Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf 2SHY » 19. sep 2015, 22:06

Jeg vil gerne undskylde til de søde kortgivere for, at jeg ikke altid får svaret på det der bliver skrevet til kortet. Det er nemlig først nu jeg har set hvor mange kommentarer jeg har overset :blush: Det er ikke sådan når man ikke så tit sidder ved sin bærbar og derfor bedre kan begå sig på debatten i forhold til at sidde og fedte på en lille mobil skærm :lol:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 19. sep 2015, 22:26

Hvordan sletter man sin profil herinde?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 19. sep 2015, 22:33

Ok. Med fare for at dette indlæg bliver slettet..

Jeg vil altså også gerne vide hvad det der slettefis går ud på. Jeg nåede at se @ManicNinjas indlæg før det blev slettet og h*n spørger stille og roligt hvorfor det ikke er lovligt at tale om hvad der er en sviner og hvad der ikke er. Hvis I gerne vil undgå svinere, så er det da en helt fin diskussion at have. Out in the open, hvor alle kan se det, så alle ved hvad der er lovligt og hvad der ikke er. Hvorfor må man ikke det? :forvirret:
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 22:36

ManicNinja skrev:Hvordan sletter man sin profil herinde?


I bunden af alle siderne er der en "kontakt os"-knap.
Så kan du skrive direkte til admin, vedr. sletning.

Og hvis du har læst reglerne, ved du osse at klager over moderation eller moderatorer ikke tages i offentlig debat.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 19. sep 2015, 22:37

Flora skrev:Ok. Med fare for at dette indlæg bliver slettet..

Jeg vil altså også gerne vide hvad det der slettefis går ud på. Jeg nåede at se @ManicNinjas indlæg før det blev slettet og h*n spørger stille og roligt hvorfor det ikke er lovligt at tale om hvad der er en sviner og hvad der ikke er. Hvis I gerne vil undgå svinere, så er det da en helt fin diskussion at have. Out in the open, hvor alle kan se det, så alle ved hvad der er lovligt og hvad der ikke er. Hvorfor må man ikke det? :forvirret:


Præcis. Og ganske rammende var mit første indlæg faktisk et svar (!) på et også fornuftigt indlæg fra Sunshine. Det handlede om - tadaaa - om svinere er karakteriseret ved at indholde ukvemsord. Sunshines indlæg er der stadig, mens mit blev slettet.

Dette er IKKE en opfordring til at slettet Sunshine indlæg. Men til at lade dette nye site stå for en fri og åben debatkultur og behandle folk lige og efter klare linjer.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 22:39

Flora skrev:Ok. Med fare for at dette indlæg bliver slettet..

Jeg vil altså også gerne vide hvad det der slettefis går ud på. Jeg nåede at se @ManicNinjas indlæg før det blev slettet og h*n spørger stille og roligt hvorfor det ikke er lovligt at tale om hvad der er en sviner og hvad der ikke er. Hvis I gerne vil undgå svinere, så er det da en helt fin diskussion at have. Out in the open, hvor alle kan se det, så alle ved hvad der er lovligt og hvad der ikke er. Hvorfor må man ikke det? :forvirret:


Fordi det ikke er til offentlig debat, hvad der er en sviner og hvad der ikke er.
Og fordi vi har frabedt os at dette skal fortsætte.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 19. sep 2015, 22:40

Elvispop skrev:
ManicNinja skrev:Hvordan sletter man sin profil herinde?


I bunden af alle siderne er der en "kontakt os"-knap.
Så kan du skrive direkte til admin, vedr. sletning.

Og hvis du har læst reglerne, ved du osse at klager over moderation eller moderatorer ikke tages i offentlig debat.


Jeg har ikke brug for at korrepondere med en eller anden admin, der efter tilfældigt humør sidder og sletter nogle kommentarer om et emne og ikke andre. Jeg har brug for, at vi tager en åben debat om, hvad en "sviner" er, sådan at der i fremtiden kan modereres efter dette ligeligt og demokratisk for alle, og så det er nemt at henvise til og at forstå. That's all.
6
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. sep 2015, 22:43

Prøliåhørher: Hvad siger I til, at vi lader det her ligge i hvert fald i denne tråd. Så kan vi enten diskutere i pb eller lave en ny tråd, hvor vi kan definere vores syn på, hvad en sviner er.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 22:43

ManicNinja skrev:
Elvispop skrev:
ManicNinja skrev:Hvordan sletter man sin profil herinde?


I bunden af alle siderne er der en "kontakt os"-knap.
Så kan du skrive direkte til admin, vedr. sletning.

Og hvis du har læst reglerne, ved du osse at klager over moderation eller moderatorer ikke tages i offentlig debat.


Jeg har ikke brug for at korrepondere med en eller anden admin, der efter tilfældigt humør sidder og sletter nogle kommentarer om et emne og ikke andre. Jeg har brug for, at vi tager en åben debat om, hvad en "sviner" er, sådan at der i fremtiden kan modereres efter dette ligeligt og demokratisk for alle, og så det er nemt at henvise til og at forstå. That's all.


Ninja hold nu op..

Admin er "chef" over os moderatorer, og det er moderator du er utilfreds med.
Derfor skal du ifølge reglerne henvende dig til admin.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 19. sep 2015, 22:44

Elvispop skrev:
Flora skrev:Ok. Med fare for at dette indlæg bliver slettet..

Jeg vil altså også gerne vide hvad det der slettefis går ud på. Jeg nåede at se @ManicNinjas indlæg før det blev slettet og h*n spørger stille og roligt hvorfor det ikke er lovligt at tale om hvad der er en sviner og hvad der ikke er. Hvis I gerne vil undgå svinere, så er det da en helt fin diskussion at have. Out in the open, hvor alle kan se det, så alle ved hvad der er lovligt og hvad der ikke er. Hvorfor må man ikke det? :forvirret:


Fordi det ikke er til offentlig debat, hvad der er en sviner og hvad der ikke er.
Og fordi vi har frabedt os at dette skal fortsætte.


Men hvis det ikke er til offentlig debat og der (som det jo har været ret tydeligt) er ret delte meninger om hvad der er en sviner og hvad der ikke er, hvordan skal nogen så kunne finde ud af hvad der må skrives og hvad der ikke må?
3
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Garfield » 20. sep 2015, 07:23

At her er skøøøønt :blomst:
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Ado » 20. sep 2015, 08:11

Og hey; kan I huske dengang på Jubii, hvor vi var mange der grinede af en moderator, som indførte begrebet "høj-risiko tråde"? Det er jo lidt det samme nu. "Det står ikke til åben diskussion om hvad en sviner er".
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf decibell » 20. sep 2015, 09:24

Hej debat

Moderation er mange ting. Det er ikke kun at slette eller flytte indlæg og tråde, tage imod og besvare anmeldelser, give advarsler og udelukke. Det er også at skulle vurdere, hvad forskellige ting vil medføre på kort og langt sigt.

Det er mennesker, der sidder og modererer, og I vil derfor også uundgåeligt komme ud for, at selv om der er et regelsæt at holde sig til, vil der kunne opstå forskellige opfattelser af, hvordan der skal reageres lige i det givne øjeblik. Især fordi stemningen på det tidspunkt også altid vil påvirke, hvad der sker. Det er aldrig en undskyldning for evt. fejl, der bliver begået, men det er en forklaring på, hvorfor det nogen gange udvikler sig i en retning, som ingen havde forudset.

Vi har snakket meget sammen i moderatorteamet om det, der er sket i går/i nat/i morges, og vi synes, I fortjener et samlet svar omkring det, så der ikke bliver ødelagt flere tråde.

Vi har ikke haft mulighed for at tale med pågældende moderator, da personen ikke har været online. Der er enighed om i blandt os, at der formentlig er tale om, at personen har været træt og har mistet overblikket og derefter temperamentet, hvilket er menneskeligt - men som sagt kommer vi det ikke nærmere, før vi ser personen herinde igen og kan spørge ind til det.

Sletninger af indlæg og moderationen derefter var et forsøg på at begrænse følgerne af lige netop dét indlæg. Det gik tydeligvis ikke efter planen, og det er klart også noget, vi har taget til os og diskuterer internt. Hvis der er noget omkring moderationen, I gerne vil diskutere offentligt med os, så deltager vi altid meget gerne i en tråd omkring moderation, så længe niveauet er generelt og specifikke debattører/moderatorer og indlæg ikke hives med ind.

Vi håber, at dette svar kan gyde olie på oprørte vande, så trådene nu kan komme tilbage på sporet, og I alle kan få en dejlig søndag og fortsat deltage med godt humør på denne debat.

På vegne af moderatorteamet

:wave: decibell
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Aima » 20. sep 2015, 19:10

I skrivende stund sidder jeg til aftenskaffehygge hos min søde snakkeveninde på 96 år. Vi har spist aftensmad sammen, hun insisterede på at jeg skulle slappe af og ryge en cigaret (indendørs!), mens hun selv lige sørger for kaffen. Nu har hun lige råbt fra køkkenet "Bette Mia, jeg kunne ikke bestemme mig for, hvilken kage vi skulle have til kaffen, så jeg købte to slags til os hver"

Nu sidder jeg her, og er liiiige ved at juble højt. Jeg elsker gamle mennesker!
16
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Tibbler » 20. sep 2015, 19:42

Min yngste søn på 4 er ved at udforske alternativer til "mor". Så i øjeblikket hedder jeg ofte "Mammy"

Var der nogen, der sagde Matador? :lun:
5

Tilbage til "Generelt"