Praletråden

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Praletråden

Indlægaf Urtekussen » 7. nov 2015, 06:45

Min datter tog sine første tre skridt tirsdag
5
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Praletråden

Indlægaf Muuh » 14. jun 2016, 08:58

Yngstemanden skal starte i mellemtrinnet efter sommerferien og skal derfor have nye matematiklærer.

I dag modtog jeg så en besked på Intra fra deres nuværende matematiklærer, som min søn er meget glad for.
Han havde vedhæftet en fil med resultatet fra en Nationale test og havde blot skrevet. Denne er jeg glad for

Min søn havde scoret over gennemsnittet for hans alder i det hele
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Praletråden

Indlægaf mulledit » 14. jun 2016, 12:56

Min den mindste på kanp 23 mdr kan alle farver og kan sige vildt lange sætninger som: Nej mor, må man ikke, ikke hoppe i sengen

Han er vildt god til at snakke og tælle. En kvik lille fyr.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Praletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. sep 2016, 08:14

Min ældste, en rigtig præ-teen på 12½, som helst skal tough og sej og lidt gangster ;) Han er på indersiden en smørblød følemand, og det gør hans mor blød i knæerne.

En klassekammerat mistede sin mor efter længere tids sygdom. J har hjemme spurgt en del ind til reaktioner m.v.
Først undrede han sig over at kammeraten nærmest virkede glad, og vi talte om at det nok var lettelse.
Han har stor forståelse for at der er dumme dage og gode dage for kammeraten, på dumme dage kan han sagtens finde på at følge ham hjem, stille og roligt, og barnet der nærmest er bange for fysisk kontakt husker at give sin ven en god krammer.

Næsten alle drengene fra klassen var, på en anden fars initiativ, med til begravelsen, og de var meget opsatte på at være der for deres kammerat, det synes jeg er stort!

En dag kom J og spurgte om han måtte købe et spil online til kammeraten, først troede jeg at det var til en anden ven med samme navn, og sagde nej. Han kom ud og spurgte igen, og blev ked af ikke at måtte, og jeg forklarede at det da var ret mange penge bare at bruge på andre, og at vennen måtte spørge sine forældre. Så gik det op for ham at jeg troede det var en anden.
Han forklarede mig at det var kammeraten der havde mistet sin mor, og at faren ikke havde det så godt, og han havde sagt ja mange gange, men at de aldrig fik gennemført det, og han syntes bare det var så synd for den anden dreng at han så ikke kunne være med til at hygge-spille online sammen med resten af drengene fra klasse.
Så fik han selvfølgelig lov til at gå ind og købe spillet til ham, imens moren tørrede øjnene lidt.

Er simpelthen så glad og stolt over at han ikke er ligeglad, at han er varm og omsorgsfuld, at han rummer sorg og kaos hos andre, og gerne hjælper til at bane vej her og der. :lun:
9
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Praletråden

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 11:12

S er begyndt at tænke meget over at dele med andre, at ingen skal snydes og får hun noget lækkert, vil hun gerne dele med sin rigtig gode veninde :lun:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Praletråden

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 11:14

Og hun var med til 'stor-pige-gymnastik' igår. Som er uden forældre. Vi må være med to gange og så er det uden. Det første kvarter klamrede hun sig til min hånd, men så slap hun og løb rundt med de andre børn.

Hun er ikke god til larm og mange mennesker, så det var virkelig sejt gjort :love:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Praletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. okt 2016, 17:16

Den ældste har brugt det meste af sin dag på frivilligt arbejde :gogo:

En klassekammerats far står bag en forening hvor der samles div. genbrug ind til familier, sygehuse, plejehjem og børnehjem i ukraine.
P.t. har de lager hjemme ved deres hus. I dg kom der så langt om længe en lastebil for at hente (noget af det)
Klassekammeraten havde fået den ide at de kunne invitere deres venner for at komme og hjælpe, og så ville de give frokost.

Min den store var straks klar, og han kom ind af døren samtidig som der kom store roser for indsatsen via messenger :lun:
Han var som den eneste mødt op, og havde knoklet i 4,5 time, og sammen med hans ven, søsteren, forældre og chaufføren fyldt en hel kæmpestor lastebil med tøj og møbler. (vi var selv optaget af andet ellers havde vi også givet en hånd med :) )
Kammeratens far tilbød at give ham "løn" for indsatsen i samme niveau som deres egne får penge for at hjælpe til ud over det sædvanlige, men jeg takkede nej. Han var taget afsted for at lave frivilligt arbejde, og han var/er rigtig glad/stolt over at have gjort en forskel.

SKØNT!
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Børn"