Angreb i Orlando

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf kidkomb » 12. jun 2016, 21:40

Ej, stop dig selv med de røde kort.
Hvor er du tarvelig.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf landsbytossen » 12. jun 2016, 21:40

getitright skrev:
Frode L. skrev:Det er desvær hvad man ka forvente med alle de muslimer der vælter ind over alle grænserne. Håber trump vinder valget og får gjort noget. men røde radikale og væmligboere vil altid ødelægge det for andre.

stakels ofre. nogen skal straffes og det skal ha konsekvænser.


Tak for en virkelig yndefuld demonstration af en af mine pointer. :gogo:

Hvilken pointe ?
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf getitright » 12. jun 2016, 21:43

landsbytossen skrev:
getitright skrev:
Frode L. skrev:Det er desvær hvad man ka forvente med alle de muslimer der vælter ind over alle grænserne. Håber trump vinder valget og får gjort noget. men røde radikale og væmligboere vil altid ødelægge det for andre.

stakels ofre. nogen skal straffes og det skal ha konsekvænser.


Tak for en virkelig yndefuld demonstration af en af mine pointer. :gogo:

Hvilken pointe ?


Jeg har tidligere skrevet i tråden, at angrebet vil føre til mere had mod muslimer. Det illustrerer pågældende indlæg meget tydeligt.
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf kidkomb » 12. jun 2016, 21:43

Frode L. skrev:
kidkomb skrev:Ej, stop dig selv med de røde kort.
Hvor er du tarvelig.

ingen ska bestem hvor mange røde kort jeg giver sgu.

Javel. Så gør jeg bare som du siger og holder mig væk.
Jeg synes stadig det var tarveligt gjort :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. jun 2016, 01:07

icelady skrev:
lillebjoern skrev:Øv, hvor jeg ikke håbede det var IS.

Også mig.

Mest fordi nogle folk nu går endnu mere i selvsving over islam/muslimer.
Morderen var også registreret medlem af Democrats. Gad vide hvordan det ville have blevet modtaget hvis det var en mormom og Donald Trump tilhænger der var gået ind og skudt 100 homosexuelle.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. jun 2016, 04:45

Wizzze skrev:50 døde og 53 sårende :whine:

Det ser nu ud til at manden bag angrebet ikke bare hadede homoseksuelle, men også var selverklæret IS kriger.
Hold kæft hvor er det sørgeligt at sådan et menneske har så nem adgang til krigsvåben, som så kan vendes mod glade og festende mennesker :trist:


Det er ikke et krigsvåben. Det er et våben.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Precaseptica » 13. jun 2016, 05:21

Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:50 døde og 53 sårende :whine:

Det ser nu ud til at manden bag angrebet ikke bare hadede homoseksuelle, men også var selverklæret IS kriger.
Hold kæft hvor er det sørgeligt at sådan et menneske har så nem adgang til krigsvåben, som så kan vendes mod glade og festende mennesker :trist:


Det er ikke et krigsvåben. Det er et våben.


Givet der findes våben der kan kaldes krigsvåben, så hører en angrebsriffel vel til i den kategori?
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Precaseptica » 13. jun 2016, 05:23

Culpøs skrev:Ved du hvad. Der er én ting som mange misforstår både fra indland og udland. Det er, at det største problem er ikke radikaliserede tumper, men derimod den stigende grad af idioti, som breder sig som en steppebrand.

Et eksempel er f.eks. Facebook. Èt ellers glimrende medie, der bliver voldtaget af sinker og andre bedrevidende idioter, der med deres latterlige og indholdsløse kommentarer sætter standarden for tonen i den offentlige debat. Der er ingen grænser for, hvad folk skriver derinde. Jeg begræder at folk kan være så snot uintelligente og uden pli.


Tosser på facebook er et større problem end radikaliserede muslimer, der slår 50+ mennesker ihjel pga deres seksualitet?
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Precaseptica » 13. jun 2016, 05:29

getitright skrev:Jeg har tidligere skrevet i tråden, at angrebet vil føre til mere had mod muslimer. Det illustrerer pågældende indlæg meget tydeligt.


Det ville føre til mindre had, hvis der var flere, der ikke hører til på fløjene, der deltog i debatten. Så det ikke er en råbeklub imellem ekstremerne som det ser ud lige nu. Islam trænger til saglig kritik.
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Precaseptica » 13. jun 2016, 05:36

Angelina skrev:Nej, men fordi hvis det er IS så begynder folk igen at mene vi skal bekæmpe mørke med mørke, bombe flere civile og endnu mere hade alle muslimer. En tosse spreder ikke had på samme måde som en tosse der siger han er fra IS ... derfor!


Det vil jeg mene kommer sig af, at de to grupper der har debatten om muslimer lige i øjeblikket er dem, der tror det er præcist det samme som at integrere buddhister, og dem som tror de er Bin Laden hver og én. Der findes ikke nogen bedre løsning, fordi dem der debatterer problemet ekstremiserer deres egen position så voldsomt.

Når der ikke sker noget så lyder det meget fornuftigt at vi alle skal være her, og når der så sker noget tragisk, så vil nogen jo kigge efter hvilke andre forslag der er. Og de andre forslag er så kun at finde på højrefløjen.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Torn » 13. jun 2016, 06:19

På en eller anden måde er det mere skrækkeligt, fordi det var rettet mod homoseksuelle. Det er for specifikt.

Og jeg er enig med flere af jer. At det er IS, der står bag, får alle de tossede islamofober ud af deres huler. Der bliver skabt mere had og had føder had og mere vold.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Torn » 13. jun 2016, 06:34

Precaseptica skrev:
(...)

Når der ikke sker noget så lyder det meget fornuftigt at vi alle skal være her, og når der så sker noget tragisk, så vil nogen jo kigge efter hvilke andre forslag der er. Og de andre forslag er så kun at finde på højrefløjen.


Hvilke forslag finder du på højrefløjen? Og hvilke på venstrefløjen?

Jeg synes, det er ærgerligt at stille en så polariseret debat op. Både på venstre- og højrefløj lader det til at hade IS. Hvad mener du med "at vi alle skal være her"? Ser du generelt et billede af, at IS hyldes og ønskes bevaret inden for og uden for landets grænser?
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Precaseptica » 13. jun 2016, 06:39

Torn skrev:Hvilke forslag finder du på højrefløjen? Og hvilke på venstrefløjen?

Jeg synes, det er ærgerligt at stille en så polariseret debat op. Både på venstre- og højrefløj lader det til at hade IS. Hvad mener du med "at vi alle skal være her"? Ser du generelt et billede af, at IS hyldes og ønskes bevaret inden for og uden for landets grænser?


Det jeg mente var, at vi trænger flere stemmer, der kan tage en nuanceret debat. I Danmark ville det ikke nytte noget hvis de eneste der kunne snakke om hvordan vi har med muslimer at gøre er DF og Enhedslisten. Og det er så polariseret debatten ofte ser ud. Enten tror man de er her for at overtage, ellers tror man at der slet ikke er noget "de" og at der slet ikke er tale om religiøs motivation for vold.

Man kunne med fordel tage en mere balanceret position, som anerkender at islam ER den mindst integrable religion vi har haft med at gøre. Men at vi anerkender at mange muslimer er parat til at gå på kompromis med deres religion i nogen udstrækning for at kunne fungere i et demokratisk samfund, hvor kvinder har ligeret og homoseksuelle ikke skal stenes på gaden.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Torn » 13. jun 2016, 06:48

Precaseptica skrev:
Torn skrev:Hvilke forslag finder du på højrefløjen? Og hvilke på venstrefløjen?

Jeg synes, det er ærgerligt at stille en så polariseret debat op. Både på venstre- og højrefløj lader det til at hade IS. Hvad mener du med "at vi alle skal være her"? Ser du generelt et billede af, at IS hyldes og ønskes bevaret inden for og uden for landets grænser?


Det jeg mente var, at vi trænger flere stemmer, der kan tage en nuanceret debat. I Danmark ville det ikke nytte noget hvis de eneste der kunne snakke om hvordan vi har med muslimer at gøre er DF og Enhedslisten. Og det er så polariseret debatten ofte ser ud. Enten tror man de er her for at overtage, ellers tror man at der slet ikke er noget "de" og at der slet ikke er tale om religiøs motivation for vold.

Man kunne med fordel tage en mere balanceret position, som anerkender at islam ER den mindst integrable religion vi har haft med at gøre. Men at vi anerkender at mange muslimer er parat til at gå på kompromis med deres religion i nogen udstrækning for at kunne fungere i et demokratisk samfund, hvor kvinder har ligeret og homoseksuelle ikke skal stenes på gaden.


Jeg er ikke enig i dit 'man'. I min omgangskreds, der spænder over hele folketingspartierne fra DF til Enhedslisten, kan 'man' sagtens tale nuanceret om islam og kristendom, vesten og mellemøsten. At der er problemer med minoritetsgrupperinger inden for islam og at der er problemer med minoritetsgrupperinger inden for nationalismen er ikke tabú eller udiskuterbart for nogen. Din pointe om, at der kun findes "andre forslag" (brugbare forslag?) på højrefløjen er jeg lodret uenig i. At der overhovedet lægges vægt på polariserede løsninger på en enorm, international konflikt er mig en gåde. De brugbare forslag findes på tværs af fløjene.


Hvis dit 'man' refererer til debatter på sociale medier, kan jeg måske bedre forstå. Omend jeg synes du polariserer debatten, når du placerer forslagene (ud over "alle skal være her") alene på højrefløjen.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Orlando

Indlægaf Wizzze » 13. jun 2016, 06:56

Angelina skrev:
Torn skrev:På en eller anden måde er det mere skrækkeligt, fordi det var rettet mod homoseksuelle. Det er for specifikt.

Og jeg er enig med flere af jer. At det er IS, der står bag, får alle de tossede islamofober ud af deres huler. Der bliver skabt mere had og had føder had og mere vold.


Jeg skal ærligt indrømme jeg kun har hørt brudstykker af hvad der er sket, fordi jeg får det så dårligt og næsten ikke kan bære det. Men det første jeg hørte i går, det var at han var blevet passet op af politiet og derfor søgte tilflugt i natklubben, der lød det for mig at det var tilfældigt at det lige blev den klub, og de personer i den klub der blev hans gidsler - er det kommet frem nu at klubben (og dermed de homoseksuelle) var hans mål?


Nej han angreb natklubben, og så kom en betjent til der var lige i nærheden. Det var planlagt, han ringede jo også til 911 og annoncerede sit angreb. Det er derfor vi ved det med IS.
At det er IS der står bag er så noget pis, der har ikke siddet nogen i IS ledelse og planlagt det her. Det er ham tossen i Florida, som har set sig sur på homoseksuelle og så har han set noget video på nettet, og læst noget crap som har forstærket hans mentale tåger, og så gør han sådan noget her, og kalder sig IS kriger. Gu´er han ej, han er en fucking tåbe på linje med Breivik eller McVeigh som "retfærdiggør" deres sindssyge handlinger udfra en eller anden form for syg politisk eller religiøs ideologi.
8
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"