Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 14. jun 2016, 10:59

Bøtte skrev:
Snowdrop skrev:Så fik babyværelset første lag maling i går :lun:


Hvor hyggeligt! :lun: Har du købt nogle ting du vil have på derinde? :)

Sidst havde jeg ikke et helt rum til rådighed til at indrette, vi var nødt til st have nogle ting derinde også, og både barnevogn og senere klapvogn stod derinde (der var dør til haven fra det værelse).
Men denne gang er vi flyttet og har fået 60 kvm mere, så nu er der et værelse, der bare venter på en baby (altså bag alt rodet, ikke :genert:) og jeg glæder mig virkelig til at indrette det :love:


Ikke så meget i dekorationer og den slags. Der har vi kun et billede min lillesøster har givet mig, med alfabetet i lyserød og lilla og så et indrammet billede hvor mit eget allerførste sæt tøj er sat op inde bag glasset (det fik jeg til min konfirmation - verdens bedste konfirmationsgave!!). Men har da en tremmeseng (som skal males) og en gyngestol (som også skal males). Så kommer resten forhåbentlig i løbet af de næste 3 mdr :D

Og ja, det er nemlig super hyggeligt at indrette inden baby kommer, også selvom baby nok ikke kommer til at bruge det så fantastisk meget i starten, så kan godt forstå I gerne vil når nu I kan :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. jun 2016, 11:40

Bøtte skrev:
Vi har i forvejen temmelig mange legesager i stuen :lol: Vores datter 3,5 og foretrækker stadig primært at lege hvor vi er, men det sidste års tid har hun også leget på værelset, mens vi har været i andre rum.

De behøver heller ikke et værelse de første par år. Bare en seng at sove i, så er det jo fint :-D

Jeg kunne bare godt tænke mig, at der faktisk er et værelse klart og ikke bare et "pulterkammer" med en kommode til tøj, fordi vi har pladsen til det, og jeg synes tanken om det er ret hyggelig :lun: (og så er det en kærkommen mulighed for at tvinge min mand til at rydde ud i alt han l... :lol:).

Dejligt med et godt tjek igår :gogo:

Jeg skal også til glukosebelastning snart. Havde faktisk tid igår, men jeg har fået en ny omgang morgenkvalme, så jeg aflyste - og heldigt for det, for igår var første gang jeg i denne graviditet kastede op. Jeg forestiller mig ikke at opkast, faste og klam sukkervæske harmonerer vildt godt :genert:


Jeg ville også elske at gå og pusle med værelset, men vi skal have nyt køkken og har loge smidt 120.000kr efter det, så vi er nød til lige at sparer lidt op igen før vi laver andre forbedringer på huset. Lort at man er nød til at priotere når man sådan bliver voksen :lol:

Nej, opkast og glukosebelastning passer ikke godt sammen. Jeg var ved at kaste op da jeg havde drukket mit, til den første test, og fik at vide at jeg skulle gøre hvad jeg kunne for at holde det nede for ellers skulle testen tages om. Og jeg ville bare ikke drikke det stadst 3 gange :shock:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. jun 2016, 12:10

Jeg synes også, at tanken om at indrette børneværelse er rigtig hyggelig. Der er så mange fine børneværelser rundt omkring.
Desværre er jeg åbenbart ikke indretningstypen, for jeg har meget svært ved at få gjort noget ved det :(, hvilket jeg havde det skidt over sidste gang.

Jeg var bange for, at folk troede, at jeg ikke glædede mig til hans ankomst.

Til gengæld redebygger jeg på anden vis og vasker og vasker alt, hvad jeg kan komme i nærheden af :).
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 14. jun 2016, 12:47

Sorenspige skrev:Jeg synes også, at tanken om at indrette børneværelse er rigtig hyggelig. Der er så mange fine børneværelser rundt omkring.
Desværre er jeg åbenbart ikke indretningstypen, for jeg har meget svært ved at få gjort noget ved det :(, hvilket jeg havde det skidt over sidste gang.

Jeg var bange for, at folk troede, at jeg ikke glædede mig til hans ankomst.

Til gengæld redebygger jeg på anden vis og vasker og vasker alt, hvad jeg kan komme i nærheden af :).


Selvfølgelig glæder du dig, selvom du ikke orker at indrette babyværelse :kys: Det er heller ikke noget lille projekt at indrette et helt værelse jo, så hellere tage den med ro og gøre tingene i det tempo du har det bedst med :gogo:
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 14. jun 2016, 17:34

Hej de damer.

I dag har jeg været til NF hvor vi så en skøn lille baby vinke til os.
Derfor tør jeg nu melde mig ind.


Navn: xxx---xxx
Alder: 30 år
Beskæftigelse: Kontor
Mands alder: 33 år
Bor: Midtsjælland
Fødested: Roskilde.
Prøvet siden: December 15.
Testet positiv: 22 april.
Termin: 29/12-16
Andre børn: N fra november 13.
Vide kønnet: Ja
NF-dato: 14/6-16 - alt var super fint.
MD-dato:
Første lægebesøg: Start juni.
Første jm-konsultation:

Jeg glæder mig til at kunne skrive med andre i samme situation og ikke være så hemmelig om det hele :D
6
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. jun 2016, 18:10

Stort tillykke xxx og velkommen til. :blomst:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. jun 2016, 18:12

Arrrg :cuss: jeg er lige ved at rykke håret af mig selv. Har købt en brugt voksi Classic. Fik efter lang tid monteret sommerdynen i den, så langt så godt. Men jeg kan fandme ikke finde ud af at binde den. Må vidst se om jeg ikke har en veninde der kan give mig et lyn kursus i det. Inden den ryger med på lossepladsen :nerve: :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. jun 2016, 18:45

Stort tillykke med NF, xxx :kys:.

Hvordan har du det?
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. jun 2016, 18:46

Nuser, jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke har haft en voksi. Vi har arvet en efterligning, men den bindes vist anderledes.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 14. jun 2016, 18:51

Tillykke xxx!
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 14. jun 2016, 19:48

Sorenspige skrev:Nuser, jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke har haft en voksi. Vi har arvet en efterligning, men den bindes vist anderledes.


Ja de bliver alle bundet forskelligt. Jeg overvejer virkeligt om jeg skulle få min sy kyndige svigermor til at se om hun kan sætte nogle knapper i istedet for. De der aflange nogle. Det ville være så meget nemmere end alt det binden.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 14. jun 2016, 19:58

Nuttede-Nuser skrev:
Sorenspige skrev:Nuser, jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke har haft en voksi. Vi har arvet en efterligning, men den bindes vist anderledes.


Ja de bliver alle bundet forskelligt. Jeg overvejer virkeligt om jeg skulle få min sy kyndige svigermor til at se om hun kan sætte nogle knapper i istedet for. De der aflange nogle. Det ville være så meget nemmere end alt det binden.


Der er ret mange you tube videoer med bindevejledning. Det hjalp en del synes jeg...
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 14. jun 2016, 21:19

Velkommen til xxx!

Det er nemlig lidt hyggeligt at kunne dele det med verden.
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 14. jun 2016, 21:22

Nå, men jeg fik mig faktisk også hustlet til en scanning i fredags. Eller ikke rigtig hustlet, men det føltes lidt sådan.

Jeg fik voldsomme smerter i maven lige over navlen og kunne hverken stå eller gå, så var lidt bange for hvad det lige var. Så jeg ringede til skadestuen og de trak mig ind. Det havde heldigvis ikke noget med baby at gøre. Til gengæld var det brok, der skal opereres på et tidspunkt.

Men det bedste var jo, at jeg endelig fik en lille levende klump at se, der lå og suttede på tommelfinger :lun: Også blev terminen fastsat til den 28. december, så det bliver nok et januar-barn.
3
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 15. jun 2016, 03:52

Tak alle sammen!

Sorenspige lige nu har jeg det godt. Men jeg har været vildsomt ramt af kvalme og det prøvede jeg kun 1 dag med N så det har været ret så anderledes. Trætheden er også ved at forsvinde det er skønt!

Nuttede-nuser jeg vil også anbefale youtube, der er mange tips og tricks. Vi havde også en voksi til N men vi brugte den kun en enkelt gang.

Kolderudolf fedt du fik en scanning. Selvom det selvf ikke er rart med smerter!
Vi ligger meget tæt på hinanden ;)
Må jeg spørger hvorfor i bor hvor i gør (var det Grønland?)
1

Tilbage til "Graviditet"