Mørke

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Mørke

Indlægaf Sophaya » 20. sep 2015, 09:36

De mørke morgener er mine værste fjender. Dem bryder jeg mig ikke om. Det er hyggeligt nok om aftenen, men jeg fortrækker klart den lyse del af året. Og så er jeg ærlig talt en smule mørkeræd :tie:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Mørke

Indlægaf Pjeps » 20. sep 2015, 11:50

Jeg elsker den mørke tid, bliver dog irriteretpå den når den også er kold og våd. Jeg tænder ikke meget lys, med mindre at jeg laver noget der kræver lys.

Jeg elsker nattevagterne når det først bliver sent lyst, for så når jeg næsten hjem mens det er mørkt og når ikke at blive for frisk og få lyst til at gå ud at nyde det gode vejr( i stedet for at sove)
0
:ninja:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Mørke

Indlægaf lillebjoern » 20. sep 2015, 12:06

Jeg savner allerede sommer, for jeg ELSKER virkelig sommer. Bare at kunne smide en kjole over hovedet og smutte i et par sandaler uden at tænke videre over dét. Og med sommer kommer jo lys, og lyse aftener giver bare sådan en rigtig god stemning af hygge, impulsivitet, kæresterier og ja... den danske sommer :lun:

Men når det er sagt, så er det altså også knushyggeligt at sidde indenfor og hygge sig, når det er blevet mørkt udenfor. Jeg føler jeg er lidt utro mod sommer, når jeg sidder og hygger mig med en kop kaffe og en god bog gemt under tæppet. Og så får man heller ikke dårlig samvittighed over at være indenfor. :genert:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Mørke

Indlægaf dykkersild » 22. sep 2015, 08:46

Wizze - jeg skal fortælle dig hvem der er derude: mine medcyklister - uden lys på cyklen - så jeg bliver sur hver eneste dag over deres tankeløshed og egoisme - morgen og aften på vej til job. Seriøst det er det første jeg kommer i tanke om.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Mørke

Indlægaf Pandesteg » 22. sep 2015, 09:05

Ved mørke uden lys ser jeg sådan her ud: :shock: Så det har jeg det ikke godt med. Altså, hvis vi snakker TOTALT mørke. Jeg bor midt inde i byen, så det er meget sjældent, at jeg er steder, hvor der er mørkt-mørkt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Mørke

Indlægaf Dime » 22. sep 2015, 09:07

Jeg elsker mørket!
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Mørke

Indlægaf dgd2007 » 22. sep 2015, 11:11

Nja, jeg synes, det er lidt belastende, når det er mørkt, når man går på arbejde, og igen når man er på vej hjem!

Men bare det ikke er så galt som nordpå, hvor det er døgnmørkt om vinteren. Det må godt nok være mærkeligt. Men selvfølgelig, hvis man er vokset op med det ...
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Mørke

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. sep 2015, 11:27

Jeg elsker mørke, og har det fint i mørket!
Faktisk er der, for mig, en af de store fordele ved at vi er flyttet til en mindre by på landet, at vi ikke har al den lysforurening som byen laver.
Jeg elsker køreturen hjem fra job sent om aftenen, de sidste 15 km af mørk landevej.
jeg elsker at gå aftentur med hunden, og virkelig kunne se himlen, stjernene, mælkevejen! - Jeg går dog oftest på veje med gadebelysning, så jeg kan se terrænet, ellers skvatter jeg :genert: - men vi har langt mellem gadelamperne.
Og jeg ELSKER at komme derud hvor der vitterligt er belragende mørkt, det er SKØNT! - vi overvejede f.x. at sove i shelter med ungerne her til sommer, det ville ha været skønt.
Og mine barndoms somre hvor noget at tiden blev tilbragt i de norske fjelde, hvor lyskilden bestod af solcelle drevet sengelampe, og et par petroleums lamper, følelsen af at sidde på trætrappen, i mørket, dufte, lytte, fornemme - den kan jeg til fulde genkalde mig.
Og så er det jo ikke alle nætterne der er totalt mørke, månen lyser ret meget op, men giver også et smukt og magisk skær til alt.

Jeg er også ganske fine venner med mørket udendøres om aftenen, det opfordrer til noget mere hygge, noget hulestemning, sofaputte...
Så er der tændte stearinlys, tændte oliefakler udendøres, elsker varmen, lyset og lyden fra brændeovnen.

Men jeg må dog sige at jeg også ser frem til vinteren og håber at den er lig med sne, for jeg kan godt mærke at psyken påvirkes af manglen på rigtigt og godt lys. Der gør den hvide sne en KÆMPE forskel for mig! - så en vinter stort set uden sne, som den vi lige har haft, det synes jeg er hårdt at komme igennem.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Mørke

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2015, 12:03

Wizzze skrev:Men med levende lys er der jo ikke mørkt, det er jo en måde at snyde/bekæmpe mørket. Hvordan har I det med mørke, når der ikke er lys ?

Det kommer an på, om jeg skal ud i skuret. Jeg er ikke sådan rigtigt mørkeræd mere, men hvis jeg skal derud, så er jeg.
Der kan gemme sig mange uhyrer og monstre i krogene.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mørke

Indlægaf Rapfisk » 22. sep 2015, 17:43

Jeg er bange for mørke :genert:

Men stearinlys, det er hyggeligt. Ikke mindst, fordi de holder mørket på afstand.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Generelt"