Solskoldning.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Solskoldning.

Indlægaf musel » 11. jun 2016, 13:31

Åh nej, så skete det altså også. Det er jeg så ked af at høre, nu ved du jo at jeg har været igennem det samme. Men jeg kan da så berolige dig med, at det nok skal lægge sig og huden skal nok blive fin igen. Hævelsen opstår fordi der er væske under huden, det er en slags meget voldsom nældefeber. Jeg syntes ikke antihistaminer gjorde noget, bare så du ikke bliver nervøs hvis det ikke hjælper der store. Du skal drikke masser vand og hvile dig. God bedring!
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 11. jun 2016, 14:14

musel skrev:Åh nej, så skete det altså også. Det er jeg så ked af at høre, nu ved du jo at jeg har været igennem det samme. Men jeg kan da så berolige dig med, at det nok skal lægge sig og huden skal nok blive fin igen. Hævelsen opstår fordi der er væske under huden, det er en slags meget voldsom nældefeber. Jeg syntes ikke antihistaminer gjorde noget, bare så du ikke bliver nervøs hvis det ikke hjælper der store. Du skal drikke masser vand og hvile dig. God bedring!


Ja, jeg er også ret glad for, jeg havde læst om din oplevelse, for ellers var jeg da gået i panik i morges. Hævelsen er overhovedet ikke blevet mindre, tværtimod. Jeg ligner en, der har fået tæsk, men det værste er mine læber. Hele, som i HELE, min overlæbe er ramt af forkølelsessår-blæner, jeg tror, der er 6-7 blæner henover overlæben. Underlæben summer også og er lidt hævet, men det er ikke helt så slemt. Jeg påfører zovir engang i timen, men jeg tror desværre ikke jeg slipper for sår, jeg tror faktisk, min overlæbe ender som ét stort sår.

Jeg har fået rykket den næste uges møder og jobs ude af huset. Jeg overvejer lidt at isolere mig med min computer i et sommerhus jeg har fået tilbudt at låne.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Solskoldning.

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jun 2016, 14:27

Av for pokker, din stakkel. :ae:

Hvis du ikke allerede kender det, så vil jeg gerne, som én med ret stor erfaring udi forkølelsessår, anbefale dig at bede lægen om zovir på recept (pilleform). Det er noget mere effektivt end creme.
Jeg tænker ikke lige, du har brug for yderligere smerte fra huden i form af voldsommere sår end højst nødvendigt.

Rigtig god bedring!
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Solskoldning.

Indlægaf FruKuk » 11. jun 2016, 14:29

Først av for h..... Det ser og lyder frygteligt smertefuldt:(

Hvis du ikke allerede har antihistaminer med virkestoffet "Desloratadin", vil jeg slå et slag for at skaffe det. Det er i hvert fald, hvad min datters allergilæge udskriver ved nældefeber.

God bedring
Senest rettet af FruKuk 11. jun 2016, 14:31, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 11. jun 2016, 14:29

Det er hjernedødt, det her.
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 11. jun 2016, 14:32

I er søde, tak.

Danseprinsesse, når der allerede er store blæner på læben, kan præparatet så nå at virke, tror du? Min erfaring er nemlig, at når blænerne allerede er der, kan man ikke gøre så meget, men jeg har kun prøvet almindelig zovir-creme.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Solskoldning.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 11. jun 2016, 15:09

Jeg har ikke nogen geniale råd andet end en anekdote om, at jeg har været lige så dum som dig for to år siden til mit arbejdes sidste skoledag for eleverne. Jeg skulle være fodbolddommer og havde da solcreme med... Jeg glemte bare at få den med ned på banen og rendte tre timer i bagende sol.

Mine første-års sang "Krabbesangen" hver gang de så mig ugen efter... Jeg havde haft solbriller på, så jeg lignede et negativ af en rød panda....!

Jeg håber, du snart kommer af med hævelser og blæner
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Solskoldning.

Indlægaf Akehurst2 » 11. jun 2016, 15:18

Der skal bare ikke særlig meget uopmærksomhed til.

Min omgang var forårsaget af at blive i solen alt for længe, tidligt på året, hvor jeg ikke havde været meget ude endnu, sydpå i stærk sol. Jeg havde endda smurt mig ind, da jeg gik ud, men ikke gensmurt i ansigtet - og så opslugt af krimi og pludselig var den helt gal.
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Solskoldning.

Indlægaf Chachacha » 11. jun 2016, 15:25

Hvor er det bare synd for dig :ae: Jeg synes helt klart, du skal tage så mange omsorgsdage du kan i det sommerhus, du kan låne. Og så bare nurse dig selv og købe noget lækkert sund mad, så du i det mindste føler du gør lidt godt for din krop der.

Book måske en tid til en facial om nogle uger, hvor du får huden fugtet igennem.

Og så husk ikke at slå dig selv i hovedet mere, som jeg læser lidt, at du stadig gør. Det var et uheld, og det sker altså. Nu skal du passe godt på dig selv <3.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 11. jun 2016, 15:26

Thitida-No-Chey skrev:Jeg har ikke nogen geniale råd andet end en anekdote om, at jeg har været lige så dum som dig for to år siden til mit arbejdes sidste skoledag for eleverne. Jeg skulle være fodbolddommer og havde da solcreme med... Jeg glemte bare at få den med ned på banen og rendte tre timer i bagende sol.

Mine første-års sang "Krabbesangen" hver gang de så mig ugen efter... Jeg havde haft solbriller på, så jeg lignede et negativ af en rød panda....!

Jeg håber, du snart kommer af med hævelser og blæner


Ha, tak for historien. Det hjælper faktisk ret meget at høre det også er sket for andre.

Jeg bliver også drillet. Jeg har to kollegaer, de samme to jeg altid er sammen om projekter med, de plejer at kalde mig Vanillaface, dét har nærmest bare været mit navn fra start. Nu hedder jeg så i stedet enten bare *alt der er rødt*-face eller 'No longer-vanillaface'. De ringede også på vej fra optagelse i går, på FaceTime, udelukkende for at flække af grin, da jeg var så dum at besvare opkaldet og mit tomathoved fyldte hele skærmen. Men altså, jeg bliver fin igen jo, de render derimod sikkert stadig rundt med deres grimme man-buns om en uge.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 11. jun 2016, 15:40

Chachacha skrev:Hvor er det bare synd for dig :ae: Jeg synes helt klart, du skal tage så mange omsorgsdage du kan i det sommerhus, du kan låne. Og så bare nurse dig selv og købe noget lækkert sund mad, så du i det mindste føler du gør lidt godt for din krop der.

Book måske en tid til en facial om nogle uger, hvor du får huden fugtet igennem.

Og så husk ikke at slå dig selv i hovedet mere, som jeg læser lidt, at du stadig gør. Det var et uheld, og det sker altså. Nu skal du passe godt på dig selv <3.


Åh ja, det var virkelig en god idé med en behandling! Min mor har medlemsskab til sådan et vildt lækkert spa-sted hvor man, udover at bruge alle de der lækre faciliteter, også kan booke alle mulige lækre behandlinger. Jeg har tidligere fået sådan en Kleopetra-behandling, hvor man ligger i et badekar fyldt med mælk og olier. Det tror jeg, jeg giver min krop som undskyldning, når det her er ovre. Og så en luksusbehandling af en art til ansigtet.

Og du har ret, jeg har punket mig selv rigeligt, fordi jeg var så frustreret, men da mine læber også gik amok i dag og jeg godt kunne se, at det her nok lige tager lidt tid at komme over, besluttede jeg mig sådan helt aktivt for, bare at droppe alle punkerierne, melde mig ude af stand til at lave arbejde der ikke kan klares hjemmefra den næste uges tid og gå i seng og vente på, jeg får det godt igen (og bliver normal at se på). Og ja, når jeg alligevel ikke rigtigt har lyst til at færdes blandt andre mennesker, kan jeg lige så godt udnytte muligheden for det sommerhus. Det ligger bogstaveligt talt et stenkast fra vandet, så tæt, at man går direkte fra terrassen og ud på en privat badebro. Så det kunne nok være rart nok at slappe af til bølgelyd og gå nogle ture på stranden om aftenen, når solen er gået ned. Jeg kan lige så godt prøve at få det bedste ud af det nu.

Og tak! :kys:
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Solskoldning.

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jun 2016, 16:49

Aima skrev:I er søde, tak.

Danseprinsesse, når der allerede er store blæner på læben, kan præparatet så nå at virke, tror du? Min erfaring er nemlig, at når blænerne allerede er der, kan man ikke gøre så meget, men jeg har kun prøvet almindelig zovir-creme.


Når jeg har fået det, har det i hvert fald fået mine sår til at forsvinde markant hurtigere end ellers.
Jeg har samme erfaring som dig i forhold til cremen, det gør heller ikke det store her, når udbruddet først er der.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 11. jun 2016, 20:48

Danseprinsesse skrev:
Aima skrev:I er søde, tak.

Danseprinsesse, når der allerede er store blæner på læben, kan præparatet så nå at virke, tror du? Min erfaring er nemlig, at når blænerne allerede er der, kan man ikke gøre så meget, men jeg har kun prøvet almindelig zovir-creme.


Når jeg har fået det, har det i hvert fald fået mine sår til at forsvinde markant hurtigere end ellers.
Jeg har samme erfaring som dig i forhold til cremen, det gør heller ikke det store her, når udbruddet først er der.


Tak for svar. Jeg valgte at ringe til vagtlægen (igen), fik en recept og ringede og satte min mor ind i det hele. Hun hentede pillerne og kom herned med dem og nu er hun lige kørt. Hun havde sikkert heller intet bedre at foretage sig en lørdag aften end at køre 70-80 kilometers kurérkørsel. Det er ikke zovir-piller, jeg har fået, men et eller andet andet præparat, han kunne se, jeg havde fået for mere end 10 år siden. Nu håber jeg, det dæmper blænerne eller i det mindste speeder processen lidt op, for det her er seriøst det værste udbrud, jeg nogensinde har prøvet. Normalt er det jo kun én enkelt blæne der bliver til et enkelt sår, jeg har 6-7 blæner på overlæben og 2-3 på underlæben.

Så, tomatrød i hovedet, et ansigt der (stadig) er så hævet, at jeg ligner en der har fået tæsk og permanent duckface oveni. Jeg er så grim, så jeg bliver helt forskrækket over at se mig selv i spejlet. Men jeg har taget en masse selfies, dem vil jeg kigge på, næste gang jeg pylrer over en helt almindelig dårlig hårdag.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Solskoldning.

Indlægaf 2SHY » 11. jun 2016, 20:51

Godt at du fik ringet :ae: Og hvor sødt at din mor ville køre for dig :) Jeg håber medicinen hjælper på det hurtigst muligt
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 11. jun 2016, 20:59

2SHY skrev:Godt at du fik ringet :ae: Og hvor sødt at din mor ville køre for dig :) Jeg håber medicinen hjælper på det hurtigst muligt


Ja, hun er ret sød.
"Er du ked af det, Mia-pige? Jeg har det ikke godt, hvis du er ked af det"
"Er du sikker på, du ikke vil med hjem? Jeg kan ikke lide, hvis du bare ligger her og er ked af det"
"Og du er helt sikker på, du ikke er ked af det? Jeg kan også blive her?"

Men nu er hun smuttet, og jeg har sendt en tak-for-hjælpen-sms med et billede af mit store ballonhoved der laver big smile med mit store andenæb, så hun kan se, jeg stadig ikke er ked af det :D
8
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Helbred"