Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf dykkersild » 31. maj 2016, 07:46

Angelina skrev:
dykkersild skrev:Jeg er lidt overrasket over en del af svarene - nemlig dem det ridser mange grund op men ikke at man bliver fyret hvis man ikke udfører sit arbejde ordentligt.

Er der virkelig så mange arbejdspladser derude som kan have ansatte der ikke udfører deres arbejde ordentligt.


Jeg tror det handler meget om at det som arbejdsgiver er supersvært at fyre på den baggrund, uden at risikere at få dummebøder for "ulovlig fyring" - vi har i den grad sikret arbejderne, i sådan en grad så arbejdsgiverne har meget få og meget begrænsede rettigheder.


Det tror jeg bestemt er noget af grunden - jeg syntes at det er problematisk at vi er blevet så "forkælet" ( i mangel af bedre ord). Det må da være svært, at være medarbejder et sted hvor man kan se nogle kolleger underperforme uden konsekvens.

jeg sidder i en mindre privat virksomhed så hos os er det dem at se hvem der stikker ud og vi skal justerer vores virksomhed hele tiden for at tjene penge. Her bliver man fyret hvis man ikke performer, ikke når sine tal, ens ydelser ikke længere efterspørges - og så naturligvis alle de selvfølgeligheder som tyveri osv.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf Stars » 31. maj 2016, 08:23

Daine skrev:
Angelina skrev:
dykkersild skrev:Jeg er lidt overrasket over en del af svarene - nemlig dem det ridser mange grund op men ikke at man bliver fyret hvis man ikke udfører sit arbejde ordentligt.

Er der virkelig så mange arbejdspladser derude som kan have ansatte der ikke udfører deres arbejde ordentligt.


Jeg tror det handler meget om at det som arbejdsgiver er supersvært at fyre på den baggrund, uden at risikere at få dummebøder for "ulovlig fyring" - vi har i den grad sikret arbejderne, i sådan en grad så arbejdsgiverne har meget få og meget begrænsede rettigheder.

Enig. Det er ikke i alle brancher/arbejdspladser man kan måle, hvorvidt en medarbejder når det de skal - og kvaliteten af det. På min arbejdsplads er er det svært, for chefen har ikke noget håndgribeligt. Men den dag der skal fyres pga spareplan ved de udmærket hvem der skal skal ud først, vær vis på det :)


En af dem, der hos os er fyret pga. sygefravær, havde ledelsen længe ønsket at fyre pga. dovenskab.
Men så længe personen ikke gentagne gange bliver taget i at holde for lange pauser, er det stor set umuligt.
Man kan forsøge at flytte til en anden opgave eller et sjak, der ikke tolerer dovneri, men det er det.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf Giraffie » 31. maj 2016, 20:20

Jeg har kun oplevet dem med meget sygefravær blive fyret.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf lulu-p » 31. maj 2016, 20:41

dykkersild skrev:Jeg er lidt overrasket over en del af svarene - nemlig dem det ridser mange grund op men ikke at man bliver fyret hvis man ikke udfører sit arbejde ordentligt.

Er der virkelig så mange arbejdspladser derude som kan have ansatte der ikke udfører deres arbejde ordentligt.


De ryger i sparerunderne. Men jeg oplever faktisk meget lidt inkompetence på min ret store arbejdsplads.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf Madam Pomfrey » 31. maj 2016, 21:13

jeg er off. ansat, og på en god og omsorgsfuld arbejdsplads.
Det ligger mange år tilbage at nogle er blevet afskediget, og det har da været tydeligt at ledelsen fandt det ubehageligt at skulle tage det skridt.

årsag til fyring
- højt sygefravær, langtidssygemelding, uden udsigt til bedring.
- decideret ulovligheder, at grovere karakter.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf Firebird » 7. jun 2016, 15:00

Tja. Jeg vidste det faktisk ikke, men frække ord var nok til at jeg blev smidt ud med 5 minutters varsel.

De frække ord var:

Pension.
Aftentillæg.
Forskudttids tillæg.
Søgne-helligdagsbetaling.

Men det værste ord var GISP!!!!!!! Overenskomst. :nerve: :nerve: :nerve: Sagde jeg virkelig det? You bet I did. :)

Jeg tror han var bange for at Vejlegården var i gang med at snige sig ind af personaleindgangen.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf Pølsemix » 7. jun 2016, 15:59

dykkersild skrev:
Angelina skrev:
dykkersild skrev:Jeg er lidt overrasket over en del af svarene - nemlig dem det ridser mange grund op men ikke at man bliver fyret hvis man ikke udfører sit arbejde ordentligt.

Er der virkelig så mange arbejdspladser derude som kan have ansatte der ikke udfører deres arbejde ordentligt.


Jeg tror det handler meget om at det som arbejdsgiver er supersvært at fyre på den baggrund, uden at risikere at få dummebøder for "ulovlig fyring" - vi har i den grad sikret arbejderne, i sådan en grad så arbejdsgiverne har meget få og meget begrænsede rettigheder.


Det tror jeg bestemt er noget af grunden - jeg syntes at det er problematisk at vi er blevet så "forkælet" ( i mangel af bedre ord). Det må da være svært, at være medarbejder et sted hvor man kan se nogle kolleger underperforme uden konsekvens.

jeg sidder i en mindre privat virksomhed så hos os er det dem at se hvem der stikker ud og vi skal justerer vores virksomhed hele tiden for at tjene penge. Her bliver man fyret hvis man ikke performer, ikke når sine tal, ens ydelser ikke længere efterspørges - og så naturligvis alle de selvfølgeligheder som tyveri osv.


Danmark er et de lande hvor det er lettest at fyre folk i Europa, så den her præmis holder ikke. En medarbejder der ikke performer får da sparket, ellers arbejdsgiveren da ualmindeligt konfliktsky. Det er også være at have i mente at arbejdsgiveren leder og fordeler arbejdet, hvem siger at en menig kollega kan vurdere hvem der performer...
Hvilke evidens har du for at danskere er forkælet på arbejdsmarkedet?
0
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf kokkenok » 8. jun 2016, 19:21

Hvis ikke man kan bevare helbredsgodkendelsen og man fejler lidt i bevægeligheden ryger man ud, hurtigere end man kan sige fodgængerskvatbliverjernbanesplat.
Men det også en relativ farlig arbejdsplads, og kan man ikke bevæge sig fornuftigt, er der en meget reel risiko for at 90+ tons stål der bevæger sig 120+km i timen, sniger sig ind på en.
Så relativt lidt på den front. Men på så mange andre fronter, skal der virkeligt meget til.
Senest rettet af kokkenok 13. jun 2016, 08:03, rettet i alt 1 gang.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1325

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf MissDitte » 10. jun 2016, 09:49

På min gamle arbejdsplads kunne man blive fyret hvis man var uenig med direktøren eller var homoseksuel.
0
Brugeravatar
MissMiiaauu1
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. jun 2016, 18:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 16

Re: Hvor lidt skal der til at blive fyret på jeres arbejdsplads?

Indlægaf MissMiiaauu1 » 10. jun 2016, 18:52

Jeg blev så fyret fordi jeg bad om at afspadsere - officielt blev det begrundet i sygefravær - det spøjse er bare at siden sidste sygefraværssamtale i februar har jeg ikke været syg så den holder ikke helt og fagforeningen var enig men jeg ville bare væk derfra - skaden var jo sket.

Men hey hun var også pænt psyco - kunne ikke forstå jeg ik ville komme tilbage og arbejde med hende efter jeg havde fået den sygeste sviner ever. Hun ville jo bare påpege hvad der var galt med mig... :rulle: :stoned: :lol:
0

Tilbage til "Livets forhold"