Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Moxy-lady » 16. jun 2016, 23:28

Nu bruger jeg ikke selv dating-apps da jeg tror at min kæreste ville undre sig, men jeg støder alligevel på den holdning ret meget blandt singler der bruger Tinder el. lign. Min bedste veninde er lige flyttet sammen med en fyr hun mødte på Tinder, hendes 2-3 sidste flirts/kærester var derfra. Og alligevel bliver hun selvbevidst når hun bliver spurgt hvor de har mødt hinanden henne. "Jaeh, altså... Det er jo lidt pinligt..." En anden veninde var på en date med en Tinder-fyr i mandags. Smaddersød, helt normal (indtil videre da!) Hun synes også selv at det er pinligt at bruge appen. Datetråden består også af mange der tager på dates med folk de har mødt på Tinder.

Altså jo, der er da nederen dick-pics typer, og dem der egentlig bare gerne vil knalde. Men dem kan man jo lige så godt støde ind i i byen. Akavede dates med mærkelige fyre opstod også før internettet og diverse datingsider. Det er som om at hvis man møder sin kæreste på Tinder så er det pinligt? Jeg forstår det vitterligt ikke? Tinder er vel i og for sig en Kirsten Giftekniv med et virkelig stort netværk :lol: Det er vel hvad man gør det til? Og i dette tilfælde kan man oveni købet sortere de mest specielle fra før man tager på dates med dem, hvorimod i "gamle" dage var man nødt til at holde en 3-4 timer lang date ud selvom man med det samme kunne fornemme at han var lidt for glad for sit marsvin, Henning.

Er du flov over at bruge Tinder? Synes du at det flovt at andre gør det?

Hvorfor er det nødvendigt med alle mulige "ja, jeg synes jo selv at Tinder er pjattet... Men..." disclaimers? Er de ikke bare nutidens "Vi mødtes i en 100 hestes brandert i byen"-kærester?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Neenah » 16. jun 2016, 23:33

Jeg synes overhovedet ikke det er pinligt at bruge Tinder. Jeg mødte min kæreste gennem Tinder, og har også mødt de sidste mange flirts og dates derinde. Jeg swiper med vilje forbi dem, der skriver i deres tekst at "vi kan lade som om vi mødtes i Netto". Det er for fesent ikke at ville stå ved at man har mødt sin kæreste på et smartphonemedie som rigtig mange benytter. Helt ærligt. Jeg fatter det ikke.
6
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. jun 2016, 03:23

Tinder bruges generelt til at få uforpligtet sex. Hvis nogle har fundet deres kæreste der er det jo fjong, men det at de var der til at begynde med fortæller at de var ude efter en at have uforpligtet sex med (eller, hvis de ikke var, så ved de at det af mange vil blive opfattet sådan). Det er sikkert det de finder pinligt.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Code71 » 17. jun 2016, 06:00

Vlad Kalashnikov skrev:Tinder bruges generelt til at få uforpligtet sex. Hvis nogle har fundet deres kæreste der er det jo fjong, men det at de var der til at begynde med fortæller at de var ude efter en at have uforpligtet sex med (eller, hvis de ikke var, så ved de at det af mange vil blive opfattet sådan). Det er sikkert det de finder pinligt.


Sjovt. Det er slet ikke min oplevelse. Så måske er det mere dig der bruger den sådan?
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
dagge30
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2016, 11:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 57

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf dagge30 » 17. jun 2016, 06:36

Jeg er lige blevet oprettet derinde, og JA det er mange "du er lækker, skal vi knalde" beskeder, men der er også de helt normale fyre.
Jeg vil hellere tinder siddende i sofaen med en kop kaffe end byturen hvor klokken er 5 om morgenen, man er mega fuld og lige pludselig ser alle mænd lækre ud :fløjt:
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Minionine » 17. jun 2016, 07:04

Jeg tror pinligheden hænger sammen med en gammel forestilling om, at hvis man mødes over nettet, så er det fordi at man er lidt socialt akavet, og ikke kan finde en kæreste IRL. Den forestilling er dog ved at udfase, jo flere der bruger det, og blandt unge er der vist intet pinligt over det, fordi det er blevet så normalt. Jeg har været på mange dates via Tinder, og også være kærester med nogle af dem. Jeg syntes ikke det var pinligt, at fortælle, at jeg havde mødt dem over Tinder.. liiige bortset fra nogle gamle veninder, som bor i et andet land hvor netdating ikke er lige så udbredt. Der kunne jeg godt mærke, at den gamle forestilling om netdating sad i mig. Så det kan være det, som folk over 30 synes er en anelse pinligt.

Tinder kan være sjovt, men at der er SÅ stort et udvalg at vælge imellem gør, at folk har sværere ved at binde sig. Der kan altid swipes lidt mere, og der kan stables en ny date på benene på nul komma fem.. tænk nu hvis den næste date er endnu bedre!? Det tror jeg gør Tinder (og deslige) voldsomt frustrerende for mange. Det med at de fleste bare er ude efter sex, mener jeg ikke holder. De fleste vil gerne finde en kæreste, men det store udvalg gør det kun sværere! Det er lidt som at stå i et supermarked, der har 500 forskellige slags bland selv slik.. det er svært at vælge og man vil gerne have lidt af det hele. Med slik går det nok - med kærester, not so much :D
8
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Precaseptica » 17. jun 2016, 08:13

Hvis du tror det er pinligt, så prøv at forklare at du har mødt din kommende hustru på debatten. Det bliver lidt pudsigt at høre bryllupstaler om.

"Ja, så er der jo det her sted på nettet, hvor min søn fandt det underholdende at sidde og snakke med fremmede damer om sin pik. Og der rendte han pudsigt nok ind i min svigerdatter. Verden er sgu blevet lidt mærkelig siden jeg var ung. Dengang snakkede vi jo med kvinder vi mødte. I dag går man åbenbart bare online og udbreder sig om sit sexliv."

Afhængigt af hvor meget vin han har fået på det tidspunkt.
9
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Animi » 17. jun 2016, 08:24

Jeg tænker at det er fordi at netdating stadigvæk bliver lidt forbundet med at det er for dem der ikke kan finde en kæreste i virkeligheden, fordi de er lidt kikset/social akavet.
Men det er jo efterhånden mere og mere normalt, så tror heldigvis snart at den forestilling bliver ændret. Men jeg må da indrømme at den fordom stadigvæk ligger i mig, så de gange jeg har været på dates har jeg ikke lige nævnt at de var fra Tinder.
Hvis jeg dog nogensinde finder en kæreste på Tinder har jeg dog tænkt mig at fortælle sandheden. Gider ikke at skulle finde på alle mulige løgne.

Jeg tror dog faktisk at Tinder har været med til at nedbryde den fordom om netdating lidt. I hvert fald i min omgangskreds. For nogen år siden var det i hvert fald i min omgangskreds ret tabu, hvis man fandt sin kæreste på nettet. Fordi vi oftest havde oplevet at det var vores kiksede onkel og overvægtige tante, der fandt deres kærester igennem nettet. Men så kom Tinder, og pludselig brugte ALLE nærmest Tinder fordi "det er jo noget andet." Det er som om at det virker mindre opsøgende på Tinder end på dating.dk.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf chokoladegris » 17. jun 2016, 08:58

Jeg har haft to flirts med nogen jeg har mødt gennem tinder. Den ene ville bare ikke det samme som mig og den anden havde et alt for travlt liv og det kunne jeg ikke affinde mig med. Jeg møder dog også mange fyre som kun er ude efter sex! Tror der er mange forskellige oplevelser med tinder :-) kender nogen der har været utrolig heldige med det og som har fundet deres kæreste gennem der, andre der kun møder dem der er interesseret i sex og nogen der aldrig mødes med nogen, fordi at folk kun bruger det af ren og skær kedsomhed. Tror det afhænger af om man er heldig at møde en man lige falder i hak med.
Jeg har været på flere dates, med ganske søde fyre fra tinder, vi har bare ikke haft nogen kemi. Ved så bare heller ikke om jeg bare er uheldig i mit valg af fyre :-D who knows. Jeg har selv brugt det fordi jeg gerne ville have en kæreste, men efter at der ingenting er sket (og har brugt det i 2-3 år), så nu er det egentlig bare fordi at jeg keder mig.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Code71 » 17. jun 2016, 09:21

Jeg har både haft gode og dårlige oplevelser med det. Mødt et par kvinder som var helt væk og ikke havde basale sociale færdigheder hvilket bla viste sig ved at den ene højlydt svinede en ung tjener til på det allergroveste. Så JEG gik derfra :lol:

Men omvendt har jeg også mødt tre, hvoraf den ene er en rigtig god veninde den dag i dag og hvor jeg har været i forhold med de to andre
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Q-beben » 17. jun 2016, 10:38

Jeg har også hørt den der negative snak om Tinder - men faktisk mest herinde på debatten. Ikke IRL.

Jeg synes selv, det er en god app, - og ja, måske er nogle mænd bare ude efter et hurtigt knald. Men som TS skriver, så møder man jo også de samme slags typer i byen... og nogle gange har man også selv bare lyst til et hurtigt knald :)

Mht. folk, der bruger glansbilleder.... altså man kan jo be' om flere billeder af dem, så man får en idé om, hvordan de ser ud sådan rigtigt, når det ikke er glansbillede. Så jeg kan ikke se, at det er noget problem.

Og mht. det sidste, at folk er flove over at have lært hinanden at kende via netdating. Det er helt normalt at gøre det på den måde nu, så jeg tror mere, at det var flovt for 10 år siden...
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Grissebassen » 17. jun 2016, 10:49

I min omgangskreds er der generelt åbenhed og brug af Tinder. Der er endda flere par, der har mødt hinanden derigennem.
Men det er også noget, man har en vis form for distanceret selvironi til. På caféer sidder vi tit og griner for os selv af par, der åbentlyst er på første date.
Men vi bruger også Tinder i hinandens selskab, og giver hinanden inputs til, hvordan vi kan fremstille os selv attraktive, men troværdige, samt undgå uheldige typer. Og vi spørger ind, når vi ved, at en har været på date.
Jeg tror, det dårlige ry Tinder har i min omgangskreds skyldes bevidstheden om, at så mange bruger Tinder useriøst eller bare er meget forskellige fra min omgangskreds. Man har ikke lyst til at sættes i samme bås som de mænd, der står i fitness og flekser i bar overkrop foran spejlet og tager en selfie, eller de kvinder, der tager bikiniselfies med duck-face.
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf MilleMercy » 17. jun 2016, 17:57

I min omgangskreds, fra slut-tyverne til start-fyrrerne, har Tinder (og Happn) ikke et dårligt ry. Hverken hos de yngre eller os, der allerede har været gennem far, mor og (fælles)børn. Det er jo bare en digital måde at møde hinanden på?
Jeg har selv haft heldet med mig på Happn, men de fleste singler, jeg kender bruger stadig mest Tinder :)
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 18. jun 2016, 05:07

Code71 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Tinder bruges generelt til at få uforpligtet sex. Hvis nogle har fundet deres kæreste der er det jo fjong, men det at de var der til at begynde med fortæller at de var ude efter en at have uforpligtet sex med (eller, hvis de ikke var, så ved de at det af mange vil blive opfattet sådan). Det er sikkert det de finder pinligt.


Sjovt. Det er slet ikke min oplevelse. Så måske er det mere dig der bruger den sådan?
Absolut, sådan har jeg brugt den. Tager ikke tinderpiger så seriøst. Det gode ved TInder, er at i flere lande er det stort set kun vestlige turister/expats der er på. Så hvis man vil have en hurtig vestlig pige uden for meget kultural baggage, og som man ved er væk igen næste uge, så er det fint. Men Tinder = uforpligtende sex er altså ikke et ry jeg har skabt.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Vinaia » 18. jun 2016, 06:15

Jeg synes ikke, der er noget pinligt ved Tinder. Jeg var derinde et halvt års tid og fik ikke nogen dick pics eller tilbud om engangsknald.
Så det er vel, hvad man gør det til, og jeg skrev så også direkte i min profil at jeg har en datter og ikke var interesseret i casual sex. Det blev fint respekteret af dem jeg skrev med.
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?

Tilbage til "Forhold og sex"