Hvad er en sviner?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Hvad er en sviner?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 22:46

Så tager vi den her.

Hvad er en sviner..

Sakset fra reglerne, som i alle jo har læst:
Grovere forseelser:
- Dette skal så vidt muligt være en fri debat, men det kræver også, at du som bruger holder en god tone over for andre. Chikane og mobning af andre brugere vil medføre advarsler med senere bortvisning, hvis advarslen ikke efterfølges. Trusler på livet eller trusler af anden negativ karakter, uanset om det foregår åbent eller i kort eller pb, bliver IKKE accepteret her og vil føre til øjeblikkelig permanent bortvisning. Så hold en god tone, i trådene så vel som i kort og pb'er.
- Kommentarer/privatbeskeder/kort, hvor en/flere personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering slettes i det øjeblik, det bliver opdaget, og brugeren bag vil modtage én advarsel. Sker det igen inden for et år, vil man blive udelukket permanent.


Er der SÅ mere at debatere dér?
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 22:48

Øh, ja?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 22:50

Nærmere bestemt, fordi indlæg som nogle af os så som absolut neutrale og på ingen måde noget, der bare nærmede sig noget, der ifølge reglerne er forbudt, bliver slettet med henvisning til regler, der ikke definerer på en tydelig måde, hvor grænsen går.
Og fordi det efterfølgende bliver fuldstændig mørkelagt og tabubelagt, at snakke åbent om det.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 22:51

kidkomb skrev:Øh, ja?

Sæt igang..
Tråden er her til det samme.

Så spørg endelig, i denne tråd, hvis det ikke er klart nok i reglerne.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. sep 2015, 22:51

Så sæt i gang.
Her må man nemlig gerne debattere, hvad man betragter som svinere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. sep 2015, 22:53

kidkomb skrev:Nærmere bestemt, fordi indlæg som nogle af os så som absolut neutrale og på ingen måde noget, der bare nærmede sig noget, der ifølge reglerne er forbudt, bliver slettet med henvisning til regler, der ikke definerer på en tydelig måde, hvor grænsen går.
Og fordi det efterfølgende bliver fuldstændig mørkelagt og tabubelagt, at snakke åbent om det.

Det var nu mere fordi, vi ikke ville ødelægge tråden, at vi bad om at få diskussionen stoppet.
Det er der ikke noget mørke eller tabu i.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 22:54

kidkomb skrev:Nærmere bestemt, fordi indlæg som nogle af os så som absolut neutrale og på ingen måde noget, der bare nærmede sig noget, der ifølge reglerne er forbudt, bliver slettet med henvisning til regler, der ikke definerer på en tydelig måde, hvor grænsen går.
Og fordi det efterfølgende bliver fuldstændig mørkelagt og tabubelagt, at snakke åbent om det.


Indlæg blev slettet fordi en henstilling, fra moderator, om at stoppe, ikke blev fulgt.
Det overtog, osse fuldstændigt trådens oprindelige emne.

Nu kan i og vi, forhåbentlig få det skåret ud i pap herinde.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Flora » 19. sep 2015, 22:58

Ja. For det der blev slettet var sådan set ikke svinere. Det var en påpegning af noget nogle af os opfattede som svinere. Det må man så åbenbart ikke, hvis det der opfattes som en sviner kommer fra en moderator. Jeg synes ikke der var god tone i de indlæg. Det gør I så åbenbart i moderator-teamet. Fair nok. Men så er der jo også forskellig opfattelse af hvad en sviner er, trods det fine regelsæt du hiver frem.

Det er såmænd ikke for at rode rundt i den specifikke situation. Det er sikkert vand under broen. Men den der adfærd med at slette ethvert undrende indlæg, frem for lige at have en debat om hvad præcist en sviner så egentlig er og hvorfor nogen kan opfatte det anderledes, det forstår jeg simpelthen ikke.
3
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 23:02

Nu er der, i denne tråd, mulighed for at debattere HVAD der er en sviner og hvad der ikke er.
Så debatører det dog, i stedet for at cirkle om, at man får slettet sine indlæg, når man ikke følger en henstilling fra moderator.
For sidstnævnte er IKKE til debat.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 23:05

Elvispop skrev:Nu er der, i denne tråd, mulighed for at debattere HVAD der er en sviner og hvad der ikke er.
Så debatører det dog, i stedet for at cirkle om, at man får slettet sine indlæg, når man ikke følger en henstilling fra moderator.
For sidstnævnte er IKKE til debat.

Og så er vi tilbage til, at man ikke må stille spørgsmål til moderatorteamets beslutninger. Jeg står ved, at jeg synes det er mørklægning og tabuisering.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Flora » 19. sep 2015, 23:11

Ok. Hvis en moderator beder mig om at gøre noget og jeg så gør præcis det og moderatoren efterfølgende skriver "du har jo ingenting forstået" og efterfølgende skriver "hvorfor vil du så gerne svine nogen til", når jeg på intet tidspunkt har så meget som antydet at jeg ville svine nogen til, så opfatter jeg det som værende "ikke god tone" og en sviner.

Nu var det ikke mig der var involveret i den situation og undskyld til de involverede, hvis det bliver for personligt, men nu bad Elvispop om en debat om hvad en sviner er. Det er ovenstående for mig.
6
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Elvispop » 19. sep 2015, 23:12

kidkomb skrev:
Elvispop skrev:Nu er der, i denne tråd, mulighed for at debattere HVAD der er en sviner og hvad der ikke er.
Så debatører det dog, i stedet for at cirkle om, at man får slettet sine indlæg, når man ikke følger en henstilling fra moderator.
For sidstnævnte er IKKE til debat.

Og så er vi tilbage til, at man ikke må stille spørgsmål til moderatorteamets beslutninger. Jeg står ved, at jeg synes det er mørklægning og tabuisering.

Jo... til admin, som der står i retningslinjerne.

Hvis du frabeder dig, at folk lægger en lort på din dørmåtte, vil du så debatere om du mener hundelort, hestesport eler kolorit?

Dikus og jeg, HAR skrevet at tråden kørte af sporet, men det blev åbenbart ikke forstået, da Dikus skrev det i den anden tråd.
Derfor blev der slettet indlæg.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2015, 23:12

Nå, men jeg synes det er en slet skjult sviner, når man taler nedladende til andre og lægger dem ord i munden, istedet for, at spørge civiliseret ind til det. Som det står i reglerne at man skal.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Puffi » 19. sep 2015, 23:15

Flora skrev:Ok. Hvis en moderator beder mig om at gøre noget og jeg så gør præcis det og moderatoren efterfølgende skriver "du har jo ingenting forstået" og efterfølgende skriver "hvorfor vil du så gerne svine nogen til", når jeg på intet tidspunkt har så meget som antydet at jeg ville svine nogen til, så opfatter jeg det som værende "ikke god tone" og en sviner.

Nu var det ikke mig der var involveret i den situation og undskyld til de involverede, hvis det bliver for personligt, men nu bad Elvispop om en debat om hvad en sviner er. Det er ovenstående for mig.


Tak for dette indlæg. Jeg følte mig nemlig meget wtf ( :forvirret2: ), fordi jeg jo netop havde gjort som en mod bad mig om.
2
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad er en sviner?

Indlægaf Puffi » 19. sep 2015, 23:15

Dobbeltpostet - aner ikke hvorfor og kan ikke slette indlægget.
Senest rettet af Puffi 19. sep 2015, 23:18, rettet i alt 1 gang.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…

Tilbage til "Generelt"