Hvordan kunne JEG gøre/sige det?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Hvordan kunne JEG gøre/sige det?

Indlægaf JoyNips » 15. jun 2016, 14:32

Min søde kollega fik for ikke så længe siden dummet sig ret meget i kantinen efter frokost. Vi står og tanker kaffe og hun udbryder så, temmelig højt, om hende der var foran os i køen: "hallo, hvad sker der lige for hende der? Var hun ikke lissom helt vildt højgravid for et splitsekund siden?" Jo. Det var hun. Som solomor. Og virkelig kort før termin var der ikke længere et hjerte, der slog og hun blev sat i gang og måtte føde en død baby... :trist: Og selvom hun var på vej væk med sin kaffe er jeg lidt sikker på at hun hørte min kollega...

Selv dummede jeg mig for snart mange år siden, men den står stadig klart i min hukommelse. Jeg havde flyttet min hest til et nyt opstaldningssted og står og taler med en af pigerne, som er et par år ældre end jeg selv. Jeg fortæller så om min gamle ridelærer, og om hvordan vores kodeord for at jeg havde for høje hænder bare var at hun råbte "spasser" efter mig og yadda yadda. Ret kort efter kom hendes mor med hendes lillesøster, som var multihandicappet... :tie:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Hvordan kunne JEG gøre/sige det?

Indlægaf fisken80 » 15. jun 2016, 15:21

DenBlødeJyde skrev:Jeg kan huske en gang i fritteren. Jeg har nok ikke været mere end 10-12. Men i radioen spiller de Smokie med "Living Next door to Alice".

Jeg sidder og nørkler sammen med en pædagog og synger lidt med. Da de kommer til stykket, hvor publikum gerne synger "Who the fuck is Alice" får jeg brølet "Fuck med hende Alice".

Jeg kan med det samme høre, at det var ikke helt det der blev sunget og bliver helt :8: :ad!: :panik: :tie: :shock: . Jeg kigger forfærdet over på pædagogen, der ser lige så chokeret ud...

Hun hed for resten... yup.... Alice........ :gisp:


:lol: :lol: :lol: jeg var lige ved at trille ned af sofaen der...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvordan kunne JEG gøre/sige det?

Indlægaf OberstNasig » 15. jun 2016, 15:45

I folkeskolen var jeg i gruppe med en pige, som for nylig havde mistet sin søster, der hængte sig selv. Under gruppearbejdet får jeg sagt at jeg "Får lyst til at hænge mig selv", da opgaven driller. Så snart jeg havde færdiggjort sætningen, var jeg klar over at jeg havde jokket i spinaten.

Engang var jeg til stand-up med en veninde og hendes daværende date og et følge af hans venner. Komikeren laver en joke, der har noget at gøre med at man får krøllet hår at kræft. I situationen var det morsomt pga. helheden af joken og vi grinede og vi grinede, hvorefter en af datens kammerater bekræftende siger, at han også har kræft og at det er derfor, at han har et stort og krøllet hår. Havde der været et musehul, var jeg krøbet i det.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Hvordan kunne JEG gøre/sige det?

Indlægaf Sorenspige » 15. jun 2016, 21:05

Da jeg var 10-11 år, var jeg til et bordtennisstævne (ikke noget seriøst). Der spillede jeg mod en pige, som hed Bibi.

I en af pauserne kommenterede jeg ret højt til nogle af mine kammerater, at det lød som et hundenavn. Uheldigvis så jeg ikke, at hun stod meget tæt på og hørte det :(. Øv, jeg var/er flov over mig selv.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 134
Likede indlæg: 4406

Re: Hvordan kunne JEG gøre/sige det?

Indlægaf Lisva » 17. jun 2016, 11:42

Min farmors mand var blind, og på et tidspunkt skulle han på en eller anden togrejse. Uden at tænke overhovedet udbrød jeg frejdigt: "Ud at se med DSB". Der blev fuldstændig stille i lokalet, og jeg kunne simpelthen have gravet mig ned.
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Hvordan kunne JEG gøre/sige det?

Indlægaf bluetof1 » 23. jun 2016, 15:10

En, jeg kender har været til prøveeksamen i matematik i dag og fik 12.
Jeg hader karakteren 12, fordi den i mine øjne er meningsløs, men pigen er jo glad og stolt, forståeligt nok. Jeg vælger dog at sige at jeg synes 12 er en latterlig karakter og noget bræk om inflation i karaktererne i stedet for bare at sige tillykke og holde resten for mig selv.

Jeg er voksen, for helvede :rulle:
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Hvordan kunne JEG gøre/sige det?

Indlægaf Kolderudolf » 23. jun 2016, 22:34

JoyNips skrev:Min søde kollega fik for ikke så længe siden dummet sig ret meget i kantinen efter frokost. Vi står og tanker kaffe og hun udbryder så, temmelig højt, om hende der var foran os i køen: "hallo, hvad sker der lige for hende der? Var hun ikke lissom helt vildt højgravid for et splitsekund siden?" Jo. Det var hun. Som solomor. Og virkelig kort før termin var der ikke længere et hjerte, der slog og hun blev sat i gang og måtte føde en død baby... :trist: Og selvom hun var på vej væk med sin kaffe er jeg lidt sikker på at hun hørte min kollega...

Selv dummede jeg mig for snart mange år siden, men den står stadig klart i min hukommelse. Jeg havde flyttet min hest til et nyt opstaldningssted og står og taler med en af pigerne, som er et par år ældre end jeg selv. Jeg fortæller så om min gamle ridelærer, og om hvordan vores kodeord for at jeg havde for høje hænder bare var at hun råbte "spasser" efter mig og yadda yadda. Ret kort efter kom hendes mor med hendes lillesøster, som var multihandicappet... :tie:


Åh, det er trist :trist: Jeg tror faktisk hende foran i køen kan være en af mine veninders veninde. Medmindre den slags sker for flere. Det kan selvfølgelig desværre være tilfældet.

Mht. det andet har jeg en multihandicappet bror og jeg er ikke bleg for at bruge ordet "spasser". Jeg tror slet ikke jeg ville registrere det, hvis noget sagde det :kys:

Nå, men jeg kan vist ikke se mig fri fra at have sagt nogle virkelig dumme ting :gisp:

Jeg spurgte fx en bekendt, hvornår det nu var, at hun skulle føde, hvor hun så fik fremstammet at hendes søn var 3 måneder. Jeg har selv fået smækket den samme i hovedet og jeg blev så ked af det, så jeg var ikke særlig stolt.

Eller da jeg talte med min veninde, der også lige havde født om familierelationer og sagde, at min datter i det mindste havde en god mormor. Hvorefter jeg kom i tanke om, at min veninde mistede sin mor for et par år siden :(
0

Tilbage til "Livets forhold"