Hvordan vasker du dig?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Karkluden » 15. jun 2016, 23:54

Ja, afledt af tørre-tråden kom jeg til at tale med en kollega om, hvordan man vasker sig i badet.
Helt specifikt ens egen krop - ikke hvordan vi vasker syge mennesker på job eller små børn, men vores egne kroppe.

Jeg vasker mig simpelthen bare med hænderne med bodyshampoo på. Først under armene, så arme, mave og bryst, så balder og lår/ben/fødder. Så skyller jeg det af, og vasker mig så i skridtet og bagtil med intimsæbe - foran først.

Hun var nærmest frastødt (sådan lidt for sjov. tror jeg :genert: ). Hun mente, det var dybt uhygiejnisk ikke at bruge engangsklude forneden og bagtil. Og jeg er sådan lidt.. Jeg står jo ikke, og borer fingrene op.. Jeg synes tværtimod, at klude og svampe er rimelig ew. Jeg bruger det på patienter, jeg skal sengebade, fordi... jeg vasker altså ikke fremmede menneskers private parts med mine fingre, men mig selv? HÆNDER!

Er jeg megaklammo?

(ps nogle vil nok tage intimsæbedebatten: for mig har den afhjulpet al svamp osv, så jeg er altså glad for det)
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf kidkomb » 16. jun 2016, 00:03

Med hænderne. Ingen klud.
Under armene først. Så resten af kroppen i ny klat sæbe, arme, brystkasse/hals, mave, ryg og ben. Jeg har sjældent nok til fødderne, når jeg når dertil, så de får seperat. Så under armene igen.
Jeg skyller skridt og bagtil flere gange i løbet af badet. Jeg synes man bliver bedst ren sådan. 4-5 gange tror jeg.
Ansigt til sidst som regel.
Jeg får svamp af intimsæbe, så det er kun hvis jeg føler mig klam, eller skal noget heldagsnoget. Jeg ved ikke hvorfor, men så føler jeg at jeg ikke kommer til at lugte :stoned: -jeg lugter ikke.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Minionine » 16. jun 2016, 03:58

Haha! ej men jeg må grine nogle gange af folks irrationelle tankegang. Hun synes simpelthen at det er uhygiejnisk, at vaske sig med sine egne hænder i skridtet? De fleste SLIKKER gerne hinandens nedre regioner jævnligt! Det er dybt godnat :lol:

Nåmen her er det bare fra under armene og ned. Ansigtet til sidst med en ansigtssæbeting :)
4
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Anlewi » 16. jun 2016, 04:03

Jeg gør som jer andre og bruger sjældent klud men hænder
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Aima » 16. jun 2016, 04:08

Jeg putter bodyshower i hænderne, kører det henover brystet og ud på armene, herefter resten i ansigtet og så til sidst i armhulerne. Bagefter bruger jeg et eller andet i ansigtet, en aha-rens, en scrub eller bare sådan en peelingsvamp med lidt sæbe. Til allersidst bruger jeg en ren vaskeklud til ansigtet.

Jeg smører ikke fødder, ben, mave og skridt ind i sæbe, jeg skyller bare.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Daine » 16. jun 2016, 06:00

2-3 gange om ugen propper jeg shampoo i håret, som for lov til at trække mens jeg bruger en ansigtsscrub. Derefter vasker jeg, med hænderne, resten af kroppen med mild bodyshower. Og til sidst skyller jeg hår og kroppen grundigt. Skridt bliver ikke smurt ind i sæbe, det bliver kun skyllet.

Resten af ugen skyller jeg bare hår og krop, min hud tørrer ud hvis jeg bruger sæbe for ofte.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Kisser » 16. jun 2016, 06:52

Jeg starter altid med shampoo i håret, så bruger jeg sådan en ansigtssæbe til (TADA) ansigt og hals. Derefter kommer jeg neutraksæbe på armene, brystet, maven, benene, føddene og til sidst skridtet - fortil og bagtil. Jeg bruger kun hænderne og ikke diverse klude. Eftersom mine hænder ligesom ER sæbet ind, når jeg vasker mig i skridtet, så bliver de jo også vasket, når jeg vasker mig der. Det svarer - synes jeg - lidt til, at man bruger en vaskeklud til at vaske sine hænder med efter et toiletbesøg fordi de er beskidte. Altså, ja det du vasker er beskidt, men det bliver jo rent når du vasker det :stoned:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf JoyNips » 16. jun 2016, 07:33

Jeg vasker først håret i shampoo, skyller ud, smider derefter balsam i spidserne og vasker så kroppen i bodyshampoo med hænderne oppefra og ned mens balsamen får lov at virke lidt. Slutteligt giver jeg ansigtet en tur med en konjak-svamp (jeg har fjernet makeup inden badet, men jeg kan godt lide den blide scrub fra svampen) og så skyller jeg balsam og sæbe af. Slutteligt tager jeg lige med håndholdt bruser og skyller understel/numse efter, så jeg er sikker på at al sæbe måtte være væk derfra.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Elvispop » 16. jun 2016, 08:18

Først en let skylning, over det hele.
Showergel i håret (den smule der er)
Lidt Showergel i hænderne, og vasker kroppen oppefra og ned.
Afskydning af showergel.
Færdig.

Af og til får hele kadaveret en tur med en badebørste.
Når det er meget varmt, tager jeg gerne en "skyller".. =et hurtigt bad, uden sæbe.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf lulu-p » 16. jun 2016, 09:48

Hårvask ca en gang om ugen. Jeg balsamvasker, så ingen sæbe i mit hår.

I badet bruger jeg hænderne. Sæbe kun under armene og understellet, hvis jeg har haft sandaler på får fødderne også en gang sæbe.

Ca en gang om ugen, oftest efter en lang løbetur bruger jeg sæbe på en svamp, så vasker jeg hele kroppen med sæbe og får samtidig exfolieret kroppen helt blidt. Jeg bruger generelt ikke ret meget sæbe.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf lulu-p » 16. jun 2016, 09:51

Minionine skrev:Haha! ej men jeg må grine nogle gange af folks irrationelle tankegang. Hun synes simpelthen at det er uhygiejnisk, at vaske sig med sine egne hænder i skridtet? De fleste SLIKKER gerne hinandens nedre regioner jævnligt! Det er dybt godnat :lol:

Nåmen her er det bare fra under armene og ned. Ansigtet til sidst med en ansigtssæbeting :)


Ha-ha...ja. jeg synes også folk kan være frygtelig sippede. Men jeg støder da jævnligt på folk, som synes oralsex er noget af det mest :puke: . Det er sikkert samme type som ikke vil røre sig selv i skridtet, og som lige advarer folk på forhånd inden de bruger ordet "udflåd".
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Annione » 16. jun 2016, 10:05

Det eneste jeg vasker med sæbe er armhuler, under brysterne og i måsen... Og så hænderne, som jeg bruger til at vaske mig med.
Jeg bruger kun en (ikke engangs-) vaskeklud, hvis jeg har haft solcreme på hele kroppen, fordi solcreme nogle gange sidder godt fast.

Håret vasker jeg kun hver 2.-3. dag, og kroppen vasker jeg så, mens jeg lader hårkur/balsam virke.

Man er fammer ikke klam, fordi man bruger hænder til at vaske sig med. Man er kropsforskrækket, hvis man synes det er klamt.
- min trusser bliver fx. også kun vasket på 30 eller 40 grader. I'm a daredevil :slem:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. jun 2016, 10:20

Den MÅTTE jo komme :lol2:

Nå, men jeg bruger kun intimsæbe (altså ikke til håret) og rækkefølgen er:

Tænd vand, gør hår og krop våd.
Sluk vand
Fordel shampoo og skum op
Tænd vand, skyl hår
Sluk vand
Fordel balsam i hår
Tænd vand, skyl hænder, sluk vand
Fordel sæbe i hænder, vask grundigt under armene, rundt om boobs og i navlen
Tænd vand, skyl hænder, sluk vand
Fordel sæbe i hænder, vask grundigt forneden for og bag
Tænd vand, skyl grundigt forneden, sluk vand.
Fordel sæbe i hænderne, vask hver fod grundigt mellem tæer og under sålen.
Tænd vand, skyl hænder, sluk vand.
Fordel sæbe i hænder, vask en ekstra gang under armene og ansigt.
Tænd vand, skyl hår og hele krop, sluk vand
Færdig.

Alle bakterieområder er renset og resten bare skyllet. 10 min. og færdig.
Ind imellem laver jeg en bodyscrub af kaffegrums og avocadoolie og så tager seancen selvf. lidt længere tid, men generelt er det hurtigt og effektivt.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf zembra1986 » 16. jun 2016, 14:38

Kan slet ikke se det er klamme i ikke at bruge vaskeklud, tværtimod!

Jeg bruger heller ikke selv vaskeklud, kan ikke se pointen? og så er tanken om sådan en brugt en virkelig ikke lækker efter min mening
Jeg trykker en god portion showergel ud i håndfladen, og gnider det ud på kroppen, oppe fra barmen og nedefter og så skyller jeg efter. En gang imellem bruger jeg intimsæbe hvis jeg synes det trænger "dernede" :fløjt:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf Akehurst2 » 16. jun 2016, 14:46

Annione skrev:Det eneste jeg vasker med sæbe er armhuler, under brysterne og i måsen... Og så hænderne, som jeg bruger til at vaske mig med.


Samme her. Resten må nøjes med det varme sæbevand, der løber ned over kroppen i den forbindelse. I ny og næ bruger jeg en bodyscrub og det er så på hele kroppen.

Jeg havde slet ikke overvejet at bruge sæbe over hele kroppen. Altså, arme og ben er jo ikke beskidte på den måde - de er pakket ind i tøj og jeg sidder bare på et kontor. Varmt vand må være nok. Ellers ville min hud også gå amok.

Men de her tråde om tøjvask, rengøring, håndklædeskift og personlig hygiejne får mig altid til at føle mig som det største svin :-D
1

Tilbage til "Livets forhold"