Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 14. jun 2016, 18:34

Nøj hvor jeg krydser fingre. Synes det kunne være så dejligt med et par graviditeter herinde :) Hep hep hep :kryds:
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 15. jun 2016, 12:12

I dag fik jeg to flotte streger på min æl test. Den var ikke helt positiv men set i forhold til sidste cyklus hvor jeg slet ikke kunne lave en streg er det jo kæmpe fremskridt :)
Manden rejser i aften og indtil mandag morgen så der er nok ingen chancer denne cyklus, men så er der håb for at kroppen er klar igen og vi kan starte fra næste cyklus :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. jun 2016, 12:59

Marigold skrev:I dag fik jeg to flotte streger på min æl test. Den var ikke helt positiv men set i forhold til sidste cyklus hvor jeg slet ikke kunne lave en streg er det jo kæmpe fremskridt :)
Manden rejser i aften og indtil mandag morgen så der er nok ingen chancer denne cyklus, men så er der håb for at kroppen er klar igen og vi kan starte fra næste cyklus :)


Så længe det ser ud til at gå i den rigtige retning er det jo gode tegn, så dejligt at høre!
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 15. jun 2016, 13:54

MyGirl skrev:
Marigold skrev:I dag fik jeg to flotte streger på min æl test. Den var ikke helt positiv men set i forhold til sidste cyklus hvor jeg slet ikke kunne lave en streg er det jo kæmpe fremskridt :)
Manden rejser i aften og indtil mandag morgen så der er nok ingen chancer denne cyklus, men så er der håb for at kroppen er klar igen og vi kan starte fra næste cyklus :)


Så længe det ser ud til at gå i den rigtige retning er det jo gode tegn, så dejligt at høre!


Sådan tænker jeg også :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. jun 2016, 14:30

Så blev der sgi lige annonceret endnu en graviditet på job. Feje hold :genert: Men havde lidt godt anet det på hende!

Har vist til gengæld fundet ud af, at jeg måske kan få vores læge til at henvise os til behandling allerede på fredag, hvis jeg er heldig, og så starter vores ventetidshelvede lige små 2 mdr. før, jeg havde kalkuleret med :banan: (Prøver dog ikke at sætte forhåbningerne for højt, selvom det er svært).

Nogen af behandlingspigerne herinde, der er blevet henvist, før I har fået taget alle de nødvendige prøver?
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 15. jun 2016, 15:30

MyGirl skrev:Så blev der sgi lige annonceret endnu en graviditet på job. Feje hold :genert: Men havde lidt godt anet det på hende!

Har vist til gengæld fundet ud af, at jeg måske kan få vores læge til at henvise os til behandling allerede på fredag, hvis jeg er heldig, og så starter vores ventetidshelvede lige små 2 mdr. før, jeg havde kalkuleret med :banan: (Prøver dog ikke at sætte forhåbningerne for højt, selvom det er svært).

Nogen af behandlingspigerne herinde, der er blevet henvist, før I har fået taget alle de nødvendige prøver?


Vi fik en henvisning til behandling og så sendte klinikken henvisningerne til de prøver der skulle tages
1
03.05.2017 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 15. jun 2016, 16:07

Mygirl: Jeg fik taget alle prøver inden vi blev henvist, men det var også fordi vi kun havde mistanke om at det var mig den var galt med. Og jeg havde været igennem alle prøverne da min kærestes svar kom, for han var den sidste vi tog fat i.. Så jeg tror at når nu det er din kæreste den er galt med, at de så vil henvise på den baggrund. Det håber jeg i hvert fald. Det vil give meget mere mening at du får lavet prøverne men i alligevel venter, og når nu i uanset hvad skal henvises pga. din kæreste, så mon ikke.. :) Håber virkelig at i kan komme i gang to måneder før!
Edit: jo kom lige i tanke m at vi fik lavet HIV/hepatitis tests mens vi ventede, efter vi havde fået henvisningen. Og jeg kunne også springe HSG (gennemskyldning af æggelederne) over, da min kærestes sædkvalitet er stærk nedsat, ligesom din også er.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. jun 2016, 16:25

Tak Lull og PPP! Det giver mig håb om, at vi kan gå hjem med en henvisning på fredag :D

Kan jo faktisk være, at min læge har tænkt så langt, da han besluttede at teste min kæreste og ikke ville starte udredning af mig, før svaret lå.. Kan jo være, at han havde forudset at svaret kunne begrunde direkte henvisning :gruble:

Har læst mig frem til, at vi formentlig kun behøver blodprøver og standarttests for HPV og kønssygdomme inden vi kan starte.

Spændende spændende..
1
Nedc
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18. okt 2015, 09:58
Kort karma: 0
Likede indlæg: 15

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nedc » 15. jun 2016, 16:34

Lige et lille spørgsmål fra en lurer. hvad tager man for at forbedre kvaliteten af ens æg? skal igennem icsi. frys om i nær fremtid og de sidste to forsøg har jeg haft mange fragmenteringer så tænker om det kan forbedres :-D
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 15. jun 2016, 17:05

Jeg er på cd 27 i dag og har selvfølgelig ikke kunne lade være at teste. Stadig ikke skyggen af en positiv test. Heller ikke flere timer efter sen er taget :blush:

Jer der er i behandling, hvor lang tid går der fra i går taget blodprøver efter æg oplægning til i har svaret på en der er gevinst?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 15. jun 2016, 17:54

Nedc skrev:Lige et lille spørgsmål fra en lurer. hvad tager man for at forbedre kvaliteten af ens æg? skal igennem icsi. frys om i nær fremtid og de sidste to forsøg har jeg haft mange fragmenteringer så tænker om det kan forbedres :-D


Jeg tager Ubiquinol for ægkvalitet, men ved ikke om det virker.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 15. jun 2016, 18:01

Spændende, MygirL, dejligt hvis i kan komme igang snart :gogo:

Marigold, dejligt at kroppen viser tegn på at være tilbage, også selvom i måske ikke er helt klar endnu.

Jeg er på cd 15 uden skyggen af æl. Den plejer at ligge cd 15-22 så den skal nok komme. Har bare lagt mærke til at de to graviditeter var i de måneder jeg havde æl på cd15 så har nærmest opgivet på forhånd i denne måned fordi æl ligger senere.

Og så skal vi til frankrig om to uger, hvor der jo er varslet risiko for zika. Sundhedsstyrelsen anbefaler at man venter to mdr med at have usikker sex efter man har været i er zikaramt område. Men Frabkrig er ikke på listen over zikaramte områder, da ingen i Europa er blevet smittet her i Europa (endnu). Ved sq ikke lige hvad vi gør. Men vi tager i hvertfald afsted.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 15. jun 2016, 18:02

Majer skrev:Jeg er på cd 27 i dag og har selvfølgelig ikke kunne lade være at teste. Stadig ikke skyggen af en positiv test. Heller ikke flere timer efter sen er taget :blush:

Jer der er i behandling, hvor lang tid går der fra i går taget blodprøver efter æg oplægning til i har svaret på en der er gevinst?


Æv med negativ test. Hvornår havde du æl? Jeg kunne teste positiv 11 dage efter æl.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. jun 2016, 18:17

Majer skrev:Jeg er på cd 27 i dag og har selvfølgelig ikke kunne lade være at teste. Stadig ikke skyggen af en positiv test. Heller ikke flere timer efter sen er taget :blush:

Jer der er i behandling, hvor lang tid går der fra i går taget blodprøver efter æg oplægning til i har svaret på en der er gevinst?


Håber stadig den kan nå at komme :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 15. jun 2016, 18:19

Æble skrev:
Majer skrev:Jeg er på cd 27 i dag og har selvfølgelig ikke kunne lade være at teste. Stadig ikke skyggen af en positiv test. Heller ikke flere timer efter sen er taget :blush:

Jer der er i behandling, hvor lang tid går der fra i går taget blodprøver efter æg oplægning til i har svaret på en der er gevinst?


Æv med negativ test. Hvornår havde du æl? Jeg kunne teste positiv 11 dage efter æl.


Jeg havde æl ml d. 3 & 5/6. Så der er stadig lidt tid at løbe på, men må nok indrømme at jeg lidt har opgivet håbet :(
0

Tilbage til "Graviditet"