Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 19. sep 2015, 11:37

Jeg købte en kop for mange år siden, men opgav den, da jeg ikke kunne få den op uden at det gjorde ret ondt og jeg kunne derefter ikke få den til at sidde ordentligt. Efter jeg så videoen gav jeg den et forsøg igen og denne gang gik det ok og uden smerter. Dog fumlede jeg ret meget rundt, men det er ok her første gang.

Hun viser i videoen to måder man kan folde koppen på og henviser til nettet for flere forslag. Jeg har før kun prøvet det med at folde koppen til et c (eller u) og det gør ondt på mig, når jeg skal have den ind. Da jeg foldede den på den anden måde, hun viste, virkede det. Dog skulle jeg også lige dreje koppen 180 grader for at få den til at folde sig ud.

Så nu sidder den der vist og jeg kan ikke rigtig mærke den. Jeg er spændt på, hvordan det bliver at bruge den i dag. Jeg bruger ellers bind, men bliver bare så irriteret i huden dernede, så det ville være dejligt, hvis koppen kunne fungere. Lige nu nøjes jeg med et trusseindlæg for det tilfælde at koppen ikke sidder helt som den skal...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 11:38

Lækre Arne skrev:Nu tænker jeg bare at jeg spørger her - jeg har lige fået lavet keglesnit i onsdags, og spurgte lægen om jeg kunne bruge koppen, i tilfælde af blod/flåd - det frarådede hun, hun synes hellere jeg skulle risikere svamp i nærheden af et åbent sår, direkte adspurgt.
Det har jeg altså ignoreret. Og nu har jeg så tilmed fået mens.
Er jeg dum at jeg ikke lytter til lægen?

Hun anede intet om hvad en kop var forresten.


Hvis hun ikke ved hvad det er hun fraråder, så er hendes råd jo ikke noget værd?

Ikke at jeg siger, at du skal gøre det, men er der ikke nogen der kan give dig en second oppinion?
Jeg tænker at vacuum'et måske er skidt for såret?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 19. sep 2015, 11:39

Lækre Arne skrev:Nu tænker jeg bare at jeg spørger her - jeg har lige fået lavet keglesnit i onsdags, og spurgte lægen om jeg kunne bruge koppen, i tilfælde af blod/flåd - det frarådede hun, hun synes hellere jeg skulle risikere svamp i nærheden af et åbent sår, direkte adspurgt.
Det har jeg altså ignoreret. Og nu har jeg så tilmed fået mens.
Er jeg dum at jeg ikke lytter til lægen?

Hun anede intet om hvad en kop var forresten.


Puha, den er svær. Altså, det virker ret dumt at hun udtaler sig, når hun ikke ved, hvad en menstruationskop er... Samtidig ved jeg jo intet om fordelene/risici ved at bruge koppen, som du gør nu...
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 11:40

Er der nogen bud på, hvorfor det aldrig er lykkedes mig, at kunne dreje koppen? Som i ikke en eneste gang er det lykkedes. Og jeg har forsøgt mere end 20 gange
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 19. sep 2015, 11:42

kidkomb skrev:Er der nogen bud på, hvorfor det aldrig er lykkedes mig, at kunne dreje koppen? Som i ikke en eneste gang er det lykkedes. Og jeg har forsøgt mere end 20 gange


Jeg kunne heller ikke dreje koppen, da den først var inde.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Lækre Arne » 19. sep 2015, 11:48

Kid og Garfield. Præcis hvad jeg også tænker.
Jeg har været super omhyggelig med at skolde mellem hver indføring, og spritter selvfølgelig hænder osv.

Må google lidt, mon ikke en anden kvinde derude har erfaringer :lol:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 11:57

Garfield skrev:
kidkomb skrev:Er der nogen bud på, hvorfor det aldrig er lykkedes mig, at kunne dreje koppen? Som i ikke en eneste gang er det lykkedes. Og jeg har forsøgt mere end 20 gange


Jeg kunne heller ikke dreje koppen, da den først var inde.

Så du drejede den inden den var helt inde? For reals? Jeg får ondt bare ved tanken :alien:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 19. sep 2015, 12:08

Hvis jeg ikke kan dreje den så gør jeg det samme som når jeg skal tjekke at den har foldet sig ud. Jeg lader en finger følge cuppens sider hele vejen rundt for at få en fornemmelse af om den har foldet sig ud eller ej. Det er nemlig heller ikke altid jeg kan dreje den når den sidder oppe
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 12:18

2SHY skrev:Hvis jeg ikke kan dreje den så gør jeg det samme som når jeg skal tjekke at den har foldet sig ud. Jeg lader en finger følge cuppens sider hele vejen rundt for at få en fornemmelse af om den har foldet sig ud eller ej. Det er nemlig heller ikke altid jeg kan dreje den når den sidder oppe

Og det ville jeg også gerne. Men jeg kan simpelthen ikke både have fingeren og koppen på een gang. Jeg ved godt, at jeg er stram, men jeg tror altså ikke, at jeg er unormalt stram. Og jeg prøver virkelig at slappe af. Så jeg kan ikke få den til, at folde ud.
Jeg kan lige mærke underste del og kan mærke at den ikke er foldet ud, men kan ikke komme længere op. Jeg har også temmelig korte fingre. Og lidt tykke måske :blush:
Dammit. TS undskyld at jeg smadrer din tråd :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 19. sep 2015, 13:11

kidkomb skrev:
2SHY skrev:Hvis jeg ikke kan dreje den så gør jeg det samme som når jeg skal tjekke at den har foldet sig ud. Jeg lader en finger følge cuppens sider hele vejen rundt for at få en fornemmelse af om den har foldet sig ud eller ej. Det er nemlig heller ikke altid jeg kan dreje den når den sidder oppe

Og det ville jeg også gerne. Men jeg kan simpelthen ikke både have fingeren og koppen på een gang. Jeg ved godt, at jeg er stram, men jeg tror altså ikke, at jeg er unormalt stram. Og jeg prøver virkelig at slappe af. Så jeg kan ikke få den til, at folde ud.
Jeg kan lige mærke underste del og kan mærke at den ikke er foldet ud, men kan ikke komme længere op. Jeg har også temmelig korte fingre. Og lidt tykke måske :blush:
Dammit. TS undskyld at jeg smadrer din tråd :(

Men spørgsmålet er så måske om du har fået sat den for langt op? Jeg har på et tidspunkt fået sat min for langt op fordi jeg trykkede på enden af stilken
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 19. sep 2015, 13:12

Hov ja jeg har nogle gange held med at lave lidt knib i bækkenbunden hvis den ikke har foldet sig helt ud. Alternativt tager jeg den ud og prøver igen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 19. sep 2015, 13:20

kidkomb skrev:
Garfield skrev:
kidkomb skrev:Er der nogen bud på, hvorfor det aldrig er lykkedes mig, at kunne dreje koppen? Som i ikke en eneste gang er det lykkedes. Og jeg har forsøgt mere end 20 gange


Jeg kunne heller ikke dreje koppen, da den først var inde.

Så du drejede den inden den var helt inde? For reals? Jeg får ondt bare ved tanken :alien:


Jeg prøvede, men det gjorde ondt. Så jeg tog den helt ud, roterede den 180 grader og satte den op igen.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 19. sep 2015, 19:46

Garfield skrev:Jeg købte en kop for mange år siden, men opgav den, da jeg ikke kunne få den op uden at det gjorde ret ondt og jeg kunne derefter ikke få den til at sidde ordentligt. Efter jeg så videoen gav jeg den et forsøg igen og denne gang gik det ok og uden smerter. Dog fumlede jeg ret meget rundt, men det er ok her første gang.

Hun viser i videoen to måder man kan folde koppen på og henviser til nettet for flere forslag. Jeg har før kun prøvet det med at folde koppen til et c (eller u) og det gør ondt på mig, når jeg skal have den ind. Da jeg foldede den på den anden måde, hun viste, virkede det. Dog skulle jeg også lige dreje koppen 180 grader for at få den til at folde sig ud.

Så nu sidder den der vist og jeg kan ikke rigtig mærke den. Jeg er spændt på, hvordan det bliver at bruge den i dag. Jeg bruger ellers bind, men bliver bare så irriteret i huden dernede, så det ville være dejligt, hvis koppen kunne fungere. Lige nu nøjes jeg med et trusseindlæg for det tilfælde at koppen ikke sidder helt som den skal...


Nu har jeg lige tømt koppen. Den har siddet fint hele dagen uden at genere og uden at der var noget at se i trusseindlægget. Jeg er på 3. dagen i min cyklus, så i dag plejer at være én af de slemme blødningsdage. Da jeg tog koppen ud, var der da også en del i den, men alligevel kun ca. hvad der ville kunne være i et fingerbøl.

Jeg har i øvrigt også lige været til træning og der mærkede jeg heller ikke noget til koppen.

Efter jeg havde skyllet koppen satte jeg den op på den måde, jeg tidligere i dag lærte fungerede for mig og jeg klarede det på første forsøg, så det tog ingen tid. Tænk, at dét, der gjorde udslaget var, at jeg skulle finde den metode til "oplægning", der fungerer for mig... Efter at have forsøgt et par gange for mange år siden og opgivet, går det nu som en leg :gogo:
7
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 19. sep 2015, 20:00

Efter at have læst denne tråd (og set videoen), er jeg klar til at give det et forsøg mere :gogo:
Jeg har prøvet en del gange, men det har ikke rigtig fungeret for mig, så jeg har mistet modet og har bare brugt bind (tamponer bruger jeg kun i nødstilfælde,- får let svamp :wacko: )
Men næste jeg jeg skal have menstruation, vil jeg se om den anden måde at folde koppen på virker bedre.
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 20:47

Jeg vil tage mod til mig om 3 uger! F*ndengalemig om sådan en plastikdims skal vinde over mig!
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Helbred"