Holder du avis?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Holder du avis?

Indlægaf ajnaM » 17. jun 2016, 06:40

Øj, det er en trist tråd at læse for en journalist.




Nå, men ja, vi holder avis. Digital i hverdagene og fysisk i weekenderne. Selvom det kniber med at få læst den, nu her hvor babydiktaturet hersker herhjemme. Godt nok står jeg op kl. 5, men det der med at sidde og fordybe mig, det sker ligesom bare ikke.

Det er til gengæld noget af det, jeg GLÆDER mig til ved at komme på arbejde igen! Jeg har i lange perioder læst alle aviserne som det første, når jeg mødte ind om morgenen, og det gør altså bare noget ved én at være ordentligt opdateret. Kan mærke, hvordan min hjerne langsomt smelter væk på barsel. :lol:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Holder du avis?

Indlægaf TomKah » 17. jun 2016, 06:48

Vi har holdt Berlingske i weekenden siden vi flyttede sammen, så vi har haft det abonnement i tyve år. Nogen gange også Weekendavisen.
I dagligdagen hører jeg orientering på P1.
0
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Holder du avis?

Indlægaf TomKah » 17. jun 2016, 06:50

I mit barndomshjem havde vi i øvrigt både Jyllandsposten og Berlingske hver dag. Men mine forældre havde da ikke tid til at læse to aviser dagligt? Altså jeg tror faktisk vi abonnerede på Jyllandsposten udelukkende for at være sikker på ikke at gå glip af noget. Jeg tror kun den blev skimmet for overskrifter.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Holder du avis?

Indlægaf Thestral » 17. jun 2016, 07:01

Nej
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Holder du avis?

Indlægaf LadyFox » 17. jun 2016, 07:13

Nej. Jeg synes det er spild af papir, når nu jeg ikke holder gnavere der kan bruge avis i buret. Engang i mellem læser jeg dog MX i S-toget, og EB/BT nede på grillbaren, ellers finder jeg mine nyheder på nettet, eller fra mund til mund.

Jeg kommer fra et hjem der holdt Politiken, Information og Weekendavisen.
0
...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Holder du avis?

Indlægaf Akehurst2 » 17. jun 2016, 07:33

fisken80 skrev:Ja det gør jeg, jeg holder faktisk to aviser. Jeg får Fyens Stiftstidende hver dag og derudover holder jeg Weekendavisen. Jeg elsker at sidde over min morgenmad og læse min morgenavis og følge med i, hvad der sker i byen og det ER bare ikke det samme at have en computer stående op og ned af yougurten.

Weekendavisen er bare en genial avis.


Helt det samme med mig - bortset fra at Berlingeren er min daglige avis. Det har den været siden jeg flyttede hjemmefra.

Og jeg læser den troligt hver morgen inden arbejde. Morgener er ikke morgener uden avis - og weekendmorgener, hvor man hænger over kaffen og udveksler de forskellige sektioner er det allerbedste.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Holder du avis?

Indlægaf Rapfisk » 17. jun 2016, 07:39

Min far er typograf, og selvfølgelig er jeg vokset op med avis. Mine forældre holder stadig hhv. Berlingske og JP. For mit eget vedkommende må jeg sige, at selv om jeg elsker papiraviser, er de ikke prisen værd. Politiken koster fx 507 kr pr måned - over 6000 om året. I et budget med én indkomst, er det simpelthen for meget.

Information lavede på et tidspunkt et abonnement, jeg var glad for: Papiravisen i weekenden, e-avisen i hverdagene. Jeg kan ikke forstå, de andre ikke laver det samme.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Holder du avis?

Indlægaf Maoam » 17. jun 2016, 10:32

Jeg har aldrig haft avis. Mine forældre havde engang, men har det heller ikke længere.

Jeg læser nyheder på nettet og har også adgang til infomedia gennem min skole.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Holder du avis?

Indlægaf Slettet bruger » 17. jun 2016, 10:40

Kun internettet.

Weekendavisen er den eneste avis i Danmark der IMO er værd at betale for, så det kan godt være jeg en skønne dag abonnerer på den. De andre er til at slå tiden ihjel og til at smågrine over.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Holder du avis?

Indlægaf lulu-p » 17. jun 2016, 10:57

Det er mange år siden vi opsagde vores daglige avis. Vi havde ofte ikke tid til at læse den, og da vi fik børn var det bare ekstra skrald der skulle bæres ud.

Vi får Weekendavisen. Den er jeg utrolig glad for, og jeg har aldrig overvejet at opsige abonnementet. De store børn bladrer også interesseret i den efterhånden.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Holder du avis?

Indlægaf Torn » 17. jun 2016, 13:11

Jeg kommer fra et avislæsende hjem (de sidste +10 år har det været Politiken og Kristeligt Dagblad), men vil ikke selv ofre pengene på det. Jeg læser gratis med online og og gennem mit arbejde. Jeg kan nu godt lide af læse avis.

Hvis jeg skulle abonnere på en avis ville det enten være Weekendavisen eller Zetland.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Holder du avis?

Indlægaf Wizzze » 17. jun 2016, 20:04

For et par år siden var der meget snak om den model hvor man betalte en øre eller to, for at læse en artikel, som blev trukket fra noget optankningskonto, ala et rejsekort eller lign. Det blev aldrig rigtig til noget, mest fordi teknikken ikke var der, men det burde være muligt i dag, måske var det en model? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
MOGA
Indlæg: 4033
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Holder du avis?

Indlægaf MOGA » 17. jun 2016, 20:33

Nej, jeg får ikke længere papiravis, og det er nok en håndfuld år siden det stoppede. Dels synes jeg det er dyrt i forhold til hvor ofte jeg rent faktisk fik læst hele avisen, dels læser jeg ofte nyheder på farten, og det er altså nemmere på IPad/telefon. Jeg har stadig webabonnement på Berlingeren, og bruger det dagligt.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Holder du avis?

Indlægaf landsbytossen » 17. jun 2016, 21:16

Jeg har abonnement på Ekstra Bladets Ekstra, men det er kun for at søge i deres avisarkiv, der går tilbage til 1904. De havde et tilbud med 3 måneder for 3 kr., når de tre måneder er gået opsiges abonnementet.

Fysiske aviser har jeg ikke haft abonnement på i mange år. De bringer nyheder, jeg har læst på nettet dagen før. Da jeg havde abonnement var det på 3 aviser Børsen, en regional avis "Hø og Halmtidende" og så enten Politiken eller Berlingske. Den regionale avis er den eneste, jeg måske kunne finde på at tegne abonnement på, men det kræver de igen begynder at dække lokalstof som i de gode gamle dage.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Holder du avis?

Indlægaf Slettet bruger » 17. jun 2016, 22:14

Wizzze skrev:For et par år siden var der meget snak om den model hvor man betalte en øre eller to, for at læse en artikel, som blev trukket fra noget optankningskonto, ala et rejsekort eller lign. Det blev aldrig rigtig til noget, mest fordi teknikken ikke var der, men det burde være muligt i dag, måske var det en model? :gruble:

'
Tvivler, det lyder som en frustrerende model, når man klikker på en artikel med en misvisende overskrift, så kan man tænke "jeg vil have mine 5 øre tilbage" oven i "jeg vil have mine 30 sekunder tilbage" :) Men de kan jo prøve at se hvad der sker, måske nogen kan lide det.

I sig selv har internettet vel skadet avisernes kvalitet, fordi de med nettet kunne se direkte hvilke artikler der fik flest klik, og så er de gået efter at lave en masse clickbait a la den slags.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"