Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Code71 » 17. jun 2016, 09:23

Ennovy skrev:ja men det er jo bare en sur/utilfreds elev, og dem finder man mange af hver eneste dag. Det er børn og unge mennesker, og en del af skolen er en dannelse, som kan ikke bare får forærende uden konflikter, spørgsmål, debat og udvikling. Vrede og utilfredshed er helt normalt på skoler og noget man bør takle som skole.


Citat fra artiklen: Flere VUC-institutioner i hovedstadsområdet oplever, at nogle muslimske studerende højlydt protesterer over undervisningen, når der indgår materiale med udtalt seksuelt indhold og undervisning om Grundloven

Hvordan du med god tro kan få det til EN sur elev er mig en gåde og præcis det jeg taler om. Det bliver bevist talt ned så snart muslimer er med i de episoder
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Code71 » 17. jun 2016, 09:26

Ennovy skrev:Jeg tror ikke på at det er et generelt problem, og det er med det udgangspunkt jeg udtaler mig. Diverse undervisere fra VUC'er rundt omkring i landet giver mig grund til at fastholde mit synspunkt.


Yes og jeg kalder det at stikke hovedet i sandet at påstå så hårdnakket at der ikke er noget problem

Det er jeg sikker på er en hvis ikke den største grund til at DF er blevet så store og bare vokser. Så mange tør/vil/ønsker ikke at se realiteterne i øjnene.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Animi » 17. jun 2016, 09:27

Code71 skrev:Spot on. Fordi artiklen indeholder ordet muslimer er der ikke nogen grænser for hvor ikke-eksisterende problemer i virkeligheden er. Havde det været andre grupper med samme opførsel, ville det være gået meget mere amok


Altså, tænker du herinde på debatten kun, eller generelt i samfundet? For når det kommer til nyhedsmedier o.lign. synes jeg at opleve det modsatte :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf kidkomb » 17. jun 2016, 09:37

Jeg er enig med Code i, at der er ekstra opmærksomhed og ekstra påpasselighed, fordi det er islam det handler om. Jeg synes det er mega ærgerligt, fordi det forstærker den usunde fokusering, der er på islam. Positivt som negativt.

Når det er sagt, så findes der altså sure og latterlige elever i alle afskygninger og indtil nogen har afdækket om det drejer sig om 1,10 eller 50 elever, så er det helt umuligt at tage stilling til.

Rejser man sig i en undervisning og skaber sig og saboterer det for de andre elever og læreren, så skal der være konsekvenser.
Sådan er det bare. Uanset hvem man er og hvilken undskyldning man bruger for at være en idiot.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf fisken80 » 17. jun 2016, 09:46

Code71 skrev:
Ennovy skrev:Jeg tror ikke på at det er et generelt problem, og det er med det udgangspunkt jeg udtaler mig. Diverse undervisere fra VUC'er rundt omkring i landet giver mig grund til at fastholde mit synspunkt.


Yes og jeg kalder det at stikke hovedet i sandet at påstå så hårdnakket at der ikke er noget problem

Det er jeg sikker på er en hvis ikke den største grund til at DF er blevet så store og bare vokser. Så mange tør/vil/ønsker ikke at se realiteterne i øjnene.


Men for fanden, hvis du går ind og læser kommentarene på Trane-Nørbys facebookside kan du se, at vi er mange lærere, der har skrevet, at vi i vores mange års virke ikke har oplevet problemer. Problemet ER altså minimalt. Ja der er nogen, men at blæse det op til så stort et problem som det er blevet gjort til er fuldkommen åndsvagt.

Og i virkeligheden er problemet slet ikke, at der er nogle få muslimer, der brokker sig. Problemet er, at der åbenbart findes nogle få lærere, der censurer sig selv og deres materiale. Og dét er dumt.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Code71 » 17. jun 2016, 09:49

kidkomb skrev:Jeg er enig med Code i, at der er ekstra opmærksomhed og ekstra påpasselighed, fordi det er islam det handler om. Jeg synes det er mega ærgerligt, fordi det forstærker den usunde fokusering, der er på islam. Positivt som negativt.

Når det er sagt, så findes der altså sure og latterlige elever i alle afskygninger og indtil nogen har afdækket om det drejer sig om 1,10 eller 50 elever, så er det helt umuligt at tage stilling til.

Rejser man sig i en undervisning og skaber sig og saboterer det for de andre elever og læreren, så skal der være konsekvenser.
Sådan er det bare. Uanset hvem man er og hvilken undskyldning man bruger for at være en idiot.


Tak for at forklare det bedre end jeg selv evnede :genert:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Code71 » 17. jun 2016, 09:50

Animi skrev:
Code71 skrev:Spot on. Fordi artiklen indeholder ordet muslimer er der ikke nogen grænser for hvor ikke-eksisterende problemer i virkeligheden er. Havde det været andre grupper med samme opførsel, ville det være gået meget mere amok


Altså, tænker du herinde på debatten kun, eller generelt i samfundet? For når det kommer til nyhedsmedier o.lign. synes jeg at opleve det modsatte :)


Jeg mener generelt. Der er en helt ekstremistisk berøringsangst lige så snart ordet Islam optræder
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf kidkomb » 17. jun 2016, 09:56

Ennovy skrev:
Code71 skrev:
Animi skrev:
Code71 skrev:Spot on. Fordi artiklen indeholder ordet muslimer er der ikke nogen grænser for hvor ikke-eksisterende problemer i virkeligheden er. Havde det været andre grupper med samme opførsel, ville det være gået meget mere amok


Altså, tænker du herinde på debatten kun, eller generelt i samfundet? For når det kommer til nyhedsmedier o.lign. synes jeg at opleve det modsatte :)


Jeg mener generelt. Der er en helt ekstremistisk berøringsangst lige så snart ordet Islam optræder



Jeg oplever det modsatte - der er en ekstrem overfokusering på islam.

Jeg tror I er enige faktisk.
Hvad Code mener er formentlig, at der netop er ekstrem overfokusering, men også at der generelt er en angst for, ikke at være politisk korrekt.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf kidkomb » 17. jun 2016, 10:00

Ennovy skrev:

Ja måske - hvad jeg mener er at så snart en muslim gør noget, så er der fokus på det, og et særligt fokus i forhold til religion. Så skal der snakkes, skrives, handles, debattere osv. Og det forbinder jeg med alt andet end berøringsangst. Området er jo i konstant berøring på alle måder. Og hvad der tilskrives "angst for ikke at være politisk korrekt" eller "du ser ikke virkeligheden i øjnene" ser jeg udelukkende som uenighed.

Jeg tror ikke jeg fik formuleret det godt nok. Jeg tror altså, at I er enige om, at der er alt for meget fokus på islam.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf JoyNips » 17. jun 2016, 10:49

Code71 skrev:
BlueBunny skrev:Nej, ikke een. Derfor kildekritik. Jeg har ikke hørt udfordringen før. Hvis den ikke findes, så skal det ikke blæses op.

Ligegyldigt om det er et reelt problem eller ej, så er det bare super ærgerligt at det bliver et overordnet DF-muslim debatemne. Istedet for fokus fastholdes til en situation omkring undervisning, hvor en gruppe har en uønsket adfærd. Og så denne situation debatteres/håndteres isoleret.


Spot on. Fordi artiklen indeholder ordet muslimer er der ikke nogen grænser for hvor ikke-eksisterende problemer i virkeligheden er. Havde det været andre grupper med samme opførsel, ville det være gået meget mere amok


Næppe. De få beskrivelser jeg har kunnet finde af lignende, har omhandlet Jehovas Vidner. Det har da på ingen måde medført en stor mediedebat...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Animi » 17. jun 2016, 11:03

Jeg er også uenig i at samme opførsel af andre gruppe, ville have skabt større røre. Til gengæld oplever jeg det modsatte - at samme opførsel skaber mere mediedebat, når det kommer til muslimer.

Fx var der for nogen måneder siden stort oprør, da man viste at flere lærere på muslimske skoler frarådede piger at de havde kærester pga deres religion. Der kom vildt debat, flere offentlige personer udtalte sig osv.
I samme periode kom det frem at flere kristne friskoler frarådede homoseksualitet pga deres religion. Det stod da på flere nyhedssider, men jeg oplevede slet ikke samme mediestorm, som med den muslimske skole.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. jun 2016, 12:26

Culpøs skrev:Så må dé gå deres vej og tag den konsekvens at de ikke kan pensum til den pågældende eksamen.


Det ville være ideelt, men det er jo bare ikke konsekvensen, når de svage lærere bukker under og retter ind efter de muslimske elevers luner og ændrer i pensum.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf fisken80 » 17. jun 2016, 15:03

Advocatus-Diaboli skrev:
Culpøs skrev:Så må dé gå deres vej og tag den konsekvens at de ikke kan pensum til den pågældende eksamen.


Det ville være ideelt, men det er jo bare ikke konsekvensen, når de svage lærere bukker under og retter ind efter de muslimske elevers luner og ændrer i pensum.


Det er faktisk også den del, der irriterer mig mest. Men jeg tror og håber virkelig, at der er tale om fåtal af lærere.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf fisken80 » 17. jun 2016, 15:25

Uddannelseschefen på KVUC siger sådan set det hele: http://www.b.dk/nationalt/vuc-chef-hede ... et-er-noge
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. jun 2016, 16:49

Bad Samaritan skrev:
Code71 skrev:Hvorfor tør ingen italesætte de mere end åbenlyse integrationsproblemer vi har herhjemme? Det nytter ikke at stikke hovedet i sandet. Vi har ægte og store udfordringer og de bliver bare hyppigere og værre efterhånden


Hvis ingen tør italesætte det, hvorfor taler vi så om det? Igen og igen og igen?


Fordi der er muslimer der er årsag til ballade - igen og igen og igen!
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"