Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf HerErJeg » 12. jun 2016, 19:00

Sandsynligvis kan balladen i Frankrig ved EM ende i alkoholforbud, fordi en flok idioter ikke kan finde ud af en skid og skal ødelægge det for alle andre også.
http://www.bt.dk/fodbold/slut-med-oel-o ... -i-em-byer
Det er bare som om at alting bliver mere og mere ekstremt, næste gang får balladen lige et tak ekstra uden at der straffes mere.
Så kan det godt være at Rusland og England er truet med diskvalifikation, men jeg har svært ved at tro det virkelig sker.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf Novella » 13. jun 2016, 01:01

Russere, som respekterer et alkoholforbud? :D Det glæder jeg mig til at følge. Franskmændene har vel tænkt sig at tørlægge hele landet + de omgivende lande for at få det til at fungere i praksis. Pas de vin, messieurdames.

I øvrigt kan jeg ikke se det sørgelige. Det er et lidt sært ord at bruge om retten til at indtage et forgiftende stof med henblik på at blive aggressiv og skade andre mennesker. Man kan vel godt se en fodboldkamp uden at drikke øl. Oplevelsen er vel den samme. Det eneste beklagelige kan udtrykkes på vegne de franske udskænkningssteder. Sørgeligt er det, hvis det lykkes nogle russiske hooligans at smadre nogle britiske teenagere ihjel, og det er åbenbart tæt på at lykkes. Misforstår jeg din sprogbrug?
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf Buller » 13. jun 2016, 05:09

jeg forstår til gengæld ikke at man bliver ved med at holde den slags begivenheder i byer. Det er jo tydeligvis bonderøve og landsbytosser der dukker op og ser den slags. Så ryk det da ud på landet så de ikke bliver utrygge af alle de bygninger og ender med at gå amok og prøve at slås med alle de møder i dette ukendte bymiljø.

Så må byerne undvære indtjeningen, men de plejer jo også at hyle op om at det er spoooorten der er vigtigst, så den kan de jo sagtnes få, ude på landet, ikke inde blandt almindelige mennesker der godt kan håndtere at være i byen.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf HerErJeg » 13. jun 2016, 05:15

Cafemiljøet er en indgroet livsstil i Frankrig, og det vil gøre helt utroligt ondt på dem, hvis der skal lukkes for udskænkning af andet end vand og kaffe.
Tosserne der ødelægger fodboldkampe, før, under og efter kampen er spillet er jo totalt ligeglade med fodbolden som sådan.
Øl i almindelig er et hyggeligt element til en fodboldkamp, et brik til den samlede oplevelse. Sådan fungerer det da for 99%.
Nu kører jeg selv til Le Mans i nat, det skal vi også slænge os på cafeerne og nyde den helt utroligt afslappede atmosfære som kun en fransk cafe kan levere. I løbet af ugen kommer der også RIGTIG mange englændere, men der skal aldrig nogen verdens ting. Premissen er en helt anden i forhold til fodboldkampe, jeg har i alle de mange år aldrig set nogen være i totterne på hinanden.
Så det er sært hvorfor motorsport næsten appelerer til hyggetid, mens fodbold er kamp på livet til sidste mand??
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf Code71 » 13. jun 2016, 06:46

Buller skrev:jeg forstår til gengæld ikke at man bliver ved med at holde den slags begivenheder i byer. Det er jo tydeligvis bonderøve og landsbytosser der dukker op og ser den slags. Så ryk det da ud på landet så de ikke bliver utrygge af alle de bygninger og ender med at gå amok og prøve at slås med alle de møder i dette ukendte bymiljø.

Så må byerne undvære indtjeningen, men de plejer jo også at hyle op om at det er spoooorten der er vigtigst, så den kan de jo sagtnes få, ude på landet, ikke inde blandt almindelige mennesker der godt kan håndtere at være i byen.


Ja det er da den helt rigtige løsning. Byg milliard dyre fodboldstadions in the middle of nowhere som så efter slutrunden får lov til at forfalde fordi ingen bruger dem

Alt sammen på grund af en isoleret hændelse.. Det er da den rette vej at gå i stedet for at smide de to lande ud af EM

Vi er altså ikke i 90'erne eller 0'erne længere. De her optøjer er uhyre sjældne, hvis ikke endda det er første gang i mange mange år. De ting der er blevet implementeret siden dengang, har virket. Det er faktisk igen sikkert at gå til en slutrunde kamp. Endda også med England som ikke har givet problemer i mange år.

Denne gang var det så også russerne og det bliver tilgengæld en hård nød at knække, med tanke på at VM i 2018 finder sted i Rusland. Der tror jeg så ikke det bliver sikkert at rejse til.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf Code71 » 13. jun 2016, 06:50

ShuruQ skrev:Det er en sørgelig tilbagegang for fodboldverdenen.

Jeg ved godt det altid har luret på overfladen, men hooliganisme har i lang tid, i forhold til tidligere været på tilbagegang. Jeg synes det er rigtig trist hvis det skal til at præge fodboldscenen igen som det gjorde i 80'erne.


Det kommer det ikke til. Myndighederne/UEFA/FIFA er meget hurtigere ude med straffe i dag end dengang. Det er vel kun DBU som stadig lever i 60'erne og bliver ved med at prøve med bøder til klubberne..
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf Akehurst2 » 13. jun 2016, 07:42

Novella skrev:
I øvrigt kan jeg ikke se det sørgelige. Det er et lidt sært ord at bruge om retten til at indtage et forgiftende stof med henblik på at blive aggressiv og skade andre mennesker. Man kan vel godt se en fodboldkamp uden at drikke øl. Oplevelsen er vel den samme. Det eneste beklagelige kan udtrykkes på vegne de franske udskænkningssteder. Sørgeligt er det, hvis det lykkes nogle russiske hooligans at smadre nogle britiske teenagere ihjel, og det er åbenbart tæt på at lykkes. Misforstår jeg din sprogbrug?


Det er jo heldigvis de færreste, der gerne vil have en øl eller flere til en fodboldkamp, der drikker "med henblik på at blive aggressiv og skade andre mennesker".

Og ja, jeg synes det er synd, hvis få idioter ødelægger det for alle andre.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf A 7 » 13. jun 2016, 12:09

Akehurst2 skrev:
Novella skrev:
I øvrigt kan jeg ikke se det sørgelige. Det er et lidt sært ord at bruge om retten til at indtage et forgiftende stof med henblik på at blive aggressiv og skade andre mennesker. Man kan vel godt se en fodboldkamp uden at drikke øl. Oplevelsen er vel den samme. Det eneste beklagelige kan udtrykkes på vegne de franske udskænkningssteder. Sørgeligt er det, hvis det lykkes nogle russiske hooligans at smadre nogle britiske teenagere ihjel, og det er åbenbart tæt på at lykkes. Misforstår jeg din sprogbrug?


Det er jo heldigvis de færreste, der gerne vil have en øl eller flere til en fodboldkamp, der drikker "med henblik på at blive aggressiv og skade andre mennesker".

Og ja, jeg synes det er synd, hvis få idioter ødelægger det for alle andre.


This, og derudover er oplevelsen netop ikke den samme. Det er derfor at de fleste folk drikker.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf Novella » 13. jun 2016, 13:47

Okay. Jeg kan nok ikke sætte mig ind i at være ude af stand til at undvære alkohol. Jeg kan undvære alkohol til sådan cirka... alt.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Fodboldtosser, hvor er det sørgeligt.

Indlægaf Akehurst2 » 13. jun 2016, 14:12

Novella skrev:Okay. Jeg kan nok ikke sætte mig ind i at være ude af stand til at undvære alkohol. Jeg kan undvære alkohol til sådan cirka... alt.


Det er vel ikke at spørgsmål om at kunne, men om at ønske.

Jeg kan undvære al den alkohol, det skal være, men jeg ville være træt af ikke at kunne få vin og drinks, fordi nogle andre ikke kunne styre det.
0

Tilbage til "Livets forhold"