Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Prosperity74 » 10. jun 2016, 20:02

Kongehuset rager mig en skid. Jeg kunne seriøst ikke være mere ligeglad
6
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 10. jun 2016, 20:24

kidkomb skrev:Hold nu k*ft med den indfødsret-prøve!
Hvert eneste år skal vi høre på, hvor stygt og forfærdeligt det er og iiiiingen kan vide alle de ting og yadayda!
Man får materiale udleveret, som skal læses og alle spørgsmål udspringer derfra. Bortset fra 5, som omhandler aktuelle begivenheder, som alle der følger bare lidt med bør kunne svare på.
Det er ikke spor anderledes end nogen som helst andre eksamener og det er sgu da den smarteste måde at gøre det på?
Jeg bliver så forfærdelig træt af, at folk ikke fatter det.


Jeg er godt klar over, at de får forberedende materiale, så selve det at bestå bør ikke være det store problem. Noget andet er, at jeg synes nogle af emnerne i den test er aldeles ligegyldige. Selvfølgelig er det godt at kende danmarkshistorien i store træk, og de har jo alle et vist kendskab til Danmark, i og med at de har været her i en længere årrække, før de kan søge om statsborgerskab, men hvorfor ikke benytte en oplagt mulighed for at fylde på med mere undervisning i kulturelle og samfundsmæssige forhold.

Jeg tror den årlige interesse lige så meget handler om, at der for leverpostejsdanskerne går lidt sport i at svare på den uden forberedelse.
4
14 11 14
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 11. jun 2016, 19:55

ShuruQ skrev:Jeg er svært glad for prinsgemalen og har altid været det. Jeg ved at det flere gange er blevet diskuteret at han vil kaldes konge.

Om det blot er for at efterkomme det ønske kan jeg jo ikke vide, men nu er hans titel jo altså prinsgemal...


Nope, hans titel blev ændret fra "Prinsgemal" tilbage til "Prins" efter han gik på pension.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 11. jun 2016, 20:01

ShuruQ skrev:Igen er jeg ikke opdateret.

Det ændrer dog ikke på jeg får en dårlig vibe af at EB kalder ham "kongen".

Det har han vist selv været ude om :gruble:
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 12. jun 2016, 05:36

FruDulle skrev:At mælk ikke er til mennesker ;) jeg synes at det er ret bizart med mælk og mælkeprodukter og sådan set også med æg. Og når folk trækker ernæringskortet tænker jeg lidt mit. Der er 117ish andre produkter som giver samme eller flere af div næringsstoffer. Lobbyismen har vundet big time på mejerifronten


Det er jo andelsbevægelsens store indflydelse på danskheden, vi er simpelthen ikke danskere uden mælk, ost, smør,bacon, leverpostej og frikadeller.
Da jeg var barn, var der ingen som var laktose intolerante, nej der skulle man drikke skolemælken, også når den var varm, eller først blev leveret i sidste time. Kunne man ikke lide mælk, var man mærkelig og besværlig. Stakkels lille Yrsa, der skulle sidde og drikke sin mælk under opsyn af frk. Mortensen, den ugifte og bitre 60årige kvinde, der ikke havde andet indhold i livet, end at herske over hendes lille gruppe af 2. klassebørn :tie:
0
Do as I say! :whip:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 12. jun 2016, 06:10

At der ingen evidens er for at mælk generelt er usundt for mennesker. Det giver voldsomme raids og forsøg på personlig latterliggørelse på nettet (også selvom man skriver der ikke er evidens for det modsatte). generelt må man nødigt komme med videnskabelige evidens imod folks overbevisning eller påpege at de (eller de steder de bruger som kilder) udfører cherrypicking i stor stil.
Det er ret underholdende på sidelinjen og jeg er glad for jeg kender en flok der tager kampene hver gang
8
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 12. jun 2016, 08:00

Dirtylittledevil skrev:
gro71 skrev:Mødre på Facebook, der åbenbart ikke arbejder om fredagen, men i stedet benytter dagen til at fortælle ALLE, hvor aktive og speltagtige, de er med deres unger. En er især slem - hun lever simpelthen sit liv gennem barnets øjensynligt altoverskyggende interesse for ridning og heste.


Åh, det minder mig om de der mødre som lader som om det er deres små børn som fortæller i deres facebookopdateringer, sådan a la "Hej mit navn er Vilmer-August og jeg er næsten 2 år og i dag kører jeg med min mor ud og ser på ænder ved en lille sø, og vi fodrer dem med økologisk franskbrød!!" (Selfie hvor moderen sjovt nok ser brandgodt ud fra sin bedste vinkel imens barnet kigger den anden vej og piller næse)


Jeg ved godt, at du bare giver et eksempel, men lige præcis andefodring er for en anden gang skyld ret nemt at snøfte passivt-aggressivt over for, hvis du får brug for det :P Det er ikke særligt sundt for naturen, og det vil de der speltmødre da ikke have siddende på sig?

http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/naturguider/esrum-soe/andefodring/

"Ja det er jo ikke særligt sundt for naturen, Tine-Lise, men det vælger du jo selv. Du er måske også sådan en, der sætter MÆLK ud til pindsvinet? Jeg ville lære mit barn noget mere om bæredygtighed og ændernes sociale struktur, men sådan vi jo så forskellige. Nå, men du ser skøn ud, skatter-smuksak. Hm!" *)

*)Serviceinfo til mænd: dette er kvindesprog for ' Hvad fanden laver du? Andefodring smadrer naturen, når ænderne skider over det hele. Hold dog op med det.'
12
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 12. jun 2016, 08:12

Jeg elsker mælkeprodukter, også selvom det oprindeligt er kalvens mælk og køernes mælkeproduktion bliver kunstigt sat op. Ost, smør, fløde og creme fraiche er det værd.
6
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 12. jun 2016, 08:13

Novella skrev:
Dirtylittledevil skrev:
gro71 skrev:Mødre på Facebook, der åbenbart ikke arbejder om fredagen, men i stedet benytter dagen til at fortælle ALLE, hvor aktive og speltagtige, de er med deres unger. En er især slem - hun lever simpelthen sit liv gennem barnets øjensynligt altoverskyggende interesse for ridning og heste.


Åh, det minder mig om de der mødre som lader som om det er deres små børn som fortæller i deres facebookopdateringer, sådan a la "Hej mit navn er Vilmer-August og jeg er næsten 2 år og i dag kører jeg med min mor ud og ser på ænder ved en lille sø, og vi fodrer dem med økologisk franskbrød!!" (Selfie hvor moderen sjovt nok ser brandgodt ud fra sin bedste vinkel imens barnet kigger den anden vej og piller næse)


Jeg ved godt, at du bare giver et eksempel, men lige præcis andefodring er for en anden gang skyld ret nemt at snøfte passivt-aggressivt over for, hvis du får brug for det :P Det er ikke særligt sundt for naturen, og det vil de der speltmødre da ikke have siddende på sig?

http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/naturguider/esrum-soe/andefodring/

"Ja det er jo ikke særligt sundt for naturen, Tine-Lise, men det vælger du jo selv. Du er måske også sådan en, der sætter MÆLK ud til pindsvinet? Jeg ville lære mit barn noget mere om bæredygtighed og ændernes sociale struktur, men sådan vi jo så forskellige. Nå, men du ser skøn ud, skatter-smuksak. Hm!" *)

*)Serviceinfo til mænd: dette er kvindesprog for ' Hvad fanden laver du? Andefodring smadrer naturen, når ænderne skider over det hele. Hold dog op med det.'


Og hvis ænderne ikke æder alt brødet tiltrækker det rotter :shock:. Skal lille Sofie-Amalie måske være skyld i det, hva? HVA? :naughty:
4
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 12. jun 2016, 12:05

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:At mælk ikke er til mennesker ;) jeg synes at det er ret bizart med mælk og mælkeprodukter og sådan set også med æg. Og når folk trækker ernæringskortet tænker jeg lidt mit. Der er 117ish andre produkter som giver samme eller flere af div næringsstoffer. Lobbyismen har vundet big time på mejerifronten


Det er jo andelsbevægelsens store indflydelse på danskheden, vi er simpelthen ikke danskere uden mælk, ost, smør,bacon, leverpostej og frikadeller.
Da jeg var barn, var der ingen som var laktose intolerante, nej der skulle man drikke skolemælken, også når den var varm, eller først blev leveret i sidste time. Kunne man ikke lide mælk, var man mærkelig og besværlig. Stakkels lille Yrsa, der skulle sidde og drikke sin mælk under opsyn af frk. Mortensen, den ugifte og bitre 60årige kvinde, der ikke havde andet indhold i livet, end at herske over hendes lille gruppe af 2. klassebørn :tie:


Det er så absurd. Og, for selvfølgelig var der det. Ligesom det meste af verden ikke tåler mælk. Vi har jo kunstigt udviklet kroppen til at bibeholde laktaseproduktionen som ellers forsvinder ved 2-3 års alderen. Det er lidt obskurt

Hvis du skal være konsistent med den argumentationsmodel er der dæleme mange ting vi mennesker skal afskaffe igen/gøre anderledes.
6
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kattefjæs » 12. jun 2016, 14:26

Allmost_Famous skrev:Jeg synes, det er himmelråbende åndssvagt at insistere på at modtage en ønskeliste op til en fødselsdag, for så at dukke op med penge.


Eller, som et par af mine familiemedlemmer ynder - at brokke sig over at ønskelisten er for 'kedelig', så derfor går de ud og køber et eller andet som er så langt væk fra hvad man nogensinde kunne tænkes at ville have som overhovedet muligt. :rulle:

Det er da lige meget om folk ønsker sig kedelige ting. Hvis det er det de virkelig ønsker sig, så er det da bare fint.

Penge er til gengæld en kedelig gave. :D
3
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 12. jun 2016, 16:14

Novella skrev:
Dirtylittledevil skrev:
gro71 skrev:Mødre på Facebook, der åbenbart ikke arbejder om fredagen, men i stedet benytter dagen til at fortælle ALLE, hvor aktive og speltagtige, de er med deres unger. En er især slem - hun lever simpelthen sit liv gennem barnets øjensynligt altoverskyggende interesse for ridning og heste.


Åh, det minder mig om de der mødre som lader som om det er deres små børn som fortæller i deres facebookopdateringer, sådan a la "Hej mit navn er Vilmer-August og jeg er næsten 2 år og i dag kører jeg med min mor ud og ser på ænder ved en lille sø, og vi fodrer dem med økologisk franskbrød!!" (Selfie hvor moderen sjovt nok ser brandgodt ud fra sin bedste vinkel imens barnet kigger den anden vej og piller næse)


Jeg ved godt, at du bare giver et eksempel, men lige præcis andefodring er for en anden gang skyld ret nemt at snøfte passivt-aggressivt over for, hvis du får brug for det :P Det er ikke særligt sundt for naturen, og det vil de der speltmødre da ikke have siddende på sig?

http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/naturguider/esrum-soe/andefodring/

"Ja det er jo ikke særligt sundt for naturen, Tine-Lise, men det vælger du jo selv. Du er måske også sådan en, der sætter MÆLK ud til pindsvinet? Jeg ville lære mit barn noget mere om bæredygtighed og ændernes sociale struktur, men sådan vi jo så forskellige. Nå, men du ser skøn ud, skatter-smuksak. Hm!" *)

*)Serviceinfo til mænd: dette er kvindesprog for ' Hvad fanden laver du? Andefodring smadrer naturen, når ænderne skider over det hele. Hold dog op med det.'


Det markerede, i øvrigt meget typiske ordvalg, er for mig tredive gange mere irriterende end den opdatering, det retter sig imod. Og dét siger ELLERS ikke så lidt ... :gisp: Godt ramt! :lol:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 12. jun 2016, 16:18

FruDulle skrev:
D.itsen skrev:At der ingen evidens er for at mælk generelt er usundt for mennesker. Det giver voldsomme raids og forsøg på personlig latterliggørelse på nettet (også selvom man skriver der ikke er evidens for det modsatte). generelt må man nødigt komme med videnskabelige evidens imod folks overbevisning eller påpege at de (eller de steder de bruger som kilder) udfører cherrypicking i stor stil.
Det er ret underholdende på sidelinjen og jeg er glad for jeg kender en flok der tager kampene hver gang

Men altså mælk?! Noget som pattedyr producerer for at ernære deres unger. Vi mennekser fyrer så en frygteligt aggregat på køer og malker løs på de stakkels yvre. But why? Måske er det ikke usundt, men der findes jo altså masser af fødevarer som man kan få de ting fra aom mælk indholder. jeg synes at det er virkelig mærkeligt.

Mennesket gør mere mærkelige ting imo. Men det må du gerne synes, så længe det er en holdning og ikke bliver et eller andet pseudo-videnskabeligt forsøg på at argument for om det er Sundt eller ej (som frygteligt mange gør det til. Det er mere mærkeligt end at drikke mælk imo)
4
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 12. jun 2016, 16:21

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:At mælk ikke er til mennesker ;) jeg synes at det er ret bizart med mælk og mælkeprodukter og sådan set også med æg. Og når folk trækker ernæringskortet tænker jeg lidt mit. Der er 117ish andre produkter som giver samme eller flere af div næringsstoffer. Lobbyismen har vundet big time på mejerifronten


Det er jo andelsbevægelsens store indflydelse på danskheden, vi er simpelthen ikke danskere uden mælk, ost, smør,bacon, leverpostej og frikadeller.
Da jeg var barn, var der ingen som var laktose intolerante, nej der skulle man drikke skolemælken, også når den var varm, eller først blev leveret i sidste time. Kunne man ikke lide mælk, var man mærkelig og besværlig. Stakkels lille Yrsa, der skulle sidde og drikke sin mælk under opsyn af frk. Mortensen, den ugifte og bitre 60årige kvinde, der ikke havde andet indhold i livet, end at herske over hendes lille gruppe af 2. klassebørn :tie:


Det er så absurd. Og, for selvfølgelig var der det. Ligesom det meste af verden ikke tåler mælk. Vi har jo kunstigt udviklet kroppen til at bibeholde laktaseproduktionen som ellers forsvinder ved 2-3 års alderen. Det er lidt obskurt

Nej. Folk der kan tåle mælk har bedre kunnet overleve i de nordiske lande, derfor er der mange her der kan tåle mælk, også som voksne. Det er ikke mere kunstigt end alt muligt andet vi kan
9
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 12. jun 2016, 16:41

Kattefjæs skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg synes, det er himmelråbende åndssvagt at insistere på at modtage en ønskeliste op til en fødselsdag, for så at dukke op med penge.


Eller, som et par af mine familiemedlemmer ynder - at brokke sig over at ønskelisten er for 'kedelig', så derfor går de ud og køber et eller andet som er så langt væk fra hvad man nogensinde kunne tænkes at ville have som overhovedet muligt. :rulle:

Det scenarie lyder velkendt... Har for nylig udsendt ønskeseddel til vores bryllupsfest og flere har allerede spurgt, om der ikke kommer flere ønsker... Øhh, nej!? De 20 ting på listen burde være inspiration nok...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Generelt"