Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 15. jun 2016, 05:36

Kolderudolf skrev:Nå, men jeg fik mig faktisk også hustlet til en scanning i fredags. Eller ikke rigtig hustlet, men det føltes lidt sådan.

Jeg fik voldsomme smerter i maven lige over navlen og kunne hverken stå eller gå, så var lidt bange for hvad det lige var. Så jeg ringede til skadestuen og de trak mig ind. Det havde heldigvis ikke noget med baby at gøre. Til gengæld var det brok, der skal opereres på et tidspunkt.

Men det bedste var jo, at jeg endelig fik en lille levende klump at se, der lå og suttede på tommelfinger :lun: Også blev terminen fastsat til den 28. december, så det bliver nok et januar-barn.


Hvor dejligt du endelig fik barnet at se! :)

Men træks med brok... Håber det ikke er så slemt. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 15. jun 2016, 05:38

Her går det rigtig godt... Min tålmodighed er stadig på prøve, og jeg synes tiden går aaalt for langsomt. Men jeg er rigtig glad i øjeblikket og har det skønt. Klint er begyndt at puffe rundt derinde, og jeg kan mærke ham stort set hver dag. Man kan også mærke på maven, at jeg bliver hårdere og bløder alt efter hvor han nu har bevæget sig hen. Og det er da fantastisk. Tænk engang... Han er lige derinde. :lun:
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 15. jun 2016, 06:15

Lilleluftballon skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Sorenspige skrev:Nuser, jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke har haft en voksi. Vi har arvet en efterligning, men den bindes vist anderledes.


Ja de bliver alle bundet forskelligt. Jeg overvejer virkeligt om jeg skulle få min sy kyndige svigermor til at se om hun kan sætte nogle knapper i istedet for. De der aflange nogle. Det ville være så meget nemmere end alt det binden.


Der er ret mange you tube videoer med bindevejledning. Det hjalp en del synes jeg...


Det er dem jeg har siddet og set igen og igen, men det giver stadig ikke mening.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 15. jun 2016, 06:18

Nuttede-Nuser skrev:
Lilleluftballon skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Sorenspige skrev:Nuser, jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke har haft en voksi. Vi har arvet en efterligning, men den bindes vist anderledes.


Ja de bliver alle bundet forskelligt. Jeg overvejer virkeligt om jeg skulle få min sy kyndige svigermor til at se om hun kan sætte nogle knapper i istedet for. De der aflange nogle. Det ville være så meget nemmere end alt det binden.


Der er ret mange you tube videoer med bindevejledning. Det hjalp en del synes jeg...


Det er dem jeg har siddet og set igen og igen, men det giver stadig ikke mening.


Æv. Men altså - selvom du ikke binder den 100 % korrekt, er jeg sikker på at du bliver glad for den. Jeg mindes at jeg fandt min egen måde at binde på.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 15. jun 2016, 06:26

Lilleluftballon skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Lilleluftballon skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Sorenspige skrev:Nuser, jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke har haft en voksi. Vi har arvet en efterligning, men den bindes vist anderledes.


Ja de bliver alle bundet forskelligt. Jeg overvejer virkeligt om jeg skulle få min sy kyndige svigermor til at se om hun kan sætte nogle knapper i istedet for. De der aflange nogle. Det ville være så meget nemmere end alt det binden.


Der er ret mange you tube videoer med bindevejledning. Det hjalp en del synes jeg...


Det er dem jeg har siddet og set igen og igen, men det giver stadig ikke mening.


Æv. Men altså - selvom du ikke binder den 100 % korrekt, er jeg sikker på at du bliver glad for den. Jeg mindes at jeg fandt min egen måde at binde på.

Jeg tror også at når først jeg finder en eller anden fidus, så skal det nok blive super godt. Om ikke andet som jeg skrev, så få svigermor til at sætte knapper i istedet for. Det skal nok lykkedes, på den ene eller anden måde :D
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 15. jun 2016, 06:31

Hov, og så har jeg da forresten officielt haft barsel i en uge nu. Det har godt nok givet mig meget mere ro inden i, i forhold til at være sygemeldt. Vildt at tænke på at det nu er slutspurten der sættes ind. Igår fik jeg sat vores side bed på vores seng. Det er lidt tidligt, men hvis jeg skal nå at vende mig til at den står der var det vidst godt nok. Jeg var da også i den begge gange jeg skulle op og tisse i nat :lol:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 15. jun 2016, 07:23

Velkommen til xxx og tillykke med veloverstået NF :)
1
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 09:36

Øv, jeg sover godt nok dårligt om natten. Det er ellers rart, at det ikke er så varmt længere, men jeg kan simpelthen bare ikke finde en stilling, hvor jeg kan ligge mere end ca. 1,5-2 timer uden at vågne :tie:.

Når jeg så vågner, skal jeg også tisse.

Godt, jeg kan sove lidt om dagen.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 15. jun 2016, 10:49

Sorenspige skrev:Øv, jeg sover godt nok dårligt om natten. Det er ellers rart, at det ikke er så varmt længere, men jeg kan simpelthen bare ikke finde en stilling, hvor jeg kan ligge mere end ca. 1,5-2 timer uden at vågne :tie:.

Når jeg så vågner, skal jeg også tisse.

Godt, jeg kan sove lidt om dagen.

Æv, det er virkeligt træls. Jeg sover med min graviditetspude, det hjælper en del på det med at finde en stilling. Specielt nu her hvor det er blevet køligere sover jeg faktisk ok igen. Jeg vågner en del gange, men falder meget hurtigt i søvn igen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 12:57

I en ret lang periode sov jeg ok på siden med en dyne mellem benene, men nu kan jeg sjældent ligge sådan mere end 10 minutter, før det gør ondt i min mave.

Så må jeg om på ryggen, hvor jeg så vågner ret tit, da den stilling bare ikke er favoritten.

Med min dreng sov jeg stort set på ryggen hele min graviditet, men det kan jeg åbenbart ikke vænne mig til denne gang.
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 13:00

Jeg har været ved JM i dag. Hun skønnede babypigen til 2500 gr, så hvis det passer, bliver hun noget større end sin storebror.

Hun kunne mærke, at hovedet vendte ned ad, men lidt på skrå, så hun sidder ikke fast endnu. Hun skulle dog gerne få vendt sig mere ned ad, men det mente JM nok skulle ske.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 15. jun 2016, 13:15

Sorenspige skrev:I en ret lang periode sov jeg ok på siden med en dyne mellem benene, men nu kan jeg sjældent ligge sådan mere end 10 minutter, før det gør ondt i min mave.

Så må jeg om på ryggen, hvor jeg så vågner ret tit, da den stilling bare ikke er favoritten.

Med min dreng sov jeg stort set på ryggen hele min graviditet, men det kan jeg åbenbart ikke vænne mig til denne gang.


Hjælper det ikke hvis du stopper lidt af dynen ind under maven? Eller eventuelt en udtjent pude der er blevet lidt flad i det?
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 13:58

Snowdrop skrev:
Sorenspige skrev:I en ret lang periode sov jeg ok på siden med en dyne mellem benene, men nu kan jeg sjældent ligge sådan mere end 10 minutter, før det gør ondt i min mave.

Så må jeg om på ryggen, hvor jeg så vågner ret tit, da den stilling bare ikke er favoritten.

Med min dreng sov jeg stort set på ryggen hele min graviditet, men det kan jeg åbenbart ikke vænne mig til denne gang.


Hjælper det ikke hvis du stopper lidt af dynen ind under maven? Eller eventuelt en udtjent pude der er blevet lidt flad i det?


Det hjalp tidligere, men desværre ikke mere :(.
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 14:02

Mit humør er mærkeligt i dag. Har egentlig haft en god dag med JM-besøg og hyggelig frokost med en tidligere kollega. Senere skal jeg nok en tur i Babysam som har længe åbent pga. udsalgsstart.

Min mor har hentet vores dreng i DP, så lige nu slapper jeg bare af.

Alligevel har jeg sådan en lidt trist følelse i kroppen, og jeg ved ikke rigtig hvorfor. Kan ikke finde ud af, om det er udsigten til snarlig fødsel, der skræmmer mig. Eller hvad det er.
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 14:04

Jeg skal have nogle veninder til spisning på fredag. Vi plejer at lave 3-retters menu (ikke altid noget vildt fancy), men i dag har jeg bestilt tapas til os og laver så rabarbertrifili til dessert.

Lyder det ok?
3

Tilbage til "Graviditet"