Snyd med SU

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Snyd med SU

Indlægaf Tux » 14. jun 2016, 16:39

MissDitte skrev:Så siger hun at det jo ikke går ud over mig. Det er en familie hvor det er temmelig udbredt at snyde hvor man kan. For det er jo systemet de snyder. Desværre føles det bare som om det er mine skattepenge


Og det er jo netop dine skattepenge (og mine) så den følelse kan jeg godt forstå..
1
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Snyd med SU

Indlægaf Chatsy » 14. jun 2016, 16:45

Hvis hun forsøger at påstå, at det ikke går ud over dig, må du jo forklare hende sammenhængen mellem arbejde, skattekroner og offentlige ydelser - for det går i dén grad (også) ud over dig, at hun forsøger at indkassere mere end hun har ret til.
2
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Snyd med SU

Indlægaf Stars » 14. jun 2016, 16:57

MissDitte skrev:Jeg har ikke lyst. Jeg føler bare jeg skal have et argument...

Når kærestes halvsøster melder flytning til folkeregisteret, skriver de til dig, og du skal bekræfte, hun flytter ind.
Der er du så nød til at opgive falske oplysninger, medmindre hun rent faktisk flytter ind. Det findes der sikkert en eller anden straf for.
3
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Snyd med SU

Indlægaf landsbytossen » 14. jun 2016, 17:03

Hvad med folkeregistreringen ? Kan man som "udlejer" blive straffet, hvis man accepterer en fiktiv lejer ?

* Jeg gider ikke selv se i loven. *

Edit: Nå, Stars kom før mig, men jeg fik lavet aftenkaffen mens Stars svarede :D
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Snyd med SU

Indlægaf Wizzze » 14. jun 2016, 17:09

MissDitte skrev:Jeg har ikke lyst. Jeg føler bare jeg skal have et argument...


Det kommer til at påvirke jeres husstandsindkomst, hun bliver regnet med, så hvis i får nogen offentlige ydelser så vil hun komme til at påvirke regnestykket. SKAT kan også komme og sige at der er et gaveforhold, så hun bliver sat i skat af den gratis bolig, og du/I bliver beskattet af den værdi i kunne have fået i leje.
7
Do as I say! :whip:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Snyd med SU

Indlægaf Oddinary » 14. jun 2016, 17:13

MissDitte skrev:Så siger hun at det jo ikke går ud over mig. Det er en familie hvor det er temmelig udbredt at snyde hvor man kan. For det er jo systemet de snyder. Desværre føles det bare som om det er mine skattepenge


Ej, okay, nu har jeg ingen sympati. Da jeg læste startoplægget forestillede jeg mig en stakkels teenager, der havde været nødt til at flytte hjemmefra inden sin anden runde fødselsdag, og kæmpede med at klare sig for den lave sats eller sådan noget, og dermed et udtryk for nød.

Det dér forstår jeg slet ikke, at man kan få sig selv til at spørge om. Nej, bare nej. Du behøver ikke argumentere særligt for at du ikke gider bakke op om den utiltalende adfærd.
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Snyd med SU

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2016, 17:21

Jeg kan godt huske din eks, men synes at der har været et eller andet. Men det er også irrelevant for denne her sag, undskyld at jeg tog det op :)

Jeg kan godt forstå at du har svært ved at være "the bad guy", men det må et eller andet sted være din kæreste der skal give hende besked - så bliver hun også tvunget til at lade være med at lege struds. Jeg synes at det er meget at bede dig om, og jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at være den "kedelige", når praksis nu er sådan i familien, men jeg synes at du er i din gode ret til det. Og jeg synes at din kæreste må på banen.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Snyd med SU

Indlægaf Sevii » 14. jun 2016, 17:22

MissDitte skrev:Jeg har ikke lyst. Jeg føler bare jeg skal have et argument...

Jeg synes egentlig ikke du behøver at forklare hvorfor du ikke vil. Det er forkert, og sådan er det bare.
Kan godt forstå dig. Jeg ville aldrig sige ja. Hvis man ønsker udeboende SU, så må man flytte rigtigt hjemmefra.
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Snyd med SU

Indlægaf Lurende Peber » 14. jun 2016, 17:35

Hvis resten af hendes familie fusker sig gennem tilværelsen, kan hun vel "flytte" ud til en af dem? Eller får de så nedsat deres sociale ydelser? [Fordomme/Still ON]
5
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Snyd med SU

Indlægaf Torn » 14. jun 2016, 17:52

Jeg ville meddele min kæreste, at vi ikke er et par, der bedrager andre. Derfor er det en fælles beslutning, at vi ikke yder socialt bedrageri og det kan din kæreste meddele søsteren.
7
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snyd med SU

Indlægaf vibbsen » 14. jun 2016, 18:53

Om du ligefrem kan komme i fedtefadet er nok tvivlsomt.

Jeg er imidlertid sådan en person der af princip ikke ønsker at hjælpe andre mennesker med at omgås de regler der nu engang gælder for det ene eller det andet. Det handler ikke specifikt om sociale ydelser. Men sådan mere om en generel indstilling. Hvis folk ønsker at omgås reglerne så må det være deres sag. Det blander jeg mig som sådan ikke i. Men de skal ikke forvente min hjælp til det.

Og det ville jeg da bare meddele vedkommende. Eller i dit tilfælde vil jeg forvente at kæresten gjorde det. Det er hans søster.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1313

Re: Snyd med SU

Indlægaf MissDitte » 14. jun 2016, 20:12

Jeg siger nej!
Jeg kan godt være den onde, nu hvor det ikke er Min familie, så det er ok at det er mig der siger nej.
Jeg har spurgt kæresten, som heldigvis er enig.
Vi modtager ingen ydelser så det får ikke betydning der. Men en eventuel beskatning af den manglende leje vil være træls.
Derudover skal min ældste snart på efterskole og der vist noget indkomstafhængig beregning.
6
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1313

Re: Snyd med SU

Indlægaf MissDitte » 15. jun 2016, 08:57

Og nu har jeg givet besked samtidlig med at jeg tilbød hende, at hjælpe med at lægge et holdbart budget, hvis hun har problemer med at få pengene til at række.
Hun tog det pænt :) Tror dog ikke hun tager imod mit tilbud, men at hun i stedet finder et andet sted at snyde sig ind.
8

Tilbage til "Livets forhold"