Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Singletråden

Indlægaf getitright » 17. jun 2016, 23:00

Jeg har siddet hele aftenen og været lidt træt af min eksamensopgave - så valgte jeg at se lidt Bo Burnham, og så blev alting lidt bedre. Fik lyst til at dele den her sang herinde, hvis der er andre, der sidder og er lidt mutte:



Den er lidt grov, men alligevel spot on :lol:
5
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2016, 10:15

Hvordan ser humøret og lørdagen ud ude hos jer andre?

Selv havde jeg opbygget et søvnunderskud af den anden verden efter morgenvagter de sidste par dage. Min krop nægter at sove før midnat. Det har den altid gjort. Er okay, hvis man skal op kl 06 eller 07. Men harmonerer dårligt med at vækkeuret på nogle af mine vagter kimer kl 04:30. Plejer dog på fx anden morgenvagt at være så træt, at jeg får sovet mere normalt. Men ikke denne gang. Det positive var, at søvnløsheden handlede meget om godt humør. Jeg har ikke kunnet falde ned, fordi jeg var så glad og har mange gode kreative ideer - er i skrive-mode for tiden ... Og så havde jeg grineflip med Brormand i aftes.

Well. Samtidig er livet i mit team ualmindeligt hektisk og uforudsigeligt for tiden - både med hensyn til antallet af opgaver og antal NYE typer af opgaver. Og tempoet og alsidigheden er for vildt. Vores chef gav os i går, hvad der må svare til en skideballe, bare med positivt fortegn. Hun roste VIRKELIG vores indsats de sidste par måneder. Så ved man, den er gal. :D Og sagen er da også, at hun netop havde serveret første stress-sygemelding (i denne omgang) fra én af vores kolleger for os.

I det store hele trives jeg såmænd fint i mit arbejde lige nu. Men hold kæft, hvor var det lækkert og påkrævet at sove 11 timer til i dag og nu bare tusse rundt, drikke kaffe, ordne lidt husligt og sikkert løbe en tur senere. Jeg har ekstraordinært sagt ja til at møde ind på job i morgen, selv om det egentlig er friweekend. Så i dag nydes ekstra!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 18. jun 2016, 10:29

ManicNinja skrev:Hvordan ser humøret og lørdagen ud ude hos jer andre?

Selv havde jeg opbygget et søvnunderskud af den anden verden efter morgenvagter de sidste par dage. Min krop nægter at sove før midnat. Det har den altid gjort. Er okay, hvis man skal op kl 06 eller 07. Men harmonerer dårligt med at vækkeuret på nogle af mine vagter kimer kl 04:30. Plejer dog på fx anden morgenvagt at være så træt, at jeg får sovet mere normalt. Men ikke denne gang. Det positive var, at søvnløsheden handlede meget om godt humør. Jeg har ikke kunnet falde ned, fordi jeg var så glad og har mange gode kreative ideer - er i skrive-mode for tiden ... Og så havde jeg grineflip med Brormand i aftes.

Well. Samtidig er livet i mit team ualmindeligt hektisk og uforudsigeligt for tiden - både med hensyn til antallet af opgaver og antal NYE typer af opgaver. Og tempoet og alsidigheden er for vildt. Vores chef gav os i går, hvad der må svare til en skideballe, bare med positivt fortegn. Hun roste VIRKELIG vores indsats de sidste par måneder. Så ved man, den er gal. :D Og sagen er da også, at hun netop havde serveret første stress-sygemelding (i denne omgang) fra én af vores kolleger for os.

I det store hele trives jeg såmænd fint i mit arbejde lige nu. Men hold kæft, hvor var det lækkert og påkrævet at sove 11 timer til i dag og nu bare tusse rundt, drikke kaffe, ordne lidt husligt og sikkert løbe en tur senere. Jeg har ekstraordinært sagt ja til at møde ind på job i morgen, selv om det egentlig er friweekend. Så i dag nydes ekstra!


Tjah, som dig har jeg også brugt natten på at indhente noget søvnunderskud. Nappede 10 skønne timer i et dejligt køligt soveværelse.
Og lige i den sammenhæng må jeg sige, at det faktisk er ganske passende at være single og have sengen og soveværelset helt for mig selv uden at der er en, der forstyrrer med snorken eller andet.
(Andre gange kan jeg savne SÅ meget at have mandelyde om natten)

Det har været en fantastisk uge på 'arbejdsfronten' her. Jeg har fået hul på bylden med nogle svære opgaver, og har fået så meget positiv response på nogle nye ting.

Så egentlig burde jeg have masser af overskud til de opgaver, jeg har givet mig selv her i weekenden.
Desværre er jeg faldet i fælden med at spise pasta, Hvidt brød og koldskål med kammerjunkere de sidste par dage (eller mere). :nej:
Jeg VED, at jeg ikke kan tåle det!
Så har simpelthen så pisseondt i mine led i dag. Især i mine ben.
Så igen igen sidder jeg her og lover mig selv, at NU er det slut!

Har endnu ikke fået lavet andet i dag end drikke kaffe og høre Mads & Monopolet, - og læst med her på debatten.

Manic, det er da ret bekymrende, at du er nået dertil, hvor det bare er en selvfølge, at der er sygemeldinger pga stress. Eller misforstår jeg dig?
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Singletråden

Indlægaf canoodle » 18. jun 2016, 10:31

Jeg er træt, men OK glad. Mega rastløs, lidt træt af al den ensomhed der følger med "singlemor"-badget. Men ellers har det været en OK dag. Mini har giddet at se Ramasjang fra 6.30-7.30, så jeg kunne ligge og små-snooze lidt længere. Vi har været til børnefestival i byen og i Normal der også åbner i dag :) I eftermiddag skal jeg i Silvan og købe fatning til en lampe med mini og så skal jeg nok spille WoW i aften. Mit liv er dæleme blevet Zzzzzzzzzzz.....
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 18. jun 2016, 11:18

Her snupper jeg en velfrotjent pause fra eksamenslæsningen inden sidste eksamen på tirsdag. I går fik jeg et pludseligt udbrud af herpes, hvilket tit sker når jeg er stresset, syg eller andet. Så det er en god indikator for afslapning NU. Det gør ondt og er pænt klamt :tie: men ser heldigvis ud som om, jeg fik det i opløbet og ikke skal døje med det på tirsdag.

Jeg har sovet længe, været i bad og handlet ind. Nu har jeg plantet mig i sofaen med køleskabet fyldt op med drikkevarer, snacks mv. Jeg er så klar på 24 timers godt race i TV. Le Mans er min helt store interesse og jeg glæder mig altid som et lille barn til juleaften. I dag er det dermed helt fint at være single, for jeg elsker at se løbet alene og råbe lidt af tv'et hvis det ikke går som jeg synes :lol:
Er der andre som ser med?

I morgen ser det ud til at jeg skal hjem til min søde mormor at spise, når jeg alligevel skal forbi min mor og printe eksamensnoterne ud. Fordi vi ikke må have computer med ind til eksamen.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 18. jun 2016, 11:30

Her har lørdagen stået på sove længe, rydde op og gøre hele lejligheden ren (den har været ret forsømt, fordi jeg har haft travlt og været meget væk, og opholdt mig ude). Nu ganske tiltrængt bad og snart aftenvagt. Som jeg bare VED bliver stille og rolig. Har allerede arbejdet fem dage i denne uge. Hvor tre dage har været kursus med mange timers arbejde ud over normal arbejdstid.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2016, 11:42

Mocca skrev:Tjah, som dig har jeg også brugt natten på at indhente noget søvnunderskud. Nappede 10 skønne timer i et dejligt køligt soveværelse.
Og lige i den sammenhæng må jeg sige, at det faktisk er ganske passende at være single og have sengen og soveværelset helt for mig selv uden at der er en, der forstyrrer med snorken eller andet.
(Andre gange kan jeg savne SÅ meget at have mandelyde om natten)

Det har været en fantastisk uge på 'arbejdsfronten' her. Jeg har fået hul på bylden med nogle svære opgaver, og har fået så meget positiv response på nogle nye ting.

Så egentlig burde jeg have masser af overskud til de opgaver, jeg har givet mig selv her i weekenden.
Desværre er jeg faldet i fælden med at spise pasta, Hvidt brød og koldskål med kammerjunkere de sidste par dage (eller mere). :nej:
Jeg VED, at jeg ikke kan tåle det!
Så har simpelthen så pisseondt i mine led i dag. Især i mine ben.
Så igen igen sidder jeg her og lover mig selv, at NU er det slut!

Har endnu ikke fået lavet andet i dag end drikke kaffe og høre Mads & Monopolet, - og læst med her på debatten.

Manic, det er da ret bekymrende, at du er nået dertil, hvor det bare er en selvfølge, at der er sygemeldinger pga stress. Eller misforstår jeg dig?


Haha - kan godt genkende den dér med, at det er enooormt rart at have soveværelset for sig selv. Men nu har jeg også altid været typen, der ikke orkede at sove i ske og arm og hvaharvi. Puuuh, det er varmt og svedigt og bare jævnt hen irriterende, fordi man vågner, hver gang den anden tænker på at vende sig. Og snorken ... åh nej! (Er så vist nok selv blevet en snorker med årene - har da fået nogle kommentarer :genert: :fløjt: )

Det lyder SÅ fedt med den positive respons på dine nye opgaver - man bliver bare så rævestolt, ikke? Det giver sgu noget gejst og energi! :dance:

Angående sygemeldinger: Jo, det ér vel lidt bekymrende ... Jeg vil ikke sige, jeg ligefrem tager det som en selvfølge. Meeeen ... Uventet var det ikke. Vi er sådan en typisk arbejdsplads i det offentlige i de her år med mange pludselige omstruktureringer, indførelse af nye systemer, der skal retfærdiggøre, man fyrer en masse mennesker (så mange er bekymrede for, om de mister jobbet, og endnu flere er bekymrede for ikke at kunne leve op til effektivitetskravene, som så vokser, når der er færre medarbejdere til at løfte den samme arbejdsbyrde - smarte systemer eller ej). Ikke mindst er der mange (tåbelige) krav om egendokumentation af éns arbejdsindsats (hvilket så tager alt for megen tid fra de egentlige arbejdsopgaver). :stoned:

Jeg var selv fuldstændigt nede at ligge seks uger i efteråret, men synes, jeg har fået redskaberne til at håndtere det og lynhurtigt opfange advarselssignaler hos mig selv. De sidste 3-4 måneder har jeg ikke mærket noget som helst til det, selv om det faktisk er i den periode, vi har været ved at drukne! Men jeg havde fat i pågældende kollega for en tre uger siden, fordi jeg spottede faresignaler hos hende ... Måske derfor jeg lyder lidt "nåja, sådan er dét jo". Tag ikke fejl - er ret bekymret for hende.

Skal vi for resten skåle i kaffe og dovenskab? Jeg gider virkelig heller ikke gå i gang med at rydde Bombekrateret aka mit køkken ... :træt: :D
Senest rettet af ManicNinja 18. jun 2016, 11:50, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 18. jun 2016, 12:11

Jeg har været til arbejdsdag i andelsforeningen, og om lidt tror jeg, jeg vil til at lægge sidste hånd på en jobansøgning, der snart har udløb.

Lige nu er jeg faktisk rimelig glad og har det fint med singletilværelsen. Det hjælper, at PMS'en er lettet.
2
Livslinjen: 70 201 201
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 18. jun 2016, 12:11

ManicNinja skrev:
Mocca skrev:Tjah, som dig har jeg også brugt natten på at indhente noget søvnunderskud. Nappede 10 skønne timer i et dejligt køligt soveværelse.
Og lige i den sammenhæng må jeg sige, at det faktisk er ganske passende at være single og have sengen og soveværelset helt for mig selv uden at der er en, der forstyrrer med snorken eller andet.
(Andre gange kan jeg savne SÅ meget at have mandelyde om natten)

Det har været en fantastisk uge på 'arbejdsfronten' her. Jeg har fået hul på bylden med nogle svære opgaver, og har fået så meget positiv response på nogle nye ting.

Så egentlig burde jeg have masser af overskud til de opgaver, jeg har givet mig selv her i weekenden.
Desværre er jeg faldet i fælden med at spise pasta, Hvidt brød og koldskål med kammerjunkere de sidste par dage (eller mere). :nej:
Jeg VED, at jeg ikke kan tåle det!
Så har simpelthen så pisseondt i mine led i dag. Især i mine ben.
Så igen igen sidder jeg her og lover mig selv, at NU er det slut!

Har endnu ikke fået lavet andet i dag end drikke kaffe og høre Mads & Monopolet, - og læst med her på debatten.

Manic, det er da ret bekymrende, at du er nået dertil, hvor det bare er en selvfølge, at der er sygemeldinger pga stress. Eller misforstår jeg dig?


Haha - kan godt genkende den dér med, at det er enooormt rart at have soveværelset for sig selv. Men nu har jeg også altid været typen, der ikke orkede at sove i ske og arm og hvaharvi. Puuuh, det er varmt og svedigt og bare jævnt hen irriterende, fordi man vågner, hver gang den anden tænker på at vende sig. Og snorken ... åh nej! (Er så vist nok selv blevet en snorker med årene - har da fået nogle kommentarer :genert: :fløjt: )

Det lyder SÅ fedt med den positive respons på dine nye opgaver - man bliver bare så rævestolt, ikke? Det giver sgu noget gejst og energi! :dance:

Angående sygemeldinger: Jo, det ér vel lidt bekymrende ... Jeg vil ikke sige, jeg ligefrem tager det som en selvfølge. Meeeen ... Uventet var det ikke. Vi er sådan en typisk arbejdsplads i det offentlige i de her år med mange pludselige omstruktureringer, indførelse af nye systemer, der skal retfærdiggøre, man fyrer en masse mennesker (så mange er bekymrede for, om de mister jobbet, og endnu flere er bekymrede for ikke at kunne leve op til effektivitetskravene, som så vokser, når der er færre medarbejdere til at løfte den samme arbejdsbyrde - smarte systemer eller ej). Ikke mindst er der mange (tåbelige) krav om egendokumentation af éns arbejdsindsats (hvilket så tager alt for megen tid fra de egentlige arbejdsopgaver). :stoned:

Jeg var selv fuldstændigt nede at ligge seks uger i efteråret, men synes, jeg har fået redskaberne til at håndtere det og lynhurtigt opfange advarselssignaler hos mig selv. De sidste 3-4 måneder har jeg ikke mærket noget som helst til det, selv om det faktisk er i den periode, vi har været ved at drukne! Men jeg havde fat i pågældende kollega for en tre uger siden, fordi jeg spottede faresignaler hos hende ... Måske derfor jeg lyder lidt "nåja, sådan er dét jo". Tag ikke fejl - er ret bekymret for hende.

Skal vi for resten skåle i kaffe og dovenskab? Jeg gider virkelig heller ikke gå i gang med at rydde Bombekrateret aka mit køkken ... :træt: :D


Det må være hårdt for alle, men husk iltmasken. At passe på dig selv først og fremmest.
Det lyder så som om, at du er opmærksom på det, kender advarselslamperne og har dine redskaber. :gogo:

Nix, svigter dig her :P Jeg tog mig sammen, og fik muget ud og ryddet op i mit bombekrater af et køkken. Måske fordi jeg løb tør for kaffe :ad!: :ad!:
Nu mangler jeg bare resten af mit hjem, og et par hjemmeopgaver, og et bade, og motion, og indkøb, og ...
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Singletråden

Indlægaf MilleMercy » 18. jun 2016, 13:49

Her er humøret ikke så fantastisk, men jeg har mit barn i disse dag og det er den bedste kur mod et soon to be-broken heart. Jeg er dog nok ikke den sjoveste mor i øjeblikket, men jeg synes nu det går okay :)

I morgen skal jeg ses med min (eks)kæreste, så får vi i det mindste talt ud og afklaret, hvad vi gør..
0
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Singletråden

Indlægaf getitright » 18. jun 2016, 14:22

Mit humør er lidt so-so. Jeg er jo i gang med at skrive eksamensopgave, så min effektivitet har mest af alt bestået i at læse artikler og at skrive. Jeg sov til klokken 11, fordi jeg altid får vendt så skrækkeligt om på min døgnrytme - bilder mig selv ind, at jeg fungerer bedst i eksamensperioden om natten. Efter et par dage, hvor jeg mest af alt bare har stirret ud i luften, set serier og ignoreret opgaven, er det rart at komme i gang igen og føle noget motivation.

Lige om lidt vil jeg gå en kort tur op for at handle ind til aftensmad - tror jeg skal have burger. Det må man nemlig godt, når man skriver eksamen :klap:
1
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Singletråden

Indlægaf d.d84 » 18. jun 2016, 14:34

Humøret er fint her. I dag har jeg haft ungerne med på besøg på min fars arbejde, han er politibetjent, så min søn på 2,5 kunne klatre rundt i en politibil og var helt vild :)
Lige nu sover de begge og jeg ser Orange is the new black.
2
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Singletråden

Indlægaf Mulan » 18. jun 2016, 15:06

Var til sidste eksamen i dag. Brød grædende sammen midt under eksaminationen, trods de allersødeste undervisere man kan forestille sig, begge tog sig godt af mig, og selvom jeg havde svært ved at være sammenhængende og svare på deres spørgsmål, så tog de sig tid til at guide mig og få svarene. Lægen begyndte at stresshåndtere lige der under eksaminationen :lol: Jeg bestod. Jeg har sommerferie og skal virkelig have gearet ned og fået arbejdet på de processer, der har ført til stress og depression.

Men ... et eller andet sted ikke? Jeg er sej. Jeg har lige gennemført første halvdel af sidste år på min uddannelse, med galloperende stress og depression. Selv når det er svært, så kan jeg sgu mit shit. Nu skal skuldrene sænkes og al det om coping, stresshåndtering und so weiter, det skal jeg nok lige indkoorporere. Så har jeg da gjort en indsats inden jeg kommer til lægen. I september. Huzza for overbebyrdede læger.
15
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2016, 15:21

Mocca skrev:Nix, svigter dig her :P Jeg tog mig sammen, og fik muget ud og ryddet op i mit bombekrater af et køkken. Måske fordi jeg løb tør for kaffe :ad!: :ad!:
Nu mangler jeg bare resten af mit hjem, og et par hjemmeopgaver, og et bade, og motion, og indkøb, og ...


Ved du hvad? Du fik sgu motiveret mig dér :D Tænkte: "Aj, når andre får fikset det huslige, SÅ kan jeg også, og jeg skal jo arbejde i morgen og vil være TRÆT af at komme hjem til bulen her ...".

Køkkenet er ryddet og rengjort. Der er støvsuget over det hele. Hele badeværelset blev skuret, gammel makeup og alle mulige shampoflasker er smidt ud, vasketøj er lagt sammen, her er tørret støv af overalt, ordnet og rengjort krydderihylden i køkkenet, flasker og glas er stillet klar til at tage med i containeren, et par større ting, der længe har skullet smides ud, er smidt i dén container.

Nu får jeg mig en snackbid, og så vil jeg ud at løbe, før aftenen skal nydes med lidt god mad. Er jeg rigtig snild, får jeg stillet en grovbolledej til koldhævning senere.

Aaaah!
Senest rettet af ManicNinja 18. jun 2016, 15:36, rettet i alt 1 gang.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 18. jun 2016, 15:24

Humøret her er udefinerbart :genert:

Der er Rock i min by, og min facebook boomer bare med billeder af glade og forelskede mennesker. Der er også en del singlegrupper, der er taget afsted sammen. Jeg ville ønske, at jeg havde modet, men det har jeg ikke.

Jeg er en af dem, der vejer 25 kg for meget - og det mærkes klart på min selvtillid - og det er ikke særligt tiltrækkende. Jeg tog alle de kilo på i en årerække før en dejlig ekskæreste, hvor jeg havde det enormt svært med mænd, så begyndte at tage på, så "udvalget" var knap så stort - som et skjold. Og selvom jeg gerne vil tabe mig, så føler jeg også, at jeg mister det skjold. For tænk hvis de heller ikke gider det, der er under alt fedtet :tie:

Jeg vil rigtig gerne date, men jeg har den indstilling lige nu, at jeg faktisk har givet op på forhånd - og det er overhovedet ikke brugbart :tie:
0

Tilbage til "Forhold og sex"