Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Annione » 11. jun 2016, 16:52

At vi har fået myrer. På 1. sal.

Jamen for pokker, hvor kommer de kræ fra? Og hvorfor?

Så hytten dufter nu af jul, for jeg har fyret kanel over det hele :-D
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 11. jun 2016, 18:30

Sætningen: "Brystmælk er til babyer - komælk er til kalve!"

Ohh so shoot me! Jeg elsker et godt glas koldt komælk!
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 11. jun 2016, 18:43

ShuruQ skrev:
Ado skrev:Sætningen: "Brystmælk er til babyer - komælk er til kalve!"

Ohh so shoot me! Jeg elsker et godt glas koldt komælk!


Den var dog tåkrummende :tie:.

Jeg elsker også mælk, jeg drikker i hvert fald 3/4 liter om dagen. Hver dag til aftensmad, om der så er fødselsdag, jul eller anden festivitas. Min mælk skal jeg have,

Argumentet er: Hvorfor skal koen tvinges til at producere mælk, så du kan få det og ikke kalven?
1
Donna Martin Graduates!
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sorenspige » 11. jun 2016, 19:00

I konventionelle landbrug bliver kalve taget væk fra moren lige efter fødslen, så mælken kommer mest menneskene til gode.

Jeg ved ikke, om det samme gælder økologiske landbrug.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 11. jun 2016, 19:06

Ej, min mor er altså lidt irriterende. Hun er virkelig sød, men hun er blevet lidt grænseløs på sine ældre dage og er begyndt bare at ævle løs uden filter. Det er som om at hun slet ikke bare kan nyde øjeblikket mere. Hvis der er to sekunders tavshed, så begynder hun enten at snakke om det samme hun allerede har snakket om fem gange tidligere samme dag, eller også kommer der sådan nogle totalt ligegyldige kommentarer om ingenting... Eller værre endnu, hun begynder at fortælle én hvad man da lige sidder og tænker/føler. Eller læser "vittigheder" højt fra Facebook. Det er ret irriterende.

Hvert femte minut spørger hun om jeg vil have te, kaffe, sodavand, om hun skal hente en pude, om jeg har lys nok... Men hun tager sig overhovedet ikke af hvad man svarer. Jeg har fint med lys, men tak mor. Og så peger hun en gulvlampe lige ind i skærmen på mig... Argh. Nej.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 11. jun 2016, 19:09

ShuruQ skrev:
Men jeg synes også stadig ofte budskaber drukner i dumme slogans som det Ado nævnte.

Lige præcis. Jeg har intet imod veganere/vegetarer. Jeg kunne ikke drømme om at begynde at prædike for dem eller nedgøre deres valg. Jeg er bare møg træt af at blive talt og irettesat af dem, fordi jeg er så slem at drikke mælk og spise kød.

Fortæl mig gerne om sandheden på en ordentlig måde og jeg vil lytte. Men når tonen bliver "mennesker er så onde"-skinger, så klapper mine ører helt automatisk i.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 11. jun 2016, 19:59

ShuruQ skrev:Hvorfor skal kalven have det? Så den kan fedes op og derpå slagtes så vi kan få en wienerschnitzel. Same/same.
[...]

Wienerschnitzel! :ivrig: :D
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Annione » 11. jun 2016, 20:11

Spoilers for GOT, når man endnu ikke har set seneste afsnit.
Har nu sat en bekendt på ignore på FB. Jeg poster fammer heller ikke hvem morderen er, i den sidste nye krimi i biografen.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Annione » 11. jun 2016, 20:13

Fyrst Eberhard skrev:Det endte med at jeg fik lidt fnidder, af det brokkehoved af et kvindemenneske, der uheldigvis satte sin benede mediciner-røv på sædet ved siden af mig, på en togrejse mellem Jylland og København i går.

Så var det for varmt. Så var der ingen aircondition. Så var der kun spædbørn og blinde med. Så var der ingen strømstik der virkede. Så larmede toget uudholdeligt. Så var det et lortetog. Så var sæderne invaliderende. Så var det et skandaløst møgtog, osv..

Hvad havde hun regnet med for 99 kr? Koncert med ABBA? Udsigt til Alperne? En Hästens seng? En bladviftende mand fra Congo lige bag hende?

Tag vandflyveren eller en dyb indånding næste gang!


Her sætte jeg desto større pris på mine kæmpe hørebøffer. De indikerer at jeg er ligeglad med andre mennesker omkring mig - og taler de alligevel til mig, så kan jeg ikke høre det. Oh bliss.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 11. jun 2016, 21:23

Mine lægge! Skulle barbere dem her til morgen og var så dum at tænke "ej skaberen kan godt lige holde til en gang mere, selvom den sidst føltes lidt ubehagelig at bruge". Resultat: begge ben er nu fyldt med små knopper der klør helt åndssvagt.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 12. jun 2016, 01:31

Fyrst Eberhard skrev:Det endte med at jeg fik lidt fnidder, af det brokkehoved af et kvindemenneske, der uheldigvis satte sin benede mediciner-røv på sædet ved siden af mig, på en togrejse mellem Jylland og København i går.

Så var det for varmt. Så var der ingen aircondition. Så var der kun spædbørn og blinde med. Så var der ingen strømstik der virkede. Så larmede toget uudholdeligt. Så var det et lortetog. Så var sæderne invaliderende. Så var det et skandaløst møgtog, osv..

Hvad havde hun regnet med for 99 kr? Koncert med ABBA? Udsigt til Alperne? En Hästens seng? En bladviftende mand fra Congo lige bag hende?

Tag vandflyveren eller en dyb indånding næste gang!


Selv holder jeg meget af de folk, der beder DSB om billetrefundering, hvis deres billet ikke er blevet tjekket på rejsen ...

Hvad angår den dér viftemand fra Congo, kunne man vel strengt taget godt liste noget knægt fra Københavns Vestegn til at nappe den tjans inden for budgettet à de 99 kr. De er vel at betragte som sådan en slags danske discountnegre: Ilde set, ofte diskriminerede og tit nederst mht socialklasse uanset hudfarve. De kunne da nok godt bruge en ekstra skærv ved at sørge for luft til togrejsende medicinerbalder. Voilà - alle glade!
- Og bestiller hun vinduesplads kan hun vel med lidt god vilje beskue Valby Bakke. Dét er da for katten også noget. Hvad skal dem, der kører på standard, så sige? De har trods en fire gange højere billetpris ikke engang krav på fornuftige medpassagerer under rejsen ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 12. jun 2016, 03:55

Ado skrev:Sætningen: "Brystmælk er til babyer - komælk er til kalve!"

Ohh so shoot me! Jeg elsker et godt glas koldt komælk!

En god kollega advokerer virkelig for den sag. Med henvisning til et virkelig useriøst site om mælk og hvor giftigt og farligt det er.
Men... Hvis mælk er til kalve, hvorfor er koskind så ikke til køer? :stoned:
Pågældende kollega er meget glad for lædernederdele :rulle:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Novella » 12. jun 2016, 08:00

kidkomb skrev:
Ado skrev:Sætningen: "Brystmælk er til babyer - komælk er til kalve!"

Ohh so shoot me! Jeg elsker et godt glas koldt komælk!

En god kollega advokerer virkelig for den sag. Med henvisning til et virkelig useriøst site om mælk og hvor giftigt og farligt det er.
Men... Hvis mælk er til kalve, hvorfor er koskind så ikke til køer? :stoned:
Pågældende kollega er meget glad for lædernederdele :rulle:

Du tør ikke.... :P
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Mulan » 12. jun 2016, 08:44

kidkomb skrev:
Ado skrev:Sætningen: "Brystmælk er til babyer - komælk er til kalve!"

Ohh so shoot me! Jeg elsker et godt glas koldt komælk!

En god kollega advokerer virkelig for den sag. Med henvisning til et virkelig useriøst site om mælk og hvor giftigt og farligt det er.
Men... Hvis mælk er til kalve, hvorfor er koskind så ikke til køer? :stoned:
Pågældende kollega er meget glad for lædernederdele :rulle:

Billede
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 12. jun 2016, 09:38

En af mine venner. Han er så DF-forhadt, at han mister evnen til at bevare fornuften. Jeg synes det er smukt, som han kæmper for flygtningene. Men det falder bare til jorden, når han bræger om om at vi skal behandle alle lige - at vi ikke må genere muslimerne og når han så samtidig gør tykt grin med Jehovas Vidner.
Og i dag er han på Facebooktogt igen. Han brokker sig over den omdiskuterede statsborgerprøve og skriver: "Gid alle Dansk Folkepartis bøhtosser ville tage prøven og rejse hen hvor peberet gror, når de dumper. For det gør de... hver og en..."
Hertil svarer jeg, at det gør de muligvis ikke, hvis de læste det pensum, som ville blive udleveret inden prøven. Og her kommer han så med det argument, som jo vælter en bagover: "Har du set det pensum..? Det er altså smækfyldt med ord med flere stavelser - så selvfølgelig vil hr. og fru DF-Kakkelbord ikke bestå".


Wow.
1
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"