummest, der virkede bedst. Jeg lavede en STÆRK bryg af ren, sort te og duppede mig selv over flere timer- ja, processen er lang- med en klud, der blev vædet med teen. Det reducerede det røde markant og min hud blev fin på 2 dage og skiftede til brun istedet for at skalle af.
Min kæreste bekræftede også effekten, så jeg tror ikke, at det var ønsketænkning.
Og husk vand til cellerne. Masser af det! Masser! Og så synes jeg at du skal snuppe let smertestillende, hvis det gør ondt.


Ah! Te-tricket tror jeg sgu også lige jeg tilfører til behandlingsrutinen i aften, hvis jeg kan undgå at skalle, eller bare begrænse det lidt, er det helt sikkert forsøget værd. Tak!


Jeg håber at det virker ligeså godt for dig :)
1
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Solskoldning.

Indlægaf fisken80 » 9. jun 2016, 20:17

Jeg har lige været igennem det samme som dig, dog ikke på så store dele af kroppen. Mit var på den ene fod og på den ene side af halsen og skulderen. Jeg hævede fuldstændig op. Min fod var seriøst tre gange så tyk som normalt, min ryg var hævet og det sved og sved.
Jeg måtte køre tidligt hjem fra arbejde de dage, fordi jeg skulle hjem og lægge fugtige klude på huden. Og der gik altså desværre over en uge før det stoppede med at være ubehageligt. Efter cirka en uge begyndte jeg at skalle, og jeg mener VIRKELIG skalle, det var sindsygt. Og meget klamt, der var død hud alle vegne og det var ikke spor behageligt.
Dagen før jeg begyndte at skalle var jeg træt som jeg sjældent har været det. Min krop arbejdede simpelthen helt vanvittigt for at hele min hud og afstøde den skadede.

Jeg var dog ikke begejstret for rådet om fede mælkeprodukter, jeg synes på ingen måde det virkede, tværtimod, det stivnede på huden og var ubehageligt at få af igen.
Ren aloe vera derimod, fra en plante hvor man knækker et blad over, dét var effektivt.

Min kæreste, der er tidligere brandmand sagde i øvrigt, at jeg havde en 2. gradsforbrænding, jeg fik nemlig små blærer i huden. Jeg var meget chokeret over, at solen alene kan gøre SÅ meget skade...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 9. jun 2016, 21:43

^ Jeg er irriterende nok begyndt at skalle ret voldsomt her til aften, så jeg tror næsten, at mine forbrændinger også har været af 2. grads-typen flere steder. Jeg var nemlig lige præcis heeelt vildt træt, da jeg var hjemme fra job, men jeg havde det fint nok, så jeg tænkte, det bare var pga. for lidt søvn i nat og manglende træning. Så jeg smurte mig ind i after-sun og aloe vera og ville sove en god lur, så jeg kunne være frisk til at lægge nogle timers arbejde eller skole foran computeren i aften/nat. Efter en time vågnede jeg, fordi det gjorde så ondt på overarme og skuldre, og så var huden simpelthen begyndt at løsne sig i store plamager dér. Det er så også det område, hvor jeg er mest ramt, så det var vel nærmest uundgåeligt. Jeg er lidt overrasket over det gik så hurtigt.

Jeg tænker, jeg bare fortsætter med at smøre med after-sun og aloe vera, for det gør vel ingen forskel for behandlingen at huden skaller af(?)

Det gør ikke vildt ondt længere, det var nærmest bare lige en periode på et kvarter, hvor det så til gengæld føltes som om der var ild i mig. Nu håber jeg så på, det ikke også begynder at skalle i ansigtet. Jeg synes godt nok det er sådan lidt voldsomt at huden bare falder af. Yaks.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Solskoldning.

Indlægaf fisken80 » 10. jun 2016, 04:19

Aima skrev:^ Jeg er irriterende nok begyndt at skalle ret voldsomt her til aften, så jeg tror næsten, at mine forbrændinger også har været af 2. grads-typen flere steder. Jeg var nemlig lige præcis heeelt vildt træt, da jeg var hjemme fra job, men jeg havde det fint nok, så jeg tænkte, det bare var pga. for lidt søvn i nat og manglende træning. Så jeg smurte mig ind i after-sun og aloe vera og ville sove en god lur, så jeg kunne være frisk til at lægge nogle timers arbejde eller skole foran computeren i aften/nat. Efter en time vågnede jeg, fordi det gjorde så ondt på overarme og skuldre, og så var huden simpelthen begyndt at løsne sig i store plamager dér. Det er så også det område, hvor jeg er mest ramt, så det var vel nærmest uundgåeligt. Jeg er lidt overrasket over det gik så hurtigt.

Jeg tænker, jeg bare fortsætter med at smøre med after-sun og aloe vera, for det gør vel ingen forskel for behandlingen at huden skaller af(?)

Det gør ikke vildt ondt længere, det var nærmest bare lige en periode på et kvarter, hvor det så til gengæld føltes som om der var ild i mig. Nu håber jeg så på, det ikke også begynder at skalle i ansigtet. Jeg synes godt nok det er sådan lidt voldsomt at huden bare falder af. Yaks.


Jeg smurte og smurte, fordi min hud simpelthen var så tør og stram på de ramte områder. Det føltes fuldstændig som om der ikke var hud nok til at dække kroppen, det var stærkt ubehageligt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Solskoldning.

Indlægaf musel » 10. jun 2016, 11:19

Avs! Men for lige at komme med en "det kunne være MEGET værre"-historie: Sidste år fik jeg en forbrænding i ansigtet, som ikke kun gjorde mig tomatrød, men gjorde at jeg hævede op i hele ansigtet. Jeg kunne ikke åbne øjnene i to dage og jeg lignede... ja, jeg ved ikke engang hvordan man forklarer det. Jeg lignede ikke mig selv. :lol:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Solskoldning.

Indlægaf Akehurst2 » 10. jun 2016, 11:35

musel skrev:Avs! Men for lige at komme med en "det kunne være MEGET værre"-historie: Sidste år fik jeg en forbrænding i ansigtet, som ikke kun gjorde mig tomatrød, men gjorde at jeg hævede op i hele ansigtet. Jeg kunne ikke åbne øjnene i to dage og jeg lignede... ja, jeg ved ikke engang hvordan man forklarer det. Jeg lignede ikke mig selv. :lol:


Det har jeg også engang fået. Min pande og kinder hævede så meget at jeg lignede en conehead, kunne ikke åbne øjnene og havde SÅ ondt. Var helt chokeret over, hvad solen kan gøre :8:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Solskoldning.

Indlægaf 2SHY » 10. jun 2016, 11:35

Jeg så at Matas har sådan en after Sun cooling mist. Jeg har ikke selv prøvet den, men måske det var noget?

https://www.matas.dk/matas-aftersun-cooling-mist-100-ml
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Helbred"