Holder du avis?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Holder du avis?

Indlægaf Wizzze » 16. jun 2016, 22:04

Aviserne er i krise og har været det i årevis.

Oplaget på de fysiske aviser bliver konstant mindre
oplagstal.jpg


En del læser deres avis online, men det er typisk dem med abonnement på de fysiske aviser. Det med at få nye digitale abonnenter går ikke så godt. Aviserne kæmper stadig med at finde/få en forretningsmodel der virker.

Hvordan har du det med aviser, har du et abonnement? læser du aviser på/via jobbet, låne du en avis i toget/bussen? Nupper du en gratisavis, og nøjes med det, eller holder du dig til TV/radio og nettet for dine nyheder/informationer ?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Holder du avis?

Indlægaf Bimmerdyret » 16. jun 2016, 22:09

Holder Ikke Avis - har som 1 mio danskere adgang til Infomedia - gratis
Senest rettet af Bimmerdyret 17. jun 2016, 07:29, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Holder du avis?

Indlægaf Wizzze » 16. jun 2016, 22:14

Det er mange år siden vi valgte den fysiske avis fra, mest fordi det gav for meget affald / var spild af papir. Via jobbet har jeg digital adgang til de store dagblade, og det udnytter jeg. Men "avisen" bliver ikke læst igennem som tidligere med den fysiske avis. Nu er det noget med at skimme overskrifter og så læse enkelte artikler jeg finder interessante.
Er jeg ikke på via jobbet, så har jeg bemærket at flere og flere af aviserne prøver at holde folk der enten ikke abonnerer, eller ikke ser reklamer ude. Kan godt følge deres tankegang, ingen vil vel give noget væk gratis :gruble: men betyder det ikke bare færre og færre brugere/klik på deres sider, og dermed lavere og lavere afregning på de tilbageværende læsere/klikkere?? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Holder du avis?

Indlægaf Persnikedy » 16. jun 2016, 22:20

Jeg kigger aviser på nettet. De fleste dog med addblock, så mig tjener de ikke på.
Politikken køre jeg uden addblock men det er fordi de (ind til videre) er den eneste avis som ikke larmer, ikke flasher bryster/linse kesler/ligende og ikke tager evigheder om at loade grundet reklamerne. Hvis eb og bt stopper med bryster, larm og des lige ville jeg nok også køre dem uden adblocken.

Jeg ville gerne have avis, sådan tidligt om morgen sammen med min franskbrød, men jeg tror virkelig at jeg hurtigt ville forfalde til internettet fordi der bare er så meget mere og det er nemmer
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Holder du avis?

Indlægaf Juki » 16. jun 2016, 22:40

Jeg holder ikke avis. Jeg kan faktisk ikke huske om jeg nogensinde har gjort det :blush:

En sjælden gang læser jeg en gratisavis, enten når jeg skal med toget eller den lokale avis, der bliver omdelt gratis én gang om måneden eller noget i den stil.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Holder du avis?

Indlægaf Delfin » 16. jun 2016, 22:55

Jeg læser mine nyheder på nettet. Efterhånden er der desværre en del net-aviser, jeg vælger fra, pga de forlanger at man slår adblock fra. Jeg forstår det sådan set godt rent økonomisk, men jeg har simpelthen ikke tålmodighed til at vente på, at reklamerne loader. Det er muligvis min pc, som er gammel, men nogle af dem kan tage op til flere minutter at hente.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Holder du avis?

Indlægaf Karkluden » 17. jun 2016, 00:09

Jeg får mine nyheder og debatindlæg via tv2s app samt via forskellige avisers onlinemedier. Alt fra EB til weekendavisen.
Jeg kan simpelthen ikke se, hvad en papiravis skulle gøre for mig. Det er sådan noget, jeg køber, når min telefon er gået tør for strøm, og jeg sidder på 8. time i skadestuen.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Holder du avis?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. jun 2016, 00:19

Jeg havde Berlingske mens jeg studerede, men valgte det fra, da jeg fik job. Jeg kunne ikke nå at læse det før jobbet, og når jeg kom hjem efter fyraften, var nyhederne ikke længere nyheder.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Holder du avis?

Indlægaf Lulu » 17. jun 2016, 04:37

Jeg læser / skimmer overskrifter på nettet.
Fysiske aviser holder jeg ikke og har aldrig gjort.mine forældre holder en avis dagligt og en ekstra om søndagen. Hvorfor ved jeg ikke for selvsamme avis de holder opdaterer de flere gange dagligt på nettet.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36801

Re: Holder du avis?

Indlægaf Daine » 17. jun 2016, 04:49

Nej, det gør jeg ikke. Jeg får nyhedsopdateringer fra TV2 News og så tjekker jeg online udgaven af Ekstra Bladet. På mit arbejde får vi lokalavisen og den læser jeg nu og da. Men jeg må indrømme, at jeg er uhyggelig dårlig til at følge med i verden omkring mig, jeg ser også kun sjældent Nyheder i tv.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Holder du avis?

Indlægaf FruitFly » 17. jun 2016, 05:39

Jeg holder Weekendavisen. Dem, der ikke gør det, er selv ude om det.
6
#Klimatosse
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Holder du avis?

Indlægaf fisken80 » 17. jun 2016, 06:05

Ja det gør jeg, jeg holder faktisk to aviser. Jeg får Fyens Stiftstidende hver dag og derudover holder jeg Weekendavisen. Jeg elsker at sidde over min morgenmad og læse min morgenavis og følge med i, hvad der sker i byen og det ER bare ikke det samme at have en computer stående op og ned af yougurten.

Weekendavisen er bare en genial avis.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Holder du avis?

Indlægaf fisken80 » 17. jun 2016, 06:05

FruitFly skrev:Jeg holder Weekendavisen. Dem, der ikke gør det, er selv ude om det.


Weekendavisen er en fantastisk avis.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Holder du avis?

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. jun 2016, 06:17

Jeg/vi holder ikke avis.

Vi har gjort i perioder, med f.x. politikken i weekenden.
Men vi har simpelthen hverken tid eller overskud til at fordybe os i avisens indhold, i en sådan grad at et abonnement er meningsfyldt.

Vi læser aviserne online, både som "pop-ups" på facebook, eller direkte opsøgende, og vi læser videre når der er links med andre interessante overskrifter i bunden af en artikel. vi har i perioder betalt os til en bredere artikelflade på enkelte af avismedierne, fordi de har behandlet emner der for os er interessante og meningsfulde, og vi kan også finde på at betale et engangsbeløb for at have en dags/måneds adgang.

Jeg har nok også en ret voksen tilgang til aviser, EB og BT har aldrig rigtig været mig, jeg er til den langt mere seriøse, grundige og saglige journalistik. Derfor er jeg også stået helt af på et medie som MX, som online jo bare er det rene click-bait, og papiravisen er også blevet noget "se&hør og BT wannabe" snot på det overordnede plan.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Holder du avis?

Indlægaf Mani » 17. jun 2016, 06:18

Jeg får kun en fysisk avis i weekenden - jeg har ikke tid om morgenen i hverdagene til at læse i den og får det ikke gjort, når jeg kommer hjem fra arbejde. Gennem job har jeg digital adgang til flere af de store aviser + en fag variant - så jeg klarer mig den vej igennem.

Nb. Havde jeg tid om morgenen ville jeg have en fysisk avis hver dag og så holde mig løbende opdateret med de digitale varianter. Jeg får læst flere artikler, som jeg ellers ikke havde set og får et bredere indblik i hvad der sker den vej igennem.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"