Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5042

Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf HerErJeg » 9. jun 2016, 10:43

Der skal snart stemmes om fremtiden i EU i storbritanien. Lige nu er det dødt løb mellem JA/NEJ.
Hvis de stemmer JA til at forlade EU, vil en afstemning så også komme på banen herhjemme, så vi evt. kan gøre dem følgeskab.
Hvis det skulle komme dertil, hvad ville du så stemme?
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Tux » 9. jun 2016, 11:33

Nej..
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 10. jun 2016, 12:09

HerErJeg skrev:Hvis de stemmer JA til at forlade EU, vil en afstemning så også komme på banen herhjemme, så vi evt. kan gøre dem følgeskab.


Nej.

Hvis det skulle komme dertil, hvad ville du så stemme?


Nej.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Precaseptica » 10. jun 2016, 16:15

Jeg tror ikke helt danskerne er i humør til at forlade EU endnu. Men det kommer meget an på mediernes fokus næste gang der er problemer med flygtning eller med de sydeuropæiske økonomier. Hvis England forlader EU vil det uden tvivl puste til flammerne herhjemme, men jeg tror der skal mere til. Vi er mere bevidste om mulighederne for at blive svækkede af det end de er i England.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 10. jun 2016, 17:56

Storbritanniens exit ville være en fejl, Danmarks exit ville være en katastrofe...

Jeg ville stemme nej...
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf fisken80 » 10. jun 2016, 19:04

Omend jeg er ret stor modstander af EU så håber jeg faktisk ikke, at englænderne stemmer sig ud. Og jeg ville nok heller ikke stemme for, at vi selv trak os ud.
Men jeg håber godt nok, at det, at det overhovedet er kommet så vidt i England og den kendsgerning, at det ser ud til at blive ualmindeligt tæt løb mellem dem der vil ud og dem der vil blive, får hele projekt EU til at indse, at der skal gøres noget alvorligt for at rette op på folks tillid til og forståelse for projektet.
Som det er nu fremstår det for den brede befolkning som et kæmpemæssigt bureaukratisk, udemokratisk og verdensfjernt projekt, der laver lovgivning, der giver problemer for helt almindelige mennesker og lovgivning, der er helt uforståelig for flertallet.

Hvis man igen vil have opbakning til EU, så skal det reformeres og ændres markant. Og man skal blive langt langt langt bedre til at forklare almindelige mennesker, hvorfor EU basalt set ER en god ide.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Jørn » 12. jun 2016, 17:35

Hvis DK, nogen sinde, (og det håber jeg) giver mulighed for at stemme om EU,
Så vil jeg stemme "Ja Tak" til at forlade EU, der vokser sig større og større. Og bliver mere og mere teokratisk ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Frode L.
Permanent bortvist
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jun 2016, 21:22
Kort karma: -10

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Frode L. » 12. jun 2016, 21:51

syns vi skal blive i eu og bruge energin på andre ting.
0
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf fisken80 » 13. jun 2016, 06:41

Jørn skrev:Hvis DK, nogen sinde, (og det håber jeg) giver mulighed for at stemme om EU,
Så vil jeg stemme "Ja Tak" til at forlade EU, der vokser sig større og større. Og bliver mere og mere teokratisk ...


EU skal reformeres, ingen tvivl om det. Men hvad er alternativet til at det slet ikke eksisterer? Der har aldrig nogensinde været en så lang periode med fred mellem de store stater i Europa, og nej, ingen kan vide om der også havde været fred uden EU, det véd jeg godt. Men jeg synes det er at spille hasard at undersøge det ved at opløse EU.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2016, 07:07

Jørn skrev:Hvis DK, nogen sinde, (og det håber jeg) giver mulighed for at stemme om EU,
Så vil jeg stemme "Ja Tak" til at forlade EU, der vokser sig større og større. Og bliver mere og mere teokratisk ...

Jeg tror, du mener teknokratisk? Ellers tror jeg, du tillægger typer som Orbán for meget magt.
1
Livslinjen: 70 201 201
Frode L.
Permanent bortvist
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12. jun 2016, 21:22
Kort karma: -10

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Frode L. » 14. jun 2016, 01:02

ville stemme ja. så ku vi få lukket granserne i europa.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Karkluden » 14. jun 2016, 02:10

Jeg ville stemme nej til udmelding.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Tux » 14. jun 2016, 04:16

[*]
Frode L. skrev:ville stemme ja. så ku vi få lukket granserne i europa.

Kan du bestemme dig?
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 10:28

Jeg ville være ked af det, hvis Danmark stemte sig ud af EU. Og faktisk også urolig og bekymret. Jeg håber, at englænderne bliver i unionen og jeg håber, at danskerne snart bliver mere EU-venlige (omend jeg tilkender mig, at reformer er nødvendige).
0
yessup
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. maj 2016, 14:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Ryger Danmark ud af EU sammen med britterne?

Indlægaf yessup » 15. jun 2016, 08:44

Jeg tror at EU med tiden vil smuldre og blive til et samarbejde mellem Tyskland og Frankrig (samt måske nogle enkelte tilknyttede satelitter, f. eks. Benelux og Østrig).

Jeg har svært ved at se hvordan andet skulle kunne fungere. De nordiske lande og Storbrittanien er for ømme over deres selvbestemmelse. De sydeuropæiske lande er udelukkende interesserede i unionen som et middel til at kunne rage penge til sig. De østeuropæiske lande har mest af alt brug for militær beskyttelse, så de er kun med på skrømt.. deres loyalitet vil i praksis altid ligge mere hos USA.

Så unionen med dens nuværende størrelse er totalt uholdbar. Til gengæld tror jeg på en fin fremtid for Tyskland-Frankrig-alliancen.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"