Terminstråd - alle er velkomne :)

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 16. jun 2016, 14:42

Bøtte skrev:
JoyNips skrev:
Lilleluftballon skrev:Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.


Seriøst, kan du ikke få en anden jordmoder? Hun lyder da træls!


Det var sgu da fesent :(

Vi snakkede om glemt vj, da jeg var afsted i dag (glemte den til nf, så de notatet stod på en lap papir i stedet) og hun sagde bare det skete tit.

Vi snakkede også om fødsel, ikke sådan vildt meget, men vi berørte emnet, så synes da virkelig det er ringe, hun ikke vil snakke det, hvis du har brug for det.
Jeg synes også du skal bede om en anden.


Det er da også et gammeldags system at man skal huske på en kuvert. Elektronikken er ikke nået til jordemoder systemet...
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. jun 2016, 14:49

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:
JoyNips skrev:
Lilleluftballon skrev:Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.


Seriøst, kan du ikke få en anden jordmoder? Hun lyder da træls!


Det var sgu da fesent :(

Vi snakkede om glemt vj, da jeg var afsted i dag (glemte den til nf, så de notatet stod på en lap papir i stedet) og hun sagde bare det skete tit.

Vi snakkede også om fødsel, ikke sådan vildt meget, men vi berørte emnet, så synes da virkelig det er ringe, hun ikke vil snakke det, hvis du har brug for det.
Jeg synes også du skal bede om en anden.


Det er da også et gammeldags system at man skal huske på en kuvert. Elektronikken er ikke nået til jordemoder systemet...


Det er vist fordi praktiserende læger og jordemødre ikke bruger et system, der kan snakke sammen.
Men ja, med alt det man kan i dag, burde det kunne lade sig gøre.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 16. jun 2016, 21:31

Sorenspige skrev:Danseprinsesse, hvor er det bare dejligt, at du har det så godt :banan:.

Bortset fra søvnen skal jeg heller ikke klage, for i forhold til mange andre højgravide har jeg det godt.

Hvor lyder det hyggeligt med syning af sengerand og sengetøj. Vil du ikke vise et billede?


Ja, det føles helt befriende. :)

Dejligt, at du også har det (forholdsvis) godt.

Vi blev ikke færdige - min søster måtte tage min niece på 11 mdr. med, så går alting ret meget langsommere. :D
Men jeg regner med at sy det sidste i weekenden, så skal jeg gerne vise resultatet frem!
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 16. jun 2016, 21:32

Bøtte skrev:Jeg har også været til jm i dag. Det var mest snak om sidste forløb. Og så hørte jeg hjertelyd.

Desværre anbefales det st jeg føder på et andet sygehus, end det vi har her i byen det var lidt ærgerligt. Så det må vi lige overveje.


Hvordan kan det være, pga. din sidste fødsel eller?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 16. jun 2016, 21:34

Lilleluftballon skrev:Mit jordemoder besøg var desværre endnu engang spild af tid. Hun ville ikke snakke om fødslen, og blev virkelig sur over at jeg ikke kunne finde min vandrejournal.


Ej, hvor tarveligt. Nu må de sgu oppe sig!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 17. jun 2016, 08:38

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Jeg har også været til jm i dag. Det var mest snak om sidste forløb. Og så hørte jeg hjertelyd.

Desværre anbefales det st jeg føder på et andet sygehus, end det vi har her i byen det var lidt ærgerligt. Så det må vi lige overveje.


Hvordan kan det være, pga. din sidste fødsel eller?


Ja, pga. blodtabet. Når man mister mere end 1 liter anbefaler de, at man vælger det andet sygehus. Dog er anbefalingen kun lavet, fordi blodbanken på sygehuset her i huset, har lukket aften og nat.
Der er altid rhesus negativ på lager, som jeg godt må få i begrænsede mængder. Der er ingen gentagelsesrisiko og sidst fik jeg slet ikke blod.
Og vejen til Herning er træls, trafikeret (især med lastbiler) og umulig at overhale på, og lige nu har de gang i det helt store motorvejsbyggeri. Jeg magter simpelthen ikke at sidde fast i myldretrafiken med veer :tie:
Sidst fødte jeg på kun 9 timer, så jeg tænkte også at vi måske ikke havde tid til at komme til Herning. Men fordi vandet gik før tid (og fødslen i det hele taget startede med vandafgang) er det typisk lidt kortere og da jeg oveni fik igangsættelsespiller, er det ikke sikkert at jeg føder så hurtigt eller hurtigere denne gang, så det taler jo for at vi godt kan nå det.

Men jeg tror vi venter og ser tiden an. Føder jeg før 37+0 igen, er det slet ikke aktuelt, for så skal man til Herning. Så umiddelbart har vi 20 uger endnu til at overveje beslutningen.
Jeg vil bare rigtig gerne være her i byen i tilfælde af indlæggelse af hensyn til S, så er det nemmere for hende at besøge mig og for min mand at være lidt begge steder.
Og jeg kan faktisk mærke at det er lige nøjagtig det med at være væk fra S for længe, der gør jeg helst vil føde her.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 17. jun 2016, 16:28

Så er der lige et par opdateringer :)

Navn: Alfe
Alder: 26
Beskæftigelse: Studerende
Mands alder: Ingen mand, jeg er gået solo ;)
Bor: København
Fødested: Rigshospitalet
Prøvet siden: September 2015
Testet positiv: 3. april
Termin: 15. december
Andre børn: Ingen
Vide kønnet: JA – Dreng :lun:
NF-dato: 3. juni
MD-dato: 26. juli
Første lægebesøg: 2. maj
Første jm-konsultation: 6. juli
6
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 17. jun 2016, 21:09

Kææææft mand, sådan noget annoncering af graviditet på Facebook viser virkelig, hvem man nok godt kan slette fra vennelisten.
Min gode veninde har lige annonceret at de venter en lille pige. I give you:
"Jeg troede det hed dreng eller abort, haha. Ej tillykke."
"Mænd laver mænd. Konger laver prinsesser."
"Nå men, så har I jo en barnepige klar til når I får det rigtige køn næste gang".

Fortsæt selv listen af dumheder og prol.

Vi diskuterer nu, om vi skal undlade at gøre det officielt eller om vi skal se det som en god anledning til at rydde lidt op på vennelisten... :-D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 18. jun 2016, 06:43

JoyNips skrev:Kææææft mand, sådan noget annoncering af graviditet på Facebook viser virkelig, hvem man nok godt kan slette fra vennelisten.
Min gode veninde har lige annonceret at de venter en lille pige. I give you:
"Jeg troede det hed dreng eller abort, haha. Ej tillykke."
"Mænd laver mænd. Konger laver prinsesser."
"Nå men, så har I jo en barnepige klar til når I får det rigtige køn næste gang".

Fortsæt selv listen af dumheder og prol.

Vi diskuterer nu, om vi skal undlade at gøre det officielt eller om vi skal se det som en god anledning til at rydde lidt op på vennelisten... :-D

Haha, seriøst. Bliver pludseligt helt glad for mine venner, det har jeg faktisk aldrig set, det der. Det værste folk på min Facebook kan komme op med er de klassiske "sikke en smuk prinsesse/sej fyr" (seriøst, det er et scanningsbillede fra uge 20 - om hun er smuk, sej, klog osv kan du nok ikke se...). Dem er jeg også træt af, men det der er da helt galt...
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 18. jun 2016, 06:56

JoyNips skrev:Kææææft mand, sådan noget annoncering af graviditet på Facebook viser virkelig, hvem man nok godt kan slette fra vennelisten.
Min gode veninde har lige annonceret at de venter en lille pige. I give you:
"Jeg troede det hed dreng eller abort, haha. Ej tillykke."
"Mænd laver mænd. Konger laver prinsesser."
"Nå men, så har I jo en barnepige klar til når I får det rigtige køn næste gang".

Fortsæt selv listen af dumheder og prol.

Vi diskuterer nu, om vi skal undlade at gøre det officielt eller om vi skal se det som en god anledning til at rydde lidt op på vennelisten... :-D


Hverken første gang eller denne gang har vi annonceret graviditet. Vi har / gør det at vi lægger et billede med den lille op med køn og dato for fødsel da/når de kommer til verden. Jeg gider ikke det andet fis.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 18. jun 2016, 06:59

JoyNips skrev:Kææææft mand, sådan noget annoncering af graviditet på Facebook viser virkelig, hvem man nok godt kan slette fra vennelisten.
Min gode veninde har lige annonceret at de venter en lille pige. I give you:
"Jeg troede det hed dreng eller abort, haha. Ej tillykke."
"Mænd laver mænd. Konger laver prinsesser."
"Nå men, så har I jo en barnepige klar til når I får det rigtige køn næste gang".

Fortsæt selv listen af dumheder og prol.

Vi diskuterer nu, om vi skal undlade at gøre det officielt eller om vi skal se det som en god anledning til at rydde lidt op på vennelisten... :-D


Det har jeg godt nok aldrig oplevet. Folk er da mærkelige. O.o

Vi annoncerede graviditeten med det her fælles coverbillede. Fordi min mand er en kæmpe brætspilsnørd... :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jun 2016, 06:59

Lilleluftballon skrev:
JoyNips skrev:Kææææft mand, sådan noget annoncering af graviditet på Facebook viser virkelig, hvem man nok godt kan slette fra vennelisten.
Min gode veninde har lige annonceret at de venter en lille pige. I give you:
"Jeg troede det hed dreng eller abort, haha. Ej tillykke."
"Mænd laver mænd. Konger laver prinsesser."
"Nå men, så har I jo en barnepige klar til når I får det rigtige køn næste gang".

Fortsæt selv listen af dumheder og prol.

Vi diskuterer nu, om vi skal undlade at gøre det officielt eller om vi skal se det som en god anledning til at rydde lidt op på vennelisten... :-D

Haha, seriøst. Bliver pludseligt helt glad for mine venner, det har jeg faktisk aldrig set, det der. Det værste folk på min Facebook kan komme op med er de klassiske "sikke en smuk prinsesse/sej fyr" (seriøst, det er et scanningsbillede fra uge 20 - om hun er smuk, sej, klog osv kan du nok ikke se...). Dem er jeg også træt af, men det der er da helt galt...


Sådan noget prol er heldigvis heller ikke en del af det jeg læser på facebook... Og jeg ville helt seriøst have slettet 2 af de kommentarer og fjernet vennen (med mindre det var noget familie...så røg de nok bare på hide). Anyways... For os var det rigtig fint at offentliggøre det på facebook efter vi havde været til MD.
Det var super hyggeligt at læse alle de søde og skove hilsner. :lun:

Min mor endte dog med at annoncere det før mig. :lol: og så har hun ellers været igang med at poste sådan nogen corny mormor-mems, oploade billeder af strikketøjet og whatnot. Haha, hun er virkelig gået mormor-amok. Det er hendes første barnebarn og hun glæder sig næsten mere end vi gør. :lol:
Det er bare så rart og godt og fint, synes jeg. Dejligt at have en mor, der går all in... :lun:
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jun 2016, 07:07

Og her går det fint... Selvom jeg fik mig en værre forskrækkelse, da jeg gennemgik budgettet, pga. jeg synes, der manglede nogle penge... Jeg (vi) har brugt ca. 4000 kr. på dagligvarer, takeaway og ud-og-spise på 14 dage!! :shock: :shock: :shock:

Jeg kan da godt forstå, at jeg bliver mega fed i denne graviditet, når jeg køber for så sindssygt mange penge! Og jeg synes ikke engang, at det har været sådan noget specielt. :rulle: ... Mine dårlige vaner, fra min tykhed, er gået helt amok... Shit, det var en øjenåbner. :tie:

Så NU skal jeg holde op med at købe alt det mad og snacks... Jeg nægter simpelthen at veje 120 kg., og jeg er godt på vej... Jeg tør ikke gå op på vægten, men jeg er helt sikker på, at den ikke er under de 100 kg. Og jeg et kun lidt over halvvejs!! Aaaargh, PANIK!! :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:

Nu kommer der andre - sundere - boller på suppen. Slut.

Jeg havde også læst, at baby måske kan smage noget fra omkring nu... Og han vil vænne sig til det, jeg spiser. Og jeg skal ikke have sådan et kage- og hvidt-brød-hungrende barn... Nej, jeg må spise en masse gulerødder og æbler, så han lærer det fra starten af. Modsat hans mor.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 18. jun 2016, 07:14

achillaxedprune skrev:Og her går det fint... Selvom jeg fik mig en værre forskrækkelse, da jeg gennemgik budgettet, pga. jeg synes, der manglede nogle penge... Jeg (vi) har brugt ca. 4000 kr. på dagligvarer, takeaway og ud-og-spise på 14 dage!! :shock: :shock: :shock:

Jeg kan da godt forstå, at jeg bliver mega fed i denne graviditet, når jeg køber for så sindssygt mange penge! Og jeg synes ikke engang, at det har været sådan noget specielt. :rulle: ... Mine dårlige vaner, fra min tykhed, er gået helt amok... Shit, det var en øjenåbner. :tie:

Så NU skal jeg holde op med at købe alt det mad og snacks... Jeg nægter simpelthen at veje 120 kg., og jeg er godt på vej... Jeg tør ikke gå op på vægten, men jeg er helt sikker på, at den ikke er under de 100 kg. Og jeg et kun lidt over halvvejs!! Aaaargh, PANIK!! :panik: :panik: :panik: :panik: :panik:

Nu kommer der andre - sundere - boller på suppen. Slut.

Jeg havde også læst, at baby måske kan smage noget fra omkring nu... Og han vil vænne sig til det, jeg spiser. Og jeg skal ikke have sådan et kage- og hvidt-brød-hungrende barn... Nej, jeg må spise en masse gulerødder og æbler, så han lærer det fra starten af. Modsat hans mor.


Åhja... jeg har også tænkt på det der med, at man vænner barnet til det mad man spiser :S
Hvis jeg spiser noget med meget sukker i, så går hun helt amok derinde. Spiste en marengs i går, og det gav en halv time af moslen, sparken og vild aktivitet. Hun får aldrig sukker når hun kommer ud :nerve:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jun 2016, 07:26

Sangius skrev:Åhja... jeg har også tænkt på det der med, at man vænner barnet til det mad man spiser :S
Hvis jeg spiser noget med meget sukker i, så går hun helt amok derinde. Spiste en marengs i går, og det gav en halv time af moslen, sparken og vild aktivitet. Hun får aldrig sukker når hun kommer ud :nerve:


Jeg har nu ikke kunne mærke forskel... Men min store last ligger også mere i fedtet. Jeg er helt vildt meget til fede mælkeprodukter, som fløde og smør, som jeg aldrig har indtaget så meget af som her de sidste par måneder... og hvide brødprodukter. Kage!! Og der er sukker i. Og flødeis! Indeholder selvfølgelig også sukker. :lol: Thai takeaway alene har vi købt for næsten 1000 kr. af på de 14 dage... Og det er meget olieret.
... Og det værste er helt klart, at jeg ikke har kunne "tåle" sukkerfrie produkter efter jeg blev gravid. Min mave og afføring (sorry for detaljerne) har spasset helt ud, hvis jeg har spist sukkerfrit. Og jeg plejede at drikke meget cola zero og spise sukkerfrit slik, hvis det endelig var - netop pga. min tendens til overvægt.

Men nu drikker jeg sindssygt mange kalorier: Cola, juice, mælk, icelatte (den rigtig grumme fra Barasso) osv. Flydende kalorier i massevis... Og det er jo faktisk sukker. Måske jeg slet ikke er så god til at holde mig fra sukker, som først antaget. :gruble:

Alle de åbenbaringer om mit madindtag, jeg får disse dage... Frygteligt (og sundt!)!

Anyway - en ny slags graviditet er comming up. Jeg tager mig sammen fra nu af. Jeg hepper på mig selv... Også for Klints skyld! :pompom:
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"