Chokolade i madpakken

Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Fuck.exe » 16. jun 2016, 17:13

Jeg synes at det er sært at sammenligne chokolademadder med spegepølsemadder og snakke ernæringsværdi, især når der er snak om en småklam discountpølse. Hvad så med chokolademadder vs tomatmadder? Kartoffelmadder? Æggemadder? Frikadellemadder? Makrelmadder?
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Sangius » 16. jun 2016, 17:32

Fuck.exe skrev:Jeg synes at det er sært at sammenligne chokolademadder med spegepølsemadder og snakke ernæringsværdi, især når der er snak om en småklam discountpølse. Hvad så med chokolademadder vs tomatmadder? Kartoffelmadder? Æggemadder? Frikadellemadder? Makrelmadder?


Nu går jeg bare ud fra den sammenligning som er blevet gjort i denne tråd. Pointen er, at pålægschokolade snildt kan indgå i en ganske fornuftig madpakke.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Fuck.exe » 16. jun 2016, 17:35

Sangius skrev:
Fuck.exe skrev:Jeg synes at det er sært at sammenligne chokolademadder med spegepølsemadder og snakke ernæringsværdi, især når der er snak om en småklam discountpølse. Hvad så med chokolademadder vs tomatmadder? Kartoffelmadder? Æggemadder? Frikadellemadder? Makrelmadder?


Nu går jeg bare ud fra den sammenligning som er blevet gjort i denne tråd. Pointen er, at pålægschokolade snildt kan indgå i en ganske fornuftig madpakke.


:gogo:

(ikke ment nedladende, blinke-smiley and all :D )
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Bøtte » 16. jun 2016, 17:36

Fuck.exe skrev:Jeg synes at det er sært at sammenligne chokolademadder med spegepølsemadder og snakke ernæringsværdi, især når der er snak om en småklam discountpølse. Hvad så med chokolademadder vs tomatmadder? Kartoffelmadder? Æggemadder? Frikadellemadder? Makrelmadder?


Spiser mini-exe det? I så fald må du godt lige fortælle hvordan det lykkes :-D

Jeg er virkelig træt af mit kræsne barn :rulle:
1
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Fuck.exe » 16. jun 2016, 17:42

Bøtte skrev:
Fuck.exe skrev:Jeg synes at det er sært at sammenligne chokolademadder med spegepølsemadder og snakke ernæringsværdi, især når der er snak om en småklam discountpølse. Hvad så med chokolademadder vs tomatmadder? Kartoffelmadder? Æggemadder? Frikadellemadder? Makrelmadder?


Spiser mini-exe det? I så fald må du godt lige fortælle hvordan det lykkes :-D

Jeg er virkelig træt af mit kræsne barn :rulle:


Mini.exe er altædende og har altid været det. Han guffede sild og makrel før han fyldte 1 :lol:

Måske er det derfor jeg sådan kan gå og tillade mig at være hysterisk med kosten. Jeg har det alt for nemt :lol:
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Ado » 16. jun 2016, 17:50

Ernæringsmæssigt er der intet galt med en skive groft rugbrød med et stykke mørkt pålægschokolade på. Jeg synes det er hysteri at den er så udskældt i madpakken.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Wizzze » 16. jun 2016, 18:02

Ideel madpakke? :devil:

Billede
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Sangius » 16. jun 2016, 18:04

Wizzze skrev:Ideel madpakke? :devil:



Børn der medbringer en sådan madpakke, vil nok aldrig kunne bryde ud af den sociale arv som pålægges dem. Det er vi vidst flere der kan blive enige om.
Senest rettet af Sangius 16. jun 2016, 18:07, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Sorenspige » 16. jun 2016, 19:23

Wizzze skrev:Ideel madpakke? :devil:

Billede


Det fik mit ufødte barn til frokost den anden dag :genert:.
5
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Lykke » 16. jun 2016, 19:35

Men det handler jo ikke så meget om næringsværdi, som det handler om signaler, med udgangspunkt i artiklen. At chokolade er en del af maden til hverdag.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Animi » 16. jun 2016, 19:54

Signalværdien er ikke noget problem for mig. I min verden må der gerne være plads til chokolade i hverdagen.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf vibbsen » 16. jun 2016, 20:17

Lykke skrev:Men det handler jo ikke så meget om næringsværdi, som det handler om signaler, med udgangspunkt i artiklen. At chokolade er en del af maden til hverdag.


Præcis. Andre mennesker må gøre præcis hvad de vil med deres børns madpakker. Men jeg kommer ikke til at sende mit barn afsted med en mad med pålægschokolade. For vi ønsker ikke at signalerer at chokolade er en del af hverdagskosten her i huset.

Hvad andre vælger at signalerer må være deres sag.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf ajnaM » 17. jun 2016, 05:39

vibbsen skrev:Præcis. Andre mennesker må gøre præcis hvad de vil med deres børns madpakker. Men jeg kommer ikke til at sende mit barn afsted med en mad med pålægschokolade. For vi ønsker ikke at signalerer at chokolade er en del af hverdagskosten her i huset.

Hvad andre vælger at signalerer må være deres sag.


Læser jeg dig forkert, eller siger du, at det eneste, der holder dig tilbage, er, hvad andre måtte tænke? :gruble:


Jeg må indrømme, at jeg er bedøvende ligeglad med, hvad jeg signalerer. Folk må tænke lige præcis det, de har lyst til. Jeg giver ingen fucks, så længe jeg selv ved, at vores chokoladeforbrug er helt i orden.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Mani » 17. jun 2016, 05:49

Mine drenge putter af og til pålægschokolade på en af deres rugbrødsmadder i madpakken. Det må de gerne. De gør det ikke hver dag og hver uge - men engang i mellem. Og jeg er fløjtende ligeglad med om de spiser pålægschokolade i på en rugbrød i spisefrikvarteret eller på et rundstykke i weekenden - så længe vores pålægschokolade forbrug ikke eskalerer så får de helt selv lov at styrer det show.

Mht. signalværdi er det ikke noget jeg bruger meget krudt på. Jeg har tre aktive sunde drenge - det er signal nok for mig.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Chokolade i madpakken

Indlægaf Wizzze » 17. jun 2016, 05:58

" Politiken har i en helt uvidenskabelig afstemning bedt læserne besvare spørgsmålet om, hvorvidt de giver deres børn pålægschokolade med i madpakken. I skrivende stund har 5.600 læsere stemt, og ud af dem svarer 61 procent ja og 39 procent nej. Så på trods af, at Preben Vestergaard Hansens i artiklen advarer mod, at det kan indgyde til en usund livsstil senere i livet, er flertallet af Politikens læsere altså tilhængere af pålægschokolade i madpakken - eller i hvert fald indrømmer de, at de giver deres børn chokolade med på madpakken.

Men det er uklogt, fastholder Preben Vestergaard Hansen.
»Jeg kan godt forstå, hvis børnene ikke har lyst til at spise en kedelig rugbrød med leverpostej eller spegepølse og hellere vil have en pålægschokolademad. Men så må forældrene tage sig sammen og lave en mere fantasifuld og mindre kønsløs madpakke. Det kan sagtens lade sig gøre. Det er forældrene, der har et problem her, ikke børnene«, siger han og henviser til, at de kan søge inspiration i Fødevarestyrelsens råd til en sund madpakke, som kan læses i faktaboksen her på siden.
»Selv om det ernærings- og sundhedsmæssigt ikke betyder så meget med et tyndt stykke pålægschokolade, så er det altså signalværdien. Hverdagens madpakke er en del af børnenes dannelsesrejse på vej mod sunde kostvaner, så for mig at se, så skriger det til himlen, at så mange forældre giver børnene pålægschokolade med. Lyt til myndighederne - de siger ikke ‘Giv dit barn pålægschokolade i madpakken’, vel?«. "

http://politiken.dk/forbrugogliv/forbru ... hokoladen/

Forældre, nu må I tage jer sammen og lytte til myndighederne !!! :naughty:

:lol2:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Børn"