Fællestråd - juni 2016

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Ally » 15. jun 2016, 15:53

MyGirl skrev:Gik det godt? :)

De bestod ;) Den ene elev fik 02 og den anden, der både er ordblind, har IT-rygsæk og fik læst sin tekst op, fik 4. Jeg vidste, at det ikke var de mest bogligt begavede elever, men jeg er glad på deres vegne, at de bestod - og de var selv mere end tilfredse med deres karakterer. Succesoplevelser frem for alt!
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Ally » 16. jun 2016, 16:59

Sandheden skal man bl.a. høre fra børn (og unge) :D

I går eftermiddags, da jeg henter Yngstebarnet i børnehaven, bliver jeg mødt af en pige, der tydeligt signalerer, at hun vil tale med mig. Jeg sætter mig på hug og taler lidt med hende. Hun peger så på mine boobs og spørger hvad det er - det fortæller jeg hende, hvortil hun så svarer, at hun synes, de er store.

:lol:

Og nej, det stopper naturligvis ikke her. For i går (og ret tit, faktisk) kommenterede nogle af mine elever min bagdel. De må være ret så kåde - der er endda nogle, der har fortalt mig, at de finder mig tiltrækkende, pæn, sød og lækker - og så står jeg dér og ved ikke helt, hvad jeg skal sige. Synes heldigvis, at det er enormt smigrende og opfatter kun deres ærlige ord som komplimenter.

:lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Ally » 18. jun 2016, 10:47

Man ved bare, at man er mor til store børn, når Yngstebarnet netop er blevet udmeldt fra børnehaven og indmeldt i SFO'en :8: :love:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6591

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Sophaya » 18. jun 2016, 18:06

Ally skrev:Man ved bare, at man er mor til store børn, når Yngstebarnet netop er blevet udmeldt fra børnehaven og indmeldt i SFO'en :8: :love:


Uh, lige om lidt er de voksne! Mine små søskende er på kanten til at være teenagere, og jeg kan slet ikke greje det. De er jo næsten lige blevet født i mit hoved :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jun 2016, 10:40

Heyhey. Ville bare lige sige, jeg er i live - barely.

Jeg trænger VIRKELIG til ferie! Forrige weekend stod den på festival, denne lørdag var jeg til fødselsdag hos en kollega - og jeg er stadig møghamrende træt! Jeg har endnu ikke gjort brug af mit fitnessmedlemsskab i denne måned, men jeg havde alligevel smidt 600 gram i fredags.
Jeg har en sag kørende med et par piger og SSP, der dræner mig for energi; huset roder og vasketøjskurven brækker sig; jeg har endnu ikke fået sat hyldeblomstsaft over, og det er virkelig sidste udkald nu! Jeg har efterhånden en fire cm udvoksning aka. grå/mellemblond stinkdyrsfrits med absolut slidte spidser.

Jeg hænger lige fast i bordkanten på arbejde denne uge. Jeg overvejer, om jeg gider drikke og hellere kører hjem efter personalefesten på fredag, så jeg ikke stadig er træt og udmattet til to dage på arbejde i næste uge.

Skinner det igennem, at jeg er træt?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 20. jun 2016, 10:51

Arrgh, det er sgu svært at starte op igen!

Kørte superstramt i hverdagene i sidste uge, men weekenden stak af! Havde egentlig givet mig selv 24 timer under Le Mans, hvor jeg måtte spise, hvad der passede mig, men det er som om den indstilling prægede hele weekenden fra fredag aften til søndag aften :genert: Men nu er jeg på hesten og fastende igen.

Oooog, trods madorgie i weekenden, så kom jeg stadig ud at gå alle mine ture og nogle lange nogen af slagsen, så jeg endte på 11.500 skridt om dagen i gennemsnit, hvor 10.000 er mit mål :D Så den del var fin!

Igen i denne uge har jeg givet mig selv "fri" for så vidt lørdag, hvor vi skal til noget heldagskoncert med masser af mad og drikke til følge. Men må så bare kompensere ugen igennem!

Guiled - Kan se, du ikke har sat dampen nævneværdigt ned siden sidst, jeg var her :D Men håber, du er ok, og at din sommerferie snart er på trapperne :kys:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Ally » 20. jun 2016, 10:51

Jeg har timer på handelsskolen i dag og jeg har været et tudefjæs. Det er gået op for mig, at det snart er slut med at undervise hér og jeg ikke skal have eleverne mere :whine: Det er ikke nok - næh nej, mine elever på teknisk skole stopper også på fredag. Jeg ved, at jeg kommer til at savne mange af dem :whine:

Knytter jeg mig til mine elever? Jeps, nogle af dem, men de er altså også bare søde, skønne og dejlige, og vi har den bedste kemi sammen. Ævs, det bliver hårdt at sige farvel til dem :blush: :trist:


---


I morges var jeg i fitnesscentret. Fik trænet kroppen godt igennem og blev, igen-igen, mindet om, hvor vigtigt og godt det er, at jeg kommer af sted. Jeg planlægger en tur mere i løbet af ugen. Gerne to, hvis jeg kan overskue det mellem eksamen for to elever, translokation på handelsskolen og møder.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 20. jun 2016, 10:53

Ally skrev:Jeg har timer på handelsskolen i dag og jeg har været et tudefjæs. Det er gået op for mig, at det snart er slut med at undervise hér og jeg ikke skal have eleverne mere :whine: Det er ikke nok - næh nej, mine elever på teknisk skole stopper også på fredag. Jeg ved, at jeg kommer til at savne mange af dem :whine:

Knytter jeg mig til mine elever? Jeps, nogle af dem, men de er altså også bare søde, skønne og dejlige, og vi har den bedste kemi sammen. Ævs, det bliver hårdt at sige farvel til dem :blush: :trist:


---


I morges var jeg i fitnesscentret. Fik trænet kroppen godt igennem og blev, igen-igen, mindet om, hvor vigtigt og godt det er, at jeg kommer af sted. Jeg planlægger en tur mere i løbet af ugen. Gerne to, hvis jeg kan overskue det mellem eksamen for to elever, translokation på handelsskolen og møder.


Det er altid så helt fantastisk at læse om dig og dine elever :lun: Du er en inspiration!
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Ally » 20. jun 2016, 11:05

MyGirl skrev:Det er altid så helt fantastisk at læse om dig og dine elever :lun: Du er en inspiration!

Iihh! :whine: :love: Nu får jeg jo helt tårer i øjnene... Tusind tak, MyGirl, sikke nogle komplimenter :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 20. jun 2016, 19:38

Fin dag her hos mig. Fastedag - salat med kylling og frugt til dessert til aften, og gik tur både i frokostpausen og her til aften, så skridttælleren siger 11.5000.

I morgen har jeg "gåtursdag" med en veninde, hvor vi mødes og går tur og snakker en time eller to efter job. Virkelig hyggelig vane, vi har fået os der :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 21. jun 2016, 08:47

Ally skrev:Man ved bare, at man er mor til store børn, når Yngstebarnet netop er blevet udmeldt fra børnehaven og indmeldt i SFO'en :8: :love:


Jeg er begyndt at blive smånervøs for, om sønnen her vil kunne finde ud af at tage bussen i skole om morgenen og hjem igen her efter sommerferien. Han skal i 3. og der er ikke elevgrundlag for at oprette klubtilbud...
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 21. jun 2016, 08:54

MyGirl skrev:Guiled - Kan se, du ikke har sat dampen nævneværdigt ned siden sidst, jeg var her :D Men håber, du er ok, og at din sommerferie snart er på trapperne :kys:


Njah, dampen har ændret karakter, desværre. Hvor alt før bare kørte mht. faste og træning, har det måtte træde i baggrunden for en masse logistik i stedet. Min mand har taget en del lederkurser i løbet af foråret, og pga. mit skema har jeg ikke kunnet nå andet end køre direkte til diverse institutioner og hente børn, køre hjem og lave mad, putte børn og begrave mig i vasketøj. Samtidig har en del sager med et par utilpassede elever krævet ekstremt meget på job, så den almindelige forberedelse har været sparsom = stress. Det positive er dog, at mit vivofitarmbånd dagligt viser ml. 15.000 og 21.000 skridt, så jeg er da i gang med en form for bevægelse. Det bliver maven bare ikke strammet op af, så jeg ser atter engang smågravid ud og går igen med løse toppe :(

Min mand starter på uddannelse i Odense til september, så han skal med færgen hver dag. Dvs. jeg bliver at betragte som enemor fra morgen til aftensmad. Mit nye skema ser dog ud til, jeg kan nå 1-2 gange fitness inden børneafhentning, hvis jeg holder dampen oppe og ikke går kold på hjemvejen. Min klasse rykker op i 8., så der skal langt mere fagligt kød på nu.

Ja, sommerferie om en uge og.....fem timer og fem minutter!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 21. jun 2016, 08:55

Ally skrev:Jeg har timer på handelsskolen i dag og jeg har været et tudefjæs. Det er gået op for mig, at det snart er slut med at undervise hér og jeg ikke skal have eleverne mere :whine: Det er ikke nok - næh nej, mine elever på teknisk skole stopper også på fredag. Jeg ved, at jeg kommer til at savne mange af dem :whine:

Knytter jeg mig til mine elever? Jeps, nogle af dem, men de er altså også bare søde, skønne og dejlige, og vi har den bedste kemi sammen. Ævs, det bliver hårdt at sige farvel til dem :blush: :trist:


---


I morges var jeg i fitnesscentret. Fik trænet kroppen godt igennem og blev, igen-igen, mindet om, hvor vigtigt og godt det er, at jeg kommer af sted. Jeg planlægger en tur mere i løbet af ugen. Gerne to, hvis jeg kan overskue det mellem eksamen for to elever, translokation på handelsskolen og møder.


Det er filme også svært at undgå! Jeg skal sige farvel til en af mine yndlingselever på fredag - jeg kan SLET ikke have det!!
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf Animi » 21. jun 2016, 09:14

Jeg har på tre uger tabt 1 kg :banan: Dejligt rent faktisk at se noget fremskridt!
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fællestråd - juni 2016

Indlægaf MyGirl » 21. jun 2016, 09:49

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:Guiled - Kan se, du ikke har sat dampen nævneværdigt ned siden sidst, jeg var her :D Men håber, du er ok, og at din sommerferie snart er på trapperne :kys:


Njah, dampen har ændret karakter, desværre. Hvor alt før bare kørte mht. faste og træning, har det måtte træde i baggrunden for en masse logistik i stedet. Min mand har taget en del lederkurser i løbet af foråret, og pga. mit skema har jeg ikke kunnet nå andet end køre direkte til diverse institutioner og hente børn, køre hjem og lave mad, putte børn og begrave mig i vasketøj. Samtidig har en del sager med et par utilpassede elever krævet ekstremt meget på job, så den almindelige forberedelse har været sparsom = stress. Det positive er dog, at mit vivofitarmbånd dagligt viser ml. 15.000 og 21.000 skridt, så jeg er da i gang med en form for bevægelse. Det bliver maven bare ikke strammet op af, så jeg ser atter engang smågravid ud og går igen med løse toppe :(

Min mand starter på uddannelse i Odense til september, så han skal med færgen hver dag. Dvs. jeg bliver at betragte som enemor fra morgen til aftensmad. Mit nye skema ser dog ud til, jeg kan nå 1-2 gange fitness inden børneafhentning, hvis jeg holder dampen oppe og ikke går kold på hjemvejen. Min klasse rykker op i 8., så der skal langt mere fagligt kød på nu.

Ja, sommerferie om en uge og.....fem timer og fem minutter!


Hold nu op! Ja jeg skal love for, at der sker lidt hos jer! Men håber, det kommer til at gå :kys: Og ikke mindst at ferien bliver fantastisk!!

Jeg vil mega meget også have et vivofit! Må jeg ønske mig til fødselsdag. Bruger min telefon som skridttæller, hvilket ikke er optimalt, når man er kjolepige og aldrig har lommer - der går en del skridt tabt på den konto. Ikke at jeg har nær dit aktivitetsniveau generelt, men sådan er det at være kontornusser :genert:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"