Fællestråd - juni 2016

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 10. jun 2016, 07:35

Hvis jeg er heldig, får jeg trænet på søndag - eneste gang i denne uge. Træls, for vi har anderledes uge, og dermed tidligere fri hver dag (dog ikke tirsdag, som er fast til kl. 17), men tid og overskud har manglet.
Onsdag skulle jeg med ungerne til klassefest på en privat strand - mægtig hyggeligt, men også småkedeligt. Jeg har ikke det store til fælles med de andre forældre, så jeg havde fokus på min søn, der snorklede rundt og min datter, der er lidt smågenert i selskab med ukendte mennesker.

Natten til i går vågnede jeg med den vildeste hjertebanken og tænkte, jeg måtte tage det alvorligt og blive hjemme fra arbejde. Så kunne jeg få gjort lidt forskelligt klar til den festival, vi skal til i dag og i morgen og måske få trænet lidt og farvet hår. Jeg fik kun vasket to tæpper.

I morges vågnede jeg så med migræne, fik den slået ned med medicin, men den ligger og ulmer lidt i højre side af panden. Jeg håber dælme godt nok, den holder sig væk. Vi skal høre Djämes Braun, Dodo and the Dodo's, Joey Moe og Patrick Dorgan (Kim Larsen står lidt hen i det uvisse - det kommer an på, hvem der kører hjem med børnene) i dag. I morgen er udvalget elendigt, så det bliver kun til Stig Møller og Peter Ingemann, Johnny Madsen og så slutter jeg af med Magtens Korridorer. Jeg frygter, det bliver koldt i dag...

Men noget positivt er der dog. Jeg hoppede på vægten i tirsdags. Jeg var overbevist om, jeg havde taget på og nærmede mig de 64-65 igen, men næh, 62,4 kg :banan: Så det lykkes mig trods manglende træning at holde vægten. Jeg er bare for blød at røre ved, til jeg kan være ordentligt tilfreds...

Mht. skridt, så går jeg mellem 15 og 17.000 skridt på almindelige dage, hvor de ca. 12.500 opnås på arbejde. De dage jeg træner, ender jeg ofte på 18-21.000.
1
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf orchid89 » 10. jun 2016, 14:43

Her går det lidt op og ned. I sidste uge var det meningen, at jeg skulle gøre grundigt rent og få styr på min søvnrytme igen (og ingen elektronik inden sengetid), men det lykkedes bare slet ikke. Varmen gjorde mig virkelig utilpas og ugidelige. Der var 25-27 grader i min lille lejlighed døgnet rundt, så det hjalp selvfølgelig ikke. Jeg orkede ikke at gøre rent, og jeg kunne heller ikke sove. De fleste dage sov jeg først mellem 1-3, fordi jeg var ved at gå til i varmen. Varmen gjorde også, at jeg havde meget lidt appetit. Desuden fik jeg heller ikke gået en aftentur hver dag, da varmen som sagt gjorde mig meget ugidelig. Sidste uge skal vist bare puttes i glemmebogen :sarkasme:

Jeg har følt mig noget mere tilpas i den her uge, hvor vejret har været knap så varmt. Jeg havde en rigtig dejlig dag i går, hvor jeg fik gået to lange ture i flot natur. Om eftermiddagen kom jeg lidt sent hjem, og på vej hjem blev jeg virkelig sulten, så jeg overvejede at smutte forbi det nærmeste pizzeria og købe en pita kebab, men jeg fik talt mig selv til fornuft. I stedet købte jeg ind til at lave en lækker omelet med spinat og champignon. Om aftenen lukkede jeg ned for al elektronik kl. 21 og gik i seng omkring 23.30, så det var da en godkendt dag :gogo:
2
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf topmadras3 » 10. jun 2016, 14:43

Ballademager skrev:Jeg bestod min instruktøruddannelse :pompom: :banan: :pompom:

Så mailen her for et par minutter siden. Er SÅ glad! :D

Tillykke med det :blomst:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Sophaya » 10. jun 2016, 16:53

Ballademager skrev:Jeg bestod min instruktøruddannelse :pompom: :banan: :pompom:

Så mailen her for et par minutter siden. Er SÅ glad! :D


Kæmpe stort tillykke!! :kys: Hvor er du sej :pompom: :banan:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf orchid89 » 11. jun 2016, 15:08

Jeg var på vægten i morges, og det var et opløftede syn :klap: Jeg taber mig stille og roligt. Jeg tror dog noget af det har været væske, for jeg har altid meget vand i kroppen, når der er rimelig varmt (seriøst, mine ankler var virkelig fede sidste uge, hvor der var latterligt varmt). Det er lidt pinligt, men jeg har også været seriøst forstoppet… :genert: Nu er jeg begyndt på Movicol, og der er så småt hul igennem igen… :genert:

Eftermiddagen har jeg brugt på at forberede til min projekteksamen på tirsdag. Jeg er ret nervøs, og jeg ved ikke hvorfor. Min vejleder og eksaminator virker utrolig rar, og jeg har ikke en masse høje forventninger. Jeg har nemlig skrevet inden for mit sidefag for første gang, og derfor er jeg fint tilfreds med en middelkarakter. Argh… Det bliver så dejligt, når den eksamen er overstået, for så har jeg nemlig sommerferie.

Her til aften får jeg besøg a en veninde, og vi skal se film og spise junk food, hvilket måske ikke er det bedste valg.
2
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf topmadras3 » 11. jun 2016, 18:04

I dag løb jeg sgu 5 km uden pause :dance: (for første gang)på 28.01 troede det ville tage længere tid inden jeg kunne og hvor er det vildt at jeg faktisk godt kan lide at løbe - hvor er jeg glad for tråden, det har lige givet mig et spark -er der nogen der har gode øvelser til at træne ben, jeg vil gerne have faste lår eller kommer det når jeg har løbet et stykke tid?

Forventer at min kæreste giver noget massage og så er der fodbold :klap: god weekend
3
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Sophaya » 11. jun 2016, 18:32

Hvor er i gode :pompom:

Jeg har tabt mig 1 kg i denne uge, så jeg er ret glad :)
Her til aften rengør jeg ovn, hvilket også er en workout i sig selv..
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 11. jun 2016, 18:47

Ballademager skrev:
Hjertebanken lyder ikke godt :ae: Er du ok?


Jeg har lidt svært ved at overskue vores dagsprogrammer pt. Det er for en gangs skyld ikke så meget arbejdet, der driller, det er familielivet. Juni er et helvede med diverse sommerarrangementer i børnehave og skole (i denne uge var det sommerfest i sønnens klasse, på mandag skal børnehaven på heldagstur til en campingplads, hvor det forventes, forældre kommer til kaffe og kage, og torsdag er der skolefest, hvor børnehaven deltager - og vi skal både bage til en bod og stå to vagter i to boder - jeg giiiiiider ikke den slags tvang!)

I går blev jeg ledt i fordærv af min kusines kæreste, som fik drukket mig en pukkel til til festival. Det var skidesjovt, men puh, altså! Jeg kører derop og hører Magtens Korridorer om lidt, men det bliver på vandvognen i dag. Jeg har en træls, lurende hovedpine, som medicinen ikke rigtig kan få has på. I morgen skal jeg kun rydde op, planlægge et nyt engelskforløb om street art og ellers bare slappe af!

SÅdan en festivaldag giver 23420 skridt, apparently :lol:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 12. jun 2016, 08:51

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:
Hjertebanken lyder ikke godt :ae: Er du ok?


Jeg har lidt svært ved at overskue vores dagsprogrammer pt. Det er for en gangs skyld ikke så meget arbejdet, der driller, det er familielivet. Juni er et helvede med diverse sommerarrangementer i børnehave og skole (i denne uge var det sommerfest i sønnens klasse, på mandag skal børnehaven på heldagstur til en campingplads, hvor det forventes, forældre kommer til kaffe og kage, og torsdag er der skolefest, hvor børnehaven deltager - og vi skal både bage til en bod og stå to vagter i to boder - jeg giiiiiider ikke den slags tvang!)

I går blev jeg ledt i fordærv af min kusines kæreste, som fik drukket mig en pukkel til til festival. Det var skidesjovt, men puh, altså! Jeg kører derop og hører Magtens Korridorer om lidt, men det bliver på vandvognen i dag. Jeg har en træls, lurende hovedpine, som medicinen ikke rigtig kan få has på. I morgen skal jeg kun rydde op, planlægge et nyt engelskforløb om street art og ellers bare slappe af!

SÅdan en festivaldag giver 23420 skridt, apparently :lol:


Pyha, det lyder dæleme også krævende. Håber, at du kommer godt igennem det. Gad vide, om dem, der planlægger det der, tænker over, hvad det kræver af jer forældre?

Blev personligt temmelig skræmt, da en af mine tidligere kolleger følte sig presset til at præstere en kage med fondant til børnehaven. Sådan en mor bliver jeg aldrig :genert:


Jeg tror, det kommer meget an på geografisk placering. Hvis jeg sammenligner med min egen skole/skoledistriktet og det, vi hører til herude på landet, så går man ufatteligt højt op i, at man deltager i lokalsamfundet her. Og det dur jeg simpelthen ikke til. Alle kender alle, vi er outsiderne. Lev med det. Men næh nej, og mit pleasergen kan ikke finde ud af at sige fra, når man får stukket en seddel op under hagen med et "Skriver du jer lige på?" Jeg skrev først på til kageboden, som i i forvejen skal bage til. Så vender hun guddødme papiret "Også lige her til basketboden!" Goddammit!

Fondantkager bliver det aldrig, neverever! Ungerne er glade, bare det er fars chokoladekage med farvet glasur og slik på. Taknemmelige børn, jeg har :lol:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Sophaya » 12. jun 2016, 17:25

Mens og oppustethed har meldt sin ankomst, men det har kun givet et plus på 200 gram på vægten. Normalt er det 1-1,5 kg. Uanset, så er mit mål med at tabe mig holdt :D
Jeg har gået en tur og lavet wok til aften, og der er også til frokost i morgen og tirsdag, så jeg slipper for kantine-fælden på arbejde.

Lige nu forkæler jeg mig selv lidt:

image.jpeg


Mit mål for næste uge er at holde fast i de sunde vaner og bedre alternativer og at tabe mig. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Pandesteg » 12. jun 2016, 18:35

Jeg var jo så kry at bedyre at mit mål var min sædvanlige træning med 3 x hold i fitness og en kort og en lang løbetur. Så må jeg jo lige bekende at jeg sprang en fitnesstur over, grunden er egentlig lidt latterlig: jeg blev skoldet på brystet sidste weekend og derfor kunne jeg ikke lige overskue at have sports-BH på i starten af ugen :genert: :D men ellers har det været en fin nok uge. Weekenden især dejlig, i går var jeg til thai bo event med den fedeste instruktør, har desværre ikke mulighed for at træne fast hos hende, men heldigvis holder hun ofte events. Det var så nice og sveden drev så jeg til sidst skøjtede rundt på gulvet :genert: i formiddag tog jeg min lange løbetur, øgede distancen en smule til 11 km, i det her vejr føles det som om jeg kan løbe i al evighed, men da jeg døjer lidt med skinnebenene for tiden tør jeg ikke rigtig.

I morgen tager jeg dobbelt op på timer i fitness regner jeg med - er endelig tilbage på mit faste job efter at have været "udstationeret" de sidste 3 uger, så det skal fejres i fitness! :banan:

(Åh hvor er jeg egentlig ulidelig at høre på med al det motion - skal siges at jeg ikke taber mig et gram til trods - håber det opvejer det lidt! :-D)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jun 2016, 05:03

Ballademager skrev:Var på den famøse Fitnit her for lidt siden. Vægten var fin, 56,8 kg med BMI på lige under 20. Men min fedtprocent er på 26,1, :nerve: hvilket kom virkelig meget bag på mig. I følge den tabel, jeg har, er det lige mellem det gule og det røde felt. Googlede lidt, og der stod, at for høj fedtprocent primært skyldes, at man er inaktiv. Er altså ikke inaktiv - jeg er aktiv stort set hver dag og laver hård, fysisk træning mindst tre gange om ugen. Der stod også, at for meget fedt på normalvægtige typisk sidder omkring organerne, og at man har 30-40 højere risiko for blandt andet for type 2 diabetes.

Selvbillede vendt på hovedet før kl 7 en mandag morgen :blush2: Har egentlig gået og tænkt, at jeg med al min træning nok var på toppen af min fysiske form lige nu :genert: Må lige overveje, hvordan jeg skal gribe kost og træning an fremover...


Er det en trøst, at min fedt% i følge min egen vægt (har ikke adgang til finere maskiner) ligger på omkring 32-33 :genert:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19610

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Animi » 13. jun 2016, 07:35

Ballademager, hvis du har fået målt din fedtprocent på en vægt, kan det godt være at det ikke er helt retvisende. Det skulle være en ret usikker måde at måle den på, selv på de bedre maskiner de har i fitnesscentrene. Læste en artikel om at kvinders fedtprocent på vægten kunne stige, selvom de bagefter med en fedttang kunne måle at de faktisk havde fået en lavere fedtprocent.
Så en måling med fedttang er vidst den bedste måde, at få målt den på :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jun 2016, 08:28

Ballademager skrev:
Tak for info :) Hvem måler med en fedttang?

Må lige overveje, om jeg skal snakke med min læge om det. Fik bare sådan lidt følelsen af, at jeg går rundt og er en tikkende bombe af alt muligt muligt ubehageligt, men måske er tingene bare lidt mere dramatisk før kl 7 mandag morgen :D


Hvordan føler du, fedt og muskler er fordelt rundt på kroppen?

Det er bugfedtet, der var ry for at være værst, mens det synes at være en fordel, hvis fedtet fordeler sig på hofter og lår. Det er taljemålet, du kan kigge på. Er din talje smallere end ca. 80 cm, er det sandsynligvis ok.
Du kan læse mere her: http://www.netdoktor.dk/fakta/tyndfedt.htm
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jun 2016, 08:37

Jeg er supergnaven i dag! Jeg ved ikke, om det er generel PMS eller småstress. Mine elever har været fordelt på flere linjer i sidste uge (nogle har været i Holland), og de er rent ud sagt pisseirriterende! Jeg har skullet råbe et par gange, og det ved de, jeg ikke gider! Jeg kan godt forstå, de har en masse at snakke om (drenge, bla. åh, du milde!) men altså! Ikke i min undervisning, nå! :cuss:

Manden skal på kursus hele denne og næste uge, så i dag skal jeg tonse hjem efter sønnen i SFO og videre ud på en campingplads, hvor datteren er med børnehaven i regnvejr. Det kød, jeg havde købt til grillen i lørdags, må smides på en pande i dag og serveres med noget couscous med alt grønt fra køleskabet (hurra for hurtigløsninger).

Jeg aner ikke, hvornår det skal lykkes mig at presse noget træning ind. Jeg er træt af at betale til noget, jeg enten ikke kan få tid til eller ikke har overskud til. Jeg vil ikke melde mig ud, så jeg håber, mit skottehjerte snart brænder så meget, jeg kommer af sted...

Var der nogen, der hviskede noget om, det snart er ferietid?
Senest rettet af Guilded_Lily 13. jun 2016, 08:38, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"