Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 16. mar 2016, 17:54

Nogle der har prøvet det?

Jeg har igennem et par måneder oplevet, at det føles som om at mine håndflader og fodsåler skiftevis sover og brænder - og en "sjælden" gang imellem kramper. Når jeg skriver sjældent, er det fordi den sovende/brændende fornemmelse er der konstant, hvorimod kramperne måske kun er der en gang i døgnet.

Jeg har været ved lægen og jeg har fået taget relevante blodprøver - alt ser OK ud. Jeg har over en længere periode haft lavt D-vitamin, men det er stabilt nu og burde derfor ikke give mig disse følelser længere - det var nemlig både lægens og mit eget første bud.

Jeg har fået en henvisning til en neurolog, som jeg skal ringe til imorgen.. Men det bekymrer mig sgu lidt, at min krop opfører sig sådan.. :wacko:
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 16. mar 2016, 21:45

Calcium, B12, langtidsblodsukker, kalium er noget af det der er tjekket - alt er ok..
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 17. mar 2016, 14:31

Nu har jeg fået en tid ved en neurolog - torsdag d. 31. marts.. Puha! Det skal nok blive godt at få en - forhåbentlig god - afslutning på alle de tanker, når jeg har været til undersøgelse.. :-)
0
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Dipsy » 3. apr 2016, 20:37

Frk._Strawberry skrev:Nu har jeg fået en tid ved en neurolog - torsdag d. 31. marts.. Puha! Det skal nok blive godt at få en - forhåbentlig god - afslutning på alle de tanker, når jeg har været til undersøgelse.. :-)


Hvordan gik det hos neurologen?
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 4. apr 2016, 18:02

Dipsy skrev:
Frk._Strawberry skrev:Nu har jeg fået en tid ved en neurolog - torsdag d. 31. marts.. Puha! Det skal nok blive godt at få en - forhåbentlig god - afslutning på alle de tanker, når jeg har været til undersøgelse.. :-)


Hvordan gik det hos neurologen?


Det gik rigtig godt - jeg blev undersøgt på alle leder og kanter, rent neurologisk..
Han har en mistanke om, at jeg har nervebetændelse i hænder og fødder eller eventuelt karpaltunnelsyndrom i hænderne. Jeg er blevet henvist til en nerveledningsundersøgelse, som jeg nu går og venter indkaldelse på..
Han kan dog ikke afvise, at der er tale om sclerose, da jeg viser symptomer (dog ikke alle) på dette også, men det var ikke lige umiddelbart hans første bud..
0
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Dipsy » 4. apr 2016, 18:22

Frk._Strawberry skrev:
Dipsy skrev:
Frk._Strawberry skrev:Nu har jeg fået en tid ved en neurolog - torsdag d. 31. marts.. Puha! Det skal nok blive godt at få en - forhåbentlig god - afslutning på alle de tanker, når jeg har været til undersøgelse.. :-)


Hvordan gik det hos neurologen?


Det gik rigtig godt - jeg blev undersøgt på alle leder og kanter, rent neurologisk..
Han har en mistanke om, at jeg har nervebetændelse i hænder og fødder eller eventuelt karpaltunnelsyndrom i hænderne. Jeg er blevet henvist til en nerveledningsundersøgelse, som jeg nu går og venter indkaldelse på..
Han kan dog ikke afvise, at der er tale om sclerose, da jeg viser symptomer (dog ikke alle) på dette også, men det var ikke lige umiddelbart hans første bud..


Vi satser på det første! :kram:
Jeg har haft karpaltunnelsyndrom under min graviditet, og fik arkupunktur med rigtig god effekt! :gogo:
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 4. apr 2016, 18:38

Dipsy skrev:
Vi satser på det første! :kram:
Jeg har haft karpaltunnelsyndrom under min graviditet, og fik arkupunktur med rigtig god effekt! :gogo:


Jeg er blevet undersøgt for sclerose før, så det vil undre mig, hvis det var det - selvom der er tilkommet symptomer siden sidst jeg blev tjekket..

Jeg håber bare, at det er noget, der er nemt at kurere eksempelvis med akupunktur - jeg hader at fylde mig selv med medicin!
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Krølle » 4. apr 2016, 21:43

Blev du MR-scannet og/eller fik du taget lumbalpunktur ifm sidste udredning for sclerose?
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 5. apr 2016, 09:38

Krølle skrev:Blev du MR-scannet og/eller fik du taget lumbalpunktur ifm sidste udredning for sclerose?



Begge dele..
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 15. maj 2016, 13:08

Har helt glemt at fortælle, at jeg kom til ENG på et afbud for lidt over en uge siden. Jeg har derfor fået rykket min samtale med neurologen frem til d. 2. juni - dér skulle jeg gerne få svar på ENG'en.

Den brændende/sovende fornemmelse Synes jeg er taget til og døjer også med kramper i især ben og fødder. Jeg er derfor begyndt at tage magnesium i håb om at det kan hjælpe bare en lille smule..
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 13. jun 2016, 14:26

Fik svar på ENG'en d. 2. juni hos neurologen - der kunne ikke gives noget entydigt svar ud fra ENG'en i forhold til nervebetændelse i de lange nervefibre. Neurologen mistænker fortsat nervebetændelse i de korte nervefibre, men da der ikke er nogen undersøgelse som sådan, der kan give en diagnosen, skal jeg igennem en del undersøgelser for at udelukke andre lidelser i nervesystemet..
Det betyder, at jeg skal have foretaget en ny MR-scanning samt have lavet en lumbalpunktur - sidstnævnte skal jeg til på torsdag og jeg er allerede ved at skide grønne grise.. Og jeg har endda fået lavet sådan en før, men nu hvor jeg har set en blive foretaget (det havde jeg ikke første gang), så er jeg lidt en kylling.. Puha!
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. jun 2016, 10:32

Så er både lumbalpunktur og Mr-scanning overstået.

Jeg har fået en tid til svar hos neurologen d. 20. juli - han holder ferie indtil da, så der er ikke så meget at gøre.. Men jeg siger til mig selv, at hvis de finder noget abnormt, så er der nok nogen der kontakter mig inden da.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brændende/sovende fornemmelse i håndflader og fodsåler

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 11:39

Krydsede fingre herfra :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Helbred"