Må ikke bede i skolen.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Frode L.
Permanent bortvist
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jun 2016, 21:22
Kort karma: -10

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Frode L. » 12. jun 2016, 21:53

de må bede derhjemme. sgu da ikke på en skole.

forbyd bedning på skoler.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Tux » 13. jun 2016, 06:11

Code71 skrev:Selvfølgelig skal hun ikke afbryde undervisningen for at bede. Det kunne da lige passe.

Men om hun gør det i hendes frikvarterer, må hun da selv ligge og rode med.

Men jeg synes da det er sjovt at det igen er en konvertit som giver problemer. Det er som om de skal være ih og åh så meget mere religiøse end "normale" muslimer som vel for 99.9% vedkommende godt kan tilpasse deres tro til deres hverdag og så får hende her jo også lige hendes fifteen minutes


Ja det er faktisk oftest konvertitter som råber op, synes nærmest aldrig jeg hører andre brokke dig over at skulle tilpasse sig forholdene, det gør de fleste i god ro og orden..
1
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 13. jun 2016, 07:02

Frode L. skrev:de må bede derhjemme. sgu da ikke på en skole.

forbyd bedning på skoler.

Såeh... ingen udtagning af træ fra det indvendige af skæftet på en riffel indvendigt for at erstatte det med et støbemateriale... på skoler?
(http://www.vaabensmeden.dk/sider/vaaben ... aefter.htm)

Tror ikke, det bliver et problem, det er nok de færreste, der ønsker rifler på skoler...
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Code71 » 13. jun 2016, 07:05

Thitida-No-Chey skrev:
Frode L. skrev:de må bede derhjemme. sgu da ikke på en skole.

forbyd bedning på skoler.

Såeh... ingen udtagning af træ fra det indvendige af skæftet på en riffel indvendigt for at erstatte det med et støbemateriale... på skoler?
(http://www.vaabensmeden.dk/sider/vaaben ... aefter.htm)

Tror ikke, det bliver et problem, det er nok de færreste, der ønsker rifler på skoler...


Okay er det bare mig, eller er det helt og aldeles sort det du skriver? :forvirret:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Daine » 13. jun 2016, 07:25

Code71 skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Frode L. skrev:de må bede derhjemme. sgu da ikke på en skole.

forbyd bedning på skoler.

Såeh... ingen udtagning af træ fra det indvendige af skæftet på en riffel indvendigt for at erstatte det med et støbemateriale... på skoler?
(http://www.vaabensmeden.dk/sider/vaaben ... aefter.htm)

Tror ikke, det bliver et problem, det er nok de færreste, der ønsker rifler på skoler...


Okay er det bare mig, eller er det helt og aldeles sort det du skriver? :forvirret:

Prøv at (billed)Google ordet 'bedning' :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Bimmerdyret » 13. jun 2016, 09:39

Sangius skrev:
Bimmerdyret skrev:
Sangius skrev:Hvad tænker I?

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-06-1 ... at-faa-lov

Umiddelbart synes jeg det er dybt mærkeligt, at forsøge at bestemme hvad eleverne laver i deres pauser. Hvorfor overhoved begynde på det? Det virker bare som en anti-muslim ting, uden videre årsag, synes jeg.

Jeg synes ikke man overhoved skal være forpligtet til at give et lokale til rådighed. Men hvad folk gør i deres pauser, i lokaler/områder der ikke lige anvendes - det er vel fløjtende ligegyldigt?

Din mening?


Som jeg forstår det, drejer det sig om at de pågældende kræver ret til at bede NÅR de MENER de skal bede fordi de følger de bestemte "bedetider"
Det mener jeg godt de kan skyde en hvid pind igennem, for sådan fungerer samfund ikke - heller ikke de muslimske.


Hun siger hun beder i pauserne. Hvad er problemet så?


For mit vedkommende er det ikke noget problem, men det kan de jo altid gøre - de kan bare ikke gøre det på skolen og der gives ikke plads eller lokale til det.
Der er heller ikke lokaler til det på min arbejdsplads, på togstationer mv.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 13. jun 2016, 14:29

Code71 skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Frode L. skrev:de må bede derhjemme. sgu da ikke på en skole.

forbyd bedning på skoler.

Såeh... ingen udtagning af træ fra det indvendige af skæftet på en riffel indvendigt for at erstatte det med et støbemateriale... på skoler?
(http://www.vaabensmeden.dk/sider/vaaben ... aefter.htm)

Tror ikke, det bliver et problem, det er nok de færreste, der ønsker rifler på skoler...


Okay er det bare mig, eller er det helt og aldeles sort det du skriver? :forvirret:

Klik på linket :)
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Code71 » 13. jun 2016, 16:56

Thitida-No-Chey skrev:
Code71 skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Frode L. skrev:de må bede derhjemme. sgu da ikke på en skole.

forbyd bedning på skoler.

Såeh... ingen udtagning af træ fra det indvendige af skæftet på en riffel indvendigt for at erstatte det med et støbemateriale... på skoler?
(http://www.vaabensmeden.dk/sider/vaaben ... aefter.htm)

Tror ikke, det bliver et problem, det er nok de færreste, der ønsker rifler på skoler...


Okay er det bare mig, eller er det helt og aldeles sort det du skriver? :forvirret:

Klik på linket :)


Okay, jamen så VAR det jo bare mig :D Sorry TNC :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Thitida-No-Chey » 13. jun 2016, 17:52

Code71 skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Code71 skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Frode L. skrev:de må bede derhjemme. sgu da ikke på en skole.

forbyd bedning på skoler.

Såeh... ingen udtagning af træ fra det indvendige af skæftet på en riffel indvendigt for at erstatte det med et støbemateriale... på skoler?
(http://www.vaabensmeden.dk/sider/vaaben ... aefter.htm)

Tror ikke, det bliver et problem, det er nok de færreste, der ønsker rifler på skoler...


Okay er det bare mig, eller er det helt og aldeles sort det du skriver? :forvirret:

Klik på linket :)


Okay, jamen så VAR det jo bare mig :D Sorry TNC :)

Det kan ske for selv den bedste - You just proved that ;)
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Frode L.
Permanent bortvist
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jun 2016, 21:22
Kort karma: -10

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Frode L. » 13. jun 2016, 23:23

og vi ska heller ikk have mosker i danmark. vi er et kristent land.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Karkluden » 14. jun 2016, 02:34

Det kan faktisk ikke rigtigt ophidse mig. Hvis det gøres i pauser, og hvis de ude på arbejdsmarkedet/i praktikker formår at tilpasse sig, så det ikke på nogen måde tilsidesætter andre gøremål eller generer, så kan jeg faktisk ikke se problemet.
Jeg laver sgu også andet end at arbejde, når jeg er på job (i sundhedsvæsenet). Pt har jeg kun nattevagter. Nogle nætter stæser vi rundt. andre nætter, som i nat, har jeg set adskillige afsnit alt muligt på DR online og Tv2 play + lavet indkøbsliste og prisoverslag til næste uges fest og flyttet vores adresser. For ingen patienter har haft behov for os og alt det praktiske (både det faste og det ekstra) er ordnet, og så skal vi ligesom lave et eller andet.

Hvis hun kan tilpasse sig og ikke SKAL bede på klokkeslæt kan jeg ikke se problemet. Udover evt det med dne sociale kontrol, men det er nu ikke noget, jeg har oplevet blandt muslimske venner og kolleger. så det vil jeg ikke udtale mig om.

Hvis man mener man har ret til at bede på klokkeslæt, skal man finde en anden karriere. I sundhedsvæsenet kan man ikke gøre ting på bestemte tidspunkter. Nogle dage får vi ikke engang tid til toiletbesøg eller vand altså..

Nogle sammenligner med rygning. Jeg vil sammenligne med mobilkiggeri og "ringe hjem til børnene". Det bruger nogle kolleger deres pause på. Nogle snakker med de andre på vagten. Nogle glor ud af vinduet. Nogle hækler. Der sker meget i pauserne. Om man vil bede, hækle eller ringe hjem og sige godnat til børnene, kan jeg faktisk ikke lige tage mig af.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Må ikke bede i skolen.

Indlægaf Animi » 14. jun 2016, 05:46

Frode L. skrev:og vi ska heller ikk have mosker i danmark. vi er et kristent land.


Hvad med andre religiøse bygninger - som synagoger? Må de heller ikke være her?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"