Vi der venter på storken!

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 13. jun 2016, 07:45

Lige et indlæg der ikke handler om baby-making.

Ville I turde at rejse til Tyrkiet?

Vi skal på ferie i september og plejer at rejse til Alanya. Men jeg ved simpelthen ikke om vi tør.
Der har jo været terror og UM fraråder rejser til visse destinationer, men jo ikke Alanya.

Vi kunne selvfølgelig vælge et andet land, men der skal være sol-garanti og det skal være til at betale, og Tyrkiet opfylder jo begge krav :)

Vi skal snart have bestilt, inden priserne stiger for meget eller alt er udsolgt.

Ville i turde?
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 13. jun 2016, 09:45

Jeg har lige fået sat et æg op :love2: Og oven i købet af allerhøjeste kvalitet - karakterskalaen går fra 1-5 hvor 5 er det bedste, og den var en 4'er da den blev frosset ned men havde udviklet sig til en 5'er efter den blev tøet op. De sagde vores chancer var rigtig gode pga. det og min alder taget i betragtning.
Vi fødselsdagsbrunchede den i morges og nu vil jeg ligge med benene oppe og lade kæresten servicere mig resten af dagen. Jeg kunne ikke forestille mig nogen bedre måde at tilbringe min fødselsdag på :D Ej jeg er helt sådan her :lun: over at sidde med det der måske bliver vores kommende barn i maven.
9
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 13. jun 2016, 11:29

Krydser fingre for dig PPP :) Og tillykke med fødselsdagen.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2016, 11:35

PinkPowerPrincess skrev:Jeg har lige fået sat et æg op :love2: Og oven i købet af allerhøjeste kvalitet - karakterskalaen går fra 1-5 hvor 5 er det bedste, og den var en 4'er da den blev frosset ned men havde udviklet sig til en 5'er efter den blev tøet op. De sagde vores chancer var rigtig gode pga. det og min alder taget i betragtning.
Vi fødselsdagsbrunchede den i morges og nu vil jeg ligge med benene oppe og lade kæresten servicere mig resten af dagen. Jeg kunne ikke forestille mig nogen bedre måde at tilbringe min fødselsdag på :D Ej jeg er helt sådan her :lun: over at sidde med det der måske bliver vores kommende barn i maven.


Tillykke med fødselsdagen :blomst:

Og hvor fantastisk en måde at fejre den på :lun: Håber virkelig for jer, at der bid!
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 13. jun 2016, 11:39

Her varede min mens/pletblødning en uges tid så det er bedre end sidst. Hvis jeg får æl og denne cyklus har stabiliseret sig skriver ægløsningsberegneren at jeg er mest fertil fra på torsdag til på søndag. Og det passer selvfølgelig med at manden rejser onsdag aften til mandag morgen! Men han annoncerede også i sidste uge, at sorg og babymaking var svært så han syntes det var godt at der gik lidt tid inden en ny graviditet. Han vil vist også gerne have svar på obduktionen først.
Da jeg spurgte ind til det et par dage senere sagde han dog, at vi bare skulle knalde og så se hvad og hvornår det skete!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2016, 11:48

Majer skrev:Lige et indlæg der ikke handler om baby-making.

Ville I turde at rejse til Tyrkiet?

Vi skal på ferie i september og plejer at rejse til Alanya. Men jeg ved simpelthen ikke om vi tør.
Der har jo været terror og UM fraråder rejser til visse destinationer, men jo ikke Alanya.

Vi kunne selvfølgelig vælge et andet land, men der skal være sol-garanti og det skal være til at betale, og Tyrkiet opfylder jo begge krav :)

Vi skal snart have bestilt, inden priserne stiger for meget eller alt er udsolgt.

Ville i turde?


Jeg ville godt turde rejse til Alanya på nuværende tidspunkt, men må indrømme, at vi fravalgte blandt andet Tyrkiet, da vi bestilte rejse tilbage i november - fordi jeg synes, det var for uvist, hvordan alt ville udvikle sig på de egne. (Og så tror jeg faktisk også, jeg er lidt "overforsigtig", fordi vi rejser med børn, der ikke "kun er vores", hvis det giver mening.. Ungernes mor skal også gerne have ro i maven, når vi rejser.)
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. jun 2016, 11:53

Marioneta og PPP: hvor er det bare fantastisk spændende :dåne: Lav så lige et par home runs for os alle :pompom:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2016, 11:58

Det lykkedes kæresten at få fat i lægesekretæren i dag, som ikke kunne fortælle andet, end det, vi godt selv havde kunne læse os til "lægen har noteret, at sædkvaliteten er svært nedsat" :stoned: Ja hurra.

Meeeen, de vil åbenbart have os til samtale dernede om, hvad der skal ske. Var egentlig ikke den udmelding, vi tidligere har fået, men nuvel - det kan jo nok faktisk være meget rart, hvis de kan gøre os klogere (selvom jeg tvivler..)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. jun 2016, 11:58

Turde ikke rejse til Tyrkiet :genert: Men jeg er også den vildeste bangebuks.

Ballademager: Kunne ikke lade være med at smile lidt af, at du er mere bange for Zika end terror :lol: Jeg forstår, hvad du mener, men det lød bare lidt sjovt, da jeg læste det første gang. Jeg vil nok heller stikkes af en Zika myg end at blive udsat for terror, hvis man altså skal vælge :genert: Men jeg ville ikke løbe en risiko med noget af det :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. jun 2016, 12:00

MyGirl skrev:Det lykkedes kæresten at få fat i lægesekretæren i dag, som ikke kunne fortælle andet, end det, vi godt selv havde kunne læse os til "lægen har noteret, at sædkvaliteten er svært nedsat" :stoned: Ja hurra.

Meeeen, de vil åbenbart have os til samtale dernede om, hvad der skal ske. Var egentlig ikke den udmelding, vi tidligere har fået, men nuvel - det kan jo nok faktisk være meget rart, hvis de kan gøre os klogere (selvom jeg tvivler..)


Det tvivler jeg også på :genert: Vi måtte ihvertfald guide vores egne læger igennem alt det her. Men måske ved de om I skal direkte til reagensglas eller om det er insimination først?!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2016, 12:17

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Det lykkedes kæresten at få fat i lægesekretæren i dag, som ikke kunne fortælle andet, end det, vi godt selv havde kunne læse os til "lægen har noteret, at sædkvaliteten er svært nedsat" :stoned: Ja hurra.

Meeeen, de vil åbenbart have os til samtale dernede om, hvad der skal ske. Var egentlig ikke den udmelding, vi tidligere har fået, men nuvel - det kan jo nok faktisk være meget rart, hvis de kan gøre os klogere (selvom jeg tvivler..)


Det tvivler jeg også på :genert: Vi måtte ihvertfald guide vores egne læger igennem alt det her. Men måske ved de om I skal direkte til reagensglas eller om det er insimination først?!


Det er faktisk lidt lige præcis det, jeg gerne ville sparre lidt omkring (igen, ikke at jeg helt stoler på, at min læge har tjek på den slags, men han kan vel overraske positivt..)

Har været i gang med at researche de offentlige fertilitetsklinikker, hvis nu, vi bliver sendt direkte i reagensglas.. Puha, nu forstår jeg, hvad folk mener, når de nævner ventetiderne :genert:

Opretter nok en separat tråd om det for ikke at "forpeste" denne, men er der nogen damer herinde, der har erfaring med Herlev? (Det kan evt. bare være i pb, hvis det er..)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. jun 2016, 13:11

Ballademager skrev:
Howitz skrev:Turde ikke rejse til Tyrkiet :genert: Men jeg er også den vildeste bangebuks.

Ballademager: Kunne ikke lade være med at smile lidt af, at du er mere bange for Zika end terror :lol: Jeg forstår, hvad du mener, men det lød bare lidt sjovt, da jeg læste det første gang. Jeg vil nok heller stikkes af en Zika myg end at blive udsat for terror, hvis man altså skal vælge :genert: Men jeg ville ikke løbe en risiko med noget af det :)


:lol: :kys: Fair nok.

Jo, men så du ikke de der hjerteskærende indslag fra Brasilien med børn, der er født med for små hoveder? Latinamerika står mit hjerte meget nær, så det var næsten ikke til at bære. Det var på en eller anden måde meget virkeligt, fordi det havde ramt så mange. Terror er selvfølgelig frygteligt, men for mig er risikoen for at møde zika-myg meget mere realistisk end at ende i et terrorangreb.

Og i øvrigt er min værste frygt ved Tyrkiet at få sådan et sindssygt maveonde, som jeg fik, da jeg var dernede første gang. Nøj, hvor var jeg syg :genert: Ikke, at det skal afskrække andre, i øvrigt.


Jeg er helt enig, det er så forfærdeligt! :trist: Det er klart mere realistisk, det var også derfor, at jeg forstod præcis, hvad du mente :kys: Det er jo som at vælge mellem pest eller kolera. Jeg ville som sagt heller aldrig tage chancen med hverken risiko for terror eller Zika-virus.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. jun 2016, 13:14

MyGirl skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:Det lykkedes kæresten at få fat i lægesekretæren i dag, som ikke kunne fortælle andet, end det, vi godt selv havde kunne læse os til "lægen har noteret, at sædkvaliteten er svært nedsat" :stoned: Ja hurra.

Meeeen, de vil åbenbart have os til samtale dernede om, hvad der skal ske. Var egentlig ikke den udmelding, vi tidligere har fået, men nuvel - det kan jo nok faktisk være meget rart, hvis de kan gøre os klogere (selvom jeg tvivler..)


Det tvivler jeg også på :genert: Vi måtte ihvertfald guide vores egne læger igennem alt det her. Men måske ved de om I skal direkte til reagensglas eller om det er insimination først?!


Det er faktisk lidt lige præcis det, jeg gerne ville sparre lidt omkring (igen, ikke at jeg helt stoler på, at min læge har tjek på den slags, men han kan vel overraske positivt..)

Har været i gang med at researche de offentlige fertilitetsklinikker, hvis nu, vi bliver sendt direkte i reagensglas.. Puha, nu forstår jeg, hvad folk mener, når de nævner ventetiderne :genert:

Opretter nok en separat tråd om det for ikke at "forpeste" denne, men er der nogen damer herinde, der har erfaring med Herlev? (Det kan evt. bare være i pb, hvis det er..)


Ja, ventetiden er ulidelig. Håber SÅ meget at I kan nøjes med IUI :kryds: Hvor lang ventetid er der i hovedstadsområdet?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2016, 13:45

Howitz skrev:
Ja, ventetiden er ulidelig. Håber SÅ meget at I kan nøjes med IUI :kryds: Hvor lang ventetid er der i hovedstadsområdet?


Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg håber - vil på en måde hellere direkte til IVF/ICSI, hvis IUI-chancerne er for små. Så ville jeg lidt bare føle, at det var en ekstra forhindring på vej til målet, nu vi står, hvor vi gør :genert: Men altså - hvis der er realistiske chancer ved IUI kunne det også være skønt. Tror nok bare ikke sååå meget på det.

Der er umiddelbart 6-8 måneders ventetid på første samtale som jeg kan læse mig til, men på Herlev - som er tæt på arbejdet - er der "kun" 4-6 mdr., når de har fået styr på noget IT her over sommerferien. Da vi lige skal testes for alverdens ting inden, tænker jeg, det er mest realistisk at mentalt tænke henvisning efter sommerferien. Så kan vi komme i gang primo 2017, hvis vi er heldige :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. jun 2016, 14:19

Marigold skrev:Her varede min mens/pletblødning en uges tid så det er bedre end sidst. Hvis jeg får æl og denne cyklus har stabiliseret sig skriver ægløsningsberegneren at jeg er mest fertil fra på torsdag til på søndag. Og det passer selvfølgelig med at manden rejser onsdag aften til mandag morgen! Men han annoncerede også i sidste uge, at sorg og babymaking var svært så han syntes det var godt at der gik lidt tid inden en ny graviditet. Han vil vist også gerne have svar på obduktionen først.
Da jeg spurgte ind til det et par dage senere sagde han dog, at vi bare skulle knalde og så se hvad og hvornår det skete!


Det må sgi også bare være umådeligt svært :kram: Men lyder til, I er på ret køl. (Og så liiidt irriterende med mandens rejse, men så kan det jo være, det giver ham en cyklus pause, hvis han har behov for det. - Jeg personligt håber jo naturligvis, at I trodser oddsene og laver baby da alligevel :) )

Hvornår regner I med svar på obduktion?
0

Tilbage til "Graviditet"