En dag i Oslo, hvad skal man se?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf sigge » 7. maj 2016, 13:51

I begyndelsen af juni skal jeg på minicruise til Oslo sammen med 2 kolleger. Vi ankommer med færgen allerede kl. 7:30 og har så omkring 11 timer i byen. Men hvad er must sees i Oslo?

Vi er ikke typiske museumsmennesker (i hvert fald ikke kunstmuseer), men jeg overvejer nu alligevel noget vinkingeskib. Derudover kan vi nok også få lidt tid til at gå med at shoppe, så tips i den retning modtages også. Hvis nogen kan anbefale et godt og ikke for dyrt sted at spise frokost, vil jeg også sætte pris på det.
Og især: Hvad kan vi lave helt fra morgenen af, indtil butikker osv. åbner? Vi kan selvfølgelig blive på båden et par timer og vente med at gå ud i byen, men hvis der nu er noget, man kan opleve allerede kl. 8 om morgenen, vil vi gerne have så meget Oslo som muligt for pengene.
0
You can't spell awesome without me.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf Karkluden » 8. maj 2016, 09:59

Hvad med at gå op i Vigelandsparken der tidligt om morgenen? http://www.visitoslo.com/en/product/?TLp=181601
Der er rigtig fint, og hvis det er godt vejr, kan I jo finde en to-go-kaffe og sidde at hygge deroppe.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf sigge » 8. maj 2016, 16:17

Det lyder som en rigtigt god idé med en tur i en park fra morgenen af. Vi har besluttet at spise morgenmad på færgen, så det bliver ikke aktuelt at spise morgenmad ude i byen, men en kop to go-kaffe og en hyggelig park kunne bestemt være en god begyndelse.

Tak til jer begge for anbefalinger.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. maj 2016, 09:42

Min mand siger Operahuset, gåtur på Akerbrygge, Karl Johan, måske Holmekollen (selv om det tager lidt tid at komme derop).
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf sigge » 29. maj 2016, 15:30

Jeg tror, jeg skal have en lidt længere ferie i Oslo på et tidspunkt, der er faktisk mange ting, jeg gerne vil opleve, har jeg fundet ud af. Men nu må vi se, hvor meget vi når på en enkelt dag, når vi også skal have tid til at hygge os.

Apropos hygge: Er der nogen, der kan anbefale et godt sted at spise kage - konditori, café el.lign.?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf Animi » 4. jun 2016, 20:57

Håber lige det er okay at jeg låner din tråd til et spørgsmål, så jeg ikke opretter en ny :)
Tager de Visa de fleste steder i Norge, eller er det nødvendigt at hæve norske kr? Er der fx nogen er ved om man på Kontiki museet kan betale med Visa? Jeg vil nemlig helst ikke hæve norske kr, medmindre det er nødvendigt :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf SofieP » 5. jun 2016, 10:15

Animi skrev:Håber lige det er okay at jeg låner din tråd til et spørgsmål, så jeg ikke opretter en ny :)
Tager de Visa de fleste steder i Norge, eller er det nødvendigt at hæve norske kr? Er der fx nogen er ved om man på Kontiki museet kan betale med Visa? Jeg vil nemlig helst ikke hæve norske kr, medmindre det er nødvendigt :)

Jeg har aldrig oplevet ikke at kunne betale med Visa i Oslo :) Jeg kan se at man kan købe billetter på nettet til Kontiki museet (gennem museets hjemmeside) til reduceret pris. Så måske kunne det være en ide? Så slipper du for at tænke på billet på dagen :)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf Animi » 5. jun 2016, 10:26

SofieP skrev:
Animi skrev:Håber lige det er okay at jeg låner din tråd til et spørgsmål, så jeg ikke opretter en ny :)
Tager de Visa de fleste steder i Norge, eller er det nødvendigt at hæve norske kr? Er der fx nogen er ved om man på Kontiki museet kan betale med Visa? Jeg vil nemlig helst ikke hæve norske kr, medmindre det er nødvendigt :)

Jeg har aldrig oplevet ikke at kunne betale med Visa i Oslo :) Jeg kan se at man kan købe billetter på nettet til Kontiki museet (gennem museets hjemmeside) til reduceret pris. Så måske kunne det være en ide? Så slipper du for at tænke på billet på dagen :)


Ej, det havde jeg ikke engang set, men det vil jeg da helt klart gøre! Tak for svar :kys:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf AlmostFamous35 » 14. jun 2016, 17:05

Der er også et museum om 3. verdenskrig, der er ret spændende. En masse forskellige klenodier, som virkelig illustrerer historien.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: En dag i Oslo, hvad skal man se?

Indlægaf Annione » 14. jun 2016, 17:10

Animi skrev:Håber lige det er okay at jeg låner din tråd til et spørgsmål, så jeg ikke opretter en ny :)
Tager de Visa de fleste steder i Norge, eller er det nødvendigt at hæve norske kr? Er der fx nogen er ved om man på Kontiki museet kan betale med Visa? Jeg vil nemlig helst ikke hæve norske kr, medmindre det er nødvendigt :)


Jeg har endnu ikke oplevet et eneste sted, i Norge, hvor man ikke kunne betale med nærmest alle former for betalingskort.
0

Tilbage til "Rejser"