Solskoldning.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Solskoldning.

Indlægaf Panton » 12. jun 2016, 14:01

Aima skrev:
Panton skrev:
musel skrev:Hvordan går det i dag Aima?



det tænker jeg også !

jeg føler jeg har lært en masse af denne tråd, skulle det død og pine nogensinde gå ud over mig. Noget nyt er dog at det giver forkølelsessår lign på læberne, for sådan en fik jeg lige da solen startede. Jeg havde også bare alm læbepomade på, uden solfilter...


Jeg vidste det heller ikke, jeg fandt det her på en side om forkølelsessår, da jeg google:
"5: Er det rigtigt, at sol eller kulde kan give forkølelsessår – og hvis ja – hvorfor?
Ja. Virus kan aktiveres af mange forskellige årsager, herunder påvirkning af UV-stråler samt ekstrem kulde (og varme). Mekanismen er ukendt, men det er påvist at direkte UV-bestråling fremkalder et udbrud ved mere end 70 procent af patienterne, hvor brug af solcreme omvendt forebygger udbrud hos næsten alle patienterne i undersøgelsen. Kulde i sig selv udløser ikke hyppigere forkølelsessår – der er ikke en højere forekomst i lande med koldt klima. Kulde disponerer dog til flere forkølelser."



Note to self, put solcreme på læberne og området omkring :nerve: Ellers ligner man hurtigt noget der er løgn :P

Jeg gad vildt godt se dig Aima, :gisp:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Solskoldning.

Indlægaf 2SHY » 12. jun 2016, 14:06

The Body Shop havde for mange år siden en kick ass solstift der kunne bruges som læbepomade samt de mere udsatte steder som f.eks. næsen. Jeg synes jeg har set noget lignende i Rema sidst jeg lige skimmede deres solcreme arsenal
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Solskoldning.

Indlægaf 2SHY » 12. jun 2016, 14:09

2SHY skrev:The Body Shop havde for mange år siden en kick ass solstift der kunne bruges som læbepomade samt de mere udsatte steder som f.eks. næsen. Jeg synes jeg har set noget lignende i Rema sidst jeg lige skimmede deres solcreme arsenal


Edit: Ellers har Matas en med faktor 50 :)

https://www.matas.dk/matas-solstift-fak ... lsrc=aw.ds
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Solskoldning.

Indlægaf Bøtte » 12. jun 2016, 17:08

Der findes også en god en godt solstift med faktor 50 fra Rudolph Care. Den er ret god.

Og Aima føler stadig med dig. Det ser modbydeligt ud og lyder endnu værre.
God heling :kys:
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 12. jun 2016, 20:13

Tak for tips og tanker :kys:


Der er sket en del fremskridt i dag, synes jeg. Da jeg vågnede i morges, kunne jeg jo dårligt kende mig selv fordi jeg var så hævet, at alle mine træk nærmest var væk. Over middag begyndte mit ansigt pludselig at skalle helt vildt, men til gengæld kan jeg se på billederne, at det også er deromkring hævelsen så småt begynder at falde. For en time siden, omkring kl. 21, var hævelsen tydeligvis faldet endnu mere og farven er også blevet mindre rød.

Jeg er stadig ret hævet, men det er nu rart nok at se, at der trods alt er sket en del, endda bare på en dag. Så NU tror jeg altså, det har peaket og det herfra kun går fremad. Det troede jeg også i går, godt nok, men denne gang tror jeg det lidt mere.

Mine læber er stadig for drabelige til internettet, men der begynder så småt at komme skorpe på, og det er bedre, meget bedre, end de stikkende, summende blæner.


image.jpg


Klokken 14:
image.jpg


Kl 21:
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Solskoldning.

Indlægaf Krølle » 12. jun 2016, 20:15

Du har fået dine kindben tilbage! Tillykke med genforeningen :-D
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Solskoldning.

Indlægaf Akehurst2 » 12. jun 2016, 20:16

Dejligt, at det går fremad! :kys:

Og du må endelig ikke få slettet tråden. Den er en god advarsel og fyldt med gode tips, jo - og vi andre har jo også fortalt, at du i den grad ikke er alene om at have udsat dig selv for sådan noget.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 12. jun 2016, 20:26

Krølle skrev:Du har fået dine kindben tilbage! Tillykke med genforeningen :-D


Haha, tak! Det er også dem, jeg selv har spejdet efter, når jeg har taget bestik af situationen. De er der næææsten, ja! Jeg satser på, de vender HELT hjem i morgen engang :D


Akehurst2 skrev:Dejligt, at det går fremad! :kys:

Og du må endelig ikke få slettet tråden. Den er en god advarsel og fyldt med gode tips, jo - og vi andre har jo også fortalt, at du i den grad ikke er alene om at have udsat dig selv for sådan noget.


Det er egentlig også rart nok at kunne sætte lidt ord på fremskridtene, det gør dem mere tydelige for mig selv, og jeg kan generelt godt lide...øh, processor, vel. Jeg kan også godt lide happy endings, så jeg er også kommet frem til, at tråden først får sin slutning, den dag, jeg poster et helt fint full face-selfie med tydelige kindben, fin hud og pæne, raske læber :D
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Solskoldning.

Indlægaf Skralde » 12. jun 2016, 20:51

Orv der er sket virkelig meget :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Solskoldning.

Indlægaf superboa » 12. jun 2016, 21:02

Godt at se (og læse) at det går fremad - sikke en omgang! :kys:

(Jeg har troligt været inde og tjekke tråden hver dag :genert: )
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Solskoldning.

Indlægaf 2SHY » 12. jun 2016, 21:07

Hold da fast det er gået hurtigt i løbet af i dag :8: Men hvor er det godt at se :banan:

Og jeg er helt enig med at du endelig ikke må slette tråden. Jeg ville have været lykkelig for at kunne læse den dengang jeg havde mit ærgerlige møde med solariets turborør :8:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Solskoldning.

Indlægaf Anlewi » 13. jun 2016, 05:24

Sikke en omgang du har været igennem
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 13. jun 2016, 17:21

Mine læber er blevet hårde nu, altså der er kommet skorpe på vablerne. Jeg er ret meget i tvivl om, hvordan jeg behandler bedst så de ikke sprækker og væsker og så de får bedst mulig vilkår for heling. Jeg tænker selv vaseline, men ved ikke lige?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Solskoldning.

Indlægaf superboa » 13. jun 2016, 17:31

Aima skrev:Mine læber er blevet hårde nu, altså der er kommet skorpe på vablerne. Jeg er ret meget i tvivl om, hvordan jeg behandler bedst så de ikke sprækker og væsker og så de får bedst mulig vilkår for heling. Jeg tænker selv vaseline, men ved ikke lige?


Jeg tror vaseline er et godt bud. For et par år siden sprækkede min underlæbe på langs på indersiden (av!) og der var lægens bedste råd - som også virkede upåklageligt - vaseline :)
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Solskoldning.

Indlægaf Aima » 13. jun 2016, 17:37

superboa skrev:
Aima skrev:Mine læber er blevet hårde nu, altså der er kommet skorpe på vablerne. Jeg er ret meget i tvivl om, hvordan jeg behandler bedst så de ikke sprækker og væsker og så de får bedst mulig vilkår for heling. Jeg tænker selv vaseline, men ved ikke lige?


Jeg tror vaseline er et godt bud. For et par år siden sprækkede min underlæbe på langs på indersiden (av!) og der var lægens bedste råd - som også virkede upåklageligt - vaseline :)


Jeg har også zinksalve liggende.

jeg er også lidt bange for, det hele sprækker. Både overlæbe og underlæbe er bare ét stort, sammenhængende sår. Der er slet ingen steder, hvor der er almindelig læbeoverflade lige nu.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Helbred"