Flødeskum - hjemmepisket eller fra dåse?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Flødeskum - hjemmepisket eller fra dåse?

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2015, 17:09

Flora skrev:Jeg kan også bedst lide det hjemmepiskede af rigtig fløde.

Meeen, jeg skal da ærligt indrømme at der pt. står en dåseflødeskum i mit køleskab (uden tilsat sukker dog). Synes den er rar i have i tilfælde hvor man bare lige skal bruge en lille klat og ikke lige har andet man kan bruge den resterende fløde til.


Ej, vel ???? Så finder man da på noget at bruge den resterende fløde til...F.eks...Flødesovs :clap: :dance:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Flødeskum - hjemmepisket eller fra dåse?

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2015, 17:11

Den af rigtig 38 % fløde. Kan det ikke fremskaffes så den fra dåse...Jeg vil f.eks. hellere have dåseflødeskum på min isvaffel end slet ingen flødeskum :D

Jeg skal på det bestemteste frabede mig at blive udsat for cremefine og den slags unævnelige ting :naughty:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Flødeskum - hjemmepisket eller fra dåse?

Indlægaf Flora » 19. sep 2015, 17:25

vibbsen skrev:
Flora skrev:Jeg kan også bedst lide det hjemmepiskede af rigtig fløde.

Meeen, jeg skal da ærligt indrømme at der pt. står en dåseflødeskum i mit køleskab (uden tilsat sukker dog). Synes den er rar i have i tilfælde hvor man bare lige skal bruge en lille klat og ikke lige har andet man kan bruge den resterende fløde til.


Ej, vel ???? Så finder man da på noget at bruge den resterende fløde til...F.eks...Flødesovs :clap: :dance:


Ja, det kan man da. Men hvis jeg lige har lyst til en klat flødeskum i en kop varm kakao f.eks, så gider jeg altså ikke hive elpiskeren frem for at piske en lille smule og derefter æde flødesovs og whatever i dagevis. Så er det bare nemmere at have en dåse stående og så kan man købe rigtig fløde de dage man har lyst til flødesovs eller har brug for en større portion flødeskum.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Flødeskum - hjemmepisket eller fra dåse?

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2015, 17:58

Flora skrev:
vibbsen skrev:
Flora skrev:Jeg kan også bedst lide det hjemmepiskede af rigtig fløde.

Meeen, jeg skal da ærligt indrømme at der pt. står en dåseflødeskum i mit køleskab (uden tilsat sukker dog). Synes den er rar i have i tilfælde hvor man bare lige skal bruge en lille klat og ikke lige har andet man kan bruge den resterende fløde til.


Ej, vel ???? Så finder man da på noget at bruge den resterende fløde til...F.eks...Flødesovs :clap: :dance:


Ja, det kan man da. Men hvis jeg lige har lyst til en klat flødeskum i en kop varm kakao f.eks, så gider jeg altså ikke hive elpiskeren frem for at piske en lille smule og derefter æde flødesovs og whatever i dagevis. Så er det bare nemmere at have en dåse stående og så kan man købe rigtig fløde de dage man har lyst til flødesovs eller har brug for en større portion flødeskum.


Der er vi sådan set enige....Bortset fra at sådan noget dåsefløde faktisk har ret begrænset holdbarhed når først dåsen er åben...Fandt jeg ud af en aften hvor jeg bare var nødt til at få varm kakao med flødeskum.

Så husk lige at tjekke hvor længe den kan holde sig når først den har været åben.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Flødeskum - hjemmepisket eller fra dåse?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 18:24

Dåseskum, til når det skal slikkes af en kvindekrop, eller til en hurtig kop kakao.

Der udover hjemmepisket, af rigtig piskefløde.
Hverken medlavnings- eller kaffefløde, og ej heller meljævning på flaske (cremefine)
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Flødeskum - hjemmepisket eller fra dåse?

Indlægaf Pandesteg » 19. sep 2015, 20:01

Dåseskum er fint nok til irish coffee, men til alt andet foretrækker jeg rigtig fløde.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Flødeskum - hjemmepisket eller fra dåse?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. sep 2015, 20:15

Jeg ved ikke, om man kan få den endnu, men der var på et tidspunkt sådan en rød dåse med "dansk" flødeskum uden sukker. Det smagte helt fint, og den købte jeg til belgiske vafler, fordi min venindes datter syntes, at det var sjovt.

Den tyske model - nej tak.
0

Tilbage til "Mad og drikke"